User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
44 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Prizli hybrit araçlar hakkında

  1. #20
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aralarda çok güzel yorumlar var, beğendim zaten

    Elektrikli ve hibrit konusunda çok benzer düşünüyorum. Gereksiz, mantıksız diyenlerin kullanım amaçları ile uymuyor galiba, tek söyleyebileceğim "kişilerin kendi fikirleri" olduğudur.
    Bazıları da direkt "önyargılı" mesela. Böyle statükocu arkadaşlarım çok var. Telefonunu değiştirmez, bilmemne yapmaz, o olmaz, buna hayır der falan. Huysuz ihtiyar diyorum ben onlara

    Yeniliğe, yeni teknolojilere meraklı ve seven biri olarak bu araçları yakından takip ediyorum.

    İlk aşk Volvo XC90 T8 Recharge ile başladı, baktık ulaşılmaz, XC60 T8 Recharge olsun dedik :P
    BMW X1 xdrive30e ve Tonale 1.3 Hibrit (@phoenixs 'e göz kırpıyorum buradan )
    Alfa Junior Ibrida da olur mesela...

    Şirket için mantıksız kısmını da bilemedim mesela.
    Arkadaşım İspanya'da A300 Hibrit kullanıyor, ve şirket arabası Kendisi de aşırı memnun, whatsapp grubundan bize tüketim verilerini, kullanımlarını falan paylaşıyor ara ara.
    Sundukları gayet iyi. Kendisi haftasonu gazlamaları için Yaris GR kullanıyor bu arada. Boş bir sürücü de olmadığını anlatmak için yazıyorum.

    Örneğin ben yarın Tesla kullanmaya kendimi hazır hissediyorken, hanım ben yapabileceğimizi düşünmüyorum diyor. Kendisi korkuyor. Ara ara diyorum TOGG'un kredi şartları çok iyi, basalım alalım diye. Elektrikli olması işi bozuyor

    Burada "kullanılan" aracın özelliklerine göre sürüş tarzı belirlemek kilit nokta.
    Yani atıyorum, arabanızla 90'la girdiğiniz Fenerbahçe stad virajına, 4x4 bir pickup kullanırken de girmeye çalışıyor musunuz? Ya da dizel bir araca 6000 devir çevirtmeye çalışıyor musunuz? Veya 0-100'ü 15 sn olan araçla hala dip gaz gitmeye çalışıyor musunuz? Bir şekilde kullanımınızı ona göre değiştiriyorsunuz değil mi? Elektrikli ve/veya prizli hibrit işi de böyle bence.

    Mild hibritler bence pek bir şey ifade etmiyor, ha bu işi en iyi Toyota yapıyor şu anda ama olayı sadece tüketim. O yüzden çok sıcak gelmiyor. Ha yine de ufak hareketlerde elektrik kullanımı, motora destek olması, performans vermesi ve tüketimi azaltması noktasında güzel şeyler.

    Phev'ler, yani prizliler bence tam benim kalem mesela. Hem elektrik menzili veriyor, hem performans var, benzin de var, her şeyi sunuyor

    "Elektriği bitiyor" kısmı ise biraz yanlış. Şöyle;
    PHEV'lerin çoğunluğu "rezerv" tutuyor. Evet şarjı bitirince full elektrikli gidemiyorsunuz. "Bitiyor" kısmı bu. Ancak belirli bir miktar elektrik hala depolanıp benzin motoruna destek olmaya devam ediyor. Yoksa örneğin 2 tonluk XC90 T8 Recharge 200 küsür beygirle çok rahat hareket edemezdi herhalde

    Son dönemdeki PHEV'lerin büyük çoğunluğu da 80-100 km full elektrik menzili veriyor. Akşam eve gelip telefonu şarja nasıl takıyorsanız bunu da takacaksınız. Arkadaşların dediği gibi "amaan kim onunla uğraşacak" diyorsanız zaten bu araçlar sizlere bizlere göre değil.

    Bi ara T8 Recharge ilanlarına devamlı bakıyordum, ilanlarda hep yazılan şu, adam 40-50 bin km'ye gelmiş mesela, "aracı aldığımdan beri depoyu 4-5 defa anca doldurdum"... Bence müthiş.

    Yok 3-5 sene sonraki geleceği, yok değer kaybı, efendim orası öyle, burası böyle tarzı söylemler ise bana sadece geyik olarak geliyor. Arabayı alır binerim, keyfime bakarım. Başkası için araba almam. Ertesi gün satayım, kolay satayım diyorsak Egea almamız gerekir.

  2. #21
    mimarsertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Munih
    Mesaj
    815
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ormanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aralarda çok güzel yorumlar var, beğendim zaten

    Elektrikli ve hibrit konusunda çok benzer düşünüyorum. Gereksiz, mantıksız diyenlerin kullanım amaçları ile uymuyor galiba, tek söyleyebileceğim "kişilerin kendi fikirleri" olduğudur.
    Bazıları da direkt "önyargılı" mesela. Böyle statükocu arkadaşlarım çok var. Telefonunu değiştirmez, bilmemne yapmaz, o olmaz, buna hayır der falan. Huysuz ihtiyar diyorum ben onlara

    Yeniliğe, yeni teknolojilere meraklı ve seven biri olarak bu araçları yakından takip ediyorum.

    İlk aşk Volvo XC90 T8 Recharge ile başladı, baktık ulaşılmaz, XC60 T8 Recharge olsun dedik :P
    BMW X1 xdrive30e ve Tonale 1.3 Hibrit (@phoenixs 'e göz kırpıyorum buradan )
    Alfa Junior Ibrida da olur mesela...

    Şirket için mantıksız kısmını da bilemedim mesela.
    Arkadaşım İspanya'da A300 Hibrit kullanıyor, ve şirket arabası Kendisi de aşırı memnun, whatsapp grubundan bize tüketim verilerini, kullanımlarını falan paylaşıyor ara ara.
    Sundukları gayet iyi. Kendisi haftasonu gazlamaları için Yaris GR kullanıyor bu arada. Boş bir sürücü de olmadığını anlatmak için yazıyorum.

    Örneğin ben yarın Tesla kullanmaya kendimi hazır hissediyorken, hanım ben yapabileceğimizi düşünmüyorum diyor. Kendisi korkuyor. Ara ara diyorum TOGG'un kredi şartları çok iyi, basalım alalım diye. Elektrikli olması işi bozuyor

    Burada "kullanılan" aracın özelliklerine göre sürüş tarzı belirlemek kilit nokta.
    Yani atıyorum, arabanızla 90'la girdiğiniz Fenerbahçe stad virajına, 4x4 bir pickup kullanırken de girmeye çalışıyor musunuz? Ya da dizel bir araca 6000 devir çevirtmeye çalışıyor musunuz? Veya 0-100'ü 15 sn olan araçla hala dip gaz gitmeye çalışıyor musunuz? Bir şekilde kullanımınızı ona göre değiştiriyorsunuz değil mi? Elektrikli ve/veya prizli hibrit işi de böyle bence.

    Mild hibritler bence pek bir şey ifade etmiyor, ha bu işi en iyi Toyota yapıyor şu anda ama olayı sadece tüketim. O yüzden çok sıcak gelmiyor. Ha yine de ufak hareketlerde elektrik kullanımı, motora destek olması, performans vermesi ve tüketimi azaltması noktasında güzel şeyler.

    Phev'ler, yani prizliler bence tam benim kalem mesela. Hem elektrik menzili veriyor, hem performans var, benzin de var, her şeyi sunuyor

    "Elektriği bitiyor" kısmı ise biraz yanlış. Şöyle;
    PHEV'lerin çoğunluğu "rezerv" tutuyor. Evet şarjı bitirince full elektrikli gidemiyorsunuz. "Bitiyor" kısmı bu. Ancak belirli bir miktar elektrik hala depolanıp benzin motoruna destek olmaya devam ediyor. Yoksa örneğin 2 tonluk XC90 T8 Recharge 200 küsür beygirle çok rahat hareket edemezdi herhalde

    Son dönemdeki PHEV'lerin büyük çoğunluğu da 80-100 km full elektrik menzili veriyor. Akşam eve gelip telefonu şarja nasıl takıyorsanız bunu da takacaksınız. Arkadaşların dediği gibi "amaan kim onunla uğraşacak" diyorsanız zaten bu araçlar sizlere bizlere göre değil.

    Bi ara T8 Recharge ilanlarına devamlı bakıyordum, ilanlarda hep yazılan şu, adam 40-50 bin km'ye gelmiş mesela, "aracı aldığımdan beri depoyu 4-5 defa anca doldurdum"... Bence müthiş.

    Yok 3-5 sene sonraki geleceği, yok değer kaybı, efendim orası öyle, burası böyle tarzı söylemler ise bana sadece geyik olarak geliyor. Arabayı alır binerim, keyfime bakarım. Başkası için araba almam. Ertesi gün satayım, kolay satayım diyorsak Egea almamız gerekir.
    Yorumumda sirket icin mantiksiz kismini Almanya icin yazmistim. Araci kullanan sirket calisani ise, araci sahsi kullandigi icin vergi veriyor. Bu vergiyi en basit anlatmam gerekirse yakitli araclar icin arac degerinin aylik %1í brut maastan vergi olarak kesiliyor. Bu plug in Hybrid icin %0,5 ve elektrikli icin %0,25. Bundan dolayi sirket arabasi alacak olanlar hemen BMW 330E, Mercedes C300E, Passat GTE gibi araclara kosuyorlar.
    Son dönemde benim eski calistigim sirket dahil bir cok sirket Plug-In araclari yasakladi. Sebebi ise Almanya`da sirketler araci satin almiyor Lease yapiyor. Golf icin konusursak benzinli bir Golf lease etmek aylik 250 Euro ise Plug-IN Golf 400 Euro uzeri. Cunku 0 Golf 30.000 Euro iken Plug-In 47.000 Euro. 3 Sene sonraski 2.el degeri olarak ikisi de yaklasik 20.000 Euro oluyor. Bu deger kaybindan dolayi Plug-In lease etmek cok daha pahali. Cunku evde sarj etme imkani olan zaten gidip Elektrikli aliyor, mesela ben Golf GTE alacagima Ayda 420 Euroya Tesla Model Y Max Range aldim.
    Sirketler de bakti kimse bu Plug-In`leri sarj etmiyor, herkesin tek derdi az vergi vermek. Sonucta sirket hem daha fazla lease ödüyor hem de yakit parasi veriyor. O yuzden artik ya yakitli arac ya da elektrikli olacak dediler. Bazi sirketler hala Plug-In veriyor olabilir ama vermeyen de cok var.

  3. #22
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mimarsertac Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yorumumda sirket icin mantiksiz kismini Almanya icin yazmistim. Araci kullanan sirket calisani ise, araci sahsi kullandigi icin vergi veriyor. Bu vergiyi en basit anlatmam gerekirse yakitli araclar icin arac degerinin aylik %1í brut maastan vergi olarak kesiliyor. Bu plug in Hybrid icin %0,5 ve elektrikli icin %0,25. Bundan dolayi sirket arabasi alacak olanlar hemen BMW 330E, Mercedes C300E, Passat GTE gibi araclara kosuyorlar.
    Son dönemde benim eski calistigim sirket dahil bir cok sirket Plug-In araclari yasakladi. Sebebi ise Almanya`da sirketler araci satin almiyor Lease yapiyor. Golf icin konusursak benzinli bir Golf lease etmek aylik 250 Euro ise Plug-IN Golf 400 Euro uzeri. Cunku 0 Golf 30.000 Euro iken Plug-In 47.000 Euro. 3 Sene sonraski 2.el degeri olarak ikisi de yaklasik 20.000 Euro oluyor. Bu deger kaybindan dolayi Plug-In lease etmek cok daha pahali. Cunku evde sarj etme imkani olan zaten gidip Elektrikli aliyor, mesela ben Golf GTE alacagima Ayda 420 Euroya Tesla Model Y Max Range aldim.
    Sirketler de bakti kimse bu Plug-In`leri sarj etmiyor, herkesin tek derdi az vergi vermek. Sonucta sirket hem daha fazla lease ödüyor hem de yakit parasi veriyor. O yuzden artik ya yakitli arac ya da elektrikli olacak dediler. Bazi sirketler hala Plug-In veriyor olabilir ama vermeyen de cok var.
    Anladım hocam tamamen şirket ve maliyetler düşünülüyor tabi, o noktada bir şey diyemeyiz

  4. #23
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TolgaUs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Dolubatarya geçen günlerde uzun uzun anlattı bu prizli hibrit muhabbetini.
    Elektrikli araçlar için değer verdiğim kanallardan bitanesi.
    Yorumlarda olması gerektiği gibi, bu yanlı ve cahil kişilere gerekli cevaplar verilmiş. Fanatiklik kötü birşey.

  5. #24
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı IbizaFR150 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yorumlarda olması gerektiği gibi, bu yanlı ve cahil kişilere gerekli cevaplar verilmiş. Fanatiklik kötü birşey.
    Diyorum ya, çok tarzını değiştirmek istemeyen var, arabaya ayak mı uyduracağım o bana uydursun falan şeklinde gidiyor Ya da önyargılı, yanlı vs olan çok var.
    Bir arkadaşın tanıdığı Mercedes'in EQE veya EQS'lerden birini almış, uzun yolda bir yerden bir yere giderken devamlı gazlamış devamlı gazlamış, 5 defa şarj için durmuş, geldiğinde arabayı satmış
    Eh dedim elektrikli araçlar şimdilik böyle, nasıl gideceğini bilmiyorsa satması isabet olmuş zaten

  6. #25
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok hocam bu videodaki ve benzer şahısların girdiği psikoloji “tarz değiştirmeye” direnmek değil belli amaçlar doğrultusunda milleti kandırmak,yanıltmak,çıkar sağlamak. Bu şahıs plug-in hybrid araçların elektrikli araçların pazar payından yüzde almasını içine sindiremeyip sadece bklamak için video çekmiş de işte cevabını çok güzel almış. Ben bu kadar rezil olsam kanalı kapatırdım.

  7. #26
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı IbizaFR150 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok hocam bu videodaki ve benzer şahısların girdiği psikoloji “tarz değiştirmeye” direnmek değil belli amaçlar doğrultusunda milleti kandırmak,yanıltmak,çıkar sağlamak. Bu şahıs plug-in hybrid araçların elektrikli araçların pazar payından yüzde almasını içine sindiremeyip sadece bklamak için video çekmiş de işte cevabını çok güzel almış. Ben bu kadar rezil olsam kanalı kapatırdım.
    Haa işyerindeyim diye videoyu izleyemedim, mobilden de açmamıştım, yazdığın cümleden yorumlamaya çalıştım ama yanlış olmuş pardon

    Bu olaya daha da çok hastayım. Anca bizim millete özgü bi saçmalık herhalde. Piyasası düşmesin, bilmemne olmasın diye saçmalama işleri. Müthiş kafalar gerçekten

  8. #27
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CloudGrey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    plug in pek gerekli değil ,
    düz hibritler zaten 3-4 litre geziyor .
    corolla 43 litre depo ile 800 km yapıyor.

    hele şu ; Alfa Romeo Junior Ibrida
    eğer bir japon kadar olay hakim oldularsa , sallarlar piyasayı
    Plug in hybridlerin farkı full eleltrikle gidebilmesi ve teorik olarak 0lt/100km tüketimin mümkün olması. Şu tüketim değerini hiçbir normal hybrid araç yakalayamaz. Ayrıca aralarında 2 kat güç ve 4 çeker farkı oluyor.



    Son olarak “prizli hybrid” değil “fişli” veya “sarj edilebilir” demek daha doğru olur.

  9. #28
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı IbizaFR150 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Plug in hybridlerin farkı full eleltrikle gidebilmesi ve teorik olarak 0lt/100km tüketimin mümkün olması. Şu tüketim değerini hiçbir normal hybrid araç yakalayamaz. Ayrıca aralarında 2 kat güç ve 4 çeker farkı oluyor.



    Son olarak “prizli hybrid” değil “fişli” veya “sarj edilebilir” demek daha doğru olur.


    evden bakkala yada markete giderken bu değerler yakalanır doğru.
    evde gene şarja takılır sürekli ev market arası 0-0.5 ile gezilir.

    ama 500-600 km yolda bu değerler heleki şarj imkanı yoksa gene 4-5 litreden aşağı inemez .
    hele mantığı nissanın saçma e-power'ı gibiyse 10 litre bile iyi sayılır...

    olay şöyle gelişirse olabilir ;
    araba hibrittir 2 milyondur aynı modelde plug in 'de vardır . plugin 2100'dür , alınır.
    ama aradaki fark uçurum ise bence gereksiz bir mebla.

    tabi bu arada elektrik bedavaymış gibi konuşuyoruz , bu plug in ' i bir yolda şarj taksak ne kadar yazıyor günah ?
    médiocrité partout

  10. #29
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece Bakkala-markete giderken değil tüm şehiriçi kullanım için bu tüketim değeri mümkün. Ev elektriğinin kw ücreti 2tl civarı 15kw pil sıfırdan doldurma 30-40tl, avm vb sarj istasyonlarında da 2 katı fiyatı 70-80tl. Hybrid-phev farkını yazdım yukarıda öyle 100.000 tl lik bir fark değil araçlar arasındaki fark. 2 kat güç ve donanım farkı var ama anlamak istemeyince anlaşılmıyor.

  11. #30
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yolda sarj etme zorunluluğu yok, yola dolu batarya ile çıkılıp yolda frenle rejenerasyon yapılır ve 100km civarında gidilirse yine komik tüketim değerleri elde edilir.

  12. #31
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı IbizaFR150 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yolda sarj etme zorunluluğu yok, yola dolu batarya ile çıkılıp yolda frenle rejenerasyon yapılır ve 100km civarında gidilirse yine komik tüketim değerleri elde edilir.
    Alıntı IbizaFR150 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece Bakkala-markete giderken değil tüm şehiriçi kullanım için bu tüketim değeri mümkün. Ev elektriğinin kw ücreti 2tl civarı 15kw pil sıfırdan doldurma 30-40tl, avm vb sarj istasyonlarında da 2 katı fiyatı 70-80tl. Hybrid-phev farkını yazdım yukarıda öyle 100.000 tl lik bir fark değil araçlar arasındaki fark. 2 kat güç ve donanım farkı var ama anlamak istemeyince anlaşılmıyor.

    hocam 15 kw pili ev prizi ile şarj etmek 6 saat
    dc ünite ile şarj etmek 3 saat.
    rejenerasyon ile 15 kw pili şarj etmen için ağrı dağından aşşağı full frenle inmen lazım.


    hiç bir iş yapmayıp dededen kalma dükkan kiraları hesaba yatan tayfa akşama kadar evde oturup arada bakkala markete gitcekse sorun yok.
    ama işiniz yolda akşama kadar kovalayıp tırmalıyor yoğun bir tempoda çalışıyor iseniz ise plug-in hibriti şarj edecek zaman ne yazık ki yok.
    bunu şarj takacak zaman olmayıncada standard bir hibritten daha çok yakıyorsunuz , en büyük sebebide hibritten x10 daha büyük taşıdığınız batarya.


    hele benim gibi yönettiğiniz bir filo varsa bu araçlar tamamen işlevsiz.
    çünkü hiç bir kullanıcı bunu prize takıpta şarj etmez, zaten öyle bir zamanlarıda yok.
    olsada ne olacak benzinlede gidiyor bu zaten benzinide şirket ödüyor banane lan diyip tapagaz her yere gider.


    özetlersek ; hobi olarak gene alın , almayın demiyorum.
    ama esnaf işi değil bu aletler
    médiocrité partout

  13. #32
    IbizaFR150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilmediği konuda ahkam kesenler hep favorim olmuştur. Bu araçlar dc değil ac ile şarj oluyor ve sıfırdan 100e 2 saat sürüyor dolması. Aklı başında kullanıcı zaten 0 görmeden sarj işini organize eder. Elekteik desteği için de %100 olmasına ve Ağrı dağından inmeye vs gerek yok. Uzun yolda 5-10km lik bir inişte önemli bir miktar (%30) dolduğunu kendim tecrübe ettim.

    Ayrıca kim esnaf işi dedi ki zaten? Esnaf ne alaka?
    Alanlara bir küfretmediğin kalmış, cevabını çok güzel veririm de senin gibilerle boş boş muhabbetlere girmeye niyetim yok. Senin şu durumun sana yeter.

  14. #33
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boş gerilmeye gerek yok.

    Ticari olmayan kullanıcılar sabah işe, öğlen yemeğe ( ki çoğu artık iş yerinde yemek işini hallediyor beyaz yakalar-mavi yakalar ) , akşamda işten eve.

    Bu kullanım için çok güzel.

    İşletme sahibi olanlarda gündüz sürekli sıcak satış yapan bir personel gibi arabayla iş yapmıyorsa yine mantıklı.

    Ama işte herkesin kullanım amacı ve sebebi farklı.


    Filo yönetenlerin, şirket aracı gibi kullanmaları mantıklı olmayabilir tabi. Bende onların yapacağı en güzel iş full elektrik alıp, iş yerlerine şarj istasyonları kurup birde GES yaptı mı kuruluş maliyetlerinden sonra bedavaya araba kullanmak.

  15. #34
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amaç ekonomi yapmaksa Dün Mild Hybrid Golf ile üniversiye hastahanesine gittim geldim,120 km ortalama hız ile 5,8 ile yarı şehir içi yarı şehir dışı kullanımım oldu. Benzinli bir araba için Mild Hybrid bile ortalamanızı sevimli yerlere çekebiliyor.

  16. #35
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı IbizaFR150 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilmediği konuda ahkam kesenler hep favorim olmuştur. Bu araçlar dc değil ac ile şarj oluyor ve sıfırdan 100e 2 saat sürüyor dolması. Aklı başında kullanıcı zaten 0 görmeden sarj işini organize eder. Elekteik desteği için de %100 olmasına ve Ağrı dağından inmeye vs gerek yok. Uzun yolda 5-10km lik bir inişte önemli bir miktar (%30) dolduğunu kendim tecrübe ettim.

    Ayrıca kim esnaf işi dedi ki zaten? Esnaf ne alaka?
    Alanlara bir küfretmediğin kalmış, cevabını çok güzel veririm de senin gibilerle boş boş muhabbetlere girmeye niyetim yok. Senin şu durumun sana yeter.
    haklısın abi
    médiocrité partout

  17. #36
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10 yıldır filo yönetimi yapıyorum.
    şuan bir ilaç firmasında 500 aracım var, bundan önce GENERAL ELECTRIC (dünyada ilk 20 şirket içinde) 500 araçlık filo yönettim.
    Elektriğin İCAT olduğu firmada yaptım bu işi.
    Tüm gen hbritleri kullandım , lansmanına gittim seminerlerine katıldım.

    adam bilmediğin konuda ahkam kesme diyor bana

    alın okuyun ; Exclusive: New data reveals fleet PHEVs run mostly on gas
    médiocrité partout

  18. #37
    ...... Sefa_vts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.735
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olaya bakışınız tamamen farklı, anlaşmanız imkansız boşuna tartışma ortamı oluyor, ***** toplumda herkes gergin. Biriniz Filo yönetimi açısından kullanılabilirliğine bakıyor ( İlaç firmasındaki saha personeli yılda 40.000 üzeri Km yapar zannediyorum) bakıyor konuya, diğeri ise günlük kullanımda (Ş.içi uzun yol fark etmez).

    Her aracın kullanım tarzına göre değerlendirilmesi doğru mu oradan başlamak lazım. Ben günlük Mild Hybrid Octavia kullanıyorum. Bu araç şirket içerisinde ''Mutlaka Hybrid olmalı'' takıntısı ile bakındığımız son araçlardan bir tanesi idi. Normalde BYD bekliyorduk ancak ulaşamadık araçlara (Seal U) çünkü Çin'e gerçekleştirdiğimiz seyahatlerde çok kullandık. Bence çok başarılı bir otomobil, daha nicesi çok başarılı da TR'ye gelmez orası ayrı.

    Ben Plug-in Hybrid'de avantajlı olacağımı düşünüyorum. Sebebi ise araç kullanım detaylarım ;

    1. Haftanın iki günü İstanbul - Bursa ( Günü birlik ) seyahat gerçekleştiriyorum. Ortalama 130-150 Km/s bandında Kuzey marmara otoyolunu kullanarak gerçekleşiyor bu yolculuk, ve yakıt tüketimi 5,9 lt/100 km ile 6.2 lt/100 km arasında değişiyor. (Bu arada Km 4 TL araç yakıyor, 7 TL HGS ) Çünkü MILD mantığında yol boyunca neredeyse hiç (belki yolun 5-8%'i kadar) elektrik motorunu devreye sokamıyorum. Şehir içi ortalamaya gelecek olursak, Bahçeşehir-Levent ev ofis, ortalama 7.4 lt/100 Km oluyor (40 km mesafe - 1 Saat 40 Dakika sürüyor hem sabah hem akşam, ağırlıklı dur kalk).

    2. Gün içerisindeki işler için kullandığımda eğimli yerlerde akan trafikte (özellikle 70-80 km) harika benze, 4.5 - 5.2 lt/100 km ortalamayı gördüğüm oldu. Ancak İstanbul gibi bir yerde, yani trafikte ve uzun yolda tamamen başarısız bir araç. Bence buralar için Toyota Hybrid sistemi daha uygun olacaktır, onu da kullandım o da uzun yolda tam bir baş belası, çok yakıyor. Aynı hızlarda 7,5-8,2 lt/100 Km ortalama ile gittim. Daha sakin gidecek olursanız zaten her araç daha az yakıyor.

    Özet ile yolda kalmadan ilerleyeceğim, gerektiğinde hızlı bir şekilde yakıt alacağım ve uzun yolda kendini yeniden doldurur mu acaba diye düşüneceğim bir araç en mantıklısıymış, yani plug-in Hybrid'den bahsediyorum.

    Renault Austral E-tech ya da Alfa Romeo Hybrid Plug-in arasında kaldık yeni alınacak araçlar için. BYD Seal-U halen seçenek ancak biraz daha kullanılsın yorumları yayılsın gibi geliyor bizlere. Araç kiralamıyoruz, satın alıyoruz Şirket için.

  19. #38
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bildiğim kadarıyla plug in hybrit bazı otomobillerde ötv %80'dan daha aşağıya düştü. Benzer fiyata benzinli alınacağına hem daha yüksek güç hem de daha az yakıt tüketimi göz önüne alınarak satın alınabilir. Bu tarz konularda çok keskin fikir beyan eden arkadaşları anlayamıyorum. Yok evde oturup dededen kalan parayı yiyenler falan gereksiz olmuş.
    E90 330i

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •