Hocam en iyisi takas şu anda, bir anda arabanız satılır ve arabasız kalabilirsiniz.
Beğendikleriniz varsa takas gönderin belli mi olur denk gelirsiniz belki.
Printable View
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...81189229/detay
E36/5 Open Air - Kondisyonu fotoğraflardan belli oluyor, fazlasıyla işi var (kabaca dakargelb rengine dönüş, jantlar, non-m tampon, içi ve dışındaki gereksiz fazlalıklar/eksiklikler vs.). Temelde iyi durumda ise alınıp sırf Open Air olduğu için uğraşmaya/kurtarmaya değer mi sizce?
e30'un zamlı fiyatı bile iyi. Ama Ankara'da ilana düştüyse göründüğünden kötü halde olması kuvvetle muhtemel. Aksi halde ilana çıkmadan el değiştirirdi.
94' Subaru Impreza 1.6 gl
Otomatik olduğu için kalmış sanki
Şu fiyatlardan araba alanları ayakta alkışlamak lazım, para pul olmuş resmen.
tı 640 olan arabayı adamlar 900-950 ye satmaya çalışıyor. Alacak veya alan varsa ki inş yoktur şunu düşünmüyor;
Kardeşim ben şimdi sipariş versem marka diyor ki ver kapora martta gelcek araba doların kaçtan kaça çıkması gerekiyor o aradaki farkı isteyebilmen için kurtarıyor mu riskini? Kurtarmıyor yok öle bir dalgalanma.
Aynısını 2011 de de ufak çaplısını bu sefer yine kurdan bağımsız araç olmadığı için yapmışlardı. O dönem ben TDı Golf arıyordum sıfır bayilerde yoktu fiyatı 51.000tl idi o dönem ilanlarda veya galierilerde 60 civarına satıyorlardı, ben gittim buldum aldım 51.200tl ye. 60 a da alabilirdim o hesap yani.
Şu sıralar satılan araçların yüzde 70i alsatçı elinde geziyor her alan üzerine koyuyor kendi enflasyonumuzu kendimiz yaratıyoruz. Avrupadan ikinci el araç ithalatını serbest bıraksalar şu piyasa belki biraz geri gelir. Sıfır liste fiyatının üzerinde araç alanlara da anlam veremiyorum, ekmek değil su değil almayın arkadaş binmeyin bu kadar önemli olmamalı.
Üstadım kimse almasa da sanmıyorum düşsün. Bu mesele al-satçı seviyesini aştı.
Rakamlar doğrudur atmasyondur bilmiyorum ama 80küsür milyon nüfuslu ülkemizin tır,otobüs vs dahil araç sayısı 25 milyon(muş)
Bu rakam, tabi ki kıyas değil ama benzer nüfuslu Almanya'da 85 milyon(muş); noldu bu durumda? Hem chip krizi, hem dövizdeki gerginlik fiyatları tırmandırıyor.
Ha bir yerde patlar mı? Tabi ki patlar ama yine düşmez. Düz beyaz yakalı adam 10-12 yıllık maaşıyla gidip de premium olmayan C segment almaz, 8-10 yıllık maaşıyla B segment almaz; o zaman da Venezuela örneğindeki gibi satılmayan sıfır araç dağları oluşur.
Yıllardır sıfır bir 5 serisi alıyım dışı tanzenite içi bej olsun hayali vardı..Bu yılın şubat ayında makyajlı 5 sersi almak için bayiler ile iletişime geçtiğimde herkes tüm çevrem bu paralara araba mı alınır çokmu ihtiyacın var sakın alma dedi. Kimseyi dinlemedim o günkü euro ile 90bin euro’ya tam istediğim gibi bir araç aldım çok şükür. Halende biniyorum TL olarak aldığım paranın üç katını şuan teklif ediyorlar ancak zaten şuanda da 90bin eurom yine sıfır 5 serisi almaya yetiyor oluyordu. Aslında yaşanan durum tamamen kur kaynaklı al-satçı , araba olmaması konularının etkisi kur bu kadar artmasaydı asla TL olarak bu rakamlara çıkaramazlardı. O yüzden konu şimdide aynı 1.5 milyona 90-92 bin euroya yine 5 serisi alacak adam alacak o arabayı diye düşünüyorum.
Konu da o zaten, 5 serisi alacak geliri olanlar, ya da 5 serisini gider gösterebilecek olanlar zaten alır :)
Ama gidip de 5 çok pahalandı onun yerine golf alayım, 308 alayım demez.
C segment ortadirek arabasıdır, yetemezse alternatifi B'dir. E bunlar da ortalama 10 yıllık maaşları geçerse kim gidip alsın diyorum; euro hesabınız güzel de euro endeksli maaş alan varsa anca.
Geçen bir whatsap gurubunda adam Golf 8 almış 1.5 rline, 560 a mı ne 1-2 ay önce koymuş arabam satılıktır 900.000 diye. yahu dedim, bu araba golf, golfe binecek adamın 900.000tl si yok, arabaya 900.000tl vericek adam da golf almaz. Dediğin gibi C segmenti bitti ya zengin segmente geçiceksin, ya da B sınıfı durumu oldu. C segmentinin alıcısı orta direkti orta direk bitince bu arabaları kim neden alıcak çok merak ediyorum. Yani aklım almıyor gideyim de 900.000TL vereyim 1.5 motor Golf'e sırf yeni diye...
Şunu da diyen çıkacaktır e senin 100.000km deki dizel A3'ün de piyasası 450-500 oldu diye. Daha üst arabamı satıp bir araba parası daha verip 1-2 tane dijital zamazingosu olan daha yavaş daha çok yakan arabayı almak için bir araba parası daha vericem. Saçmalığa bak.
Bugünlerin geleceğini tahmin etmiyordum ama sonuçta alacağımız arabalar euro fiyatlı olduğu için TL kazancımızı maalesef dövizde biriktirdik.yine şubat ayında polo highline 280 bin TL / 33bin euroydu . Bugünkü kurla 33x16 desek 528 bin tl polo fiyatı oluyor. Bu hesap kur patlamadan önce birkim yapabilen dövizde kalmış olanlar için bişi farketmedi gerçeğini göstermekti ama tabiki size katılıyorum bu saatten sonra TL maaş kazancı ile bu paralara polo vb falan alabilen olmayacak ne yazıkki.
Beğendiğim bir araçtı. Geçen hafta 318 bine favorimdeydi. Ciddi düşünüyordum. Hızlı olan kazanır. Hayırlısı olsun
Audi A4 B8 Avant
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...81767149/detay
Üstadım bahsettiğim ve içinde dahil olduğum sınıf; araba alacağı parasını dövizde tutsa ne fark edecek ki, tek atımlık kurşun olacak o da.
Buradaki tek gerçek, yıllık gelir versus alınan mal. Eskiyen bir şeye geleceğini ipotek etmek.
Adam yıllık 100k TL kazanıyorsa, 33bin euro elinde köşede hazır olsa dahi poloya verirken bir eli titrer. Bugün 528bin TL yarın belki 600-700-800 Allah korusun.
Gerçi bu hesabı şimdilik yapan yok; çünkü şu anda 1)bugün alamazsam yarın hiç alamam mentalitesi 2)itibardan tasarruf olmaz mentalitesi var.
Bugün almak da kar gibi görünse de yarın satılacak olduğunda alıcı bulmak da mesele. Baran'ın dediği gibi şu an 450-500 eden aracı, yarın sıfırına oranla 800 olduğunda hitap ettiği kesimin alacak gücü olmayacak.
fotoğrafınızdaki fk2'yi görünce yazmak istedim :) en basit örneği aylardı 450 bandında ilandaki araçlar bile 750-800 yazmışlar. halbuki her ay zam yapıp yükseltiyolardı :) bi ayda %40 oynayınca 2 kat fiyat çekmeye başladı herkese, allah sonumuzu hayır etsin. :(:(
Mercedes ve mavi cam acaip hosuma gidiyor cocuklugumdan beri. İç dış kombinasyon cok guzel bence yeni Mercedes'lerden cok daha Mercesedes gibi duruyor.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...82068397/detay
Opel Corsa OPC nurburgrıng edition, kazalı:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...9683357/detay/
Hasarı az gözüküyor, ilk favoriye aldığımda 172bin tl idi, o zamanlarda da fiyatı pahalıydı şimdi iyice yukarı çektiler, belki sıkı bir pazarlık ile iyi fiyatlara alınabilir. Artık araçların fiyatları yüzünden kazalı ilan karıştırır olduk.
Bende otomobil tutkunu bir insanım fakat geldiğimiz noktada sevdamız zaafımız olmak zorunda buna göz yumamıyorum, sıfır otomobillerdeki artış her ne kadar acı olsada ikinci elde durum çok daha vahim yani döviz artışının net 2 katı belki 3 katı fark koyup satmaya çalışıyor herkes, örneğin ben insignia aracımı sattım ve dolar 11.3 dolaylarındaydı bugün 14 olsun aradaki farkın direkt yansıması bile bence saçma iken net bir şekilde 2 katı farkla ilanlara giriyor araçlar, bu insignia özelinde bir örneklemeydi daha çok talep gören marka model araçlar daha da fazla farkla ilanlara giriyor, bunun hiçbir mantıklı açıklaması yok, biz eğer panik halinde talep etmeye devam edersek burdan daha çok kendini bilmez simsar astronomik gelirler elde edecek ve bu devam edecek, gerçekten yazık.
Vay be Laguna'ya 205k. Bir tane astronomik de ben atayım.
'01 Vectra 2.0 CDX
laguna ve vectra'nın 150k fazlası var :D
Tüm sektörlerde kokuşmuşluk var. Üretici hammadde, kullanıcısı sıfır araba, ev arayan götü başı ayrı oynamayan ev sahibi ya da emlakçı bulmakta zorlanıyor. Ülkede nakte ulaşmak bu kadar zorken, insanların açgözlülüğü tüm çarpıklığın sebebi.
406 coupe 2.2
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...82520621/detay
Opel Frontera 2.2
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...65944266/detay
Mavi Corsa'lara dikkat etmek lazım. Şu vardı birde
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...81823872/detay
2.0 Tdi Jetta pd140
1 ay önce 145.000 tl gibi rakama bırakmışlardı daha sonrasında satıldı. 5 6 gün önce yeni sahibine ulaşmıştık bi arkadaşım için 170 gibi veririm dedi. Galeriye vermişler sanırsam o da yapıştırmış fiyatı :D