Polo gtim dyno dynamicsde klima acikken 180 kapaliyken 198 hp cikmisti.Hadi 8 beygir 2 dyno arasindaki farktan oldu diyelim 10 hp cekiyodu baya![]()
Polo gtim dyno dynamicsde klima acikken 180 kapaliyken 198 hp cikmisti.Hadi 8 beygir 2 dyno arasindaki farktan oldu diyelim 10 hp cekiyodu baya![]()
Hangi araç transit mi?
160 hp araçtada bu oluyorsa tork şart demekki.
1.6 dizelde nasıl düşüyor? Benim anlattığım kadar değil demi çok olumsuz etkilemiyor.
Cerato da güçlü bir motor var. Hiç etkilenmemesi lazım. Gaza iki kat basıyorsun ama hayır ben gitmiyorum demiyor demi araç. Sollamada sıkıntı yaratıyor mu?
İşte bunu diyorum güçlü benzinli araçta azda olsa etki var ama bayılma yok.
Evet bundan bahsediyorum.
Üstelik 1.4 dizel.
Valla silindir olarak düşünmedim. Fakat 6 silindir aracıda zorlamasın.
Aynı motora sahip sandero var arkadaşta kullandım hiç etkilenmiyor.
Sadece elektronik olması ile ilgili değil bence.
Hey maşallah normal hocam 240hp.
Yüksek hacimde nasıl bu kadar etkileniyor? Eski teknoloji olduğu için klima kompresör büyük mü geliyor acaba
Olay klimanın teknolojisinde birazda. Yeni nesil araçlar elektronik klimaya geçti. Kompresör kasnağı v kayışından tahrik edilmediğinden güç kaybı olmuyor.
1.6, 1.8 ve 2.0 benzinli araçlarım oldu. Şu anda da 2.0 dizel kullanıyorum. Hepsinde klima açıldığında performans düşüyor. Hacim arttıkça (özellikle dizelde) aracın performansı daha az etkileniyor.
he birde 1.9dti meganım olmuştu yazılım varkende yokkende düz yolda klima açınca sabit gider iken sanki 0.100-0.050 devir arasında yavaşlama oluyordu.
Dizel Corolla'da sadece ilk gaz tepkisi yavaşlıyor, o da yazılımla çözülüyor.
Klima kompresörü çalışmaya başladığında genelde arabalar daha fazla yakıt bastığı için pek fark olmuyor, özellikle turbo araçlarda
benim 2.4 olduğundan sanırım çok farketmiyor ama 6 bin devirden sonra otomatik devre dışı oluyor. gazladığımı anlayıp kendi kapatıyor sanırım![]()
Herkes dizelde bişey olmaz yok turbo var vs diyor ama bende gayet düşüyor.
Polo 1.6tdi'ım var yazılımlı. Klimayla yokuş çıkarken arabanın öldüğünü hissediyorum. Pedal daha sert oluyor ve hissiz oluyor klima açınca. Canını teslim ediyor.
C2 1.4hdide çok düşüyor. Yakıtı da inanılmaz arttırıyor yav 3.5 yakan araba 4.5 yakıyor net.
@Fatih Ceratoda hareket halinde etkisi az ama kalkarken gazı az verirsen sanki stop edecekmiş gibi oluyor o yüzden biraz fazla bazmak gerekiyor.
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
Önceki arabam 1.4hdi307de ciddi farkediyordu klima ama clioda fark etmiyor hiç. Klimayı açınca devirde değişme felanda olmuyor klima motordan bağımsız gibi çalışıyor
Arkadaşlar Dh de @vezir üstad biraz açıklamış. Link: forum.donanimhaber.com/m_53504057//tm.htm#53504057
Alıntıdır:
bir aracın belirli devirde üretiği tork ile klimanın ürettiği negatif tork farkı küçük olan tasarım daha az ssitemden güç çeker. Örnek ile anlatmaya çalışayım
A aracı 2000 devrirde 100Nm üretiyor farkedelim
aynı araç 2500 devirde 150 Nm üretiyor olsun.
Klimanın negatif torku (yani dönmeye karşın ürettiği eksi veya ters yönlü tork) 30 Nm olsun ve sabit olduğunu farz edelim. Aslında o da değişkendir ilk başta Sistemden çektiği Nm daha fazla ddevir artıkça daha az çekmektedir. Ama değerleri küçük olduğu için sabit far edelim.
Siz kalanları hissederseniz.
Yani 2000 devirde 100-30 = 70Nm hızlanma için harcarsınız
2500 devirde ise 150-30 = 120 Nm hızlanma için harcarsınız
şimdi dizel araçlarda düşük devirde daha yüksek tork üretildiğini bilen bir kişi bu farkın da düşük devride dizel lehine daha büyük mutlak değeri olduğunu görecektri.
yani atıtyorum 2000 devirde 200- 30 =170 nm , 2500 devirde 250-30 = 220 Nm gibi. Elinizde kalan değer büyüklüğü (Nm) hangi araç tipi ,motoru ve çeşidinde ise bu araç daha az klimadan etkilenecektir.
Bence en basit yollar;
1) v kayışına bakılır. Alternatör, krank, su devirdaym pompası(bazı araçlarda tarihlerden tahrik alır) dışında bir kasnak varsa klima kompresörü eski tiptir ve o kasnakta klima kompresörünğn kasnağıdır.
2) Aracı rölantide nispeten sessiz bir yerde çalıştırın(ör:avm otopark) klimayı açınca çıt, çat vb. bir ses geliyorsa kompresör v kayışından tahrik alıyordur. Duyduğunuz seste boşa dönen kasnağı mıknatıslama yöntemi ile kompresörü harekete geçirmesi için iç kısım ile birleştirir. Elektrikli kompresörde bu sistem olmadığından bu seste çıkmaz.
düşük 1.0 lar ne yapsın
onların imanı gevriyor![]()
İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
Dr.ECU
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)