User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
46 sonuçtan 1 ile 19 arasý

Konu: Saxo VTS hala alýnýr mý?

  1. #1
    EnesPolatdemir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaþ
    22
    Þehir
    Ýstanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Saxo VTS hala alýnýr mý?

    Evet konu belli. 2025'e giriyoruz ve ben ilk araba olarak kendimden 4 yaþ büyük bir arabayý gözüme kestiriyorum... Sizce hala vts alýnýr mý? Almama deðer mi? Baþýma ne gibi maceralar açabilir? Eðlenir miyim? Alýrken ya da bakarken nelere dikkat etmeliyim? Bütçem 300 maks. Bundan önce de araba için öneri istemiþtim biliyorum ama sigorta þirketiyle bi kaç pürüz olunca o bütçe hayal oldu maks bu kadar çýkýyor þuan . Yani bu da þu demek oluyor buna giriþilmez bak bu daha iyi gider dediðiniz bir araba varsa baþýmýn üstüne.. Ha unutmadan boyum 193 benim sizce eziyet çeker miyim vts alýrsam? Beðendiðim arabada istediðim þeyler basýnca ýkýnmasýn þekli çok kötü olmasýn motor içi kaporta modifiyesine açýk olsun. Hepinize teþekkür ediyorum þimdiden

  2. #2
    oztk24 - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2016
    Yaþ
    27
    Þehir
    TÜRKÝYE/ERZÝNCAN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boyun gereði içinde rahat edebilir misin bilemem. Ancak doðru beklentiler içinde isen vts, gti, rs, gsi vb alýnýr. Ben 300k ya vts bakýyorsam kenara 100k daha koyar 400'e aldýðýmý varsayarým. Fransýz cephesine hakim deðilim ama bildiðim kadarýyla tu5 lere artýk kapak bulmak zor. Artýk 1.6 307 kapaðý takýyorlar sanýrým. Alacaðýn araba yað kaçaklarý olacak, paslar, çürümeler olacak. Bir ayaðýn sanayide olacak. Bazý trim parçalarýný bulamayacaksýn veya bulman çok zor olacak. Bunlarý kabul ederek böyle araçlara girmen lazým. Bazý basit iþleri kendin yapabilmen lazým, elin azda olsa tornavida tutuyor olmalý. Sanayide bir çok usta, dükkan arabana bakmak istemeyecek. Eskiden yapýlan çok kötü sanayi iþçilikleri ile karþýlaþýp onlarý düzeltmen gerecek. Bunlarý yaklaþýk 2 ay önce 2012 model 135.000 km de hatasýz, boyasýz aracýný satýp, 1994 model bir araba alan biri olarak yazýyorum. Alýrým, sanayide iþim olmaz, gazlar gezerim diye düþünmeni tavsiye etmem. Ben aracýmý alýrken bu kabullerle aldým. Kabul ettiðim birçok þeyi de yaþýyorum. Ama sonuçtan mutlu muyum? Evet. Her þeye raðmen 90lar otomobillerinin sürüþ hissi bambaþka.

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaþ
    48
    Þehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sýðma konusunda sorun yaþamazsýn ben 98-2000 arasý kullandým boyum 190. O zaman güzeldi de þu anda parça vs konusunda nasýldýr bilemiyorum. Saðlamlýk konusunda da o tereddüt ederim. Baktýðýn zaman hýzlý bir araç ama frenleri bu zamanýn standartlarýna göre kötü ve yaþam mahalli konularýnda çarpýþma testlerini incele istersen. 106 saxo o konuda pek baþarýlý deðiller.
    IN BOOST WE TRUST

  4. #4
    EnesPolatdemir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaþ
    22
    Þehir
    Ýstanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alýntý oztk24 Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Boyun gereði içinde rahat edebilir misin bilemem. Ancak doðru beklentiler içinde isen vts, gti, rs, gsi vb alýnýr. Ben 300k ya vts bakýyorsam kenara 100k daha koyar 400'e aldýðýmý varsayarým. Fransýz cephesine hakim deðilim ama bildiðim kadarýyla tu5 lere artýk kapak bulmak zor. Artýk 1.6 307 kapaðý takýyorlar sanýrým. Alacaðýn araba yað kaçaklarý olacak, paslar, çürümeler olacak. Bir ayaðýn sanayide olacak. Bazý trim parçalarýný bulamayacaksýn veya bulman çok zor olacak. Bunlarý kabul ederek böyle araçlara girmen lazým. Bazý basit iþleri kendin yapabilmen lazým, elin azda olsa tornavida tutuyor olmalý. Sanayide bir çok usta, dükkan arabana bakmak istemeyecek. Eskiden yapýlan çok kötü sanayi iþçilikleri ile karþýlaþýp onlarý düzeltmen gerecek. Bunlarý yaklaþýk 2 ay önce 2012 model 135.000 km de hatasýz, boyasýz aracýný satýp, 1994 model bir araba alan biri olarak yazýyorum. Alýrým, sanayide iþim olmaz, gazlar gezerim diye düþünmeni tavsiye etmem. Ben aracýmý alýrken bu kabullerle aldým. Kabul ettiðim birçok þeyi de yaþýyorum. Ama sonuçtan mutlu muyum? Evet. Her þeye raðmen 90lar otomobillerinin sürüþ hissi bambaþka.

    Abi zaten ben arabayi aldiktan sonra parayi gozden cikarttim. Kesenin agzi sonuna kadar acilacak gibi gozukuyor. Ben rahat durabilen bir insan degilim bu konularda. Benim derdim bu paraya degip degmeyecegi. Cunku 300e alsam bu araba bana 500e gelirse sukur namazina yatarim gibi gozukuyor. Yukseltecegim zaman suanki piyasaya gore konusuyorum, bu arabayi satsam satsam 400 420 edecek. Her turlu zarar da edecegim. Onu da hesaba katip dusunuyorum. Forumdaki butun vts konularini okudum. Vts’e de bir arkadasin moretta farli vtsinden sardim 05ez ydi sonunu hatirlamiyorum. O arkadas da ciddi emek harcamisti ki motoru en basta sifirdan yapilmasina ragmen. Yedek parca gibi konular icin acmistim bir yana aslinda �� yardimci da oldu. Parca icin aglayacagim gunlere deger mi bilmiyorum. Dedigim gibi tavsiyelere sonuna kadar acigim. Ilk aracim sonucta, bu butceye tabi ki cok bir sey beklemiyorum ama bakip bakip da aldigim gune nalet demek de istemiyorum…

  5. #5
    EnesPolatdemir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaþ
    22
    Þehir
    Ýstanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alýntý kelalper Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Sýðma konusunda sorun yaþamazsýn ben 98-2000 arasý kullandým boyum 190. O zaman güzeldi de þu anda parça vs konusunda nasýldýr bilemiyorum. Saðlamlýk konusunda da o tereddüt ederim. Baktýðýn zaman hýzlý bir araç ama frenleri bu zamanýn standartlarýna göre kötü ve yaþam mahalli konularýnda çarpýþma testlerini incele istersen. 106 saxo o konuda pek baþarýlý deðiller.
    Abi dedigin gibi euro ncap sonuclarina baktim onden 60 kusur hizla carpmada on sutun bukuluyor direkt hos bir durum degil. Yeri gelecek kiz arkadasimla annemle srkadasimla binecegim, allah korusun vebali buyuk olacak bir sey. Fren yuruyen motor para ve goz yasiyla yine belli bir nebze cozulur ama bu konu en cok dusunduren mesele. Dedigim gibi marka model onerisine acigim

  6. #6

    Üyelik
    Apr 2018
    Þehir
    Türkiye
    Mesaj
    129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla günlük için hem yakýt hem de konfor olarak bence keyifsiz olabilir niyetine girmeden binmeni tavsiye ederim.Ýþin k aza boyutu da var ki o gercekten keyifsiz olur vebal kýsmý da var isin dediðin gibi, ailecek bineceksen üstteki mesajlara göre bütçen de var belli ki limitini belirleyip ona göre olabildiðince yeni model bir araca binmen daha saðlýklý olur diye düþünüyorum. Ýlla ki biraz serserilik de olsun dersen senin bütçene clio 2 1.6 sportlar var basit konforlu ve keyifli arabalar parçasý da var.

  7. #7
    EnesPolatdemir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaþ
    22
    Þehir
    Ýstanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alýntý kocamanadam Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Valla günlük için hem yakýt hem de konfor olarak bence keyifsiz olabilir niyetine girmeden binmeni tavsiye ederim.Ýþin k aza boyutu da var ki o gercekten keyifsiz olur vebal kýsmý da var isin dediðin gibi, ailecek bineceksen üstteki mesajlara göre bütçen de var belli ki limitini belirleyip ona göre olabildiðince yeni model bir araca binmen daha saðlýklý olur diye düþünüyorum. Ýlla ki biraz serserilik de olsun dersen senin bütçene clio 2 1.6 sportlar var basit konforlu ve keyifli arabalar parçasý da var.

    Ailecek degil abi ya maks 1 arkadasim ya da kiz arkadasimla binerim. Saxosu olan tanidik hic yok ki. Surusu gidisi nasildir onu bile bilmiyorum. Saxoyla ilgili bildigim seyler bu forumda vts hakkinda yazilanlardan ibaret. Serseri arabalari ve tek kapilar esas tercihim aslinda. Clio 2 sportu son tercih olarak tutuyorum b planim kendisi

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2018
    Þehir
    Türkiye
    Mesaj
    129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alýntý EnesPolatdemir Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Ailecek degil abi ya maks 1 arkadasim ya da kiz arkadasimla binerim. Saxosu olan tanidik hic yok ki. Surusu gidisi nasildir onu bile bilmiyorum. Saxoyla ilgili bildigim seyler bu forumda vts hakkinda yazilanlardan ibaret. Serseri arabalari ve tek kapilar esas tercihim aslinda. Clio 2 sportu son tercih olarak tutuyorum b planim kendisi
    Özel mesaj attým sana

  9. #9
    oztk24 - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2016
    Yaþ
    27
    Þehir
    TÜRKÝYE/ERZÝNCAN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeþim almayý düþündüðün araba yaklaþýk 30 yaþýnda. Metal yorgunluðu olacak, daha önce kaza yapmýþ ve kötü onarýlmýþ yerleri olacak, kazasýz olsa dahi yaþý itibariyle metal burulma direnci düþmüþ olacak. Kaza vb durumunda þu olur bu olur diye düþünüyorsan bu yaþtaki araçlara yaklaþmaman gerekir zaten.

  10. #10
    Berkan - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaþ
    38
    Þehir
    -
    Mesaj
    15.095
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    en iyi saxocu @ProdriveSTI abine sor
    1881 - 193

  11. #11
    KÖROÐLU - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaþ
    39
    Þehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.949
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracý tanýmýyorum, ama uzun zamandýr favorimde.

    o bütçelere direkt bunu alýrým.

    Just a moment...

    VTS kurcalanmamýþ olmasý lazým, o da imkansýz. Büyük risk olur saxo.

    Xsara nýn her konuda üstün olduðunu söylemeye gerek yok.

  12. #12
    EnesPolatdemir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaþ
    22
    Þehir
    Ýstanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok saðol abi bunlara da bakýnayým bir
    Alýntý doncarlo Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    saxoda sertleþme kronik pompayý kontrol edin.

  13. #13
    EnesPolatdemir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaþ
    22
    Þehir
    Ýstanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aranýzda espriydi galiba da bakarsa süper
    Alýntý doncarlo Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    saxoda sertleþme kronik pompayý kontrol edin.

  14. #14
    EnesPolatdemir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaþ
    22
    Þehir
    Ýstanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani motordan daha kötü olacaðýný sanmýyorum da, bu paralara bilmiyorum ne var a sutünü bükmeyen falan
    Alýntý doncarlo Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    saxoda sertleþme kronik pompayý kontrol edin.

  15. #15
    neuras - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2022
    Þehir
    Türkiye
    Mesaj
    419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsi geçen veya geçecek olan araçlarda yaþayacaðýn herhangi bir kazada A sütununu bükmemen neredeyse imkansýz. 90'lý yýllarda üretilen araçlarýn þasi mühendisliði günümüze kýyasla oldukça basit kalýyor. cad ve dassault gibi yazýlýmlar da bugünkü kadar yaygýn deðildi. Çoðu araç halen daha kaðýt üzerinde tasarlanýp çiziliyordu. xsara, saxo ve türevleri o yýllarýn güvenlik standartlarýna, mühendislik limitlerine göre üretilen araçlar. 90'lar sonu, 2000'ler baþý üretilen araçlar bugün neredeyse 30 yaþýnda. Ben bir yerde 10 yaþýný doldurmuþ araçlarýn þasilerinde kullanýma baðlý olarak rijitliði etkileyen mikro çatlaklarýn oluþabileceðini okumuþtum. Metal yorgunluðuna girmiyorum. Yanlýþ anlaþýlma olmasýn bu araçlar çöp, alýnmaz asla demiyorum. Sadece artýk ömrünü doldurmuþ, günümüze kýyasla çok yetersiz araçlar.

    Çürük Þahin bile herhangi bir motordan daha güvenli. Bu arabalarla ciddi bir kaza yapmayacaksýn, olay bu.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  16. #16
    oztk24 - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2016
    Yaþ
    27
    Þehir
    TÜRKÝYE/ERZÝNCAN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaza anında a sütunu bükmeyen 90lı yıllarda üretilmiş bir otomobil yok diyebiliriz(genel olarak). 2000lerin başında üretilen araçlar dahi kaza anında a sütununu büker. A sütunu bükmeyen otomobiller 2004-2005+ yıllarda başladı. Astra h, golf 5 vb jenerasyonu olan otomobiller ve sonrası otomobiller ilk kez kaza testlerinde a sütunu ve tavan bükmemeye başladır. Bu otomobiller günümüzde güvenli mi? Hayır. Şasedeki mikro çatlağı vb bırakalım, herkes biliyor ki on e46 dan dokuzunun arka şasesi kırıktır(kazadan dolayı değil.)E36ların tamamının göğüs sacı çürüktür, ön kuleleri kapanmıştır vs. Gti,vts gibi otomobillerin de ön kule açıları bozulmuştur. Sözün özü; olmayacak yerde olmayacak şey arıyorsunuz.

  17. #17
    oztk24 - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2016
    Yaþ
    27
    Þehir
    TÜRKÝYE/ERZÝNCAN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaza anýnda a sütunu bükmeyen 90lý yýllarda üretilmiþ bir otomobil yok diyebiliriz(genel olarak). 2000lerin baþýnda üretilen araçlar dahi kaza anýnda a sütununu büker. A sütunu bükmeyen otomobiller 2004-2005+ yýllarda baþladý. Astra h, golf 5 vb jenerasyonu olan otomobiller ve sonrasý otomobiller ilk kez kaza testlerinde a sütunu ve tavan bükmemeye baþladýr. Bu otomobiller günümüzde güvenli mi? Hayýr. Þasedeki mikro çatlaðý vb býrakalým, herkes biliyor ki on e46 dan dokuzunun arka þasesi kýrýktýr(kazadan dolayý deðil.)E36larýn tamamýnýn göðüs sacý çürüktür, ön kuleleri kapanmýþtýr vs. Gti,vts gibi otomobillerin de ön kule açýlarý bozulmuþtur. Sözün özü; olmayacak yerde olmayacak þey arýyorsunuz.

  18. #18

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaþ
    28
    Þehir
    06
    Mesaj
    4.010
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yýllarca 106gti-saxo vts bakýp her seferinde baþka arabalar aldým, sana tavsiyem corsa c 1.4 16v alman elbette bir vts-gti tadý vermeyecek ama tüpte az yakacak ayný zamanda piyasasý her zaman hýzlý peynir ekmek misali, bu zamana kadar 3 tane corsa c aracým oldu ilana bile girmedim araçlarý

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaþ
    48
    Þehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o yýllarda üretilip A sütunu bükmeyen araçlarda var. S40 T4 gibi. S virajýnda çok saðlam kaza yapmýþtým 2 direk indirdim burnum kanamadan indim ne kapýlar ne de baþka bir yeri kastý. Hem 106dan daha hýzlýdýr hem daha konforludur hem de daha güvenlidir.
    IN BOOST WE TRUST

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Þu an 1 kullanýcý var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
  •