Bu da doğru :D
O yüzden focusun yanına 106 bakmaya başladım eşten dosttan
Printable View
bütün bir sezon için, her türlü yol koşulunda
https://i.hizliresim.com/kximfnu.jpg
Corsa c aldım 1. 2 Birtane çok mantıklı seri üzmüyor alalı 4 ay oldu birkaç kroniği var ama hiç sıkıntı yaşamadım lpg de yok benzinli 300 TLye 220 230 km yapıyor
Ben direk arabayı bıraktım. Bi yere ciksan en az 1 saat dur kalk trafik, en az 20TL otopark parası.
Çok lazım olursa tiktak moov kullanıyorum gidiyorum gittiğim yerde bırakıyorum
Motoru da buyuttugumden artık şehirlerarası da motorla gidiyorum özgürlük
Çocuksuz adam için motor net çözüm, yazı neredeyse biz de motorla geçirdik. Ama çocuk olunca iş değişiyor. Bir de arabası puseti yedek kıyafeti vs dıdısının dısısı takılan insanlar var, bagajı bi açıyosun üstüne yıkılıyor onlara gelmez bu sistem.
Benzin + lpg şu anki fiyatlara göre çok makul duruyor. atmosferik çiçek paket bir araç alıp günlük binilir. 27.xx den mazot alıyorum 850 kg araba 1.3x yakıyor şaka gibi.
Eski araç aldığınız zaman sanayi - usta - parça üçlüsünü de gözardı etmeyin. Eski arabaları ne kadar çok sevsem de artık mantıken ne kadar yeni o kadar iyi diyorum. Öyle bir hale getirdiler ki beni artık clio rs parasına dacia solenzaya binerim diyorum :D Peki neden bu hale geldim, aşağıda detaylı olarak yazdım :
-Adama usta diye gidiyorsun çalışan arabayı bozuyor. Arızanın ne olduğunu biliyorsun, bilinçli şekilde parça koduna kadar bakıp alıp götürüyorsun, kapris yiyorsun. Azıcık bilgisi olan adama tahammüleri yok. İstiyor ki seni orada gondiklesin, ee sen buna engel olunca senden kötüsü yok :)
-Kaporta boya hiç söylemeyeyim, nazına tribine doyulmuyor. 4-5 defa parça parça araç boyattım, sadece 1inden memnun kalmışımdır. Ya renk tonu tutmaz, ya işçilik zayıf. Şişirip atıyorlar.
Arka tamponu mantar gibi birşeye vurmuş eşim, 3-4 dükkan gezdim, 20 cmlik tamir+boyanacak yer için istenen rakamları duyunca lanet olsun öyle kalsın dedim, inat ettim hala duruyor. En sevdiğim laftır sanayide " İşine gelmiyorsa sen bilirsin"
- Peki ya en beterleri? İlki çakal ve ahlaksız olanlar.
Yıllar önce Clio aracımın sunroofunu tamir ettirmek için Ankara'da çok meşhur- bilinen bir yere götürdüm. Genellikle sağ ya da sol ayağı kırılıyor, ya da yerinden çıkıyor. Dolayısıyla hem su alıyor hem de kapanmıyor. Neyse bir yağmur günü başıma geldi, tavanı bildğiniz çöp poşediyle kaplayarak getirdim ustaya. "OOOOOOOOOO" dedi "sen yanmışsın, neyse tamam hallederiz." 1.5 gün falan kaldı araba orada. Sonra telefon geldi araç hazır diye, gittim aldım. Gayet güzel çalışıyor vs. Hooop 15 gün geçmeden yine aynı sıkıntı. Bu sefer hem sağ hem sol taraf takılı kaldı. Ustaya götürdüm tekrar dedim böyle böyle, "bu işin garantisi olmaz" gibi çok klas bir cümleyle savuşturdu beni. Takdir ettim.
Neyse bir şekilde kapattık sunroofu, dedim ben bunu kullanmayayım artık. Satarken alıcı arkadaşa söyledim, noterden sonra aynı gün başka bir sunroofcuya söktürdük. Adam açtı mekanizmayı, bir de ne görelim. Bildiğiniz karbonat gibi birşeyi eritip ayak kısmının alt taraflarına sürmüşler. Herhangi bir plastik kaynağı yada parça montesi yok. Usta da şaşırdı, valla "bunu yapanın eli öpülür" dedi. Düdüklendik mi? Evet.
İkincisi ve daha tehlikeli olanlar Allahsız kitapsız + Hırsız olanlar. Genellikle ikinci özellik opsiyonel pakettir, bazen de doğuştan gelir.
Eski model Mercedesim vardı, volan değişmesi lazımdı. Sürekli saçma sapan bir ses geliyordu. Neyse parçanın orjinalini zarzor bulduk, 1 ayda geldi. Ustaya götürdük, tamam değiştiririm ben derken bizim volanı şipşak sattı muhtemelen, bizim eski volanı da taşlayıp geri taktı. Öyle güzel ayarlamış ki şerefsiz araba Ankara'dan Kayseri'ye gidene kadar gram sıkıntı yada ses çıkarmadı. Tekrar söktürdük, bir baktık ki bizim eski volan arabanın üzerinde yine. Dönüp hesap sormaya gidince de "sen beni nasıl suçlarsın" diyip üstüme yürüdü. :D Olan tabii ki bize oldu.
Sözün özü ne yazık ki eski araçların ekmeği yendi, yenmediyse de anlattığım tarzdaki ustalar sizin için yerler zaten. Bize bişey kalmaz. Yoksa hala içimde kalan çok araç var :D
Ben bunu şöyle yorumluyorum, kendi elinden gelmiyorsa bir kısım iş eski arabaya girmeyeceksin.
Ben sevdiğim ve yapabildiğim için yürütülebilir haldeki araçları alıp hem eğleniyorum hem de tamir edip bir katma değer yaratıyorum kendi adıma.
Yaptığım işleri sanayi de hem yaptıramam hem de isteyecekleri parayı veremeye razı olmam açıkçası.
Dediklerini yaşadık elbette, c4 ün gösterge çalışmıyordu beyin değişecek falan, şamandıra aldım taktım tık çalıştı.
prins lpg de tekleme vs vardı, abi komple sökelim ön tarafı x marka yapalım. Söktüm dağıttım tesisatı kablolamasını yeniledin hortumu regülatörü revize ettim 30 bin km yaptım.
atiker lpg yolda tık benzine geçiyor tık lpg ye geçiyor, oo abi bi olmaz, komple değişelim. Söktüm dağıttım RPM sinyalini aldıkları bobin bağlantısı kopmuş, düzelttim şıkır şıkır devam ettim.
ustalar std parçayı al takçı olmuş, tamir etmekle uğraşan kimse yok. Ha emeğinin karşılığını alamadığından mıdır bilmem ama ben rastlamadım pek.
Bazen bizde de hata var Adam dükkan işletiyor x lira söylüyor oo çok diyoruz, ama o adam daha sabah dükkanı açtığında zaten 1k eksi ile başlıyor.
Şunu gördüm, işini düzgün yapan, dürüst olan bir şekilde tutunuyor ve yürüyor. Diğerleri hep birilerini çarpma peşinde. Temel sorun aslında AHLAK burada.
Eski araç farklı temiz araç farklı bence.. sanayide 4-5 yaşında sanayiden çıkmayan arızalı sorunlu dolu arabalarda var ..
Karadüzen derken ben yanlış anlattım galiba 2003-2005 e kadar olan kısmen elektroniği ilkel sorunları basit ucuz yollu çözümleri olan arabalara kadar olan kısmı kast ettim .. Mesela bir E39 bana göre karadüzene yakın bir araçtır ..
Eski alıyorsan o çok başka önce iyi bir ekspertize sokucaksın çürüğü pası pis ne varsa iyi öğreneceksin onun masrafını Fiyattan düşeceksin sonrası kendine bir planlama yapıcaksın..
Mesela ilk motoru rektifiye yada revize ne yapmak istiyorsan onu yapıcaksın alternatör varsa kliması elden geçireceksin ..
Onla işin bittimi yürüyene baktıracaksın onla işin bittimi içine geçip kırık trimleri elektrik aksamı ve diğer şeyleri baktıracaksın onlar bittimi kısaca arabayla komple işin bittimi gidip kaportasına sokup çürüğü pası temizleyip güzel boyasını attırıp yoluna bakıcaksın.. ondan sonra rutin bakım dışında sanayiye kolay kolay yolun düşmez ..
bazı insanlar vardır aracın üstünde 20-30 yıldır sorunsuz çalışan ama artık yaşından ötürü arıza verebilme potansiyeli olan parçaları bile ne olur ne olmaz yenisi ile değiştirir o riski almamak için ..
Yada direk bunları yapmış birinin arabasını alıcaksın oda ona göre fiyatta fark ettirir kimse temiz iyi bakılmış malını masrafları olan bir sürü sıkıntısı olan malla aynı paraya vermez .. zaten Buda artık bir iş kolu oldu araçların çok pahalanmasından ötürü özellikle eski range leri falan alıp toplayıp satanlar bayağı var ..
E36 kasalarda da bayağı var bulgurdan parça alıp burda topluyorlar..
Eski araç alanlarda genelde kervan yolda düzülür mantığı var o yüzden millet sanayiden çıkamıyor bazı eskisi olanda sanayiye rutin bakım dışında hiç girmiyor ..
avrupada amerikadaki gibi aletleri kullanabileceğin lift olan kiralık garajlar olsa eski araç mantıklı. burada arabayı takoza kaldırsan altına girsen biri gelir vurur devirir arabanın altında kalırsın :D
Bence e39 bu iş için pek doğru bir seçim değil, az görünse de onun altında bir ton elektronik aksam vardır. Benim clio sport örneğim sanırım eski 1990-2000 li yıllara daha çok uyuyor.
Mesela 2001 607 almıştım, cam kumandası çok dertliydi, sattıktan sonra komple bozuldu araç kitlenmiyor. Psa bu konuda en son bulaşılması gereken araç bu arada. çok dertli BSİ zımbırtısı.
Temiz ama eski araç konusuna katılıyorum, ben de zamanı gelmeden değiştiren kullanıcılardanım, benim bakış açım şu temel olarak, sen araca bakarsan o da sana bakar binersin, sen ona bakmazsan bu sefer o sana biner. Biraz piyasa tabiri oldu ama bunu arabaya çivi çakmayan insanların çekici üzerindeki serüvenlerinden duyuyoruz / görüyoruz.
Araç konusunda en korktuğum kısım boya, boya işi hakkıyla yapılacak ise malzemesi çok iyi seçilmeli. Ve iş ne kadar fırında da olsa bence yaz aylarında yapılmalı.
Boyacılar kadar keyfi adamlar yok, malzemeden sanırım kafalar hep güzel. Son çalıştığım boyacı hariç (ki o bile 2 gün taktı teslim tarihine) termine uyan adam çok çok az.
Ben 90 ların hothatch lerinden toplamak isterim mesele swift 1.3 gti 205 vs. Ama bunları yaparken de 2. bir yürüyen araç şart.
Yeni araç & yetkili servis ikilisine de çok güvenmeyin derim :)
Premium markalardan birinin yetkili servisinde aracıma olan muamele(ler)i araç kamerasından izleyince şoktan şoka girmiştim :)
Hatta başka bir yetkili için benzer bir konu burada da açılmıştı, aracı garanti dışı kalmayacak garantisi verip, eklentileriyle kabul edip garantiden çıkarıp, bir de üstüne gazlamışlar mıydı, öyle bir şeydi :)
Muhalefet olmak için söylemedim, yazdıklarınıza katılıyorum bu arada.
E39 bizim özellikle ihtisası bmw üstüne olan ustalar artık o araçların her şeyini biliyorlar E39 dediğin araç temel alt yapısı 90 lılardan gelen bir araç tam geçiş dönemi dediğimiz dönemin araçları E60 desen anlarım ama E39 çok zor bir araç değil ..
Boyada işin püf noktası ustayı rahat bırakmak sık boğaz etmemek explorer boyattım altında eteklerde çürük te vardı onlarıda yürüdüğü yere kadar usta temizlemiş halletmiş hiç ne zaman vereceksin demedim ara ara aradım sordum 3 ayda aldım arabayı :)) ama çok iyi yapmış vermeden önce seramik korumada atmış araba ışıl ışıldı ..
Çok eski araç alıp topladığım için gözümde bu tip konular büyümüyor beni artık yoran parça fiyatları seat leonun 3 ay önce debriyaj setini değiştirdim işçilik dahil 7 bin tl verdim şu an değiştirsem herhalde 10 bin leri bulur …
Sırf sanayi, usta kaprisi çekmemek adına ön-arka tampon,sağ arka çamurluk-kapı dörtlüsüne tamir boya işlemi için 12bin tl para verdim yetkili servise, belki başkasına göre azdır ama bana göre yüksek bir meblağ idi. Ama en azından araba bıraktığım yerde bıraktığım km de ve söz verilen tarihte teslim aldım. yok çırak arabayı vurdu yok trim kırıldı yok boya sıçradı gibi saçmalıklarla uğraşmamak adına yıllarca hasarlı halde gezdim araçla o yüzden imkanım olsa bu saaten sonra günlük binmeye kesin kaporta vs.kafama takmayacağım bir kara düzen araç edinirim
Ben de az belimi doğrultabilsem ekonomik olarak 2002 2003 bir palio alayım lpgli bineyim diyorum. Hem lpg fiyatlarından ötürü hem de herşeyin ateş pahası olmasından ötürü sağı solu kollamaktan bıktırmayacak araba lazım. Ama şimdi 2. araba da sigortası vs. bakınca fazlasıyla dert. Bence bir an önce arabaya binmenin lüks işi olmadığı coğrafyalara yol almak lazım. :)
Eski araban olacaksa elin tornavida tutacak yoksa sanayide zki tutarsın ;)
***** piyasa durumlarından ve yaz olması sebebiyle yazı motora binerek geçirdik arada arabayı çalıştırıyordum şöyle bi 30-40 km gezeyim dedim sonra eve dönerken haralet normal çizgisinden 2mm yüksekte azer bülbül gibi titriyor (allah rahmet eylesin oda motorun üstünde son nefesini verdi.) trafikte tampon tampona elim ayağım bir anda dolaştı hemen klimayı açtım hemen bir petrole attım kendimi neyse havasını aldım radyatörden eve gittim.bu arada arabada su eksilme yok. ertesi hafta yine aynı şey oldu dedim contayı yedik ama hiç belirti yok sağa sola soruyorum devirdaim termostat diyen var tam bayrama 1 hafta var dedim ikisinide alıp sıfırlayayım kafam rahat olsun parçaları aldım arife günü evin altında başladım sökmeye ama devirdaim çıkmıyor üzerinde çektirme yerleri var oralara civata takıp sıkıyorum ikiside köşelerden kırıldı çıkmıyor çekiçle giriştim bi sağ bi sol ya çıkacak ya çıkacak en sonunda yarısını kırarak çıkarttım allahtan blok döküm birşey olmadı devirdaim sağlamdı ama 2 ye bölüp çıkardık neyse yenisini taktım termostatıda yenisini taktım suyu koyup havasını alarak arabayı çalıştırdım bekliyorum fan açsın ama nafile alt hortum ısınmadı yani sıfır termostat bozuk çıktı tekrar söktüm sıcak suya koydum bizim eski termostat zehir gibi çalışıyor yeni aldığım termostat hella marka açmıyor. Bayram üstü heryerde kapandı geri eski termostatı taktım ardından tekrar su hava alma yaptık araba ısındı fan açtı haralet normal. Benzinde çalıştırmıştım motorun hortumlarını ellerken bi baktım lpg beyni soğuk allaalla dedim içine su girmiyormuş ordanda hortumu söküp havasını aldım oda ısındı. Sonra aklıma geldi bizim araba ondan haraleti yükseltmiş. Buda bir tecrübe oldu bayramdan beri tık yok, yani eski arabanında böyle cilveleri olacak. Eğer sanayiye gitseydim bi 5000 lik ederlerdi hatta kapağı bile açarlardı belkide...
Beyler eski araç usta diyorsunuz da eniştenin bi servis bakımlı aracının yağ filtresinin içinden karter muhafaza somunu çıktı. Yani diğer kısım da pek güvenilir olmayabilir. :)