Passat 1.9 TDI 130hp Otomatik
80.500km’nin ortalaması 6,89 litre/100km. (Pompa verisi)
Diesel consumption: Volkswagen - Passat - 1.9 TDI - Spritmonitor.de
2014 1.16d Ed (makyajsız f20)
Kocaeli ş.i 5.2lt/100km ile geziyorum.
Uzun yolda aracın yük ve kullanım profilime bağlı 4.2-4.6 arasında değişiyor.
Benzinli araçlarla ile dizel araçların asıl fark noktası tempolu kullanımda çıkar
150-200 km li hızlarda dolaşarak 10 lt üzeri çok normal isterse 1.0 olsun şaşırmam
Neyse;
Jcw ile istanbul sapanca yaptım geçen haftasonu tempolu kullanımda ( 200km/h üstü ) sapancaya vardığımda deponun 3 te 2 si uçmuş150 km tam olarak yani depo 40 lt olduğuna göre yaklaşık 25 lt üstü gitmiş demekki
Dönüşte temden normal hızla geldik ışık yanmadı
İşin özü basınca şakası yok.
dizel elbetdeki daha verimli ama güncel benzin dizel yakıt fiyatları (makasları) ile şahsen bence dizelin pekte bir esprisi kalmadı gibi,real gerçekçi verileri konuşursak.
1.9 TDI 130luk otomatik b5.5 Passat aracimla full sehir ici, hemen hemen yari yariya klima acik, kafama gore kullanimla;
ortalama hiz 39km yakit tuketimi 7,8 lt,
ortalama hiz 54km ilen yakit tuketimi 6,9 lt idi,
ortalama hiz 81km (60km mesafe, yolda sifirlayip sabit gittim) 5,6 lt idi.
Araci yeni aldim sayilir, degerleri kiyas edemiyordum paylastiklariniza gore siradisi bir durum gorunmuyor. Biraz dikkat edersem daha da alta inebilir gibi ama dusuk hizlarda ekonomi mumkun degil pek, 5.viteste arac 100 105 arası gitmek istiyor. Ek olarak Stage 0,5 bile denemeyecek cok cok soft bir yazilim var ve egr iptali var.
şehiriçi tempoluda kesinlikle öyle
otobanda makas show modunda kesinlikle öyle
otobanda sabitde hız ne olursa olsun şahsi görüşüm güncel iyi bir benzinli (1.5tsi,1.5t 182lik son kasa civic vs) oldukça verimli, ben 8.2sn ye sahip 182hp 1400kg 4.7mt lik araçla (2022 civic)
160kmh sabit'de 8ltlerde yakıyorum.
buna denk güncel yakıt fiyatlarıyla bahsi geçen dizelin 6.7lt yakması lazımki daha başabaş çıksın,aradaki güç farkını vs de göz önüne alınca dediğim gibi bence bir esprisi kalmadı.
İki arabaya da sahibim, yeni nesil turbo benzinli araçlar yasal hız limitlerinde ve sakin kullanılınca dizel kadar yakıyor evet bu açından dizele gerek yok.
Otobanda 160 sonrası giden birisi için makas çok ciddi derede açılıyor. Video çekip koyayım mı iki araçla da?
Yoksa 1.6TDI Golf 8 gibi mi ilerleyelim bunda da?
savunduğum şey şu genel haklın (2lt dizel tdi turbosu takılmış yazılımlı vs bir araç değil) bindiği herhangi bir 1.5dci,1.6tdi,tdci,hdi ile 160kmh sabit yaptığında 6.7lt yakman gerekiyorki henüz daha başabaş gel bir güncel (1.3tce, 1.5tsi,1.5turbo civic vs ile) benzinli ile.
110kmh,120kmh,130kmh,140kmh vs vs sabitde alın bahsi geçen dengi dengine kıyasları (aerodinamik vs anlamındada focus vs civic gibi) emin olun güncel yakıt fiyatları ile anlamı kalmıyor dizelin.
öbür yandan size verdiğim ilk cevaptada belirtiğim gibi şehiriçi tempolu sürüşte,makaslar vs modu takılan otobandada dediğiniz gibi dizel daha tutumlu
Ok o zaman şöle söleyim, benzinli A3' ün ekonomi kasarak yaktığı yakıtı ben gazın tepesine binerek LT bazında yakıyorum. İki araba stock olsa da böle. Ha o zaman benzinli a3 daha hızlı tek farkı o.
Ben daha hızlı olunca sabit hızda daha da az yakıyorum stock haline göre. İkisi de aynı araba, aynı jant lastik ölçüsü aynı aerodinami @Evrenoz benzinli a3 sahibi olarak yazabilir.
Dizelin esprisi kalmadı diyen kişilerin yukarıda da yazdığım gibi sabit hız, ekonomik kullanım, hız kurallarına uyan aile babaları gibi kullanması gerekiyor ki benzinli araçlar LT bazında az yakabilsin. Ben sakin sabit kullanım ile 3.8lt ile Antalyaya stock olsa da 200HP olsa da gidebildim, benzinli bir A3 ile 5lt altında klima açık mümkün değil İzmir-Antalya gidilmez 18jant ile.
,
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)