hepsi iyi güzelde keşke orta üst sınıf yapana kadar daha alt kesime hitap edecek bir model üzerinde çalışılsaymış..hayırlısı bakalım zamanla görürüz ne denli başarı elde edileceğini.
Printable View
hepsi iyi güzelde keşke orta üst sınıf yapana kadar daha alt kesime hitap edecek bir model üzerinde çalışılsaymış..hayırlısı bakalım zamanla görürüz ne denli başarı elde edileceğini.
açık konuşim hepsini okumadım !
sebeb??
daha ilk cümlen yanlış arkadaşım :)
yerli malı olması için uluslararası kanunlar %51 inin o ülkede üretilmesi gerektiğini ön görür , eğer varsa iddian kanun maddelerini birer birer göndereyim sana arkadaşım.
üretiğimiz forkliftlerin Avrupaya gönderilenleri Euro 3b motorulu maalesef Tümosanda böyle bir seçenek olmadığı için yurtdışına gönderilenleri Mitsubishi Euro 3b motorlu ve hollandaya,belçikaya ve israile sevk ediyoruz.
özetle neyi konuştuğumu bu konuda emin olabilirsin gayet iyi biliyorum :)
valla istedikleri kadar güzel olsakta yapsakta tamam desteleyelim ordada problem yok ama surdan 1 kişide alıp kapısına koymaz buda böyle bir gerçek
yerli araç üretilse vergilerde esneme yapılabilir mi yerli üretim olduğu için. mesela ötv alınmasın yerli üretim araçtan. gümrük birliği anlaşması sebebiyle sanırım bu mümkün değil. ama araca özel başka markaların karşılayamadığı koşullar oluşturulup vergi indirimi sağlanabilir belki. mesela araç 1564 cc 120 hp olacaksa 1563 cc 1565 cc ve 119, 121 hp aralığında ki araçlar ötv'den muaftır gibi. vergi yönünden avantaj sağlanabilirse iç pazarda satmak için bile üretilir 80 milyon insanız. şirketler ve rent a car'cılar içinde ekstra vergi avantajları sağlanırsa gayette piyasada tutunur. zaman içinde eğitim sistemimizide revize ederek daha başarılı mühendisler yetiştirdikçe, ülke olarak arge yatırımlarına önem vermeye başladıkça yerli araçta zamanla gelişir, uluslararası kabul gören bir marka haline gelebilir. kurulur kurulmaz vw rakibi firma olma beklentisine girmeye gerek yok. önce lada'ya, albea'ya, 301'e rakip olalım ülkeyle birlikte gelişip kalkındıkça vw'e rakip olacak farklı markalarda yaparız.
Kanunen %51 o, ürettiğin ayçiçek yağı içinde aynı kanun geçerli. :D senin için hepsi bir gerçi :D Dünyanın heryerinde bu böyledir.
Yerli araba için devlet bize geldiğinde böyle olması gerekliydi. Farklı detaylar var da neyse, okumadıysan zaten, sana zaman ayırıpda yazmam bu saatten sonra.
Hani arge ürge lazımdı ozaman :) ?
maddem motordan ibaret ve Etiyopya bile yapardı o halde neyin argesi ürgesi araştırması bizde eksik hocam? argelenecek bir şey yokki motoru tak eşeğe gitsin değilmi bu olay?
onu geçtim o halde PSA dan motor alan BMW yada Mini, yada Renaultdan motor alan Mercedes araba yapmasını bilemedi motorları onlardan alıyor ? :)
mantık süper..
SİSTEM NASIL İŞLİYOR?
Türkiye otomotiv sanayi Ford, Fiat, Renault, Peugeot, Citroen, Honda, Hyundai gibi dünya markaları için üretim yapan şubelerden biri. Türkiye'dekilerin görevi, belirlenen üretimi en karlı şekilde yapmak ve aynı uzak merkelerde belirlenen ürünleri Türkiye'de satmak. Türkiye'de üretim yapmalarına rağmen bu şirketlerin hiçbiri, ihracat yapılacak ülkeler listesini belirlerken Türkiye şubesine sormuyor.İhracat yapılacak ülkelerin hangileri olacağı, hangi modelin kaç bin eurodan, kaç adet ihraç edileceğine Paris, Torino, Köln, Londra, Brüksel, Seul, Nagoya gibi başkentlerdeki Fransız, İtalyan, Japon, Koreli üst düzey yöneticiler karar veriyor.
TÜRKİYE-İSRAİL İLİŞKİSİNDE FİRMA BAZLI ROLLER
Türkiye bu yıl 20 milyar dolara yaklaşan otomotiv ihracatı hedefliyor(2012). Bu rakamda en büyük pay Almanya, İtalya ve Fransa'ya ait.TOFAŞ: Bursa'da üretilen Fiat'lar, İsrail'de yollarda. Ama bu araçlar Torino üzerinden gidiyor. Tofaş'ın hangi ülkelere ihracat yapacağına Torino'daki merkez karar veriyor.HYUNDAI: Türkiye üretimi Accent ve i20, Avrupa üzerinden İsrail'de.RENAULT: Türkiye'de üretilen Renault'ları Paris alıyor. Sonra tüm ihracatlar oradan yönlendiriliyor.HONDA: İsrail'e son 3 yılda Türkiye üretimi 7 bin Civic Sedan satıldı. Bu araçlar İngiltere kaleminde kayıtlı.FORD: Made in Turkey Transit ve Connect'lerden 1300 adet sattı ama İngiltere üzerinden.TOYOTA: Brüksel üzerinden Türk malı Toyota'lar İsrail'e de gidiyor.
http://www.ensonhaber.com/israilin-t...011-09-07.html
yazıdaki sadece bi paragraf
burda önemli olan para kimin ülkesine gidiyor. buna bakın arabayı komple parça parça dışardan alıp burda birleştirelim civatayı bile dışardan söyliyelim markamız olsun içeri dışarı satılsın ülkeye faydası olsun dert bu dert bu olmalı !
Şimdi millet bir şeyi üretmekle oluşturmak arasındaki farkı anlamıyor sanırım.
Adam bütün teknolojisini kullanarak yazar çizer sana herşeyi hali hazırda verir , ve sana ürettirir bu yan sanayi üretimi.
Sen kendin oturur yazar çizer çalışır bir şey oluşturursan bunun adı TÜRK MALI ÜRETİM olur. Yoksa koy önüne herhangi bir mühendisi , yurt dışından kalıplar gelsin, sana motoru da toplar kaportayı da yapar herşeyini çatır çatır yapar. Aradaki fark bu kadar basit.
.
Alakaya maydonoz , adamlar ticaret yapıyor o anki stratejisi bunu gerektirirse tabii ki yapar öyle bir hamle. Ben de üreticiyim , eğer kendi üretim maliyetimden düşük rakama benim işimi görecek bir malı tedarik edebiliyorsam , veya o anki sosyal ve maddi durumum bunu gerektiriyorsa oradan alır satarım. Sonuçta ticaret yapmıyor muyum ? BMW nin hiç kendi motoru yok dimi yıllardır PSA kullanıyor. Ya allah aşkına sırf cevap vermek için boş konuşmayın.
arkadaşım bu hangi dünyada böyle ya :) allah aşkına :) ? neye göre kendi yargına göremi?
kanunen türk malı diyebilmek için uluslar arası kanun neyi belirlediyse o. Hako nun yada Mertin kendi yargısı değil, önemli olan kanunlar ne diyorsa o.
onun haricinde ister Yanmar motoru tak, ister Deutz ister Mercedes ister Renault ,
ister robot kaynak yap kaynak makinası Avusturya malı ABT olsun ister firma yöneticisi Alman olsun.
kanunlar içersinde Türk malı olarak onay alınabiliyormu? soruya cevap evet ise evettir Hako ya aliye veliye göre doğrusu nedir değil.
yine kanunen Türk malı olarak üretilen arabada edilen kaar türk devletine gidecekmi? çalışan türklerin maaşı işi ödenecekmi, kariyer kapıları açacakmı?
o halde sorun arkadaşlar?????
emin olun o kral ilan ettiğiniz Mercedes,Bmw hele hele VW bu mantıktan çokta uzak değiller ,
İngilizce bir deyim var , herzaman komşunun çimi daha yeşildir diye bu ona benziyor, büyütmeyin gözünüzde bukdr görende adamlar ışık yılı kadar uzaklara gidecek uzay kapsülleri üretiyor sanacak.
Hangi ar-ge lazımdı ? Söyleyeyim,
Şimdi Türkiye veya Türk firmasının kaçı o ürettiği jantın , kaporta sacının , suspansiyonu , şanzıman dişlisini vs. vs. kendi geliştirmiş ? Belki 10 tane den bir tanesinde vardır bir ihtimal. Şimdi teknolojisi mantığı herşeyi içinde kullanılacak alaşımına kadar herşeyi belirlenmiş ve modellenmiş son şekliyle türkiyeye gelecek,
ve türkiye de basılacak bu mal. Ondan sonra dışarıdan motoru şanzımanı da oturt üstüne, bu şimdi türk malı mı oldu ? Bu sadece olsa olsa sanayideki ahmet ustanın endüstriyelleşmiş hali olur.
belkide boyle baslamak lazim;
https://www.youtube.com/watch?v=5U-grFuXZ9U
ya daha ne bombalar patlayacak çok merak ediyorum.
şimdide arkadaşlar Motoru yan sanayi alan (yani mercedesin Renault motor kullanması) firmaların evveliyatında bir motor varsa o halde onlar ticaret yapıyor ama yok ise o adamlar adam değil oldu.
demekki Hako arkadaşımıza göre aşağıdaki üreticiler rezillllll rezillll, adam değil, arge ürge denilen hiçbir halt yok :)
yıllarca sadece ford motoru kullanan:http://koenigsegg.com/regera/
yol arabalarında önce BMW sonra Toyota motoru kullanan:
https://tr.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1
ya bu adamlar bir türlü araba yapamadı :)
Biz burda neye Türk malı deniri mi tartışıyoruz sizce ? Lafı haklı çıkmak için evirip çevirmeyin. Ben yapmak istedikten sonra tüm üretim ve faaliyet belgelerim olduğu için çinden gelen malın üstüne MADE IN TURKEY yazdır avrupaya satarım. O da türk malı oluyor kanunlar önünde kendim üretmiş gibi gösterebilirim.
Bunu yapan da 10larca firma var zaten. Ticarette bunlar hep var. Biz burada bambaşka birşeyi tartışıyoruz. MADE IN TURKEY yazan türk malı otomobil yapmak çok zor değil yoksa dediğiniz gibi.
Amacınız masturbasyon yapmak mı yoksa gercekten yerli uretim birseyler yapmak mı ? ilk secenekse gidin, örnegin turktraktor'de, tumosan'da, yada karsan'da bir karoser imal ettirin, icinede istediginiz bir ureticiden bir motor koyun ve de suspansyon gelistiren lotus gibi diger bir firmanın yardımı ile de bir suspansyon sistemi aktarın, sonrada ben yerli araba yaptım diye ortaya cıkın. Bunda tabiki bir beis yok :) niyet ve amac onemli :)
Dayım foruma üye olduğundan beri yazdığı konulara girip okuyasım gelmiyor. O derece uzakk.
Yerli otomobili istemeyen zaten bu ülkenin vatandaşı olmamalı. Çünkü bir şekilde üretememizin acısını bizden çıkarıyorlar. Montajla olacak iş değil bu, Türkiyenin kaşına gözüne montaj yaptırmıyorlar, işgücü ucuzluğu için yaptırıyorlar. Yani hepsi stratejik, adamlara en çok parayı kazandırdığımız için bizi seçiyorlar.Montajın bize getirisi ne kadar olabilir ki? Düşünün apple çinde montajlattırıyor telefonları ama apple merkez kasasında yanlış hatırlamıyorsam +- 200 milyar dolar nakit para var. Kısaca esas parayı herzaman marka sahibi kazanıyor.
Otobüs ve iş makinesi üretebiliriz ama araba geliştirmek, üretmek ve pazarlamak şuan dünyanın en zor işlerinden biri. Uzun adam babayiğit yokmu araba üretecek dediğinde o türkiyenin sayılı aileleri ve marka distribütörleri o iş öyle kolay değil dedi, ticari intihar gibi bir cümle kullandı. İşe girişseler distribütörlüğünü yaptığı firmalar karşı çıkacak. Bu yüzden devlet kendi el atmalı, sonra birine devretmeli.
Demekki neymiş dayı o işler bildiğimiz gibi değilmiş. :)
Benim tek istediğim ve şuan yapmaları bana göre en mantıklı şey olan b-c sınıfı ve hafif ticari araç üretmeleri. B ve C yi taksilere zorunlu kılarsın, dersinki 2 sene içinde herkes geçicek ÖTV almayacağım dersin. Filo satışlarında zaten bu araçlar satılır, yeter ki devlet destekli olsun.
Haberde bile orta üst sınıf diyor, yani başlı başına bir yanlış. Bizim şimdilik üst sınıfla işimiz yok.
ya neyse hakkımızda hayırlısı deyip kapatalım.
belli arkadaşlarla polemik kazanmak uzaya gitmekten daha zor değil ben Einstein dirilse izah etse haksız çıkar :)
işine gelince Korede üretilen Mercedes motorlu araba Alman
işine gelmeyince Kore malı olur.
işine gelince motor tedarik eden firma ticari kararlar alan profosyonel firma olur
işine gelmeyince bir halt bilmeyen olur.
işine gelince kanun %75 türkiyede üretilmeli der.
işine gelmeyince %-1milyon da olsa türk malı sayılır.
diyorum ya gereksiz polemik, hakkımızda hayırlısı arkadaşlar :)
Turk otomobili uretmek icin eski teknoloji kullanamazsiniz herseyin gunun teknolojisine ayak uydurmasi ve yapilan arge uretim calismalarinda en iyisini yapmak zorundasiniz cunku 0 dan birsey yaratiyorsunuz ve devaminin gelmesi icin ilk in etkileyici olmasi lazim montaj degil %100 turk mali otomobil diyince isin icine cok buyuk yatirim giriyor bu yatirimin karsilanmasi zarara girmemek icin her ne kadar ulkemizde satilan arabalardan otv vs alinmasada ne kadar satarsa satsin yeterli olmaz italat sart 3 cu 4 cu sinif ulkelerine italat olabilir ama cok iyi hesaplanip planlanmasi lazim bana gore ortadogu karisik boyle bir yatirim ulkeyi zorlayabilir bana gore gerek yok otomobil yapariz yapamayiz kismina bosuna takiliyorsunuz yapariz tabiki yil 2015 otomobil yapmak etkileyici birsey degil bazi seyler icin cok gec kaldik
yuzde yuz turk malı olması imkansız .
o meşhur araba firmaları bir günde kurulmadı.
bir adım olması için ötv siz ucuza satması gerek sonu tofaş gibi olucaksa hiç boşuna para harcanmasın zaten.
yerli üretümi yuzde 75 olması bile imkansız bence :)
Yazdiklariniza anlam veremiyorum siz neden mercedesin vw nin alman kimligini sorguluyorsunuz bunun bize hicbir yarari yok adamlar kendini kanitlamis hep en iyisini yaptilar adamlarin derdi iyi birsey nasil yapabilirim nasil olurla ugrasmiyorlarki zaten en iyisini yapiyolar vw ag dedigin grup suan toyotayi solladi dunyanin en cok satan markasi oldu istediginiz kadar cinde uretiliyor meksikada uretiliyor diyin sonuc degismiyor bugun butun parcalarin tr de uretildigi bir otomobilin bize faydasi nedir ?? Sadece zarar eger ego tatmin etmek istiyorsaniz eskisehire muzeye gidin ama oda tatmin etmez devrimde chevrolet bozmasi :)
Almanya'ya da gelecekmiymiş bu yerliler :heyoo:
diyorum ya bazı arkadaşlara çattınızmı çatıyorsunuz,
avatarında Alman bayrağı olan,
ismi Wankel Batu olan
altda BEST GERMAN ENGINEERING yazan arkadaşla gelde Alman gruplarına en ufak bir şey de haklı çık :)
hakketden Almanlar hele hele VW baya iyi motor yapıyormuş ya :)
http://www.autoexpress.co.uk/car-new...ngine-failures
https://tr.wikipedia.org/wiki/Pagani
böyle masturbasyonmu olur ya :D
ya farkedermi yarın biri superspor bi otomobil çıkartıcak "sazan" gibi onada diceksiniz türk malı değil la bu motoruna bak fort!!! amk diye
Kim cıkıp diyecek amk! diye bi sakin ol şampiyon sen önce !
Onuk o arabayı yaptı senin kadar bizde sevindik merak etme. Senin yüksek miktarda yapılacak uretim ile yılda 50 bilemedin 100 adet olacak süper spor ve niş bir üretimi kıyaslaman, ne demek istediğimi anlamadıgını zaten gosteriyor.
Birde insanları kategorize etmeden once biraz dusun, hemen yaftalama ! Senin kadar bizde istiyoruz bu için olmasını, ama adam gibi olmasını istiyoruz aradaki fark bu.
Pagani gibi arabayı yapsınlar da ne motoru kullanırsa kullansınlar. Sazan gibi konuya sen dalmışsın bence okumadan etmeden.
Bahsettiğin araçlarda kullanılan önemli parçalar hep dışarıdan alınıyor, Şanzıman ZF vs den geliyor.
Freni balatası alman üreticiden. Motoru man / deutz / cummins ten alınıyor. Klima aksamı çinden geliyor.
Camlarını olimpia yapıyor vs vs uzar gider.
Otobüs yapmak ile binek araç üretmek arasında proses açısından çok ciddi farklar var. Otomobil banttan standart ölçüde çıkar.
Ama git otobüsleri incele birbirini tutmaz çünkü el ile montaj olur. Kaynağı robot değil insan yapar. Camını robot değil insan monte eder.
Fabrikadan çıkıp gelen, camından tavanından su alan araçlar biliyorum. İkisini benzetmek doğru olmaz o açıdan.
Ama şu da var bir yerden başlamak lazım dünün beğenmediğimiz çinlileri kriz vs diyerek geçmişi/argesi/patenti olan birçok iyi firmayı satın aldılar.
Dolayısıyla olaya bir tık önde başlıyorlar araç üretmek için.
Birçok yorumda okuduğum "Made in Turkey" yazma beklentisi var. Ticari hayatta var olan bir ürünü yeniden üretmek makul değildir.
Kalkıp ta sen yeniden dcı/tdı/ motor üreteceğim dersen harcadığın ar-ge bütçesi ile batarsın.,
Basit bir örnek vereyim yakın zamanda çalıştığım fabrikada yeni bir proje de kullanılmak üzere çin den test ekipmanı alındı 400.000 TL.
Bu cihaz otomobilin motor kısmında kullanılacak sadece 1 parçayı üretme sürecinde kullanılmak üzere alındı. Gerisini siz düşünün.
O yüzden dışarıdan alabileceğin ve kendi üreteceğinden daha ucuza mal edeceğin ekipmanı yapmaya çalışmak ticari açıdan yanlıştır.
Keşke teknolojiyi ilk üretenlerden olsak ve biz satıyor olsak .Bu konuda bir sürü nedenden ötürü geri kaldık / bırakıldık.
Nedeni ya da niçini tartışmak yerine bir yerden başlamak lazım.
Ben bunun özel sektör eliyle olacağını düşünmüyorum çünkü bu tarz bir yatırımı
yapabilecek konumda olan büyük holdingler/üreticiler zaten birçok yabancı aracın Türkiye dağıtıcısı.
Dolayısıyla adam kalkıp kendi kendisine rakip olmaz, dağıtımını yaptığı markaların ağa babaları da buna izin vermez.
Bu devlet eliyle nasıl olur aslında o da olmaz :) o kadar çok yiyici var ki. İşten anlamayan adamları doldururlar açılan fabrikaya oy kaygısıyla.
Sonra senin benim vergimle kart basmaya giden oradan da maaş alan insan güruhu oluşur. (Bkz: Tüvesaş)
Konu biraz siyasiye kaydı ama aslında özü o da değil. Bizim millet olarak iş yapış usullerimizi / işe bakış açımızı değiştirmemiz lazım.
Adam kayırmayı / liyakatsiz insanları hak etmedikleri konumlara getirmeyi bırakmamız lazım.
Hakkıyla adaletiyle olması lazım her şeyin.
Uzadı biraz, sabredip okuyan arkadaşlara teşekkürler :)
terbiyesizlik yapma
anlatmak istediğim çok basit
arabanın motoru ordan burdan alınsada bişey farketmez marka türk markası olduktan sonra bütün geliri türkiyeye gelicek ülkemiz kalkınıcak demek istiyorum sabahtan beri
sadece arabanın motoru şanzımanı türk değil diye aşağılamak bu türk arabası değil demek saçmalamaktan öteye gitmez
fiat honda toyota reno cart curt bak yukarda yazıyo türkiyede imal edilip adamlar kendi ülkelerinden satıyolar
adamlar türkiyede 5 yaptırıp 10a kendi ülkelerinden satıyolar aynı mantıkla bu iş yapılır gayette yerli araba olur takılmayın arabanın yağ filtresinin mann olamasına
küfür eden sensin terbiyesizlik yapma diye cumleye baslayan da sensin, sen kendinle bir celisme once. Diger yazdıklarına gelince arge, tasarım vs.. hakkında yazılanların hic birini okumayıp hala aynı seyleri tekrarlamaya devam ettiğin için sana "yav he he" diyip, pembe guzel hayallerinle mutluluklar diliyorum..
bugün baktığınızda corsa d ile grande puntonun 90 lık modellerinde bildiğim kadarı ile bir çok parça bir birine uyumlu hatta aynı ama kimse o senin bu benim kaygısana düşmemiş düşse bu firmalar buralara gelemezdi zaten onun için bırakın bu işleri olursa destek gerek bugün mersedes ile reno aynı motoru geçtim aynı modeli kullanıyor siz hala %100 diyor 75 diyorsunuz ( örnek verdiğim araç yeni kangodur fark öndeki amblemdir biri merso diğeri reno ) önemli olan bir marka adı altında birleşip bir otomobil üretip ( bir şekilde üretip yada montajlayıp) ülkeye kar sağlanarak bir şeylerin yapılabilirliği göz önüne alınarak ilerisi için bir adım atılmasıdır.
çok karışık olduysa şöyle söyleyeyim baba olmadan çocuk olur mu ? ( burda baba = millet ) :)
Konu çok dallanıp budaklandı.
Şimdi herşeyi bir kenara bırakıyoruz ve şu soruya cevap arıyoruz:
Yerli otomobilimizi kim tasarlıyor? Projeleri kim yapıyor? Hangi firma hangi şahıs bu insanlar?
amca kasa nerde kasa bankada kasa ortada mı duruyor
ki biz ilk araba deneyimi yarı bir hüsranla bitmiş bir ülkenin yönetiminden ve kurumlarından bu bilgilerin açıknamasını bekliyoruz ki postlarda geçen gibi seçim vaadi ise (ki büyük ihtimal yine öyle olur çünkü iki senede bir yerli oto diye haber çıkıyor) bu sorulara pek cavap bulabileceğinizi düşünmüyorum :)
@merttepe
bende bunu yazmaya gelmiştim hazır yazılmış, kim bu abiler ?