Kasım ayında i10 otomatik aldık, dilim döndüğünce yorumlayayım.
Aracım kız kardeşime okula gidip gelmesi için aldık, kendisinin ilk arabası oldu. Almadan önce 1.5 ay boyunca aradim, arastirdim, test yazilarini, videolarini izledim, test surusu yaptim ve almaya karar verdik.
İ10 tam bir sehirici maymunu.

Biz 1.2 Elite paketlisini aldim. Direksiyon lokum gibi, serce parmakla dahi dondurebiliyorsunuz. Frenleri cok basarili ki, zaten 4 disk fren araç. A sinifinda cok gorulmeyen bir olay 4 disk fren. Boyutlari cok guzel, tam kivaminda. Manevra kabiliyeti cok iyi. Daha dun kardesimin okulunun otoparkinda, bir Corsa'da ileri-geri surekli manevra yaparken i10 tabiri caizse lak gibi girdi.
Donanim'a zaten olumsuz soylenebilecek birsey yok. Nice markalarda olmayan donanimlar, i10'da standart. Esp gibi. Ancak yurtdışına sunupta, iç pazara sunmarıkları nice donanım var. Cruise control, start-stop, anahtarsız giriş, anahtarsız çalıştırma, sunroof, tavan airbag, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, bluetooht, katlanır aynalar vs. gibi
Zaten bu sinif araç bakiyorsaniz, seceneginiz cok az. Citroen C1, Peugeot 107, Fiat 500, Skoda Citigo, Kia Picanto ve Nissan Micra.
Iclerinde de en mantiklisi, i10 bence. Tasarim goreceli ama diger markalardan biraz daha akıcı ve dinamik hatlara oldugunu dusunuyorum. (Fiat 500 haric,o da 70bin etmez ama )
Ic mekanda da hersey surucunun rahati icin dusunulmus, basit, kolay , yerli yerinde.
Temelde ayni motoru kullaniyor i10lar, 1.0 Style 3 silindir, 1.2 Elite paketler ayni motorun 4 silindirli versiyonu.
Style ile Elite arasinda park sensoru, krom ic kapi kollari, jant vs. gibi ufak tefek farkliliklar var. Ama hicbiri halledilemeyecek seyler degil.
Yakit tuketimi değişken, şöyle ki Bahçeşehir-Çapa arasında gidip geliyor bizim araç, ben sürünce 6 litrwye kadar düşüyor, kardeşim sürünce 7 hatta sıkışık trafikte 8 litresi rahat var. Orjinal fabrika cikis LPG'li olan modelleri de var ama onlarin hepsi manuel vites. Otomatik viteslinin 4 ileri tork konventorlu sorunsuz bir sanzimani var. Yokus kalkisi cok guzel calisiyor, hic kaydirmiyor.
Klimasi ve kalofiri cok basarili, hemen isitip, sogutabiliyor.
Benim deneyimlerim budur, şirin, cok zevkli bir araç. Disarıya cikmak icin bahane olsa da kacirsam diyorum

ufak ufak tatlı makasa girmesi de çok keyifli
Piyasasi da cok hizli, satilacak fiyattan sabah ilana koy, aksama gitmis olur. Bu sinifta en fazla satan arac zaten i10.
0 fiyatlari uctu gitti, her ne kadar 0ı 48 lira fiyat çekselerde piyasa kendi doyum noktasını oluşturmuş durumda. 2013 36 -2014 38 - 2015ine de 40tan fazla verilmez. Sınıfı içerisi mantikli bir arac, bizim asıl alma sebebimiz boyutu, zira Polo, i20 gibi araçlar kardeşim için büyük geliyordu.
Atladığım ya da sormanız gereken başka birşey varsa seve seve cevaplarım
