User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Swift Lpg dönüşümü marka tercihi yer tavsiyesi

  1. #1
    CNR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    28
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    893
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Swift Lpg dönüşümü marka tercihi yer tavsiyesi

    Araç suzuki swift 1.2 gl otomatik 25.000'de, evdekiler aracı günlük toplamda 140 km kullanmayı düşünüyorlar onun içinde lpg takmayı düşünüyoruz

    Araç ankarada lpgde ankarada takılacak atiker falan memnun bırakır mı çekişten çok düşürür mü? Araç zaten hantal 1.2 otomatik hepten ölmez değil mi? Yakıt şuanda 7.5-8 falan ortalama, lpgden sonra 10 lt lpg falan yakar sanırım sizce değer mi?

    Tüp ne marka taktıralım nerede taktıralım önerilere açığım?

  2. #2
    poseidon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lpg 1,2 araçlarda lpg 1,6 lar kadar verimli olmuyor.
    Motordan motora değişir tabi ama tork zaten düşük sanırım 115-120 civarı.
    lpg ile daha da düşeceği için rampalarda ve ara hızlanmalarda
    araba daha fazla gaza basılmasını isteyecektir
    Lpg illaki daha tasarruflu olur ama düşündüğünüz kadar da etki etmez.

    ayrıca 7,5-8 litre 1,2 litre 960 kg'lik bir araç için bana yüksek bir değer gibi geldi.
    Sağlam bir bakım (yağ, buji, yakıt, hava filtreleri vs..) yapılırsa daha mantıklı kullanarak yakıtı ortalamada 6,5 - 7 bigi değerlere düşürmek çok daha hayal değil.
    Böylece de lpg ile benzin arasında 400 kmde 24-25 lira gibi fark çıkacaktır.
    Lpg kiti + muayenenin 1700 tl gibi bir değer olacağını düşünürsen ancak 70 depo sonra lpg ile benzin masrafları kafa kafaya gelmiş olur.
    Bence lpg değmez.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."

  3. #3
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aşağıdaki tablo bana makul göründü, ben olsam taktırırdım.

    Ki Colt 1.3 AMT varken benzer yakıt tüketiminde senden daha az km yapıyor olmama rağmen taktırıp 6 ayda amorti etmiştim.

    Satarken de üstüne kit ücretini tam olmasa da fiyata dahil ederek sattım

    Atiker tavsiye etmem diyemem ama 2 defa brc montajı yaptırdım sıfır sıkıntı ile kullandım.

    Herkesin malumu artık, kitten ziyade montaj yapanın işçiliği belirleyici oluyor.

    [IMG][/IMG]

  4. #4
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt fiyatları güncel olarak shell pompa fiyatlarından aldım.

    Ankara da lpg ne kadar pahalı ya , ben burada 1.98 e falan alıyorum.

    1.2 ile 1.6 daki verim neye göre fark ediyor bilmediğim için soruyorum.

    1.3 hacimde 95 hp lik amt colt ta ben böyle bir fark hissetmedim.

  5. #5
    CNR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    28
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    893
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga_kaan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakıt fiyatları güncel olarak shell pompa fiyatlarından aldım.

    Ankara da lpg ne kadar pahalı ya , ben burada 1.98 e falan alıyorum.

    1.2 ile 1.6 daki verim neye göre fark ediyor bilmediğim için soruyorum.

    1.3 hacimde 95 hp lik amt colt ta ben böyle bir fark hissetmedim.
    Tablo için çok teşekkür ederim tüp konyadada 1.98-2 falan ama ankarada acayip pahalı konyaya göre falan
    Montaj için bilgisi olan var mı?

    @poseidon

    Günlük 50-60 km yapıcak olsa bi nebze hallolur ama araba senede 50.000 civarı bi km yapıcak az buz bi miktar değil

  6. #6
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CNR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tablo için çok teşekkür ederim tüp konyadada 1.98-2 falan ama ankarada acayip pahalı konyaya göre falan
    Montaj için bilgisi olan var mı?

    @poseidon

    Günlük 50-60 km yapıcak olsa bi nebze hallolur ama araba senede 50.000 civarı bi km yapıcak az buz bi miktar değil
    Rica ederim, faydası olduysa ne ala.

    Sene de 50K km yapacak ise hiç düşünme brc-teleflex falan taktır.

    Yukardaki tablodaki hesaba göre 50K km de aradaki fark 5377.50 TL oluyor.

    Benzin ile lpg arasındaki makas çok arızi bir durum olmaz ise kapanmaz.

    Şuan (ankaraya göre) Benzin/Lpg paritesi 1.78 civarında.

    Bu rakam 1.5 lere bile inse karda olursun çok km yaptığından ötürü.

    (1.5 lt lpg = 1 LT benzin olsa bile yani lpg bu gün 3 tl olsa gibi düşün)

  7. #7
    poseidon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CNR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tablo için çok teşekkür ederim tüp konyadada 1.98-2 falan ama ankarada acayip pahalı konyaya göre falan
    Montaj için bilgisi olan var mı?

    @poseidon

    Günlük 50-60 km yapıcak olsa bi nebze hallolur ama araba senede 50.000 civarı bi km yapıcak az buz bi miktar değil
    Ben makul km ler üzerinden hesap yapmıştım.
    Yılda 50,000 ciddi bir rakam o zaman iş değişir tabi.

    Bu arada tork kaybı konusu da şöyle;
    lpg üst devirleri öldürüyor yani devir yükseldikçe benzinli haline göre aynı devirde daha zengin karışıma ihtiyaç duyacak.
    Eğer tork daha yüksek olsaydı 140-150nm gibi mesela, devir daha rahat artacağı için yakıt da o oranda daha az olurdu.
    Kaba tabirle aynı ağırlığı kilolu birinin itmesiyle zayıf birinin itmesi arasındaki fark harcanan enerjiye yansıyor.
    Yanılıyor muyum?

    ama 50,000 km yılda gidiliyorsa lpg ile daha hızlı amorti edersin.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."

  8. #8
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı poseidon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben makul km ler üzerinden hesap yapmıştım.
    Yılda 50,000 ciddi bir rakam o zaman iş değişir tabi.

    Bu arada tork kaybı konusu da şöyle;
    lpg üst devirleri öldürüyor yani devir yükseldikçe benzinli haline göre aynı devirde daha zengin karışıma ihtiyaç duyacak.
    Eğer tork daha yüksek olsaydı 140-150nm gibi mesela, devir daha rahat artacağı için yakıt da o oranda daha az olurdu.
    Kaba tabirle aynı ağırlığı kilolu birinin itmesiyle zayıf birinin itmesi arasındaki fark harcanan enerjiye yansıyor.
    Yanılıyor muyum?

    ama 50,000 km yılda gidiliyorsa lpg ile daha hızlı amorti edersin.
    Mantık olarak bir kısmına katılıyorum ama ne bileyim benim örneğimde yazıdaki gibi bir farkı hiç hissetmedim.

    Bu farkı teknik olarak analiz edecek bir ekipmanım yok tamamen subjektif bir yaklaşımla ifade ediyorum.

    Lpg enjektörü ile benzin enjektör ms işeme süreleri eşit ve enjektör kalitesi yüksek ise bahsi geçen güçlü -zayıf ilişkisi de birbirine yaklaşır diye düşünüyorum.

    Yani bu güne kadar okuduklarım bu yönde bir fikir oluşturdu kafamda.

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.2 motorda sikinti olmaz. atikerde takılabilir x y z marka da.

    ankara quattro Garage var herkes memnun.

    önemli olan iyi servise dönüşüm yaptırmak (kendin uğraşmak istemiyorsan)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •