User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
44 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Prizli hybrit araçlar hakkında

  1. #1
    Mivec_4G63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.674
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Prizli hybrit araçlar hakkında

    Prizli hybrid teknolojisi tüm dünyada yayılmaya başladı. Kimileri mantıklı diyor, kimileri çok gereksiz diyor.

    Araç 80-100 km menzil aralığında sadece elektrik tüketimi yapıyor. (Haricen bataryası şarj edilebiliyor)
    Karma tüketimde yaklaşık 1000 kilometrelerden bahsediyorlar.

    Merak ettiğim hususlar, 1000 kilometrelik bir yolda, aracın bataryasının bitme durumu olur mu? bu ihtimalde haricen şarj etmek gerekir mi? Yoksa batarya boş da olsa bu araç gideceği yere sorunsuz şekilde gider mi?

    Kanaatim tamamen elektrik araçlar daha mantıklı ancak şuan için şarj istasyonları çok yaygın değil. Siz ne düşünüyorsunuz
    men dakka dukka.

  2. #2
    eminkilic61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mivec_4G63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merak ettiğim hususlar, 1000 kilometrelik bir yolda, aracın bataryasının bitme durumu olur mu? bu ihtimalde haricen şarj etmek gerekir mi? Yoksa batarya boş da olsa bu araç gideceği yere sorunsuz şekilde gider mi?
    evet, batarya bitiyor. bataryanın bittiği yerde içten yanmalı motorla çalışmaya ve gitmeye devam ediyor. yolda giderken de batarya şarj oluyor.

  3. #3
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eminkilic61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet, batarya bitiyor. bataryanın bittiği yerde içten yanmalı motorla çalışmaya ve gitmeye devam ediyor. yolda giderken de batarya şarj oluyor.
    Emin peki normalde 7 litre tüketecek araç 8 litre benzin tüketiyor gibi bir durum oluyor mu şarj olma modundayken?

    Yoksa tamamen atıl atık enerji ile mi şarj etmeye programlı?

    Yani x kilometrede batarya doluyor, normal benzinli araç gibi tüketiyor diyebilir miyiz?

    Bir de hiç şarja bağlanmasa ne oluyor akü ömrü açısından?

  4. #4
    eminkilic61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emin peki normalde 7 litre tüketecek araç 8 litre benzin tüketiyor gibi bir durum oluyor mu şarj olma modundayken?

    Yoksa tamamen atıl atık enerji ile mi şarj etmeye programlı?

    Yani x kilometrede batarya doluyor, normal benzinli araç gibi tüketiyor diyebilir miyiz?

    Bir de hiç şarja bağlanmasa ne oluyor akü ömrü açısından?
    markadan markaya teknoloji değişiyor ama çoğu Rejeneratif frenleme ile şarj ediyor olmalı.
    Nissan ise içten yanmalı motoru jeneratör gibi de kullanıyor ama yakıtta fark oluyor mu o kadar hakim değilim.

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En çok dur kalk trafikte fark ediyor. Debiyaj yada benzeri sistemler ile ilk hareketin sağlandığı en verimsiz içten yanmalı moduna göre elektrik ile ilk hareketi aldığı için baya düşüyor ortalama yakıt.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Plugin Hybrid yani prizli

    Şuan ki sistemde en mantıklılardan birisi.

    Sakin sürüşlerde, şehir için sürüşlerde bataryadan enerji ile elektrik motoru hareket veriyor.

    Tork-güç gerektiren anlarda içten yanmalı devreye giriyor.

    Markadan markaya değişmekle beraber tam gaz yapmadığın sürece yeni araçlar yüksek süratlere de çıkıyor.


    Şarj ı frenleme, salınım anlarında yapıyor. Salınım anında ne kadar kompresyon yaptırıp yaptırmayacağını modlarla ayarlayabilirsin bazı markalarda.

    Plugin Hybridlerde hızlı şarj her markada yok galiba, çoğu ev elektriği ile şarj oluyor.

  7. #7
    TolgaUs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Dolubatarya geçen günlerde uzun uzun anlattı bu prizli hibrit muhabbetini.
    Elektrikli araçlar için değer verdiğim kanallardan bitanesi.

  8. #8
    mimarsertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Munih
    Mesaj
    804
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Plug-in Hybrid Almanya´da trend kaybediyor. Mantikli degiller, cok km yapamiyorlar. Evde sarj imkani olan icin yine mantikli ama disarida elektrik ucuz degil(Almanya icin konusuyorum). Uzun yolda yakitli otomobile göre agirlik dezavantajindan dolayi daha fazla yakit tüketiyor. Bir cok sirket burada artik sirket araci olarak alinmasina izin vermiyor. Bu araclarin asil cikis sebebi zaten sirket araci olarak alindiginda kullanicisina vergi avantaji olmasi. 2.eli cok deger kaybediyor, mesela E300 hybrid E200 benzinliden ucuza gidebiliyor. Bazi araclarda bagaj hacmi baya kücülüyor örnegin Golf ya da Mercedes A serisi. Ben bu sebeplerden evde de sarj imkanim oldugu icin Tesla tercih ettim. Evde sarj imkanim olmasa benzinli alirdim.

  9. #9
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    37
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    plug in pek gerekli değil ,
    düz hibritler zaten 3-4 litre geziyor .
    corolla 43 litre depo ile 800 km yapıyor.

    hele şu ; Alfa Romeo Junior Ibrida
    eğer bir japon kadar olay hakim oldularsa , sallarlar piyasayı
    médiocrité partout

  10. #10
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    prizli hybrit'de ben şunu gördüm çoğunlukla.evde yada dışarda şarj etmeniz gerekiyor.bittiğinde giderken evdeki prizle şarj edilmiş gibi şarj edemiyor.şarj edemediği içinde yolda size ekstra batarya elektirik motoru ağırlığı vermiş oluyor.

    şuan için gördüğüm eskiden'den kullandım en mantıklısı toyota hybrid modeli şehir içi trafikde çok avantajlı uzun yoldada rakipleri benzinli kadar yakıyor ve pili bitse dahi çok çabuk doluyor.
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  11. #11
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkesin kullanım amacına şeklinde göre mantıklı - mantıksız olarak değişir.

    Evden işe işten eve mantığında şehir içi kısa mesafelerde gayet iyi. Hiç benzin devreye girmeden gider gelirsiniz, akşamdan akşama şarj edersiniz.

  12. #12
    phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    ANKARA :)
    Mesaj
    1.861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    plug in hybrid çok çok çok mantıklı ev yada işyeriniz de şarj imkanınız var ise

    1. olarak aracı şarj edip 50-100 km araca göre değişir bedava ya yakın gidebiliyorsunuz.
    2. olarak bu araçlar tam güç modunda genelde 4 çeker moda geçiyorlar ve 0-100 değerleri 4-7 saniye arası değişiyor.
    3. olarak uzun yolda ağırlıkdan dolayı minimal bir dezavantaj olabilir.Aktif uzun yola giden birinin zaten muhtemelen 2. bir arabası daha vardır.
    4. olarak batarya bitse dahi araba mild hybrid moduna geçiyor yani sizi yine yarı yolda bırakmıyor.Az yakmaya devam ediyor.

    şu anda ilgimi çeken 2 tane phev araç var
    alfa romeo tonale q4
    bmw x1 xdrive30e

    bence kıymetleri bilinmiyor ülkemizde değer görmüyor.

    en azından prizli hibritler ile kafan rahat uzun yola basıp gidebiliyorsun.

  13. #13
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Plug in Hybrid bir kac arac gecti elimden...

    Mitsubishi Outlander

    Kia Optima

    Chrysler Pacifica


    Iyi aile cocugu, derslerine calisan, duzenli bir tipseniz inat edip kullanabilirsiniz Ise yada gidecegi yere son anda giden, duzensiz, usengec birisi iseniz bosuna durur kenarda o prizli olayi, saj etmek zulum gelir

    30-50km gidiyorlar genelde. Eger takip etmezseniz bir sure sonra 'ya zaten araba hybrid' deyip bunu pek kullanamazsiniz...

    Amerika'da evler genelde mustakil. Burada elbetta daha kolay kullanmak ama Chrysler Pacificayi kardesime verdim. Apartmanda kaliyor. Sarj etme ozelligini hic kullanamiyor.

    Mustakil ev+ gunluk az kullanimla ise gidip gelmek icin neden olmasin...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şahsen bende yurtdışı iş gezilerimin 2-3ünde plug in hybrid sürdüm ve şahsi fikrim:


    şehiriçi ağırlıklı sürüyorsanız dehşet mantıklı ister hybrid sürün ve içten yanmalının çok yaktığı kalkışa destek vererek ort şehiriçi yakıtını çok düşürsün , ister tamamen elektrikli işe gidin gelin mesafeniz aracın sadece elektrikli menzilinden kısa ise direkt vardığınız noktada şarj edin sıfır yakıt tüketin.

    karma sürüyorsanız bu avantaj yine var ama biraz törpüleniyor

    uzun yol,otoban vs sürüyorsanız şahsi fikrim asla değmez özetle sürüş stil ve şartlara çok bağlı ama doğru koşullarda cidden oldukça keyifli olabiliyor

  15. #15
    OnurG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2017
    Yaş
    27
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni mg hs test ettim, yakıt tüketimi için 1000km bir depo iddaaları var 2 ton bir araç için. Şirketin test aracının ortalaması 4.9 litre ve bilirsiniz kimin bindiği belli değil test aracı olduğu için. Bindiğim zaman inanamamıştım gerçek kullanınca bir depo ile ne gider merak etmedim değil.

  16. #16
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Plug in lerin yakıt ekonomisi ve menzil dışında en büyük artısı performans aslında

    200 ya da 300 lü beygirlere ulaşan güçlerden bahsediyoruz 1.3 - 1.5 motorlarla. Kim istemez şu an düşük hacim az yakıt tüketimi ve yüksek performansı

    mild hybridlerde performans maalesef çok olmuyor ama plug in hybridlerin en büyük artısı elektrik motor sayesinde sundukları ekstra güç.

    Ben şahsen hiç düşünmem plug in hybrid alırım sırf bu sebeple. Genelde mild hybridler öndne çeker olmasına rağmen plug in hybridler 4 çeker oluyor ki bu da bence başka bir artısı.

    benim sürüş tarzıma ve beklentime göre full elektrik bir araç yerine plug in hybrid araç çok mantıklı.

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5 sene olacak tesla long range kullanıyorum. Elektrikli olsun phev olsun bu araçlar gereksiz araçlar. Tek mantığı vergi diliminden oluyor. phev'ler için devlet teşviği çıktı ***** %30 vergi olabiliyor. Bu gruba giren araçlar bu niyetle tercih edilebilir. Bunun dışında çıplak fiyatları ile misal model y ile mercedes e serisi aynı para iken mazhar osmanlık olmadığım vaziyetçe model y tercih etmem.
    Savaş MotorSports

  18. #18
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eklemekte fayda var...

    Genellikle motor kulaklarinda sorun yasadik benim aldigim modellerde. Motor kulaklarini cabuk deforme ediyorlar.
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  19. #19
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir araç düşünün, şehir içinde elektrikle, uzun yolda her iki motorla giden, 4 çeker çekişi olan ve 300hp civarında gücü olup uzun dönem ortalama yakıtı kullanıma göre 3-5lt olan.. Araçla bir tecrübesi olmayıp gelip “saçmalık,gereksiz” vs diyenleri ciddiye almaya gerek yok, onlar dizel kullansınlar.

    Tasarruflu ve performanslı olmasının yanında benzinli motorunu az kullandığı için motor ömrü de artıyor. Yorumlarda testlerde falan sarj etmeme gibi şeyler konuşuluyor, esas saçmalık kısmı burada. Bir insan sarj etmeyecekse neden sarjlı araba alır? Yoruma bile gerek yok…

    Benim evimin yakınında 5 adet istasyon var, iş yerinde de var dolayısıyla sarj sorunum yok, hergün kullanırsam 3 günde 1 sarj ediyorum 70-80 tl ye dolup kullanıma göre sadece elektrikle 50-60km götürüyor, şehir içinde gayet yeterli. En son 3 hafta önce benzin almıştım hala çeyrek depo duruyor…

    Elektrikli araçlar da ilk çıktığında hep aynı zihniyet tarafından aşağılandı, insanların bu tipleri ne kadar ciddiye aldığı yollardaki elektrikli ve hybrid araç sayısından belli.

    Merak edenler için konusunu açmıştım.

    http://www.techturkey.com/forum/otom...tml?highlight=

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •