User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: 2008 520d E60 Aracımda yaşadığım turbo sorunu

  1. #1
    iborpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2024
    Yaş
    22
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation 2008 520d E60 Aracımda yaşadığım turbo sorunu

    Cümleten hayırlı akşamlar hayırlı forumlar.

    2008 model 520d 177'lik e60 aracım var. Aracıma yaklaşık 3 ay önce komple turbo revizyonu yaptırdım. Turbo revizyonundan önce ciddi bir güç düşüklüğü yaşıyordu revizyondan sonra bu sorun komple çözüldü lakin son 1 aydır yeni bir sorun hasıl oldu.

    Işıktan kalkarken (vitesin D, S ya da Manuelde olması farketmeksizin) fişek gibi kalkan araba 2. vitese attıktan sonra 80-100 kmh arasında resmen boğuluyor ve gitmiyor. Arabanın gürlemesi artıyor sanki burnu tıkalı gibi. Turbo kesinlikle devre dışı kalıyor ve güç vermiyor ama 100'ü geçtikten sonra Turbo aniden devreye giriyor tüm o gürüldeme vs. gidip beni Koltuğa yapıştıracak kadar güç veriyor. Bu olay 160'a kadar böyle devam ediyor ardından yeni vites alıp 160ı bulunca yine aynı şekilde güç kesiyor ve gürüldüyor ve 180'den sonra yine aynı şekilde hiçbir sorun yokmuş gibi hızlanıyor.

    Aracın Intercooler vs. borularını kontrol ettirdim herhangi bir sorun yok.
    Aracı cihaza bağladığımda herhangi bir arıza vs. göstermiyor.
    Turbocum turbonun gayet sağlıklı çalıştığını söylüyor (ses, üfleme vs.)

    Lakin ben sorunu çözemiyorum ve bir hayli sinirimi bozuyor. Daha önce başına gelen ya da konuyla alakalı bilgisi olan varsa yardım isterim.

    Şimdiden teşekkür eder, sağlıklı günler dilerim.
    her şey zamanına aşıktır

  2. #2
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbonun ne kadar basınç bastığını görmeden sadece sesine bakarak sağlıklı çalışıp çalışmadığını söylemek zor.

    Bir ara ustaların (!) keyfinden turbo revize ettiriyordum, o dönem başıma gelebilecek birçok şey gelmişti.

    Eğer turbo düzgün yapıldıysa N75 valfini de kontrol ettirmekte fayda var.

    Bana direk turbo ile ilgili geliyor mevzu. Düzgün bir mapper'a gidip log almak da faydalı olabilir
    Alıntı bhb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Memlekette beyaz olup tutulmayan tek şey kedi herhalde

  3. #3
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.297
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayni motorda ayni problemleri bi kac kez yasadim revizyondan once konu acsaydiniz tek diyecegim sey" yeni turbo alin" diye tavsiyede bulunurdum ben yenisini aldim kurtuldum ya revizyonu seven bi turbo degil ya da ustalar tam cozemiyor.
    westegate den kaynakli problem sıkıntınin kaynagi o kafasina gore calisiyo calismiyo..

  4. #4
    iborpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2024
    Yaş
    22
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim abi.
    İlk fırsatta gidip kontrol ettireyim N75'den olabileceği hiç aklıma gelmedi. 1.8t quattro aracım var onda aynı sorunu n75 ile çözmüştüm.
    Şimdi siz deyince aklıma geldi. Yeniden çok teşekkür ederim
    her şey zamanına aşıktır

  5. #5
    iborpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2024
    Yaş
    22
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eworen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayni motorda ayni problemleri bi kac kez yasadim revizyondan once konu acsaydiniz tek diyecegim sey" yeni turbo alin" diye tavsiyede bulunurdum ben yenisini aldim kurtuldum ya revizyonu seven bi turbo degil ya da ustalar tam cozemiyor.
    westegate den kaynakli problem sıkıntınin kaynagi o kafasina gore calisiyo calismiyo..
    Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim abi.
    Revize ettirmeden önce benim de aklıma geldi lakin maddi mevzular açısından revize ettirmek daha mantıklı geldi.
    Westgate'i kontrol ettirmedim daha önce. İlk fırsatta onu da kontrol ettireyim. Çok sağ olun.
    her şey zamanına aşıktır

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer PC'de hata vermiyorsa mekanik parçalara bakmak lazım.
    Wastegate ilk şüphelilerden.

    Bu arada bu arabalar 2. viteste 70-80 falan yapmıyor mu?
    2. vites 80-100 aralığında boğuluyor yazmışsın. 3. vites mi olacaktı acaba?
    Okumadan imzalamam.....

  7. #7
    iborpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2024
    Yaş
    22
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    22
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer PC'de hata vermiyorsa mekanik parçalara bakmak lazım.
    Wastegate ilk şüphelilerden.

    Bu arada bu arabalar 2. viteste 70-80 falan yapmıyor mu?
    2. vites 80-100 aralığında boğuluyor yazmışsın. 3. vites mi olacaktı acaba?
    İlginiz için teşekkür ederim abi. İlk fırsatta westgate'e baktırıcam
    evet abi 3. vitese atınca olucaktı 2 yazmışım yanlışlıkla. Sanırım düzeltme yapamıyorum.
    her şey zamanına aşıktır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 2 kullanıcı var. (1 üye ve 1 konuk)

  1. DOHC

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •