User Tag List

Sayfa 1/7 123 ... SonSon
126 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bilmemek değil öğrenmemek ayıp (YANLAYAMAMA)

  1. #1
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bilmemek değil öğrenmemek ayıp (YANLAYAMAMA)

    selamlar

    Direk konuya geçiyorum...YANLAYAMIYORUM
    Aracımı alalım yaklaşık 6 ay oldu ilk arkadan itiş aracım ve totalde 3 deneme yaptım birisi tuzla marinanın otoparkında sıfır çizmeye çalıştım ama araba kendi kendine döndü istemsizce yani
    Diğerinide dün S2k ları yanlarken görünce evin önünde bir deneyeyim dedim durduğum yerden sola dönerek gitmeye çalıştım ama nafile araba yolu hayvan gibi tutuyor lastikler falan yeni mutlaka etkisi vardı ama benim işin taktiğini bilmememden ve arabaya kıyamadığımdan da kaynaklanıyor olabilir

    birinde de çok pis gaza geldim çok büyük bir göbek vardı yan girip yan çıktım bende kendine inanamadım

    Bu işin dersi varmıdır?Yada belli başlı kuralı kaidesi yapılması gerekenler önsöz vs
    Sokak sokak yanlamak değil niyetim ama insan istiyor arada sırada

    Arkadan itişli araç kullanan arkadaşların değerli yorumlarına ihtiyacım var.Giderken arabayı yanlatmak benim için şuan imkansız ötesi onu geçtim sıfırdan hareket geçerken bile beceremiyorum
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  2. #2
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.044
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    234 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eray Yümsel.

  3. #3
    sweap07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    2.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fthdrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eray Yümsel.
    Ahahau nokta olmus yorum halleder ltd sti

  4. #4
    Rec.O - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Aksaray
    Mesaj
    3.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla abi hiç rx8 e binmediğim için bilmiyorum ama, eski bir bmw kullanıcısı olarak bmw de düşük viteslerde debriyajı tazelediğin an (kilitli dif varsa ) direk veriyor acıyı hep önden çekişli araç kullanan kişiler (misal ben ) arkadan itişli araca alışması biraz zaman alıyor..İlk şahinlerimle öğrenmeye calısıyordum ufak ufak attırma vs.( çokda kaza atlattım).. Rx8 de bilemeyeceğim ama bmwlerde 3.20 ve üstünde zaten cok yanlamaya müsait..hele birde kilit varsa değme keyfine Bak biz ön çekergillerdeniz boşver rx8i ))

  5. #5
    Diyadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    41
    Mesaj
    4.751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pratikleri boş alanlarda yaparsanız iyi olur istanbul park tarafında boş alanlar fazlası ile var

  6. #6
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı diyadin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pratikleri boş alanlarda yaparsanız iyi olur istanbul park tarafında boş alanlar fazlası ile var
    dün kendi aramızda bir buluşma yaptık sonrasında ist parkın oraya çıktık tam alanı boş bulup veriyordum kiiiii acemi olarak DSC yi kapatmayı unutmuşum dümdüz girdim çıktım
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  7. #7
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.930
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi kurtköyde oturuyorum viaport arkaları ugetam yukarı tarafları ve çevresinde oldukça geniş ve çok sakin yollar var. Yeni yapıldığı için set harici bozukluk yok gibi. Bu taraflarda deneme yapmanı tavsiye ederim. Hafta sonu gelme ama tüm sürücü kursları sakin diye buralarda eğitim veriyor acemi kalabalık çok fazla.
    2 tane çıkma uygun ölçü lastik al ziyan olmasın yeni lastiklerin. Hafif tozlu yagmurlu havalar hem kolaylık açısından hemde arabayı fazla yormaman açısından daha saglıklı olur. Haricinde bende bilmiyorum

  8. #8
    Nameless34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Belki gözden kaçmış olabilir diye yazıyorum rx8 deki dsc tuşuna bastığınızda önce sadece dsc yi kapatır ama rahat yanlamak için yaklaşık 10 sn basılı tutarak tcs yi de kapatmanız gerekiyor. Bunun dışında tork fakiri olduğu için ilk yanı vermek için biraz debriyaj tokatlayıp 5-6 bin devir bandında kaldırmak etkili olur sonrası yine debriyajı tokatlaya tokatlaya 3-4 bin devirde dönülebilir.


  9. #9
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu başlığını çok sevdim
    CAN CEYLAN

  10. #10
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Nameless34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Belki gözden kaçmış olabilir diye yazıyorum rx8 deki dsc tuşuna bastığınızda önce sadece dsc yi kapatır ama rahat yanlamak için yaklaşık 10 sn basılı tutarak tcs yi de kapatmanız gerekiyor. Bunun dışında tork fakiri olduğu için ilk yanı vermek için biraz debriyaj tokatlayıp 5-6 bin devir bandında kaldırmak etkili olur sonrası yine debriyajı tokatlaya tokatlaya 3-4 bin devirde dönülebilir.

    BMW gibi yani.Ben bunu bilmiyordum gerçekten çok etkili bir bilgi oldu.
    ilk fırsatta deneyeceğim teşekkürler
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  11. #11
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi izmir bu iş için biçilmiş kaftan yollarımız buz pisti

  12. #12
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu başlığındaki BÜYÜK harfli yazan yeri yanlış okuyunca içimin ne kadar pis olduğunu öğrendim

    Dıştan bir video görseydik rx8 ile güzel olurdu.

  13. #13
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açılı abilerimiz kadar pro olmasakda kendimizi eğlendirecek kadar turlayabilen , kontralara girebilen biri olarak yazayım bi kaç bişe abicim.

    Zaten forumdan bildiğim , yazılarını sevdiğim birisin, böyle bi konuyu açtığın için de ayrıca saol, çünkü bu samimiyetini gösterir benim için.

    Şimdi ana fikrin , aracın düzenini bozmak, onu yoldan çıkarmak olduğunu mantıken kavramakta fayda var.

    *Kontrol sistemlerinin Off olduğunu farzediyorum

    Direksiyona öyle bi hakim olmalısın ki en sol açıdan en sağa bir anda kırabilecek şekilde konumlanmak çok önemli

    2.Vites 3000rpm seyrediyoruz diyelim, sola açılı parkurdayız farzedelim,

    İlk kural aracın dengesini 'istediğimiz ölçüde bozabilmek' olduğunu biliyoruz, e o zaman ben panik direksiyon ve gaz hareketiyle dengeyi bozabilirim

    Sola ani direksiyon hareketi ve ilk patlamayı ( aracın durumuna göre ) debriyaj tazeleyerek veya sadece dip gaz yaparak açıya giriyorum

    Hemen akabinde direksiyonu sıkmadan, ama kontrolüde arabaya bırakmadan izliyorum, o yolunu bulacaktır,

    siz sadece ona o an ki duruma göre , müdahele edeceksiniz bunun ne yazık ki tarifini yapamıyorum.

    zaten kendi tecrübemde şu ki, o açıya girdikten hemen sonraki aracın kendi verdiği kontraya yanlış müdahale ile drift kazalarının çoğu meydana geliyor.

    İlk olarak bu kısmı biraz tecrübe etmeni tavsiye ederim, 1.vites köşebaşı attırmalarını zaten yapamayıver abi, trafikte olacak işler değil ..

    Kesinlikle Çok tecrübe ve iyi zamanlama bu iştede iyiye götürüyor insanı, amatör biri olarak yazdım, yanlışım varsa affola

  14. #14
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi keiichi üstadın drift bible videolarını izle, bolca video izle. antalyadan rx8ci bi boeing kaptanı abi vardı forumdan çok güzel videoları vardı yaka yaka donuyordu parlak asfaltta. bol bol video izle analiz et çok güzel arabann var riske atmadan dene abi. debriyajın üzülebilir ama bu süreçte
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  15. #15
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önce yanlamakdan ziyade direksiyon tepkilerini öğrenin aracın mesela düz kalkış yaparken sağa sola attığında toplamaya çalışın sonrası direksiyonla gelir zaten

    Anadolu yakasında bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım tavsiyem arkaya 2 tane bitik lastik alın hem daha rahat olur hemde burçlara vs zarar vermezsiniz

  16. #16
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka lastiklere 42-45psi hava basarak duruma başlayabilirsin. Tabi normal kullanım için lastik soğuduktan sonra hava basınçlarını normal seviyeye düşürmeyi unutmayın.

  17. #17

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/Balıkesir
    Mesaj
    277
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Klişe bir yorum . Sat git o paraya abartıyorum s2k yada e46 kilit diffli 3.25-28-30 al ! asdfe . . .Şaka yaptım

    Nameles arkadaş rx8'le ilgili olan gerekli bilgiyi aktarmış Önce güvenlik sistemi kapatıp , rx8 tork u yüzünden forumda okuyarak edindiği bilgilere göre 1-2-3 tokatlıyarak yanlamanız lazım haz alabilmek için

    Diğer arkadaşların'da dediği gibi önce '' Boş , Çok Geniş, Bil Hassa düz bir alanda yağmurdan sonra denemeler yapın , arka tekerlerin taban ve diş farkı'da etkide bulunur oda ilk başlarda sonradan ''0'' konuma inince sıkıntı kalmaz

    Boş alanlarda deneyip , güveni kazandım mı köşe başları ufaktan başlarsınız Dreksiyonu yarım açı kırıp gazı verdim mi arkası kendinden gelir sonrası sizin kontra ve aracın o anki arka kaydırmasına bağlı .

    40-60 Gibi giderken acemi olduğunuz için , geniş şeritli , boş bir yolda yolun meyiline göre , dreksiyonu aniden hafif , sağ sol ve bu işlemi yapmadan vites 3'den 2 çekerek yüksek bir gazla arkayı savurmaya başladım mı gerisi yine size kalmış !

    Ama Asıl tavsiyem ; Bu işin Üstadı olmuş veya Bu araçla yeteri kadar deneyim kazanmış abiler'den yardım istemen ve ders alman . Örn. Forum'dan Abbas çimen abimiz ve Diğer Drifft Hocaları ders veriyor . Kendi pistleri 'de var kendi aracınla daha iyi , daha makul bir şekil'de eğitim alıp . Hem kendini , Hem Aracı , Hem diğer Trafik sakinlerini Tehlikeye atmamış olduğunu düşünüyorum !

    Ben sene 2014'te Bursada CMmotorsport ''Turbo Cem''i ziyarete giderken Bursa e-5'te o zaman 98'' Doğan Slx ie var . Havada bir yağıyo sorma dönere girdim alt üst yola çıkıcam özgüvene bak. Bir yan verdim . Allah seni inandırsın,o döneri bmw'yle zor bitirirsin .

    Herşey'den önemlisi Allah k azasız belasız kullanmayı nasip etsin

  18. #18
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LnchCntrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Açılı abilerimiz kadar pro olmasakda kendimizi eğlendirecek kadar turlayabilen , kontralara girebilen biri olarak yazayım bi kaç bişe abicim.

    Zaten forumdan bildiğim , yazılarını sevdiğim birisin, böyle bi konuyu açtığın için de ayrıca saol, çünkü bu samimiyetini gösterir benim için.

    Şimdi ana fikrin , aracın düzenini bozmak, onu yoldan çıkarmak olduğunu mantıken kavramakta fayda var.

    *Kontrol sistemlerinin Off olduğunu farzediyorum

    Direksiyona öyle bi hakim olmalısın ki en sol açıdan en sağa bir anda kırabilecek şekilde konumlanmak çok önemli

    2.Vites 3000rpm seyrediyoruz diyelim, sola açılı parkurdayız farzedelim,

    İlk kural aracın dengesini 'istediğimiz ölçüde bozabilmek' olduğunu biliyoruz, e o zaman ben panik direksiyon ve gaz hareketiyle dengeyi bozabilirim

    Sola ani direksiyon hareketi ve ilk patlamayı ( aracın durumuna göre ) debriyaj tazeleyerek veya sadece dip gaz yaparak açıya giriyorum

    Hemen akabinde direksiyonu sıkmadan, ama kontrolüde arabaya bırakmadan izliyorum, o yolunu bulacaktır,

    siz sadece ona o an ki duruma göre , müdahele edeceksiniz bunun ne yazık ki tarifini yapamıyorum.

    zaten kendi tecrübemde şu ki, o açıya girdikten hemen sonraki aracın kendi verdiği kontraya yanlış müdahale ile drift kazalarının çoğu meydana geliyor.

    İlk olarak bu kısmı biraz tecrübe etmeni tavsiye ederim, 1.vites köşebaşı attırmalarını zaten yapamayıver abi, trafikte olacak işler değil ..

    Kesinlikle Çok tecrübe ve iyi zamanlama bu iştede iyiye götürüyor insanı, amatör biri olarak yazdım, yanlışım varsa affola
    herşeye tamam kardeşim ama seyir esnasında 2.vites 3000 dd mümkün değil yanlayamam kesin bir yere girerim..en fazla yapabileceğim göbeğe gelip içinde tamamen durup ilk kalkışla hamleyi yapmak.giderken yanlama işi şuan için benim açımdan mümkün değil

    Ayrıca ben teşekkür ederim düşüncen ve yorumun için
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  19. #19
    msk_bmw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli-Gaziantep
    Mesaj
    593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    143 lük 318 manuel lastikleri sıfır araçla yaklaşık sizin aracınız kadar torku olan(200nm) araçla bir kaç günlük eğlenme yöntemimi anlatayım, belki faydası olur;
    2. vitesin orta devirlerinde de bir geniş bir alanda (geniş bir göbekte olabilir, spin atarsanız bir yere vurmamak önemli) dönerken, debriyaj tazeleyip (bir nevi yarım debriyajla) ve gaza biraz daha fazla yüklenip aracın burnunu hafif içeri doğru salarak başlayabilirsiniz. Açıyı yine debriyajla ayarlamanız gerekiyor torkunuz az olduğu için. Daha torklu bir araç olsa gaza basma oranı ile ile ayarlanır bu açı. Tabi bunları yaparken tam dik konumda ve direksiyonu 9:15 tutmanız hakimiyet açısından etkili olacaktır. Kolay gelsin
    ///M Rulez...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •