Bosch servisin bu garanti konusunda ki olayı ne bilen aydınlatabilir mi? Aracımım garantisi bitti ama iyi niyet devam ediyo, sırf şu dsg ye yarın bir gün bişe olur korkusundan hala yetkili servise gidiyorum, yoksa işim olmaz.
Printable View
Bosch servisin bu garanti konusunda ki olayı ne bilen aydınlatabilir mi? Aracımım garantisi bitti ama iyi niyet devam ediyo, sırf şu dsg ye yarın bir gün bişe olur korkusundan hala yetkili servise gidiyorum, yoksa işim olmaz.
F30 320ddünyanın en güzel aracı. 140.000 km ye geldim tek extra masrafım fren balatası. Dışarda kendimiz bakımını yapıyoruz lıqui moly yağ ceratec ve engine flush,yağ filtresi, hava, polen ve mazot filtresi hepsi 800 tl ler civarı
1.3 dizel egea'nın 60 bin bakımına yetkili servis 1300-1500 arası fiyat verildi 1-2 ay önce. Bu arabanın aldığı yağ maksimum 4 litre filtreler desen hepsi ucuz parçalar. 60 binde ekstra kayışlar değişiyormuş vs.
2.5 Tci Kia K2500 120 bin bakımına ise 700 lira fiyat verildi. Bu araba neredeyse 7 litre yağ alıyor. Filtreleri de Kia olmasından dolayı pahalı parçalar. Hadi diyelim bu sadece yağ bakımı o yüzden ucuz, geçen sene 110 binde ağır bakıma girdi tüm fren elemanları silindirler, diskler, balatalar, yağ vs 1200 lira ödendi.
Demek istediğim Kia parça olarak Fiat'tan pahalı olmasına rağmen daha ucuz hizmet sunabiliyorsa bunun sebebi Fiat'ın fazla satış yapıp müşteri her tülü gelicek kafasında milleti s*kmesidir. Sanayide Egea'nın aynı bakımı 400-500 arası tutuyor. Kia'nın ise yine 600'leri buluyor.
Arkadaşım 2009 model Honda Civic'le kaza yaptı, önce servis 30 bin tl hasar çıkardı. sonra araya olaylar falan girdi ve şuan 19 bin tl oldu o hasar, üstelik pert dediler arabaya ve pertlik hiç bir durumu yoktu. (Dışarıda yaptırmaya kalksak 8 9 bine halledilebilir diye söyledim fakat illa servis olmasını istiyor yapanın.) Servislerden sadece parça alırım o da dışarı da aynı parçayı bulamazsam, onun dışında önünden bile geçmem.
düz vites araçları servise götürmenin bir mantığı yok bence.
VW'de iyi niyet garantisinin belirli bir yıl geçerliliği var mı ? Örneğin 5 yıldan sonra iyi niyete girmiyor vs. gibi.
Bu arada hizmet, eğitim vs. hikaye gavurun malı gibi müşterilerin arabalarını kullanıyorlar. Bu mu eğitim ? Bunun için mi x2 para ödüyoruz.
Geçen bakımda arabayı Doğuş Oto Çankaya ya bakıma götürdüm, bu sektörde çalıştığım için her şeyi teslim etmeden not aldım. Yakıt tüketiminden , kilometreye vs.
Arabayı teslim almaya gittiğim de yağ sıcaklığı 122 lere çıkmış , yakıt tüketimi 19.4 idi :) Al sana hizmet! Periyodik bakımı yapılan araba ile sen ne yaptın da bu değerlere ulaştın ?
Daha sonra müşteri memnuniyet anketi için aradıklarında durumu izah ettim, 0-0-0-0 verdim geçtim. Arkasından servis danışmanı aradı bak dedim ben bu arabayla tapa gaz gazlıyorum 13-14 maksimum görüyorum oda canını alıyorum, Allah aşkına aynı sektördeyiz ne yaptınız da V8 gibi 19.4 lt ye ulaştınız dedim ? Yağ sıcaklığını yine deli gibi gazlıyorum max. gördüğüm 100-105-109 derece. Kem küm,kem küm işte benim arabaya bakan arkadaş en deneyimli arkadaşlardan falanmış, başta anlık yakıt tüketimidir dedi :) mal sandı sanırım beni , fotoğraf görselini attım ortalamayı gösteren.
Arabayla teste çıkan deneyimli ve eğitimli arkadaş sen tut çankaya doğuştan teee gölbaşına kadar test et, onu da servis çıkışındaki kapıdaki kilometre tutan güvenlikten ve servise girerken ki kilometre den anladık.
Uzun lafın kısası böyle 2-3 telefon trafiği oldu , açık açıkta belirttim hiç bir talebim yok, hiç bir beklentim yok sadece bu yaptığınız ayıp ben size güvenip getirdim, benim arabamı bu şekilde kullanmazsınız dedim, düşünsenize periyodik bakım için veriyoruz herif alıp cayır cayır gazlıyor. Kaçımız kendi arabasını böyle kullanır ? Bu adam eğitim aldıysa oraya eşşek koy daha dikkatli davranır. En son SSH Müdürü Belgin hanım diye birisi aradı oda plakayı görmüş bende antepliyim, böyle böyle bir sorununuzu gördüm nedir durum falan dedi, bende tekrar izah ettim anlattım. İşin aslı Müdürün beni aramasına çok şaşırmıştım, allah allah TR de böyle hizmet anlayışı var mı diye, zaten oda boş çıktı :) Geri ne dönen oldu, nede şöyle mağduriyetinizi çözelim en azından hakkınızı helal edin , özür dileriz gerekli yaptırımlar yapılacaktır kelamı bile edilmeden ne arayan oldu ne soran oldu..
Bu durumu Amerika da ki biradere anlattım, burada olsa ağızlarına sıçarsın talep etmediğin şey kalmaz ne demek senin arabanla gazlamak vs. dedi. Ama burası Türkiye, adamı ürettiği malın hatasından dolayı tehdit eder sonrada seni oraya bağımlı hale getirir , bağımsız olacaksan da 30K fatura çıkartır.
5 yıldan sonra geçerli değil diye biliyorum iyi niyet garantisi 2012 1.4 tsı 122 dsg passat aracın dsg si bozuldu 45 binde daha araba tamamen servis bakımlı servise gidildiğinde dokuz bin fatura çıktı pazarlıkla altı bine hallettirdiler servisteki eleman beş yaştan sonra geçerli değil diye söyledi
Aynı olayın benzerini Diyarbakır vw bayisinde yaşadım benim götürdüğüm aracı kullanmamıştilar ama yakıt tüketimini çok yüksek rakama getirmiştiler. Zaten aracı teste çıktığımız usta daha kontağı çevirdiği gibi klimayı açıp gazlamaya başladı.Oysaki aracın balata sesini dinleyecektik :) sonra aklına gelince cam açıp dinledi.
3000 km deki balata sesi sorununu çözemediler boşuna o kadar uğraştırdılar.
Şikayet felan da etmedim diğer şehirleri bilmem ama Diyarbakır da şikayet diye bir şey yok.
Şikayet için zaten Doğuş'un prim sisteminde ki prosedürden kaynaklı , yani ben kasıtlı aramadım. Servis Danışmanı da bu adama ayıp ettik, insanlık yapmadık veya bizim hizmet anlayışımız bu değil diye aramıyor ondan da eminim :) maaştan kesinti yiyecek o yüzden arıyor..
Renault 4 yaş üstü renaultlara yüzde 20 parça ve işçilik indirimi yapıyor dışardan aldığınız fiyatla karşılaştırın
Fluence 1.5 otomatik dizel servis 800 fiyat çekti ben ön arka balataları aldım balata değişimiyle beraber yağ filtre bakımı özelde 420 tuttu
Geçen ay 14 bendeki 1.6 fiat egea bakımına yetkilide 1100 tl verdik yazık
Bu DSG işinin bir çözümü yok mu, servisten kurtulmak için araba mı satacağız?
Ben gecen hafta garantimin doluyor olmasina rağmen yetkili serviste bakım yaptırdım (Leon FR manuel)
Arkadaşımda Tiguan var TSI manuel. Yetkili 1000 küsür lira istemiş (sadece yağ ve filtreler) gidip sanayide bir yerde 250 liraya bakım yaptırmış. Inşallah koydukları şey yağdır dedim :) çünkü tam sentetik castrol edge 5w 30 200 tl , motul 8100 x clean + 250 tl, l.molly 280 tl sadece yağ fiyatı var.
Diyeceğim o ki yetkiliye gitmeseniz de kaliteli yagi kendiniz alın, filtre grubunu da alıp bilindik bir ustaya gözünüzün önünde koydurun. 1500 liraya da olmaz 250 liraya da olmaz bu işler.
Bütçeniz varsa yetkili ıyidir. Ben şahsen belli bir yaşın üstünde araç satın alırken yetkili bakımlı ararim.
Fiat 500x 1.6 e-torg için 60000 km bakımı yaptırmam gerekli. Serviste yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi ve 4 adet buji işçilik dahil 1400 tl seviyesinde çıkıyor. Aynı parçalar orjinal Lancia olmak şartıyla 750 TL + işçilik tutuyor sanayide. Filtre grubu Bosch alındığında 600 TL seviyesinde tutuyor.
Şimdi garantisi yeni dolan bu araç için neden servise gideyim. Servisin hiç bir artısı yok. Kaldı ki orjinal parçalarda piyasada rahatlıkla bulunuyor. Bana hiçbir servis orjinal parçayı dışardaki parçacıdan neden daha pahalıya sattığını açıklayamaz. Bu iyi niyeti ve ticari etiği sorgulamayı gerektirir.
Evvelki gün bir arkadaşın Borusan'da yeni kasa Cooper yağ, yağ ve hava filtreleri ile ön-arka fren balataları değişimi %15 indirimle 3,600 TL tutmuş. 500 lirası işçilik.
Arabayı alınca da bitmiyor ki çile
Bostancı Taç Servis'e gidiyorum 250 bin km'dir. O yüzden ufak indirimler alıyoruz fatura tutarından ama sadece yağ + filtre bakımı 500-600 lira civarı denebilir. Hacimden dolayı sarf malzemeleri 1.6 arabaya göre 1.5-2x miktarda gittiği için rutin bakımlar hep bir miktar fazla tutuyor ama parça bazında fiyatlar uygun.
Aralık 2017'de ön-arka balata + arka disk değişmiş 470 lira + işçilik. Yürüyen aksamda da değişenler oldu o bakımda o yüzden işçilik rakamı yazmıyorum.
Genel olarak bakması pahalı bir araç değil, MTV hariç. :D
Otomatik Civic'in 40 bin bakımına Kayseri'de 2.800 lira istemişler.
3.20 ied yaptırdım geçen hafta borusan avcılarda. İyi bir iskonto ile standart periyodik 1206TL tuttu. Fiyatlar balataları saymazsak fena değil bmw de bu aralar.
Valla güzel fiyatlar. Rusya'da f30 50k km m görünüş paketli bir arabayı 12-14bin arasına alırsınız ancak bakımlar yetkilide maalesef 1000 usd tutabiliyor. Ki rusyaya özel mi anlamadım, aracı istediğin kadar efendi kullan, bu bmw ler 7bin km de servise gir uyarısını dayiyor. Bakımı için 12-15 gören hiç yok istediği kadar efendi kullansın.
Yani aslında 100 bin kullanıp sürekli yetkili servise gitsen, 1 arabada servislere almış olursun :)
minide yetkiliye gitmiyorum açıkcası , sanayide yaptırdığın surecede gayet makul fiyatlar
2016 fluence motor yagi hava yag polen filtresi 950tl.
Amerikada yetkili servisler kampanya yapıyordu yıl boyu yenilenen, $99'a yağ + yağ filtresi değişimi olarak. Kıyaslamak açısından, dışarıda yaptırınca da en ucuz $80'e falan geliyordu zaten. :D
Burada 100 liraya yağ ve filtre değişimi en son 15 sene önce falan yapılıyordu heralde :))
Yağı 8 litre alıyor. BMW 330ci bile 6.5 litre alıyordu. Mercedes neden bol kepçe kullanmış bilmiyorum
1.5 megane sport tourer yag filtreler triger agir bakimi 1660 tl (mazot filtresi haric )
Bugün 2014 kia ceed arabayı bakım yaptırdım yetkili serviste
Araba 48.000 de yıldan dolayı 60.000 bakım yapıldı 1135 tl tuttu balata falan yok polen dahil tüm filitreler
Sadece yağ 418 tl
Rx8 için ngk buji takımı serviste 1300 lira, dışarda 500 küsürlü fiyatlara bulabiliyorsunuz. Ne söylenir bilemedim
Golf 7 TDI DSG 45bin bakımı için 1010TL ödedim.Garanti bittikten sonraki ilk bakımım diye yetkiliye götürdüm, daha götürür müyüm bilemiyorum.Firmalar ekonomik kriz sadece kendilerini etkiliyor sanıyor.
Polo 1.2 dsg 2016 model ikinci yıl bakımı için bıraktım az önce servise internetten randevu alıp yüzde on iskontolu olmasına rağmen 1055 tl. Garanti bitmiş durumda aracın ekg’si çekilecekmiş kavrama mekatronik bir sorun tespit edilirse işçiliktende yazılırlar artık bana
Bugün biraz önce Fiat yetkili servis (Manisa) Şendil otomotive bıraktım aracımı. 1200TL'ye motor içi yağ temizliği dahil) anlaştık. Enrikoya selam olsun.
Not: 45.000tl bakımı buji değişimi dahil periyodik bakım kapsamında.
Hocam neden illa "yetkili"? Garanti devam ediyor mu? Benim Ağustos falan gibi bitiyordu sanıyorum, Nisan-Mayıs gibi Sportivo'da bakıma soktum.
Şu yetkili servislerden bir süredir nefret ediyorum zaten. Fiyat zaten saçmalıyor onu geçtim, o fiyata bir de sizi-bizi aptal yerine koyup mal mal işler yapıyorlar. Daha "adam" olan bi "yetkili" servis göremedim-denk gelemedim hiçbir markada.
"Tanıdık" işi iş yapan yer bile bir sürü ayak yaptı.
Evet hocam garanti devam ediyor, sonuçta biliyorsun çift kavrama otomatik ne olur ne olmaz :)
Motul yağ+hava filtresi+mazot filtresi+yağ filtresi+polen filtresi=1400 TL - Subaru Outback
Ha eyvallah :) Doğru, şanzıman kısmını unuttum :)
Ya işte güya böyle devam ediyoruz-ediyorsunuz ama servis bu işte. Adamlar yeri geliyor, köşe başı bakkal muhabbeti yapıyorlar insanı çileden çıkarıyorlar. Bazen de bakıyorsunuz acayip yaklaşımlarla müşteriyi mağdur olmaktan kurtarıyorlar. Yine de hiç bir şekilde güvenemiyorum valla :) Arkadaşlarım var "iyi niyet" diye diye DSG için VW'leri 5-6 yaşında hala servise götüren. Hiç güvenemiyorum valla iyi niyet falan. Adamlar genelde iyi niyetli değiller ki iyi niyet garantisi olsun :)
Dışarıda da farklı değildir. Maslak'da Doğan usta var, o da gidip parçaları yetkili servisten alıyor. Kaç kere cadde motors'da karşılaşmıştık. Maslak bana çok ters. Periyodik bakım için oralarda vakit öldürmek bana cazip gelmiyor. Bostancı sanayide de 1-2 yer var ama ben malesef üst üste olan o yerleri sevmiyorum.
Yetkili servis benim tüm arızalarımı biliyor, sormadan etmeden parça değiştirmiyorlar, otomobili sormadan etmeden yıkamıyorlar, otomobile binerken neredeyse her yerini örtüyorlar, ne değişti ne takıldı hepsini görüyorum.
Subaru konusunda özel servise gitmem ama pahallı bir parça var ise örneğin silecekler, gider başka yerden alırım. Yağ pahallı gelirse gider aynı yağı başka yerden alırım.
Dışarı gideceğim, adam orijinal mi taktı ne taktı bilemeyeceğim, kredi kartı gösterecem adam mırın kırın edecek.
Yarı yarıya farklar ancak Bmw, Mercedes gibi markalarda oluyor, çünkü bireysel parça getiren de çok var, otobüs durağı gibi her köşe balında serviste var. Subaru'da, Bmw gibi her adımına para yazmıyor. Teknisyen otomobile şöyle bir baktı yaz oraya 30 TL, teknisyen kapıyı açtı yaz 30 TL...vs Zaten, Subaru servisinden paralar kazanıp plaza diken adamlarda yok ortada :)
Doğru, Subaru için birilerinden daha benzer şeyler duymuştum sanıyorum. Kafamdaki tek "yetkili" servis algısını Türkiye'de yıkan servis Subaru'nun galiba :)
Diğerlerinin hepsini al, vur ötekilere... Sıfır fark yok. Duyduğum, gördüğüm, okuduğum hep o yönde oldu.