User Tag List

Sayfa 3/11 İlkİlk 12345 ... SonSon
202 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Audi Yetkil Servisinde Yaşananlar... Önerilerinizi Rica Ediyorum.

  1. #39
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gerek burdan gerek özelden bir çok arkadaş yardımcı olmaya çalışıyor,canım sıkkındı düzeldi moralim sayenizde. hepinize teşekkür ediyorum.Umarım mağdur olmadan sorunumuz çözülür.

    Alıntı Mehmetmert Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Tekrar merhaba,kızdırma bujisinin yanıp yanıp sönmeside aslında bir arızadır.Kontak açılıp kapandığında ekranda birşey olmaması bunun hafızada kalmadığı anlamına gelmez.Motor arıza ışığı 3. kez bu hatayı verdiğinde yanacaktır,Statik yani kalıcı bir arıza olmadığı için motor arıza ışığı yanmıyor...
    -Ben sensörlerle alakalı birşey olduğunu düşünüyorum,araba rolantide ne kadar basınç isteyecekte turbo onu basamayıp arızaya düşücek...Zaten öyle bir sıkıntı olsa araç hareket halinde,dip gaz yapıldığında falan istenilen ile verilen basıncın uyuşmadığını anladığı anda arızaya kalır.
    -Start stop çok hassastır,çalışması için bir çok parametre vardır bunlardan bir tanesi gerçekleşmez ise iptal olur.En basitinden ESC'yi komple kapattığınızda bile otomatik olarak iptal olur,ABS'de arızaya düşsse iptal olur...vs yani ona çok takılmamak lazım
    -VCDS ile log almayada gerek yok kilit nokta arıza ne verdiği...
    Bende mutlaka kayıt eder diye düşünüyordum ama etmemiş ve bugüne kadar 8-9 kere verdi bu arızayı.Sensörle ilgili olcağını düşünüyorum bende aynı fikirdeyiz.Söylemezler sanmıyorum ne arıza verdiğini.

    Alıntı imprezaWRC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Enes, Doğuş'ta bir arkadaşım var, ekran görüntülerini izninle gönderiyorum.
    tabiki abi mutlu olurum hatta teşekkürler
    Dr.Ecu

  2. #40
    Berkerr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Mesaj
    338
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğuş gider servislere ciro hedefi koyarsa onlarda tüketiciyi böyle kabak gibi oymaya çalışır. Durumunuz bence personel insafına kalmış. Onun ne hatası olduğunu anlamak ve iyi niyeti anlatmak isteyen kişiler gayet güzel yardımcı olur...

    Umarım buradan ilaç olacak birisi çıkar.
    06 Toyota Hilux 2.5 4x4

  3. #41
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba Enes;

    aracın motor clh/cxx motor var. Bazı modeller de vakum hortumundan dolayı bu sorun yaşanıyor. Hortumda ki diaframdan kaynaklanıyor.

    Parça kodu: 04L129456D 125,61 TL. Bunu değiştirdiğin taktir de sorun kalmayacaktır. Eğitimli bir teknisyen 3 saatdan az sürede değişimini yapabilir.

  4. #42

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Enes-x Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu şekilde attım şikayet mesajını.
    Bence gayet iyi yazmışsın, bende aşağı yukarı aynı şeyleri yazıyordum.

    Foruma anca girebildim, normal şartlarda aramaları lazımdı bu saate kadar Doğuş'tan. Ya da yarın sabah arayabilirler, servisten bilgi alarak.

    Var mı arayan soran ?

  5. #43
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bilalin yazdigi fiyata bak sirf sokme takma icin istekdikleri fiyata bak yazik gunah saplamaya yer ariyorlar masallah
    1881 - 193

  6. #44
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Foruma bir türlü giremedim daha yeni girebildim o yüzden geç cevap yazıyorum kusura bakmayın.

    Forumdan doğuş grubundan çalışan bir arkadaşımız ilgilendi sağolsun, gerekli yerlere iletti bu konuyu ve durumu.Zaten o ilgilenir ilgilenmez çözüme kavuştu.Burdanda ayrıca teşekkür ediyorum.

    Bugün saat 16.00 da servis danışmanı aradı doğuştan onay geldi turbonuz için, yarın parçanız gelir mesai bitimine kadar montajlanıp teslime hazır olur aracınız , bu arada servis müdürümüzde yardımcı olup işçiliği yansıtmayacak dedi yanlış anlamadıysam.

    Umarım arıza değişen turboyla son bulur.Yarın görmüş olcaz bi aksilik olmazsa,yardımcı olmaya çalışan fikir alışverişi yapan herkese teşekkürler.
    Dr.Ecu

  7. #45
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba Enes;

    aracın motor clh/cxx motor var. Bazı modeller de vakum hortumundan dolayı bu sorun yaşanıyor. Hortumda ki diaframdan kaynaklanıyor.

    Parça kodu: 04L129456D 125,61 TL. Bunu değiştirdiğin taktir de sorun kalmayacaktır. Eğitimli bir teknisyen 3 saatdan az sürede değişimini yapabilir.
    Şimdi bunu okuyunca biraz daha netleşti olay. Vakum hattına baktığımızda, N75 valfinin, EGR solenoidinin, turbo actuator ve fren servosunun aynı hatta olduğunu gösteren diagramlar var. Burada oluşacak bir valf ya da kaçak sorununun hem frenlerin şişmesine hem de turbonun kontrol edilememesine sebep olması mümkün. Limp moda girmesi de bu sayede açıklanabilir.

    Audi Workshop Manuals > A1 > Power unit > 4-cylinder TDI engine (1.6 ltr. 4-valve common rail), mechanics > Exhaust turbocharger, G-charger > Turbocharger > Diagram of vacuum connections



    Özetle;

    -Vakum hattında yeterli vakum oluşmuyor.
    -Vakum olmadığı için frenler şişiyor ve pedal sertleşiyor
    -Aynı sebepten start stop sistemi devreden çıkıyor
    -Hat üzerinden beslenen N75 valfi ve turbo actuator vakum yardımıyla çalıştığından pozisyon hatası veriyor
    -Araç Limp moda giriyor koruma amaçlı
    -Neden kızdırma bujisi hatası veriyor ona anlam veremedim.

  8. #46
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ömer çok süper açıklamışsın eline emeğine sağlık.Eğer sorun devam ederse turbo değişiminden sonra ki bu tabloya göre devam edecek gibi gözüküyor.Direk bu bilgilerle çok kısa sürede halledilir sayende.

    Sanırım değişik bir hata uyarı sistemi var tr forumlarında biraz bakındım mesela seat leonda arka park ampülü yanmadığı için kızdırma bujisi lambası yanıp sönmüş, bir diğer vw grubunda egr valfi tıkalı olduğu için yanıp sönmüş.Böyle bir hatada nasıl arıza ışığı yakmaz oda çok ilginç ve vahim.
    Dr.Ecu

  9. #47
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu tipteki kurumsal firmalarda işler bir sistem içerisinde yürüdüğünden bir tek de sizin sorununuz olmadığından yani sıra ile gidildiğinden zaman biraz yavaş akmakta. zaten servis en başından turboyu garantiden değiştirmek için yazışmalara başlamış. bu tipte daha öncede sorunlar yaşandığından sorunun turbodan kaynaklı olduğu düşünülmüş. bana sorarsanız arıza başka yerden çıkacak ama daha önceden de bu tip araçlarda aynı sorun karşısında turbo kaynaklı sorun tespit edilmiş dolayısı ile beklemek gerek. değişken pallerin sıkışmasından kaynaklı bir sorun olarak değerlendiriliyor sizin probleminiz.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  10. #48
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi bunu okuyunca biraz daha netleşti olay. Vakum hattına baktığımızda, N75 valfinin, EGR solenoidinin, turbo actuator ve fren servosunun aynı hatta olduğunu gösteren diagramlar var. Burada oluşacak bir valf ya da kaçak sorununun hem frenlerin şişmesine hem de turbonun kontrol edilememesine sebep olması mümkün. Limp moda girmesi de bu sayede açıklanabilir.

    Audi Workshop Manuals > A1 > Power unit > 4-cylinder TDI engine (1.6 ltr. 4-valve common rail), mechanics > Exhaust turbocharger, G-charger > Turbocharger > Diagram of vacuum connections



    Özetle;

    -Vakum hattında yeterli vakum oluşmuyor.
    -Vakum olmadığı için frenler şişiyor ve pedal sertleşiyor
    -Aynı sebepten start stop sistemi devreden çıkıyor
    -Hat üzerinden beslenen N75 valfi ve turbo actuator vakum yardımıyla çalıştığından pozisyon hatası veriyor
    -Araç Limp moda giriyor koruma amaçlı
    -Neden kızdırma bujisi hatası veriyor ona anlam veremedim.
    Vag TDI'larda turbo,dpf...vs ivir zivir tum arizalarda kizdirma bujisi isareti yanip yanip soner.Ariza kalici ise bune ek motor ariza isigida yanar.Kalici degil ise 3. Kez hatayi okudugunda motor arizayida yakar...vs yani isiklardan pek anlasilacak birsey degil herseye yaniyor
    -Umarim turboyla cozulur,bu selenoid gibi gozukuyor en mantikli sey bu konuda soylenen

  11. #49
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şurda yapılan 2 yorum tahmini servislerin yapamıyor olması çok can sıkıcı

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  12. #50
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    banada turbo değilmiş gibi geldi sorun ama inşaallah çözülür. gerçi turbo değişirken bir gevşek hortumu söküp geri taksalar bile düzelip turbodanmış sanılma ihitimali olur. 39binde audi turbo bozmaz gibi geliyor bana.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  13. #51
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şurda yapılan 2 yorum tahmini servislerin yapamıyor olması çok can sıkıcı
    daha yapılmayan bir şey yok. beklemek gerekiyor. arızayı sadece klavyeden tahmin ediyorsunuz. turbo değişince arıza giderilmiş olursa hepimiz servise telefon açıp ''kusura bakmayın biz atıp tuttuk sizin için'' diye telefon edecekmiyiz.
    not: arızanın turbodan olma ihtimali az (bence )
    Fakat bu arızadan servise gelip turbo değişimi ile arıza giderilmiş olan arızalar var.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  14. #52
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heryerde tanıdık işi görüyor işte, klasik Türkiye

    Hadi hayırlısı kardeşim, inşallah en kısa sürede çözülür sorun.

    Servislerde akıllı mantıklı adam aramak gereksiz, yüzde 90ı cahil illa ezmek gerekiyorki iş yaptırabilesin.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  15. #53
    TechTurkey Ogedov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dragger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Heryerde tanıdık işi görüyor işte, klasik Türkiye

    Hadi hayırlısı kardeşim, inşallah en kısa sürede çözülür sorun.

    Servislerde akıllı mantıklı adam aramak gereksiz, yüzde 90ı cahil illa ezmek gerekiyorki iş yaptırabilesin.
    Citroen al huzur bul...

  16. #54
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Forum yine hızlı bir şekilde sorunu çözdü
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  17. #55
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hangi markanın olursa olsun nefret ediyorum yetkili servisten,
    Her şeyi bildiğini sana servis temsilcileri,
    İki dakikada halledilece işler için bile gereksiz prosedürler

    Sanayinin gözünü seviyim ben

  18. #56
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yahu Turbo degilsede degissin ses cikarmayin sifir turbo sifirdir

  19. #57
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o değilde doğuş beni hala işe almasın salak saçma elemanlara para saçsın. Ölüm makinesiyim diyorum anlatamıyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •