İtin bi tarafında soktun LPG'yi... Şimdi de kullanana saygı gösteririm diyorsun![]()
Verimi nasıl oluyorda performans ile bir tutabiliyorsunuz anlamıyorum. LPG ile daha fazla güç alınamaz diyen kim oldu ki? Alınır tabiki verimi umursamazsan alınabilir. 20 hp alan kişinin yakıt tüketim değerleri laboratuvar ortamında test edilmiş mi yoksa sadece biraz düştü gibi hissediyorumdan ibaret mi bence ise tam tersine çok daha fazla mı yakmaya başladı ne? Neyse ne de olsa litresi ucuz dimi bir şey olmaz..
Türkiye de yaygınlaşmadığını ön yargı olduğunu söylüyorsunuz lpg ye karşı sizin için biraz araştırdım 2012 yılı verilerine göre Dünyada en çok otogaz kullanan 2. ülkeyiz ve sanırım otogazlı araç sayısı benzinli araç sayısından fazla olan tek ülkeymişiz 2012 de bu oran %58 miş. Hızla arttığı düşünülürse şimdi belkide en çok kullanan 1. ülke olmuşuzdur yeterince araştıramadım..
İlgilenenler için:
http://www.epdk.org.tr/documents/lpg...aporu_2012.pdf
Type r s2k m3 m5 ferrariler hepsine olur.
Yeterki motor gucune, devrine uygun ekipman kullan.
Ülkemizde benzin fiyatları böyle olduktan sonra neden olmasın f1 takımımız olsa onlar bile kullanırdı belki lpg..![]()
kendimi bi an için forumdonanımda "lpg uyumu" konusunda sandım. en son 320i ed ye lpg uyarmı konusunu okumuştum![]()
arkadaş aracıma motor yaptırdıktan sonra eski kiti söküp 0 (sıfır)brc kit taktırdım. ne koku var ne bişey. Kıytırık 1.4 vvti 50 krş yakıyo benzinde. tüpte 23 krş. takırdığım andan itibaren sistemin parasını çıkarttım şimdi de yeni motorun parasını biriktiriyorum
Dünde 2.0 tfsi konusunda lpg araştırması yaptım
bişey göremedim, burdan sorayım audi a4 2.0 tfsi quattroya uyumlu lpg kiti kaç liradır acaba. benzinde 14-15 litre yakıyomuş
![]()
ne diyim ki lpg benim için hala itin bi tarafında ama maddi sebeplerden dolayı kullanmak isteyen insana laf söyleme hakkım yok. benzini 5 tl ye ben satmıyorum
he bir de lpg de güç alındı diyelim de ekonomik kullanmadığında zaman çok fazla yakması güçlü sistemlerle tüketimi aynı oranlara çıkartırsa?
Ferrari'de Türk krizi
Belçika’da bir Türk işadamı Ferrari’sine LPG taktırmak istedi. Şirket 145 bin Euro’luk arabayı derhal elinden aldı
Ferrari, Ferrari olalı böyle zulüm görmedi! Belçika'daki Türk işadamı Uğur C. 145 bin Euro'ya (250 milyar TL) satın aldığı Ferrari'sine "Çok benzin yakıyor" diyerek LPG (otogaz) taktırmak istedi.
Türk Tamirciler LPG'yi Takamadı!
LPG tesisatını bir türlü takamayan Türk oto tamircileri, İtalyan devinin Brüksel temsilcisinden yardım isteyince olay patlak verdi. Şok geçiren Ferrari yetkilileri hemen Uğur C.'nin evine gitti.
Ferrari: İlk Kez Başımıza Geliyor
El koydukları otomobilin bedelini Uğur C.'ye geri ödeyen Ferrari'ciler "İlk kez böyle bir şey yaşadık. LPG'ye izin verseydik şirketin prestijini sarsardık" diye konuştu.
***
Ferrari Ferrari olalı böyle olay görmedi!
Belçika'da yaşayan Türk tekstilci, çok benzin tüketiyor diye Ferrari'sine LPG taktırmaya kalkıştı. Durumu tamirciden öğrenen Ferrari, parasını ödeyip aracı geri aldı!.
Dünyanın en lüks otomobillerinden biri olan Ferrari, sayısız ülkede satılıyor. Firmanın müşteri profili belli. Lüks otomobile girdiği için fiyatları Türkiye'de özellikle yüksek. Her parayı veren de Ferrari sahibi olamıyor. İşte böyle sıkı "satış kuralları" arasında İtalya'nın dünyada bilinen bir numaralı markası Ferrari, inanılmaz ama gerçek türünden bir olay yaşadı. Olayın kahramanı bir Türk. Geçtiği yer de Belçika. Bu ülkede yaşayan ve tekstil işiyle uğraşan Uğur C., iyi para kazanmaya başlayınca kendisine bir Ferrari satın aldı. İkinci el, 10 yaşında bir Ferrari Testarossa... Ancak bir süre sonra pişman oldu. Çünkü kırmızı, alev gibi otomobili çok fazla benzin tüketiyordu. Türk işadamının da aklına, anavatanından esinlendiği bir fikir geldi. Ferrarisine LPG yani otogaz taktıracaktı. Soluğu hemen bir oto tamircisinde aldı. Gent kentindeki tamirci, yakın bir Türk arkadaşıydı. Aracı inceledikten sonra tamirci Türk LPG tankını nereye takacağını bulamadı. Bunun üzerine Belçika'daki Ferrari merkezini aradı. Duyduklarına inanamayan yetkililer, "Siz aracı teslim alın. Biz hemen geliyoruz" dedi. Ve yetkililer hemen aynı gün soluğu söz konusu tamircide aldı. Böyle bir olayı ne duyduklarını, ne de gördüklerini söyleyen Ferrari yetkilileri, bu olayın şirket prensiplerine temelden ayrıkı olduğunu söyledi. Şirket yetkilerine dayanarak da Türk işadamı Uğur C'nin ödediği 145 bin euro'yu vererek Ferrari'yi geri aldı!
TANKI TAKAMAYINCA...
Satış mukavalesi iptal edilen evli ve üç çocuk babası Türk işadamı, müthiş fikrinden bir gün sonra otomobilsiz kaldı. Konuyla ilgili görüştüğümüz işadamı, iş bağlantıları ve Belçika'daki çevresini riske atmamak için fotoğrafını çektirmek istemedi.
"İLK KEZ YAŞADIK"
Biz de Belçika'daki Ferrari yetkilileriyle görüşmeye gittik. Olayı doğrulayan Ferrari-Belgium Francorchamps Satış Müdürü Roger Van Peteghem da LPG takılmasına müsade etmeleri halinde markalarına prestij açısından büyük zarar geleceğini söyledi. Van Peteghem, "Belçika piyasasında 47 adet Ferrari var. Ferrari sahipleri bellidir. Müşterilerimiz hakkında bilgi veremeyiz. Müşteriler arasında ayrım yapmayız. Ancak Ferrari'ye özellikle manevi yönden zarar verecek durumlara kesinlikle izin vermeyiz. İlk defa böyle bir tecrübe yaşadık. Bu tecrübeden sonra şimdi çok daha dikkatli davranıyoruz" dedi.
FİKRET AYDEMİR / BRÜKSEL
İşin özü ben de Selçuk abi de diğerleri gibi LPG 'yi cebimiz fazladan delinmesin diye kullanıyoruz..
Bu dönüşümü adam akıllı montaj ve doğru ayarla arabasında sorunsuz kullanan bir çok kişi gibi ben de varım.
Şimdi kitin parası, motor masrafı, karımı vs hesaplamanın anlamı yok. 8 Senedir kullanıyorum hesabını sen yap yapacaksan.
Bunu şey gibi düşün. Aracına eklemeler yapıp, yazılımını değiştirmek gibi.. Doğru ayar yapılmadan gazladığında sonuç aynı olacak.
LPG takılır, takılmaz vs bunları tartışmak bana gereksiz geliyor açıkçası. NSX'e LPG mi takmış.. Typer'a lpg mi takmış. TaksınHayırlı olsun.
Bir diyorsunuz gaz halinde bir diyorsunuz sıvı halinde kullanarak aldılar 20hp. Daha önceki mesajlarımda da size bahsettiğim gibi standart sistemden bahsettiğimizi söyledim. Ayrıca LDI sistemi direkt enjeksiyonlu motorlara uygulanıyor. Ve bu 20hp alan arkadaş litre olarak da daha az yaktıysa bu LDI sistemiyle tabi orasıda meçhul bi gaz bi sıvı dendiği için anlamadım helal olsun. Laboratuvar laboratuvar diyorum çünkü acaba emisyonlar ne yönde değişiyor? Bir motorun verimli olup olmadığını 10lt koydum 100 km giderken 110 km gittim diyerek ölçülmüyor ne yazık ki ayrıca yol şartları sürekli değişen şartlar olduğu için laboratuvarda ölçüm yapılmış bir aracın verilerine mi güveneyim yoksa yolda ölçülmüş bir aracın verilerine mi güveneyim demek istemiş o arkadaş. Hakkaten emisyon değerleri ne olmuş acaba sıradan bir sıralı sistemde bile diğer hc,co,co2 gibi değerler benzinliye göre düşükken nox emisyonları daha fazla çıkmakta. Emisyon değerleri de kabul edilebilir değerlerde olup motor dayanım testleride yapıldıysa o da kabul edilebilir değerlerdeyse 100 yılın icadı olsa gerek.
10 numara sıkma haberAdam tekliflerini kabul etmese arabayı ne geri satın alabilirler nede ne yapıldığına karışabilirler. Arabayı almış mı almış, kanunen sahibi isterse tavuk besler içinde Ferrari'de bi .ikim yiyemez
Elinden aldı falan laflara bak bizim Türk gazetecilerin hepsi aynı *** demek.
Ama ferrariye de takilmasin bi zahmet
Zaten ferrarisi olan adamin, konforlu ve az yakan (dizel) bi araci vardir dimi yani![]()
Ferrari F430 on LPG!!
NSX haberide buradan gelme muhtemelen eskiden direkt enjeksiyonlulara yapılamıyordu işte LDI ile felan onu da çözdüler işte.
2 el sefakoy yada umraniye oto pazarindan alanlar taktirabilir bu durumda![]()
LPG'nin ülkemizde kullanılmasının sebebİ zaten yakıt fiyatlarının yüksek olması, kimsenin gidip keyfinden taktırdığını sanmıyorum. Tercih meselesi, kimsenin kimseye niye taktırdın yada niye taktırmadın demesinin de anlamı yok.
nsx 40 bin euro civarlraında fiyatlarda gezen bir araba.. D segmenti sıfır araç fiyatıyla aynı. Tr' ye yorarsak passatla fiyat babında yakınlar. Tr'de 1.6 passatlara tonla lpg yapıldı, nasıl yadırganacak bir durum degilse, avrupa da da öyle.. Hatta avrupa çok daha açık fikirli bu konuda bizden.. Ha nsx'im olsa lpg takar mıyım, hayatta takmam.. Ama absürd bir durum gibi görünmesinin sebebi biz de ki 'özel ' oluşu...Başka bir örnek, Almanya da Amcamlar mk4 manuel r32'yi eve bağlamış, sadece çöpleri taşıyorlardı , ağlayacaktım..
Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot
Instagram : mehmetguliaytar
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)