kitap için kidega ve pandora sitelerini kullanıyorum, tavsiye ederim
kitap için kidega ve pandora sitelerini kullanıyorum, tavsiye ederim
Adim adim Internetten birseyler alirken risk nasil azaltilir:
1- Internette alisveris yaparken buyuk markalar yerine, buyuk sirketler araciligi ile satis yapan kucuk sirketleri tercih edin.
Ornegin N11, gittigidiyor vs araciligi ile satis yapan firmalar. Cunku bu firmalar kendi altinda satis yapan kucuk firmalara kirbaclama modeliyle istediklerini yaptirirlar ve siz buyuk firmanin musterisi oldugunuzdan her daim sizin lehinize olacak sekilde altlarindaki kucuk sirketleri kamcilarlar.
2 - Firma diyorum bu onemli, bakin bakalim o firmanin fiziki magazasi varmi. Eger yoksa riskli bir alisveris olacagi garanti. Magazasi varsa riskler daha da dusuyor.
3a- Google'da ya da satis yapilan araci sitenin uzerinde kucuk bir arastirma ile firmanin satis yaptigi musterilerin ne kadari memnun buna mutlaka bakin. Sorun yasadigini iddia edenlerin yorumlarini okuyun ve alicinin mi saticinin mi hakli oldugunu kendiniz degerlendirin.
3b- Sitede stok belirtilse bile mutlaka telefon ile magazaya ulasin, stok kontrolunu manuel yaptirin, ulasamiyorsaniz aksaklik cikmasi durumunda da ulasamayacaginizi bilin ve hizla uzaklasin. Tembellik etmeyin, alt tarafi telefon edip soracaksiniz. O telefondan kacarsaniz, daha sonra 26bin tane telefon etseniz dahi cozemeyeceginiz sorunlarla *(kaybedilen vaktin cozumu de telafiside olmuyor zira) ugrasirken bulabilirsiniz kendinizi, bunlar hep tercrube.
4- Unutmayin her saticida memnuniyetsiz musteri yorumlari olur, herkesi memnun etmek diye birsey yok bu dunyada. Hayal pesinde kosmayin, 1000 tane satis yapmis adamin 3 tane memnun olmayan musterisi var diye firma sikintili olmaz. Zaten hic memnun olmayan yorum yoksa direk killanabilirsiniz. Dedim ya herkesi mutlu etmek diye birsey yok, yalan o %100 memnun musterili saticilar.
5- Eger aradiginiz urun bu ortak platformlarda yoksa ve kucuk bir sirketin kendi sitesinden sattigi bir urun ise ve satici yukaridaki asamalari da basari ile gecmisse sansinizi deneyebilirsiniz. Internetten yaptiginiz alisverisler magazadan yaptiginizdan cok daha guvenlidir, kayit altinda oldugundan ve geri iade kolayligi oldugundan ters bir durum oldugunda rahatlikla iadenizi alabilirsiniz.
6- Fiyati uc kurus daha dusuk diye ne oldugu belli olmayan saticilardan buyuk alisveris siteleri uzerinden bile olsa alisveris yapmayin. Gidin uc kurus fazla verin, bilinen taninan magazasi olandan alin alacaginizi. Bir depo kiralayip urunleri icine doldurup satis yapmaya calisan kucuk sirketlerden uzak durun. Konu sorun yasayinca ucret iadesi almak degil cunku. Kaybettiginiz zamanin degeri var ve bunu kimse tazmin etmiyor. Sorun yasayip iki hafta ugrasip paranizi geri almak, eksik bir tazmin benim gozumde. Kaybettigim zaman ve verdigim ugrasi + sinir bozuklugunun tazmini nerede? yok. O yuzden uce bese bakarken ne icin neleri riske ettiginizi iyi bilin, uc bes fazlasina bilinen guvenilir yer varken guvenilmez olandan bence alisveris yapmayin, ya da yapin ne bileyim, zevk sizin sonucta ugrasacak olan da sizsiniz sikinti cikinca
Su D&R konusuna gelince, neredeyse dogma buyume Bagdat Caddeli biri olarak mumkun mertebe onunden gecmem. Batsa vahvah demem. Yansa itfaiye'yi aramam. Siz anladiniz ne demek istedigimi.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Morhipo'dan aldığını sorgusuz sualsiz gidip Boyner'den değiştirebiliyorsun. 1-2 defa başımıza geldi, gittik ürünü anında değiştirdiler. Yok efendim morhipoda farklı fiyat burası Boyner burada farklı fiyat diyen olmadı. Fiziki mağzada kaça satıp satmadığı beni ilgilendiren bir bilgi değil, aynı firmanın internet mağazasında fiyatın mağazadan farklı olup olmaması da keza beni ilgilendiren durum değil. 20 küsür gündür ürün inceleyip, nezaketen hiç açılmamış kutu göndermek yerine kablosu dışarıda olacak şekilde aynı kutuyu bantlayıp göndermek bana göre saygısızlıktır, özensizliktir.
Birinin sahibi Boyner; ötekinin sahibi damadın ailesi.
Ürün geç ve özensiz de olsa tamamlanıp gönderilmiş. Sorunsuz çalışıyor anladığım kadarıyla. Fazlasını beklemek; Vestel telefon alıp neden iphone gibi sorunsuz değil demek gibi bi şey.
Emin olun, sıradan bir n11 satıcısından alsanız daha çok destek görürdünüz. Ürün tamamlanana dek parayı alamazdı satıcı.
şahısa kesiyorlarsa e-arşiv olarak kesilir. O da gib'e iletildikten sora 7 gün içerisinde iptal edilebiliyor. O da olmadı gider pusulası ile satılan malı sizde geri alabilir aynı bedel ile.
Faturası kesildi diye almamak saçma.
Geçen ist a giderken pendik araçlarına bindim şoför iddia ediyor biz faturayı toplu kesiyoruz diye. Abi diyorum bak hatalı biliyosun. hala bık bık hala bık bık.
Bana anlatma istersen işim bu diyince sustu sonunda. Uyuz oluyorum pampişinden element uyduranlara.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Mağdurlara 1 kişi daha ekleyin, hatun kitap almış. 8 gün önce hala sipariş onayı verilmemiş. Aramış ulaşamamış.
Söylediğinde ilk cevabım D&R Pişmanlıktır oldu. Uğraşıyor hala.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)