User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
52 sonuçtan 39 ile 52 arası

Konu: 2010 dan 2023 e TüvTürk Muayene Ücretlerindeki Değişim

  1. #39
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üslup beni de rahatsız etti, kişisel finansal araştırmacısı mı var gibi hissediyor acaba arkadaş neyse.

    Bilmeyenler için borsa da işlem gören şirketler için kap üzerinden finansal verilerine ulaşılabilir.

    Doğuş için ilgili veriler aşağıdaki linkte ilgisini çeken bakabilir.

    KAP

    2022 / 9 da çok sağlam kar etmiş görünüyor. Şirket (doğuştan bağımsız) kar etmek amacıyla kurulan bir yapı, haliyle adamlar buna uygun davranıyor.

    Tüv de verilen hizmete göre alınan ücret kesinlikle fahiş geliyor bana. Sorun tüv ün aldığı ücrette değil bu yapılaşmayı yasallaştıran ve tüketiciye sunulmasına ön ayak olanlarda bence.

    Araç muayenesi yapılmalı evet ama daha makul maliyetle olmalı bu, ülke de araç sahibi olmak = Finansal zulüm.
    Koyuyla isaretledigim yere sonuna kadar katiliyorum. Her seyi kanuna, nizama uygun, duzgun bakimlari yapilan kaskolu bir araci kapida yatirmanin aylik maliyeti yaklasik 2 bin lira gunumuz sartlarinda. Buna bir de yakit parasini, lastik parasini falan ekleyince isletme maliyeti asgari ucret seviyelerine geliyor aylik bazda. Ben her gun ise taksiyle gidip geliyorum kis aylarinda, aylik taksiye verdigim para 1500 lira.

    Tuvturk'te verilen hizmetten beklentimiz fazla bence. Aciklayayim, adamlarin yegane gorevi oraya giden aracin trafige uygun olup olmadigini belirlemek. Son zamanlarda trafige uygunluktan ziyade araba OEM mi degil mi diye bakar olmuslar duydugum kadariyla, ancak bize normal gelen fakat yasal olarak mekanik tadilat projesi gerektiren isler yapiyoruz cogumuz. Bence burada hem musteri olarak bizler, hem de tuvturk calisanlari cizgiyi net sekilde cekemiyoruz, sinirlar net olmayinca da haliyle "kime gore neye gore" durumu olusuyor. Ornek vermek gerekirse, motordaki plastik borulari krom ile degistirmek mekanik tadilata girmezken turbo buyutmek, motoru stroke'lamak, egzoz sistemine yapilan her tur mudahale gibi islemler mekanik tadilata girer cunku aracin ruhsatindaki degerler degisiyor. Keza aracin ustundeki etikette yer almayan ebatlarda jant lastik takmak da bu sebepten kusur sebebi.
    öyle işte.

  2. #40
    Cimmeria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3.478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir hizmetin rakamsal degeri kalitesiyle karsilastirilirken, ulkenin genel kazanç ortalamasına bakılarak karar verilir, Turkiye o kadar hızlı fakirleşiyor ve paranin degeri ve bazı insanların alim gucu o kadar dusuyor ki, icinde yasayan insanlar bunu farkedemeyebiliyor. Maaslara gelen yüksek zamlar da zaten bu farkındalık oluşmasın diye. Bak beyaz peynirin fiyatı 120 lirayı gecti ama asgari ücret 8500 diyebilsin diye insanlar...
    Bu arada kiralar olmuÅŸ 15.000 onu sorgulayan yok.

    Neyse, Tuvturk ülke insanin genel gelir seviyesine oranla pahalı bir hizmet vermektedir, ozellikle de tekel olması ve farklı bir alternatif hizmet alma hakki olmadıgı icin vatandaş zorlanmaktadır. Bir çok ülkedeki araç muayene ücretlerine bakarsanız, 10-15 kahve alabileceğiniz fiyata arabanızı muayene ettirebildiginizi görebilirsiniz. Gerci en ucuz clionun 400 bin liradan basladigi yerde hizmetlerin ne kadar fiyat hakettiğini içselleştirip kabul etmek de kolay degil.

    Uzatmayayim, yukarıda bir arkadas doğuş yüzde 3 kar ile calisiyor Demis, Tuvturk icin açıklanan bagimsiz bir faaliyet raporu yok ama Dogusun finansal tablosunu asagiya koyayim, tum Doğuş otomotiv net kar oranı yuzde 10.

    20nin uzerinde marka oldugunu, bunların kar marjlarının farklı oldugunu ve ülkede enflasyonun yüzde 100un üstünde oldugunu düşünürsek iyi ortalama. Demek ki adamlar, her seyin fiyatı en az 2 kati artmışken 2 katından yüzde 10 fazla net kazanabilmiş, matematiği siz yapın artık

    Tuvturk de 200 milyona yakin muayene gerçekleştirmiş, 500 milyon dolari tum masrafları ile birlikte kaç defa cikardigini hesaplamaya gerek yok bence.


  3. #41
    Cimmeria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3.478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Edit olmadıgı icin tekrar post ediyorum yukarıdaki post Latince olmuş

    Bir hizmetin rakamsal degeri kalitesiyle karsilastirilirken, ulkenin genel kazanç ortalamasına bakılarak karar verilir, Turkiye o kadar hızlı fakirleşiyor ve paranin degeri ve bazı insanların alim gucu o kadar dusuyor ki, icinde yasayan insanlar bunu farkedemeyebiliyor. Maaslara gelen yüksek zamlar da zaten bu farkındalık oluşmasın diye. Bak beyaz peynirin fiyatı 120 lirayı gecti ama asgari ücret 8500 diyebilsin diye insanlar...
    Bu arada kiralar olmuş 15.000 onu sorgulayan yok.

    Neyse, Tuvturk ülke insanin genel gelir seviyesine oranla pahalı bir hizmet vermektedir, ozellikle de tekel olması ve farklı bir alternatif hizmet alma hakki olmadıgı icin vatandaş zorlanmaktadır. Bir çok ülkedeki araç muayene ücretlerine bakarsanız, 10-15 kahve alabileceğiniz fiyata arabanızı muayene ettirebildiginizi görebilirsiniz. Gerci en ucuz clionun 400 bin liradan basladigi yerde hizmetlerin ne kadar fiyat hakettiğini içselleştirip kabul etmek de kolay degil.

    Uzatmayayim, yukarıda bir arkadas doğuş yüzde 3 kar ile calisiyor Demis, Tuvturk icin açıklanan bagimsiz bir faaliyet raporu yok ama Dogusun finansal tablosunu asagiya koyayim, tum Doğuş otomotiv net kar oranı yuzde 10.

    20nin uzerinde marka oldugunu, bunların kar marjlarının farklı oldugunu ve ülkede enflasyonun yüzde 100un üstünde oldugunu düşünürsek iyi ortalama. Demek ki adamlar, her seyin fiyatı en az 2 kati artmışken 2 katından yüzde 10 fazla net kazanabilmiş, matematiği siz yapın artık

    Tuvturk de 200 milyona yakin muayene gerçekleştirmiş, 500 milyon dolari tum masrafları ile birlikte kaç defa cikardigini hesaplamaya gerek yok bence.



    Africa 2022deki ciddi karlari henüz göremiyoruz

    Doğuş Otomotiv 2021 Faaliyet Raporu

  4. #42
    canimrecepcim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Townswille City
    Mesaj
    901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani tüvtürk doğuş grubunun hayratı mı olmuş oldu o şekilde mi kabul ediyoruz.
    tamam paramız değersiz hatta bu cümle muhtemelen önümüzdeki 10 sene bütün denklemlerde default olarak kullanılacak.bunu aştığımızı farzedelim.

    muayenede arabaya ne yapılıyor ki, bedeli güncel ekonomisi batık olan bir ülkede böyle bir fiyatlamaya sadece paramız değersiz diyerek okey diyebiliyorsunuz ?
    başına gelen varsa ne demek istediğimi anlar,6 yıl boyunca aynı istasyondan aynı kanalda muayne olan römorkumuz mesela 7. senesinde şase numarasının okunmaması sebebiyle kalıyor.
    mesela nasıl oluyor çok merak ediyorum çatalcada muaynede kalan çekici sınıfı araç aynı gün bir kaç saat arayla hiçbir tadilat görmeden mimar sinan istasyonunda muayneden geçiyor ?
    coil mesela ha keza öyle geçen var kalan var.
    yani hiç mi denk gelmediniz aracınızda saçma salak bi sebepten ağır kusur bulunduğunda, yan kanaldan çıkan 20 hp canı kalmış pas içinde, boyasının çeşitli yerlerinde macunla orada bulunan kuş serisi arabaya.


    yani biz belirli bir standarta göre arabalarımızı bir ücret karşısında teste sokup, tamamiyle orada çalışan bir teknisyenin günlük neşesine kalmış şekilde muayene oluyor ise bu işe verilen 1 tl bile benim gözümde fazla.
    ayrıca muayene istasyonları da 2009'da açıldı.imzalar 2007de mi ne atılmıştı 10 yıllığına ( o ara bu konuyla ilgili trabzonda bi cinayet yaşandığından tarihler aklımda kalmış merağımdan değil ).
    şimdi bir de diğer postlarda belirtilen ilk yıllarda muayene ücretinin euro karşılığı ve euro kârına bakarak sizce doğuş grubu son 5 seneki kârını hedefleyerek girmiştir bu işe ?
    üstelik araç sayısı artmış olsa da sonuç ortada. yine doğuş grubu ehliyet konusundaki yüzde 10u herhalde gözüne kestirmiş olacak ki 2016'dan beridir " reis şu ehliyet sınavlarını da bize pasla da oradan yüzde 10muz kalmasın " diye yırtınıyor.
    vw'nin türkiyede yanılmıyor isem 2012 veya 2013 yıllarında da yine ülkemizde bir fabrika kurmakla ilgili çalışması olmuştu.yine bizim yüzde 10 doğuş reis sahneye çıkıp onunda karşısına dikilmişti.
    tbm ( tünel açma makinesi ) konusuna falan hiç girmiyorum.

    kırgınlık vs. olacağını düşünmüyorum üslupla ilgili konuda da art niyetim yok tanıyan vs. bilir fakat bir yerde doğuş grubuyla ilgili güzelleme görünce kanım çekiliyor. zira muayene istasyonu civarlarında bulunan, ufak tefek işletmeler olur ya hani ampül satan vs. onları bile nasıl haraca bağlamamış hala şaşırıyorum.
    - Doğruları konuştuğundan dolayı hüküm giymiş user.

  5. #43
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.749
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tüm markaların yetkili servislerine muayene edebilme yetkisi verilse de kurtulsak

  6. #44
    canimrecepcim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Townswille City
    Mesaj
    901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tüm markaların yetkili servislerine muayene edebilme yetkisi verilse de kurtulsak
    Standartları tutturma konusunda yine sorun yaşanabilir, suistimal sebeplerinden ötürü ( sanki şuan yaşanmıyormuş gibi ). Ama yine de en azından bakımını yapar eksiğini giderir ve muayeneye girer. Bu bile olumlu bir etkiler yaratabilir.
    Öte yandan Avrupa'da yaşayan forum üyeleri varsa daha net bilgi verebilirler bu konu da ama, tüv'ün en azından Almanya'da rakibi var diye bir ara bir yazı okumuştum yine bir otomobil forumunda. Biz de rakibi var mı ?
    Bizde rakibi olamaz çünkü proje çok usta ellerden kaleme döküldü.Tşk Binali Reis.
    - Doğruları konuştuğundan dolayı hüküm giymiş user.

  7. #45
    canimrecepcim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Townswille City
    Mesaj
    901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı canimrecepcim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biz de rakibi var mı ?
    "Bizde"* olacak de ayrı yazılmış üzgünüm.
    - Doğruları konuştuğundan dolayı hüküm giymiş user.

  8. #46

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.087
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gözden kaçmasın diye yine yazayım:

    Devlet Gelirleri
    Maddesine göre son 10 yıllık işletim döneminde (2017-2027) araç muayene gelirlerinin %50'si devlete aktarılmaktadır. Ayrıca aynı madde hükmüne uyarınca muayene süresi geciktirilen her ay için tahsil edilen % 5 Gecikme Ücretinin tamamı hazineye aktarılır.

    Yani paranın yarısı TÜVTürk'ün, gecikme faizleri komple devletin.
    Okumadan imzalamam.....

  9. #47
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim nazarımda yaptığı işin bir teknik karşılığı yok, zira sözüm ona "motor no okunamadı" hafif kusur. Bu nasıl hafif kusur olabilir ?

    Çünkü motor no okumak için araçta mesai harcamak lazım, her harcanan mesai dk sı, bir diğer aracın muayenesini geciktirecek, haliyle gün içinde muayene yapılan araç sayısı = günlük getiri azalacak.

    İnsanlar muayene öncesi lastik değiştirip / jant değiştirip giriyor muayeneye. Kiralık lastik hizmeti verenler var. Aracın bırakıp geri almanız hatta girdikten sonra 10 dk almıyor.

    Tek faydalı yanı sinyalizasyon ışıkları için kontrol. Haricinde yaptıkları iş istihdam sağlamak ve kar etmek. tüvtürk'ün zarar yazması imkansız gibi duruyor.

    Bu muayene yetkisini tse onaylı ekspertizlere de versinler mesela, müşterinin opsiyonu olsun muayene için. Netice de daha detaylı bakacaklar. Kural listesini yayımla devam et, arada bu ekspertizleri de denetle işini doğru yapıyor mu diye. Ama tüv den kolay para almak ve tüv e para kazandırmak varken böyle bir şey yapılır mı ? Sanmıyorum yapılsın.

    Araç takmış led farı çizgili vama 10 bin lümen, karşımdan geliyor ben kör oluyorum, bu araç muayeneye giriyor "kısa hüzmeli far ayarı hatalı" hafif kusur.

  10. #48
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim nazarımda yaptığı işin bir teknik karşılığı yok, zira sözüm ona "motor no okunamadı" hafif kusur. Bu nasıl hafif kusur olabilir ?

    Çünkü motor no okumak için araçta mesai harcamak lazım, her harcanan mesai dk sı, bir diğer aracın muayenesini geciktirecek, haliyle gün içinde muayene yapılan araç sayısı = günlük getiri azalacak.

    İnsanlar muayene öncesi lastik değiştirip / jant değiştirip giriyor muayeneye. Kiralık lastik hizmeti verenler var. Aracın bırakıp geri almanız hatta girdikten sonra 10 dk almıyor.

    Tek faydalı yanı sinyalizasyon ışıkları için kontrol. Haricinde yaptıkları iş istihdam sağlamak ve kar etmek. tüvtürk'ün zarar yazması imkansız gibi duruyor.

    Bu muayene yetkisini tse onaylı ekspertizlere de versinler mesela, müşterinin opsiyonu olsun muayene için. Netice de daha detaylı bakacaklar. Kural listesini yayımla devam et, arada bu ekspertizleri de denetle işini doğru yapıyor mu diye. Ama tüv den kolay para almak ve tüv e para kazandırmak varken böyle bir şey yapılır mı ? Sanmıyorum yapılsın.

    Araç takmış led farı çizgili vama 10 bin lümen, karşımdan geliyor ben kör oluyorum, bu araç muayeneye giriyor "kısa hüzmeli far ayarı hatalı" hafif kusur.
    Genel olarak "bize mustehak" durumu var. Tuvturk'ten once ben hic bir aracimi muayeneye sokmadim, bir kere muayene istasyonunun otoparkina girdim, ruhsat iceri gitti, damgasiyla geri geldi, onun disinda muayene istasyonunun etrafina bile gitmedi arabalarim. Hatirlayanlar olacaktir, tuvturk'e ilk gectigi donemde millet tv ekranlarinda sitem ediyordu. Simdi tuvturk ufaktan eski sisteme dogru evriliyor, yine laf ediyoruz. Neyse. Tuvturk'un ilk gununden itibaren insanlar muayeneden kaldikca ucuz yollu cozumlere gittiler, jant lastik kiralamak, katalitik konvertor kiralamak, xenon sokup yerine idareten halojen ampul takmak vb. Muayene sonrasi da arac yine eski haline donuyor.

    Oradaki kusurlari oraya sus olsun diye yazmiyorlar, git yaptir diye yaziyorlar, ama iste bizim uzay mekigi arkadas oradaki hafif kusuru gorunce "oh be gectik" diyip ayarsiz farlariyla senin benim gozumu oymaya devam ediyor. Ornekler elbet cogaltilabilir. Benim eski A3'u muayeneye sokarken, nesi var nesi yoksa yaz da yaptiralim, sonradan ugrasmayalim dedigimde calisan bana uzayli gormus gibi bakmisti, nasil garipsediyse eleman.

    Dipnot olarak da, "yanlis"a yanlis dedik diye dogus guzellemecisi de oldum, sanirim sovseler daha az dokunurdu.
    öyle işte.

  11. #49
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d3n1s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genel olarak "bize mustehak" durumu var. Tuvturk'ten once ben hic bir aracimi muayeneye sokmadim, bir kere muayene istasyonunun otoparkina girdim, ruhsat iceri gitti, damgasiyla geri geldi, onun disinda muayene istasyonunun etrafina bile gitmedi arabalarim. Hatirlayanlar olacaktir, tuvturk'e ilk gectigi donemde millet tv ekranlarinda sitem ediyordu. Simdi tuvturk ufaktan eski sisteme dogru evriliyor, yine laf ediyoruz. Neyse. Tuvturk'un ilk gununden itibaren insanlar muayeneden kaldikca ucuz yollu cozumlere gittiler, jant lastik kiralamak, katalitik konvertor kiralamak, xenon sokup yerine idareten halojen ampul takmak vb. Muayene sonrasi da arac yine eski haline donuyor.

    Oradaki kusurlari oraya sus olsun diye yazmiyorlar, git yaptir diye yaziyorlar, ama iste bizim uzay mekigi arkadas oradaki hafif kusuru gorunce "oh be gectik" diyip ayarsiz farlariyla senin benim gozumu oymaya devam ediyor. Ornekler elbet cogaltilabilir. Benim eski A3'u muayeneye sokarken, nesi var nesi yoksa yaz da yaptiralim, sonradan ugrasmayalim dedigimde calisan bana uzayli gormus gibi bakmisti, nasil garipsediyse eleman.

    Dipnot olarak da, "yanlis"a yanlis dedik diye dogus guzellemecisi de oldum, sanirim sovseler daha az dokunurdu.
    Eski sisteme evriliyor kısmı tüv'ün işine geliyor bence, o kusurlardan araba bıraksa mesela tekrar ek iş olacak, 2 araba aynı gün rotil ve amortisör takozundan kaldı. Yine yaptırıp aynı gün tekrar muayeneye soktum, ilkte geçmiş olsam o sürede tüv 2x ekstra araç muayene edip para kazanacaktı.

    Her yerde trafik kameraları var, bir yazılım ile plaka ve sigortayı eşleştirip en yakın ekibe bildirmek zor olmasa gerek. Netice de e devlette her zıkkım görünüyor şuan.

    Sen ben araba da eksik olmasın, aman muayene geçmesin ama sigortasız binmeyelim diyoruz. Sonra sigortasız bir araçla adam geliyor sana bana vuruyor ondan sonra uğraş dur.

  12. #50
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eski sisteme evriliyor kısmı tüv'ün işine geliyor bence, o kusurlardan araba bıraksa mesela tekrar ek iş olacak, 2 araba aynı gün rotil ve amortisör takozundan kaldı. Yine yaptırıp aynı gün tekrar muayeneye soktum, ilkte geçmiş olsam o sürede tüv 2x ekstra araç muayene edip para kazanacaktı.

    Her yerde trafik kameraları var, bir yazılım ile plaka ve sigortayı eşleştirip en yakın ekibe bildirmek zor olmasa gerek. Netice de e devlette her zıkkım görünüyor şuan.

    Sen ben araba da eksik olmasın, aman muayene geçmesin ama sigortasız binmeyelim diyoruz. Sonra sigortasız bir araçla adam geliyor sana bana vuruyor ondan sonra uğraş dur.
    Abi buna girme sistemin altyapisi tek bir kimlik kartiyla her seyi, ehliyet, ruhsat, kredi kart(lar)i, pasaport, aklina ne gelirse, kapsayacak sekilde yapildi da iste, islerine geldigi sekilde at oynatiyorlar. Yoksa o dediklerin zaten var.
    öyle işte.

  13. #51
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bindiğimiz arabanın ücretinden, aldığımız yakıta kadar dünyada en büyük kerizler olarak tüv muayene ücretleri için yapılan yaygarayı anlamıyorum. O kadar para alıp hiç bir hizmet almıyoruz kafasını anlamıyorum, 2 senede bir muayene olmasa kör kurşun gibi gezen binlerce araba olur trafikte. Sanki her şey stabil, bir tek muayeneden muayeneye kazıklanıyoruz

  14. #52
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim nazarımda yaptığı işin bir teknik karşılığı yok, zira sözüm ona "motor no okunamadı" hafif kusur. Bu nasıl hafif kusur olabilir ?

    Çünkü motor no okumak için araçta mesai harcamak lazım, her harcanan mesai dk sı, bir diğer aracın muayenesini geciktirecek, haliyle gün içinde muayene yapılan araç sayısı = günlük getiri azalacak.

    İnsanlar muayene öncesi lastik değiştirip / jant değiştirip giriyor muayeneye. Kiralık lastik hizmeti verenler var. Aracın bırakıp geri almanız hatta girdikten sonra 10 dk almıyor.

    Tek faydalı yanı sinyalizasyon ışıkları için kontrol. Haricinde yaptıkları iş istihdam sağlamak ve kar etmek. tüvtürk'ün zarar yazması imkansız gibi duruyor.

    Bu muayene yetkisini tse onaylı ekspertizlere de versinler mesela, müşterinin opsiyonu olsun muayene için. Netice de daha detaylı bakacaklar. Kural listesini yayımla devam et, arada bu ekspertizleri de denetle işini doğru yapıyor mu diye. Ama tüv den kolay para almak ve tüv e para kazandırmak varken böyle bir şey yapılır mı ? Sanmıyorum yapılsın.

    Araç takmış led farı çizgili vama 10 bin lümen, karşımdan geliyor ben kör oluyorum, bu araç muayeneye giriyor "kısa hüzmeli far ayarı hatalı" hafif kusur.
    işte bu konu bile başlı başına TUV un ne kadar anlamsız olduğunu gösteriyor... gereksiz demiyorum, elbette gerekli ama işini yapsın... ülkede binlerce change araba var, sorsan 'abi önemli değil, hafif kusur geçiyor!!!'.. ülkede eskiden motor işletene kadar canımız çıkardı ama işletirdik, şimdi hurdacıdan fatura bile alan yok... fren büyüttüm, hadi yap testini olduysa ver vizesini, turbo taktım kardeşim, yasak mı günah mı? sorunsuzsa ver vizesini, TUV onaylı ekipmen aldım taktım, kontrol et ver vizesini... ama yoook!!! maseratinin şase numarasını okuyamadıklarından kaldı mesela, onu da sen bil kardeşim nerde olduğunu, bir plastiği kaldırdın mı görürsün...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •