Bir markanın kitapcıgında onermesi o yagı daha iyi yada daha kotu yapmaz. Ayrıyetten herkes tecrubesini paylasıyor madem, benim tecrubemde mobil in daha iyi oldugu yonunde. siz denediniz gordunuz, bende denedim gordum. siz tecrubelerinizi sadece paylasabilirsiniz. elinizde teknik bir sonuc veya net bir kanıt olmadıkca (yag sıcaklıgı yuksek yada dusuk olarak değil. bagımsız kuruluslar tarafından yapılmıs bilimsel testlerden bahsediyorum.) göreceli olarak yaptıgınız yorumlarla "cilacılar bilmez" edasında insanları itham etmenize gerek yok. Dou ya katılıyorum. yag mevzuu ülkemizde "en iyisi en full + full u olsun daha iyiymiş modaymıs bu" seklinde oldugu için, mobil gibi bir firmanın yaptıgı yagın kalitesini tartısmak abes olur. Ayrıyetten kendi yasadıgım tecrubelerden birisi de, castrol kullanılmıs bir motora göre mobil kullanılmıs motorun içinin cok daha temiz oldugu ve nerdeyse hiç kurum olmadıgı uzun sure saglıklı oldugu yonunde.
20-50 w yağın tam sentetik karşılığı nedir ?
+1000. Kendi eski aracımda(Evo9), Mobil1 hem daha çabuk ısınıyordu hemde Castrolden daha çabuk özelliğini kaybetti. Hatta 7000d/dk gibi yağ uyarısı vermişti bir anda. Castrolde bu sorunları yaşamadım. Hangisi daha iyi derseniz teknik olarak şu diyemem ama Castrol' tercih ederim.
Real Cars, Real Roads.
BEnde 6 yıldır 5-40 mobıl tam sentetık yag kullanısı olarak. kı aracım 1.6 ies. 120km den 180 km ye geldım gayet te saglıklı. DEmem o kı yılardır turkçe ıngilizce forumları takıp edipcıkardıgım sonuç genel olarak.
MObilin Castrolden daha ustun oldugu.
hangi motor? hangi yağ??? burada genel olarak marka mı yarıştırıyoruz yoksa 10w60 ları mı konuşuyoruz? magnatec beş para etmez mesela Roverımı mahvetmişti zamanında ama Castrol 10w60 ın hangi aracın motorunun içini kirlettiğini 'ispatlarıyla' açıklarsanız iyi olur, bence şu an yazdıklarınızın tamamı kişisel görüş bile değil, kulaktan dolma... Mobil 1 zamanında 1milyon testini hangi araçla yaptı? E30 BMW ile ama ne yazık ki hiç bir zaman tedarikçisi olamadı, neden acaba?
Şunu belirtelim, Mobil 1 yani Exxonmobil dünyanın en büyük motor yağı ve sentetik yağ üreticisidir. Ürettiği çoğu yağda, özellikle 0w40'da dünya üzerindeki en fazla markanın onayını almıştır. Fakat yağın oluşturduğu kurum konusunda tartışabilmek ya da marka marka kıyaslayabilmek için elde veri olması gerekir, fakat bu konu biraz subjektif kalıyor. Yorumdan öteye geçemiyoruz ne yazık ki. Aslında baktığımız zaman haddinden fazla kullanılan, geç değiştirilen her yağ motorda kurum bırakır. Tam sentetik yağlarda kurum oluşması daha geç oluşur. Bu "yağınızı her 3000 kilometrede bir değiştirin" anlamına gelmiyor, fakat otomobil firmalarının önerdiği bakım aralığını uzatmamak gerekiyor.
Benim kişisel olarak, Castrol'ün en sevmediğim yanı, kurum oluşturma mevzusu değil. Teknik verilerinin çoğunu gizliyor ya da gerçek rakamlar yerine endüstri standardının gerektirdiği minimum rakamı yazarak, yağın teknik özellikleri konusunda kullanıcısını yanlış bilgilendiriyor. Bu kötü olduğu anlamına gelmiyor, fakat satın aldığım malın içeriğini -doğru ve tutarlı olarak- görmek kullanıcının hakkıdır. Castrol kullanmayı bırakmamın sebebi budur.
Bu aralar yeni favorimi de ekleyeyim. İlk defa GTL motor yağı deniyorum açıkçası, hiç fena değil.
![]()
Beyler neyi tartışıosunuz ben onu anlamadım. Kimse mobil kötü demiyor ama mobilin 10/60W ı ile edge 10/60W birbirlerinden çok farklı yağlar. Mobil 10/60 keçeleri şişiren bir yağ. Yeni yağ yakma sorunu olmayan bir motorda kullandığınız anda o keçelerin bulunduğu yerlerdeki sürtünme otomatik olarak arttığı için yağ sıcaklığı da normalden fazla artıyor. Eski ve performanslı bir aracınız varsa alın Mobil 10/60 kullanın. Ama daha 40k kmdeki bir arabanız varsa o zaman 5/50 mobil kullanmak zorundasınız. Haa yok ben illa 10/60 mobil kullanıcam diosanız alın kullanın ama çok ısındığı zaman da yağ optimum yağlama özelliğini kaybettiği için arabanıza iyilik değil kötülük yapıosunuz bunu da unutmayın.
Castrol 10/60 a gelince de ben megane da sürekli kullandım hiç zararını görmedim ama kış sezonlarında gazlamadığım için 10/60 yerine 10/40 vs de kullanabilirdim. Kışın ortasında gündelik kullandığınız bir arabada 10/60 kullanmanın manası yok. Zaten sürekli canını alacak şekilde basamıyorsun. Anlık yüklenmelerdede 10/40 aynı görevi görür. Gazlama sezonu başladığı zamanda gider 10/60 kullanırsınız bitti gitti. Yağ dediğiniz şey arabanın kanı. İlla değişim için km beklemek zorunda değilsiniz. Benzin için harcadığınız paranın yanında yağ parası birşey değil. 250 liralık benzini her hafta kullanıosunuz yakıosunuz. 250 tl yağa vermeye kıyamıosunuz bilmem kaç ay kullanmak için.
Lastikte aynı konu. Arabanın yerle bütün temasını sağlayan güvenliğin esasında baş aktörü aldığın zaman min 2 sene kullanacaksın ama değiştirirken çoğu insan gidip 4 lastikte 100-200 tl diye en ucuzuna koşar Lassa alır petlas alır.
IN BOOST WE TRUST
Günaydınlar herkese burada yapılan yorumların hepsi eminim tecrübeli insanlardan geliyor bir çoğunuzu forumdan tanıyorum yüzyüze görüşmesekte. Herkes burada aracını korumak istiyor bende aynı misyonu güdüyorum. Burada benimde tamamen katılacağım yorumlardan birisi mobil 1 çok iyi bir yağ 225k km'de A3 1.8 T aracımda mobil 1 10w60 kullanıyordum sebebi mobil 1 10w60'ın kendine ait özelliklerden dolayı aracı korumasıydı gel gelelim şahsi fikrim performans için tasarlanmış yağ olmamasıydı sonrasında 2.0 TFSI kullandım yine birçok tecrübeli arkadaş ve en başta motor ustam mobil 1 esp 5w30 kullanalım dedi eyvallah dedim şu anda ise 82.000'de 1.8t kullanıyorum 200 hp'lik bir araç castrol kullanıyorum sebebine gelelim insanların mekanik ve pratiklerinden elde edilmiş tecrübelerine bağlı olarak. Benim tek derdim 5 LT Castrol 10w60 Titanium 178 tl gibi bir fiyatı haketmiyor, aynı hafızayı oluşturmuş bir yağ olsun adı OSMAN olsun yine kullanırım
66 vatan 06 mekan
herkes yağ konusunda uzman maşallah
(castrolde 21. senem)
Masaya koyda okşayalım istersen. Ne alakasız mesaj.
Beyler dağılın yusuf 21 senedir castrolde çalıştığı için en iyi o biliyor yorum yapma gereği bile duymamış adam.
Yusuf sen uzman mısın? 20 senelik motor ustası olupta bi halttan anlamayan usta diye dolanan adam da var. Bu iş bi yerde 20 sene çalışmakla olmuyor. Okumakla takip etmekle test verilerini incelemekle oluyor.
IN BOOST WE TRUST
Alper yine saçmaladın farkındasın değilmi egzostundan dumanla dolaştığına göre hala normal tabiki bunlar halbuki sana yardımcı da olduk sebebini söyledik mavi fabia lı bir arkadaş hatırlarsan neyse
önce ben uzamanım demedim ama castrol genel merkezinde çalışıyorum castrol bp ve mobil yağlarını dağıtan servislerdeki elemanları yetiştiren eğitim veren yağ teknik uzmanları yetiştiren bir genel müdürlükte çalışan bir elemanım uzman değilim ama avrupa ortadoğu yağ eğitim teknik müdürleri onlarcası çevremde bir sorun veya problem olduğunda onlara danışıyorum şu halk arasında dolaşan yağ ile ilgili tezahürlerin çoğunun yanlış olduğunu en azından bu 21 senede öğrendim kendilerinden
neyse ziyarete gelmek isteyeni beklerim yemek ısmarlarım sende dahil yer bostancı e 5 te
selamlar saygılar
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/4866878D8534482980257AD3003FBDD4/$File/PDS%20CCSA%20Castrol%20EDGE%20w%20SPT%205W-40%20english.pdf
Bana bu pdf dosyasindaki gercek CCS (cranking viscosity) ve MRV sini bulur musun? 6600 ile 60000 rakamlari gercegi yansitmiyor. Onlar minimum olmasi gereken degerler. 21 senelik Castrol calisani olarak bana yardimci olabilirsen cok sevinirim.
106 gti aracimda costrol 10/40 kullaniyordum genelde son yillarda mobil 5/50 kullandim nedenide yag sicakligimin asiri derecede isinmasindan dolayi tam sentetik olan mobil 5/50 gesis yaptim bununda pek bi etkisini goremedim desem yeridir suan motul 10/40 6100 kullaniyorum fiyatida mayet makul 10/40 ve 5/50 gore daha az İsiniyor bu benim tecrubelerime dayali denemis oldugum bi deneyim baska bana su yagi kullan daha az İsinir diyen biri yarsa onuda denerimmmm bu isler en guzeli bana gore deneye deneye daha mantikli olur dusuncesindeyim
gariban 106 gti....
arabamdaki sorunla uzmanlığın ne alakası var. Fabia lı arkadaş gelip söylemeden önce de biliyordum arabamın üst kapağında problem olduğunu. Sanayiye de yağ almaya ve xenon u tamir ettirmeye girdim. 2000 km de 1 lt yağ tüketimi olan bir arabanın gayette normal olmadığını birazcık olsun arabası ile uğraşan her insan anlar. O arkadaşta geldi e5 üzerinde söyledi devam etti sağolsun. Oturupta tartışmadık yok üst kapaktandır şundandır bundandır diye. Arabayı aldığımdan beri herkese söylüyorum aşırı yağ yaktığımı normal olmadığını. Netekim downpipe dan sonra çıkan dumanla ne olduğunu anlamış oldum. Yani senin arkadaş söylemeden önce de sorun olduğunu biliyodum. Neden yaptırmıosun dersen. 1 zamanım yok 2 şu an tek arabam ve hanım kullanıyor. 3 gazlamıyorum hele senin fabia lı arkadaşın gibi hiç bir zaman show off yapacam diye trafiği birbirine katarak ilerlemiyorum. Annadın?
IN BOOST WE TRUST
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)