1 - 1,5 sene eg kasa K20 turbo kullandım. Arabada şaside özel kuvvetlendirme olmasına rağmen uçurtma gibiydi boost gelince bazen şerit değiştirirdi. Arabada airbag yoktu. Arabayı çok sevmeme rağmen bir yerlerde ölüp kalacağımı hissettiğim için sattım.
Fikir olarak, 92 model swaplı sleeper bir arabayla güncel arabaları geçmek çok güzel, ama kesinlikle mantıklı ve güvenilir değil.
eskiden firmalar güvenliğe önem vermiyor demekde haksızlık olur .. bütün fabrikaların kendi güvenlik standartları ve güvenlik testleri vardı.. amerikada bir dönem apuk sapuk tasarımların olduğu bir dönem var 40 lı 50 li yıllar arasında.. hatta hatalı tasarım en hafif minnacık kazada bile insan öldürüyor ama bunlar çok çok eski yıllar..
70 yıllarda youtube girin bakın volvonun citroenın kendi güvenlik testleri var hatta biri vardı siyah beyaz filmleri var adam sanırım ford du fordun canlı mankeni idi testlerde düz duvara vurup arabadan falan iniyordu adam.. tamam tabiki bugünkü arabalar kadar güvenlik yoktur ama öyle hiç güvenliksiz üretiliyor demek de haksızlık olur..
heleki 90 lı yıllarda bütün fabrikalar güvenliğe çok öncelik tanıyorlardı.
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Valla ben 3 yaşında borayla o paylaşılan eski e kasaya vurdum, mercedesin sahibi dahil hepimiz şok olduk, hatta kendisi yediremedi; benim arabam bu hale geldiyse senin kesin şase yamulmuştur dedi. Sonuç; Mercedes çekici üstünde, Bora'nın kaputu ayarlandı, panjur değişti ve tampon rötuşlandı. Metalin de bir mukavemeti var, çok da sağlam olsa günden güne ilk günkü kondisyonundan uzaklaşıyor.
Vallahi herkes farklı örnekler veriyor 5 sene önce alamanci dayimiz da almanyadan gelirken manda kasa dedikleri e200 ile uyuyup karşı seride geçip tırla kafa kafaya girmişti. Ki 60 yaşında kendisi. Allah korusun baska bi arac olsa tirin arkasindan cikardi. Bikac gün hastanede kaldi sapasaglam cikti. Yani örneklerle konuşmak pek dogru olmuyor çünkü öldürmeyen Allah öldürmüyor. Her kaza bir değil milyonlarca değişken var. Ben yine de yüzlerce otomobil belgeselinin ve deneylerin sonucuna dayanarak 90lardan önce üretilen premium bir iki marka hariç çoğuna güvenmiyorum. Gerek o dönemin teknolojisi gerek yılların verdiği yorgunluk pas gerek kaza yapip toplanmasindan dolayı yeni ve kaliteli bir arac kadar olmayacaktir. Ama tabii ki bunu dedim diye volvo 850yi i10la carpistirmaya gerek yok belli bir fiyatin altinin zaten limitlerde üretildiği belli... Parası kadar yani.
Ölümden korkan adam HONDA ya binmesin kardeş ,))))
SEVDİĞİYLE ölüme gitmek isteyen HONDA ya binsin ,)
GÜVENLİK PAKET diye boşuna mı diyorlar alayınız cahilsiniz????!1!1!!
Bence aracın yaşı tamam çok önemli ancak aracın kendiside çok çok önemli mesela w124 şuan bile gerçekten çok sağlam bi arabadır
Yada bmw e39 şuan güncel c segmenti çoğu aracı fena bozabilir
Tabii bu araçların geçmişteki kaza tamir durumu çok önemli
Asıl önemli olan kemer tabiiki aşağıdaki kazada kemer takılı olsaydı muhtemelen ölümle sonuçlanmazdı...
Konya - Antalya yolunda feci kaza: 2 olu, 3 yaralı
tedbirini alan çok yaşar ne demek yahu? Kaldırımda kendi halinde yürüyen insanın kafasına inşaattan cam düşüyor , kırmızı ışıkta kemeri takılı bekleyen arabayı arkadan freni patlayan kamyon ezip geçiyor.. Gibi gibi binlerce örnek verilir.. Tedbirini tabiiki al.. Ama bu uzun yaşamanın garantisi değil maalesef..
History;
1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FR / Arona 1.0 EcoTSI DSG FR / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI
volvoda motor blogu yok kaput altı boş...
Konuda mesajım olsun,
Şunuda açıklayım; şimdi diyelim benim 2008 model bir arabam var ... 2008 de Euro ncap testinde 5 yıldız aldı ...
Ve hiç kazası yok bu araba 2017 de teste girdi sanmıyorum ki 5 yıldız alsın ... Artık 5 yıldız almak için birden fazla kaza önleyici zımbırtı lazım ... Çarpışma önleyici vs...
...
99-01 gibi yıllar.bir tanıdıgım kemer takmadıgı için,takla atan aracının sunroof undan fırlayıp,kendi aracının altında kaldı.(206gti)
70-80 le giderken arkadan çarpan yüzünden 4 takla attım.kemer takılıydı burnum bile kanamadı araba pert(uno)
göztepe köprüsü altında ters döndük.öndekilerde kemer takılı.burnumuz bile kanamadı.araba pert,satıldı.rallide koşturdular aracı(306gti)
küçükyalı e-5 ten yanyol tünele uçtu bir dostum.araba tavan üzerine düştü.kemer takılıydı,söföre hiç bişey olmadı.araç pert (94corsa)
kemer takıcaksın ister şahine bin,ister s600 e.ister önde otur,ister arkada ben bunu bilir bunu söylerim.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
dip not : yorumları okursanız volvoda motor olmadığını söylüyorlar yazanlar ve renault ya bir kıyak geçişmiş iması var.. fifth gear bu konuda zaten çok mimli bir program.. volvoda motor zaten ayrı bir güvenlik unsuru kazada..
adam diyorki volvodakiler kokpit içeri gelmiş airbag olmadığı için volvoda kafaya dikiş falan atılabilir belki sürücünün ayağı sıkışmış büyük ihtimal kırılmış bir durum söz konusu bunun dışında göğüs kısmında şok olsada ağır bir durumyok ..
modusda gene ayak sıkışması var muhtemelen burdada belki hafif bir ayakdan operasyon olabilir diyor çarpmanın etkisi ile baş ağrısı olabilir şok olabilir diyor.. sondada ağır araba avantajlı olabiliyor falan diyor..
şayet bunlar motorsuz bir volvo ile olmuşsa volvo renaultyu yemiş atmış o zaman volvoda airbag yok modern hiç bir güvenlik unsurunun olmadığını göz önünde bulundurursak arada nerden baksan 10-15 senelik bir teknoloji farkı olduğunuda göz önünde bulundurulursa gayet başarılı..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)