1.6 Tdi kullanıcısıyım. Yakıt ve performans konusunda üzmez fakat konfor ve keyif açısından beklentileriniz yüksek olmasın.Hava akışmetresini kontrol ettirmeniz iyi olur kolay bozulabiliyor.
1.6 Tdi kullanıcısıyım. Yakıt ve performans konusunda üzmez fakat konfor ve keyif açısından beklentileriniz yüksek olmasın.Hava akışmetresini kontrol ettirmeniz iyi olur kolay bozulabiliyor.
Abi arabanın deposu 45lt. Hadi full dolu depoyu boşalttınız o 1350kmde diyelim. (içinde 1lt kalmadı bile)
3 kişi ortalama 85kgden 255kg.
Hiç boş yer olmadan diyorsun 85kg de hadi bagajınız oldu diyelim (ki full bagaj+2kişilik koltuk daha bile fazla olabilir) Eder 340kg.
Aracın boş ağırlığı 1130kg üstünde 340de sizler etti sana 1470kg.
Deponun 45ltsi mazot dolu yani 45x0.8'den(mazotun yoğunluğu d=m/V) 36kg de yakıt ağırlığı yani totalde 1506kg.
1.5ton. + klima+ 140-150li hızlar ve bütün bunları 3silindir 75hp ile. Küçük motorun üst hızlarda daha büyük motorlu muadiline göre daha fazla yakacağı konusunda hem fikiriz, daha fazla zorlanacağından ötürü.
45x3.85 = 173,25 TL
173/1350 = 0.12
Yani km'de 12 kuruş.
3.3lt/100km gibi bir değer veriyor. Bahsedilen koşullar için eğer dediğin olay gerçekten doğruysa o araba 90 sabit ve tek kişi 1.5lt/100 km gibi bir ortalama değer ile giderdi. (Ekranda anlık 1.5görmek değil bütün yolculuğu rampaları sollamaları vs 1.5 ortalama ile gitmek)
Ha birde yolculuğun %15'i şehir içinde yapılmış. (200kmlik kısım)
3 aydır 1.2 tdi trendline kullanicisiyim. Sadece araba olsun az yaksin dersen idealdir ciddi az yakiyor ama ben arabamla azcik oyniyim yuruteyim dersen sadece box var bu motor icin.
Trendline gercekten bos konsol tahtadan olsa daha yumusak olur, farlar h4. Donanim ve goruntu acisindan bluemotion olanlar fersah fersah otede. O kadar ki bluemotionla trendline yan yana durunca farkli araba gibi geliyor bana. Birde bluemotion olanlarda motorda ufak farkliliklar var trendlinedan da az yakiyor onlar.
Butun bu eksikliklere ragmen hayvan gibi kullanimda bile 900 kmyi gecen depo her seyi unutturuyor. Ayrica ek olarak temmuz mtvsi benim 2013 model aracim icin 200 kusur lira buradan da bir tasarruf soz konusu.
Kisaca yakit onemliyse care 1.2 tdi, bluemotion almani tavsiye ederim. Ama 1.6 tdi'nin yurume potansiyeli goz ardi edilemez. Onceliklerinize gore bir secim yapin. 1, 2 litre fark cok umrunuzda olmazsa benim fikrimce 1.6 tdi alin cunku eglence faktoru isin icine girince 1.2 tdi biraz uzuyor.
Ek olarak 1.2 tdi in motor sesi "bence" ozellikle ust devirlerde guzel. Direksiyon tepkileri hizli. Ancak trendlinelar biraz yuksek virajlarda yatmasi fazla. Guzel yay ve jantla daha da keyifli olur. Bluemotion olanlar fabrika cikisi bikac santim daha alcak diye biliyorum.
Uzun yol yapacaksanız eğer kesinlikle 1.6 tdi. Sadece şehir içi ise 1.2 tdi. Gerisi söylenmiş zaten.
Herkes yazmis gerekeni, gidiklanacaksa 1.6 tdi, efendi sürülecekse 1.2 tdi bluemotion diyorum.
Bende 1.2 bluemotion var. Rampa cikmaz diyen arkadaşlara şöyle örnek vereyim: Adanada tekir rampasi veya muğlada sakar yokuşunu 5. Viteste cikiyor. Devir 2000 altinda olmadığı sürece sorun yok.
45lt + genleşme kabı(doldurulması tavsiye edilmiyor, total 55lt alıyor) uzun yolda 1300km defalarca gördüm.
Yazin 4 kişi aynı koşullarda uzun 1100km defalarca gördüm.
Şehir içi gazlamalı klima açık ve durduğu yerde klima açık olarakta yogun trafikte kullandim. 152tl 800km lt=3,6tl
Şehirdışı 81km ortalama ile 2,9lt \100km
İsteyene instagram atarim foto ve videolar mevcut
Genel anlamıyla içinin küçüklüğü dışında motoru ne olursa olsun polo güzel araç.
AmcaGolf 7,5 1,6 tdi
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)