Arkadaslar bu aracın dizellerine; kronik sorunlar, artıları/eksileri hakkında yardımcı olabilirmisiniz?
Arkadaslar bu aracın dizellerine; kronik sorunlar, artıları/eksileri hakkında yardımcı olabilirmisiniz?
kronik sorunu yok , sadece ufak tefek trim sesleri rahatsız eder , süspansiyonları serttir. dna dynamic modunda kullanmak zevkli. 6 ileri vites sayesinde uzun yolda c.c ile oldukça ekonomik olabiliyor , ama şehir içi 1.6 dizel sınıfında 1 tık fazla yakar diğer dizellere göre. bagajı falan geniş , sınıfına göre iyi arabadır. euro ncap te sınıfında yılın en güvenli aracı seçilmişti.
F/p oranı olarak mantıklı bir araçtır. düşünürseniz forumumuzun satılıklar bölümünde benim aracımın ilanı var.
2011 model almaktan uzak durun , genelde bütün kronik sorunlar 2011 modellerde mevcuttur. Kapı içlerinden gelen ses , vites geçişleri , led beyinlerinde ki problemler vs gibi.
Genel olarak diğer alfa modellerine kıyasla en sorunsuz model diyebiliriz rahatlıkla , 1.4 benzinli 2 tip var birisi 1.4 klasik turbo beslemeli 120 hp araç lpg uyumludur. Diğeri 1.4 MultiAir ünite 170 hpdir. MA motora lpg takan yerler var ancak pek tavsiye edilmiyor.
Önümüzde yaz 3 seneyi dolduracağım , aracım 50 bin km de herhangi bir problemle karşılaşmadım. Bakımlarını 10 binden 10 bine yaparım dediğim gibi bir sıkıntısı yok , 2013 model aracım 0 almıştım.
Yukarı da bahsettiğim trim sesleri problemleri ve diğer problemleri kendi aracımda ve yıl olarak muadiller de pek rastlamadım zaten motor bildiğimiz multijet piyasada ki at eşşek niyetine kullanılan bir çok şirket arabaların da var.
0 mı alacaksınız ? yoksa 2 el mi alacaksınız ? 2. el piyasası son 1 - 1.5 senede iyi arttı eskiden 55-58 arasına çok güzel spor paket giuliettalar alınıyordu , düşük kmli cam tavanlı ancak şimdi arttı. Eğer şuan ki aklım olsaydı "0" almaz 2. el opsiyon olarak donanımlı bir araç bakardım. Eğer sizde 2. alacaksanız mutlaka spor paket olsun , spor paketler kendi içerisinde ayrılıyor ancak almışken deri koltuk,cam tavan, 18 8c jant vs donanımları mutlaka olsun derim.
Herhangi başka bir sorunuz varsa yardımcı olabilirim.
ABO TRADING
STR
Yazmayı unutmuşum , buna ek olarak yazılım,downpipe,filtre ve egsoz ile şehir içinde gayet keyifli bir araç haline geliyor yaklaşık 135-140 hp gibi sağlıklı şekilde uzun süre binersiniz. Yukarı da arkadaşın bahsettiği gibi ben Ankara-Antep dönüşünde 120 sabit 3.8 gördüğümü bilirim ankara-konya arası. Yakıt olarak üzmez , büyük turbolu haliyle bile 7.5'u geçmedim , şuan kış ayları olduğu için 6.1 civarı yakıyorum araçta yazılım,dp,egsoz mevcut.
Bakım masrafları olarak yine buda servisle aranızda ki ilişkiye kalmış , özel mi tercih edersiniz yetkilimi bilmiyorum ancak yetkili servisle muhabbetiniz iyiyse ve pazarlık yeteneğiniz var ise 600-650 tl arası bir rakam verip periyodik bakımınızı yaptırırsınız.
ABO TRADING
STR
Bilinen hiç bir ciddi kronik problemleri yok. 2011'lerde trim sesleri daha fazla o kadar. Araçlarına iyi bakanlar da servislerde ya da kendileri bu sorunu çözdü zaten. Bir alfa için inanması zor olsa da şu an için C segmentnin en sorunsuz araçlarından biridir.
Dizel ünite performansı sınıf ortalamalarında. Yakıtı da çok üzmez ama VAG grubundan 0,5-1 lt kadar fazla yakabilir. Performans isteyen mutlaka 1.4 170 benzinli olana yönelmeli. Her yönden daha keyiflidir.
0 km giulietta değer kaybı nedeniyle tavsiye etmem ama 2. elde fiyat/performans aracıdır.
Hicbir kronik sorunu yok zaten giuletta ve MiTo alfa nin en sorunsuz 2 arabasi fiyat performans olarak gayet mantikli yanliz ciddi yol yapmiyorsaniz kesinlikle 170 lik benzinli motoru tavsiye ederim gayet az yakiyor istanbul sehirici ortalamam 7.5 litre uzun yol 5.2 litre bakim masraflari vs dusunursek km ye bagli olarak dizel pekte kar ettirmeyebilir, en onemlisi alfa nin keyfini almak kesinlikle 170 lik benzinli motor olmali kilitli diferansiyel ile virajlar cok eglenceli hayirlisi olsun..
ABO TRADING
STR
Mekanik kilitli alfa q2 ler ile giuliettalar arasında koca koca dağlar var , araç hakkında bilgisi olmayan birisi için bildirmek istedim. Mekanik kilitli ve elektronik kilitli 2 araç kullanırsanız ki özellikle bu alfa olursa aradaki farkı anlarsınız , o bakımdan yazmıştım. Elektronik kilit ile mekanik kilit i kıyas yapacak olursak , evet elektronik kilit aux görevi görüyor. Zaten Alfalar yol tutuşlarıyla ünlülerdir ortada kilitin kattığı ahım şahım bir durum yok yani. Aracın süspansiyonları çok sert ve çok dengeli haliyle konfor isteyen birisi için "-" olsa da bu yol tutuşta "+" olarak geliyor.
Tekrar ediyorum mekanik kilit ile giulietta daki elektronik kiliti kıyas yapacak olursak aux görevi dedim. ÇarpıtılmasınGiulietta sınıfına göre zaten yol tutuş olarak neredeyse 1 kasayla aynı yol tutuşuna sahip , yani "iyi".
ABO TRADING
STR
sa iyi arabadır motoru güzel
hızlı değil ama güzel yani![]()
bozulmuyo
trim sesi cok var normal yazın geçer
şekli şemali düzgün arabadır alınır
40 liraya varsa bende dusunurum
as
ABO TRADING
STR
ABO TRADING
STR
uzun sure mini kullanıcısıydım o yuzden trim sesleri cok dert degilota bka sorun cıkarmasın yeter
diger soru işaretlerimide tum detaylarıyla yazmıssınız zaten cok tesekkur ederım arkadaslar.
Bu 120lik ile 170likler arasında ciddi fark var mı ? Gidiş olarak fark olduğu kesin ama 2. Elleri falan nasıldır ?
170 lik lerin quadrifoglio verde versiyonları çok güzel fakat aldıkdan sonra satılırmı korkusundan yabaşmıyorum
Bosphorus Innovations - Water/ Methanol Injection Kits
http://tr.bosphorusinnovations.com/
facebook.com/BosphorusInnovations
instagram.com/bosphorus_innovations/
170 lik var bende. 120 lik ile aralarında cok fark var. Keyifli bir performansı var aracın. Donanım gayet başarılı. Yakıt şehiriçi 8 litre yi geçmiyor. Uzunyol c.c ile 5-6 litre arasında geziyorsun. Ufak tefek trim sesleri var ama rahatsız edici boyutta değil. Bagaj geniş. Kronik bir sorun ben duymadım.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)