Bence en önemli faktör motor yağı ben 800k da tofaş gördüm takır takır saat gibi çalışıyordu.Bazı insanlar motor yağını değiştirmek için km sinin gelmesini beklemez atıyorum yağ firması 10k diyorsa 7k da yağı dğiştirir bende mantıklı yaklaşıyorum buna hele yüksek devirli kullanılıyorsa 5k da yağı ve filtreleri değiştirmek gerekir bence.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Konu ile alakalı tam bilgim olmamakla beraber, ortaya bir soru sormak istiyorum. Bu yeni araçlarda araç sürüş süresi diye birşey var. Atıyorum 4 saat 26 dakika gibi bir süredir aracı kullanıyorsunuz gibi bir bilgi ekranı var yol bilgisayarlarında. Acaba totalide tutuyor mudur demedim değil. Bilgisi olan?
'89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel
VW'de mk5 serisi ile beraber gelen bazı yol bilgisayarları tutuyordu.
Tabii ki, sabit olan bir sayaç değil bu, yine sıfırlanabiliyor.
Aracın/motorun hem nasıl bir şekilde yüke maruz kaldığı ve ne kadar süre kaldığı önemli, mekanik yorulmanın etkileri en temel mesele yani
üretim konseptine uygun kullanılmış ve gerekli tedbirlere uyulmuş ise km 'nin yüksek olması mesele değildir, sadece adamın çok kaliteli hayatı olmuş şimdilerde baba yorgun denebilir ama yüksek devirlerde ve konseptinin dışında kullanılmış ise adam genç yaşta bitmiş, ölmeden mezara girmiş deriz...
biraz lafı uzatacak olursak;
en pis mevzulardan birisi yağlama, etkisini direkt olarak göremiyorsun, her sürücünün bir sürüş şekli var ve çoğunlukla mekanik sisteme yeteri kadar müsaade edilmiyor rahat çalışması için mesela marşa basar basmaz 6000 devre yüklüyor adam, herhalde bara gittiğinde hatunun yanına da gidip hemen soyun diyor...
o yakıt silindir içine girecek, iki tur dönecek, ısınacak, biraz yağlama yapacak, piston gelecek, homojen bir hava yakıt karışımı olacak, yanacak, basınç artacak pistonu itecek vs vs... motorun içinde çok iş var, biraz daha toleranslı davranmak lazım...
bunun tutuşma gecikmesi var, yakıtın yanma odasında kalmayıp enjeksiyon anında pistona silindire çarpması var, her bir krank açısına karşılık gelen bir basınç artış oranı var, gaza basıyorsun ama aşağıda kranka ne oluyor bilen yok, adam yapmış bileğim kadar demir, sıkıntı olmaz döner diyor mesela böyle insanlardan uzak durmak lazım kmsi mesele değil vs vs, bunlar uzun vadede mekanik aşınmalara, kayıplara neden oluyor ve ömürde gidiyor...
Mercedes motorları devir çevirmez 1000000 km yapar , Honda motoru devir çevirir ama maşallah onlarada bir şey olmuyor
Çelişkide kalıyorum![]()
yav meselenin honda ile alakası yokki. trafikte kalınca hondalar rölantide 5000 dönmüyor yakm sayacı ya da çalışma saati hemen hemen aynı kapıya varıyor bana göre. yapılabilecek olsa tabiki en verimlisi devir sayacı olur
bir çok marka servis km si yapılan motor devrine göre ayalayıp servis uyarısı veriyor. BMW de 12 bin km servis periyodu var ama daha 12 binde gireni ben göremedim ortlama 8 bin civarı servis ışığı yanıyor. Ki mantıklısıda bu ama 8 bin km de insafsızlık biraz![]()
Aslında hep km ile aracın motor ömürlülüğü hakkında yorum yapabiliyoruz,ama bu konu gerçekten çok tartışmaya açık konu.
Örneğin; Aynı model aynı motor araçlardan birisi 30.000 birisi 100.000 diyelim.Algıya göre 30.000 düşük km olduğu için herkes böyle bir araca sahip olmak ister.Ama yaşadığım tecrübe ve gördüğüm manzara karşısında 30.000km'deki arac 100.000'e göre daha yıpranmış,yorulmuş izlenimi veriyor
O da şundan dolayı; 30.000km araca binen sahış bakım konusunda dikkatsiiz ve özensiz devir konusunda da ''sağır'' alıştırmış.Ama; 100.000 kmdeki araç hem devirli hem full bakımlı kullanılmış bundan dolayı daha sağlıklı ve uzun ömürlü....
seneler önce sadece uzun yolda kullanılmış.680 binde 98 model sedan 1.4is al sat yapmıştım.ne boya ne çizik nede motorda sorunu vardı.herşeyi peryodik olarak servis kayıtlıydı...
birgün ***** sitede 130binde bayandan satılık diye ilanını görsem şaşırmam.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
günümüzde halen eski model racing motorlar kullanılıyo. bunu markanın mühendisleride düşünüyodur heralde ona göre imal ediliyo.
Katılan herkese çok teşekkürler.
Genellikle devir mi km mi sorusuna yanıtlar gelmiş.
Ortalama motor ömrü konusuna pek değinilmemiş. Bu konu üzerinede yorum yapabilir misiniz? Yoksa duruma göre değişken özellikli olduğu için mi kimse yorum yapmadı?
Arkadaşım bu sorunun cevabını ilk mesajda verdiğim linkte @Liontech16 açıklamış.
Biraz daha araştırdım buradaki konuda http://forum.donanimhaber.com/m_5225912/tm.htm @vezir üstad 3 sayfa boyunca yazmış okumanı tavsiye ederim.
Zaten saatinde değiştirmerzen arıza veriyor, plunger, cover, pompa, needle, segman vs. Arabalarda da benzer durum var triger, balata, motor yağı gibi şeylerin zamanı(süresi) gelince yenileniyor. Mantık olarak malzemelerin kullanım ömrü ve belli bir wear&tear'ı var. Ya aşınınca yada süresi gelince değiştiriliyor... Türk armatörü ne kadar önemsiyor o da ayrı konu.
kontağı çalştrma durdurma ısınmadan devir çevirme yapılması gereken motor frenleri ne devirde yapıldığı zorlamalar hepsi ya işte :P :P
yeni araclarin beyninde bazi faydali bilgiler loglaniyor, en azindan alfayi biliyorum mesela kac kere devir kesiciye girilmis diye bir bolum var.
aslinda su anki teknoloji ile ureticiler istese arabada herseyi kisitlayabilirler.
saatine kadar kayit da ederler.
mesela su 70 dereceyi gecmeden ve yag 60 dereceyi asmadan o arabayi yurutemezsiniz
yada soyle diyelim 3000 deviri gecmenizi engellerler. zor birsey degil.
ama yapmiyorlar.
motorun omrunu etkleyen birsuru faktor var
bunlarin en basinda bilincsiz kullanici geliyor.
cok saat calismis motordan ziyade cok fazla devirli kullanilmis motorun asinmasi daha cabuk olacaktir gayet normal birsey bu.
ne oluyorsa yuksek devirde oluyor
yagsiz susuz kalmadiktan sonra kolay kolay hicbir motor 4000 devir altinda patlamaz catlamaz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)