User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
55 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 200SX Tarihi ( Yazan : Spawn @2007)

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    200SX Tarihi ( Yazan : Spawn @2007)

    selamlar arkadaşlar. 200sx üzerine 2007 de yazdığım bir makaleyi paylaşmak istedim ..


    eğer yanlış kısım yada düzeltme isteyenler olursa lütfen belirtsinler



    okuyanlara şimdiden teşekkürler ....




    200sx efsanesi ilk olarak 1964 yılında üretilen CSP311 şasi kodlu Nissan Silvia ile başladı. 2002 yılına kadar üretilen bu serüvende toplam 7 ayrı model üretildi
    bunlar sırasıyla ;

    CSP311(1964-1968)
    S10(1975-1979)(S Platformunda üretilen ilk model)
    S110(1979-1983)
    S12(1984-1988)
    S13(1988-1993) (PS13 kasası özel oalrak 98 yılına kadar üretilmiştir)
    S14(1993-1999) (96nın ikinci yarısında makyajlanarak S14a adlı yeni bir kasa satışa sunulmuştur)
    S15(1999-2002)

    'dır...




    CSP311:

    ilk kasa olan CSP311 Fairlady 1500 şasisi (SP310) üzerine üretilmiştir. dizayn eden kişi ise Kazuo Kimura dır. ilk olarak fairlady nin 1500 cc lik motorunu kullanmıştır. 1965 de ise motorun hacimi yükseltilirerek 1600cc ye çıkarılmıştır.90 bg olan motor zamanının 1.6 larına göre gayet güzel bir değerdi çeyrek mil i ise 18 sn civarı idi.



    broşür: http://www.datsun.org/fairlady/SilviaBrochure.htm




    S10:

    S platformu üzerine üretilen ilk silvia özelliğini taşıyan S10 isimli kasa 1.8 ve 2.0 litrelik motorlarla arkadan itişli olarak satışa çıkarılmıştır.Daha geleneksel çizgilere sahip olan S10 ;Bluebird 1800 ile aynı motoru taşıyordu.Nissanın Toyota ile olan rekabetinde Celica için iyi bir rakipti.Hem amerika hemde japonya pazarında başarılı oldu. 1.8 litrelik tek egzantrikli motor 108 bg gücündeydi. Ve CSP311 de tasarımcısı olan Kazuo Kimura tarafından ''Çirkin Silvia'' olarak adlandırılmıştı.





    S110:

    S Platformu üzeirne üretilen ikinci kasa olan S110 dir. S110 un en büyük özelliği ise tamamıyla nissan mühendisleri tarafından tasarlanıp üretilmiş bir Rotary motor kullanmasıydı. Fakat nissan beklediği başarıyı rotary den alamayınca S110 çok kısa sürede yeniden dizayn edilerek tamamıyla yeni z serisi motorlara geçiş yapıldı. sırasıyla Z18ET ,L20B (Karbüratörlü), Z20S ve Z22(Karbüratörlü) kodlu motorlarla satıldı. Z18ET kodlu 1800cc lik turbo beslemeli ve enjeksiyonlu motor 6000 d/d da 135 bg üretiyordu, Turbosuz kardeşi Z18 den 30 bg daha fazlaydı bu değer. S110 da bir önceki kardeş gibi arkadan itişliydi.






    S12:


    S12 Silvia (Kuzey amerikada 200sx olarak satılmıştır) ''BİR ÇOK'' değişikliğe tabi tutularak nissan mühendisleri için tam anlamıyla bir test tahtası olmuştur. zamanının çok çok ötesinde olan bu araç bir çok şaşırtıcı donanımı müşterilerine sunmaktadır. bunlara örnek olarak; dijital ses kontrolü , yağmura duyarlı silecekler , ön cama yansıtılan göstergeler dir. tam 8 farklı motor seçenğiyle satılan S12 manuel 5 ileri ve otomatik 4 vites seçenekleri de sunmuştur.

    motor seçenekleri ise satıldığı ülkelere göre şu şekildedir.

    Code Name # of Cyls Displacement Bore Stroke Head design Induction Horsepower Torque
    CA18S 4 1809cc 83 83.6 SOHC Carb 98hp@5600rpm 110ftlb@2800rpm
    CA18E 4 1809cc 83 83.6 SOHC FI 90hp@6000rpm 98ftlb@4000rpm
    CA20E 4 1974cc 84.5 88 SOHC FI 102hp@5200rpm 116ftlb@3200rpm
    CA18ET 4 1809cc 83 83.6 SOHC FI Turbo 120hp@5200rpm 134ftlb@3200rpm
    CA18DET 4 1809cc 83 83.6 DOHC FI Turbo 145hp@6400rpm 156ftlb@4000rpm
    VG30E 6 2960cc 87 83 SOHC FI 160hp@5200rpm ('87)
    165hp@5200rpm ('88) 174ftlb@4000rpm
    FJ20E 4 1990cc 89 80 DOHC FI 148hp@6400rpm 136ftlb@4800rpm
    FJ20ET 4 1990cc 89 80 DOHC FI Turbo 188hp@6500rpm 173ftlb@4800rpm




    USA:


    200SX XE, 1984 - 1988, CA20E
    200SX Turbo, 1984 - 1986, CA18ET
    200SX SE, 1987 - 1988, VG30E


    Canada:


    200SX XE, 1984 - 1988, CA20E
    200SX Turbo, 1984 - 1988, CA18ET


    Europe:


    Silvia 1984-1988, FJ20E
    Silvia Turbo 1984-1988 CA18ET 135hp (Finland/Poland/some others)
    Silvia Turbo ZX 1984-1988 CA18ET 135hp (United Kingdom)
    Silvia Turbo 1984-1988 CA18ET 122hp (Germany/maybe some others)
    180 ZX 1988 CA18ET 122hp (Sweden)


    Japan:


    Silvia RS, 1984 - 1988, FJ20E
    Silvia RS-X, 1984 - 1987, FJ20ET
    Silvia RS-X, 1987 - 1988, CA18DET


    Australia:


    Silvia, 1984 - 1988, CA20E
    Gazelle, 1984 - 1988, FJ20E


    200sx/Silvia efsanesinin miladı olarak kabul edilen S12 1983-1985 yıllar arasında nissanın resmi ralli aracı oalrak kullanılmıştır. Ve 1983 Yeni Zellanda rallisinde
    bitişe 2. olarak gelmiştir.Ayrıca S12 in 500beygirlik silhouette modeli de japonyada Grup 5 silhouette yarışlarına katılmıştır.









    S13: (kişisel favorim)

    Ve filmin koptuğu yer. 1988 yılının ortasında S12 nin üretimi bitirilerek radikal bir değişiklik yapıldı. Ve ilk olarak Japonyada S13 kodlu Silvia satılmaya başlandı. RPS13 ve PS13 kodlu iki farklı kasası olan bu araç Japonyanın en popüler otomobilleri arasına girmeye adaydı.japonyada Silvia olarak satılmaya devam eden S13 avrupada 180sx ve 200sx olarak satıldı. PS13 kasa kodlu silvia coupe idi. fakat RPS13 kasa kodlu olanı ise bir fastback idi. Nissanın ilk olarak bağımsız süspansiyon kullandığı modeli olan S13 4 farklı motor ve 2 farklı şanzımanla satıldı.


    Bunlar;

    CA18DE
    CA18DET
    SR20DE
    SR20DET 'dir


    PS13 1991 yılının başına kadar 1.8 litrelik atmosferik CA18DE ile en düşük donanım modeli olan J's (Jack's) , orta model olan Q's(Queen's) ve daha sonra ise turbolu model olan K's(King's) ile satıldı. Q's modeli J's den farklı olarak elektrikli camlar ve aynalar ve alüminyum jantlara sahipti. K's de ise Q's den ayrı olarak Turbo beslemeli motor, Kilitli Difransiyel vardı. Ayrıca K's de opsiyon olarak, Sunroof , Deri koltuklar, Dijital gösterge paneli, dijital klima ve Aero diye tabir edilen ''body kit'' seçenekleri vardı.

    Ayrıca PS 13 ün üstü açık modeli de nissan galerileinde yerini almıştı. sadece CA18DET , otomatik vites ve ''royal blue'' renk seçeneği ile satılan bu model ilgi japon müşteriler tarafından ilgi gördü.



    RPS13 ise PS13 silviadan farklı olarak; açılır kapanır farları, yeniden düzenlenmiş aerodinamik yapısı, Fastback diye tabir edilen karoseri ile kimilerine göre Silviadan çok daha yakışıklı bulundu. 2 farklı motor seçeneği ile satılan bu araç CA18DET ve SR20DET kodlu motorlar ile satılmıştır. Ülkemize maalesef sadece 1.8 litrelik turbo beslemeli motor seçeneği ile gelmiştir. Ülkemizde 200sx olarak geçse de aslen CA18det kodlu motorla japonyada 180SX ,SR20DET olan modeli ise avrupada 200sx olarak satılmıştır. Ülkemize ise neden 200sx ismi ve CA18det kodlu motoruyla girdiği hakkında kesin bir bilgim yoktur. Bu modelda Silviadan farklı olarak ABS vardır.


    1.8 Litrelik turbo beslemeli CA18DET kodlu motor 6400d/d da 175 bg ve 4000d/d da 23kg/m tork üretmektedir. fabrika çıkışı rölantisi 750d/d dır.

    Çap: 83mm
    Strok: 83.6mm
    Sıkıştırma: 8.5:1


    Garrett T25 TurboŞarj (Standart 0.6 bar) ın kullanıldığı bu motor ön sol çamurluğun içine yerleştirilmiş 4 litrelik intercooler ı kullanmaktadır.

    Blok demirden üst kapak ise alüminyumdan imal edilmiştir.Enjektörleri 370cc ve emme manifoldu EFI teknolojisini kullanmatadır. Çift egzantrik ve 16 subab dır.

    ağırlık ise 1200kg dır


    SR20DET i asıl sahibi olan S14 de anlatacağım.


    PS13:





    RPS13:







    Sil-Eighty:

    japonya'da popüler olan drift sporunun sonucunda ister istemez bir sürü kaza yaşanır. Önden kaza yapan RPS13 sahipleri ise nispeten daha ucuz olan PS13 Silvia nın ön kısmını araçlarına uygulamayı bir çözüm olarak bulurlar. ön çamurluklar, far grubu, panjur, kaput ve ön tampondan oluşan Silvia ön grubunu daha ucuz olması sebebiyle seçen 200sx sahipleri , daha sonradan bir akım haline gelicek olan Sil-Eighty i yaratırlar. fabrika da bu ''custom'' modelin popülerliğini görerek sınırlı sayıda da olsa Sil-Eighty i üretme kararı alır. benimde şahsen ''aşık'' olduğum bu model 200sx fanatiklerinin de tercih ettiği bir model haline gelmiştir.





    One-Via:

    One-Via ise teknik olarak Sil-Eighty nin tam tersidir. Silvia(PS13) ya 180Sx(RPS13) ün ön tarafının uygulanmasıyla oluşmuştur. Amerika pazarına nissan tarafından gönderilen tüm s13 ler bu şekildedir. 240SX diye geçer. KA24 kodlu motor ile







    S14:


    Ortalığı silip süpüren S13 ün ardından nissanın bu başarıyı devam ettirmesi gerekiyordu. 1993 yılında yeni; daha geniş, yere daha yakın , daha güçlü , yeni yuvarlanmış hatlarıyla S14 piyasaya sunuldu. SR20DET e sahip olan S14 e amerika pazarı için KA24DE kodlu 2.4 litre atmosferik 155 bg lik versiyonu da üretilmiştir. (amerikada 240sx olarak satılmıştır)İki adet şanzıman seçeneği vardır. 5 ileri manuel ve 4 ileri otomatik.

    ilk olarak yumuşak bakışlı olarak çıkan S14 1997 yılında makyajlanarak belkide japon otomobiler arasında en sert en maço bakışlara sahip olan hepimizin beğendiği s14a piyasaya sunuldu.

    Japonya dışındaki modellerin tamamı (amerika hariç) 2.0 litre 200 hp turbo beslemeli olarak satıldı. standart olarak klima, sunroof , abs , kilitli difransiyel 200sx in donanım yelpazesindeydi. Q's ve K's olarak iki donanım seçeneğiyle satılan S14 ün ayrıca Aero paketi de opsiyonel seçim arasındaydı.

    199 yılında ise koltuk ısıtma standart olarak S14 e eklenmiştir.

    Turbo olarak Garrett in T28 Bush Bearing turbosu kullanıldı(62 trim 53.8 mm, .64 A/R housing-BCI-1 in T-04B housing) standart basınç 0.69 bar dır..

    NVCS emme manifoldunu kullanan SR20det 'in piston çapı ve strok u 86mm dir.

    Sıkıştırma: 8.5:1

    Şanzıman : 5 ileri

    0-100kmh : 6.6 sn


    Ecu Kodu:

    S14 : 62
    S14a: 63



    (JDM SR20det ise 220 hp ve T28 Ball Bearing turbo ile satılmıştır , ayrıca değişken subab zamanlaması {VTC} kullanılmıştır.)


    İlk Jenerasyon S14:



    Makyajlı Kasa S14a:




    S15:


    199 yılında üretilen S15 kasa kodlu 200sx Serinin son modelidir(en azından bu zamana kadar). S14 den farklı olarak SR20det yeni turbosu T28 Ball Bearing (60 trim 60 mm, ball bearing, Inco turbine wheel BCI-1 in T-04B housing) ile güçlendirilip 250 beygir e çıkartılmış ve 6 ileri manuel şanzımanla satılmıştır. Ağırlığı 1240 kg dır

    Ecu Kodu:
    Spec R : E5

    Spec S ve Spec R olarak iki farklı seçenekle sunulan S15 de , Spec S atmosferik Spec R ise turbo beslemeli olarak satılmıştr. Aero paketi S13 ve S14 de olduğu gibi S15 de de vardır.


    Spec S : 165 Bg Sr20DE
    Spec R : 250 bg Sr20DET

    Spec S de Spec R dan farklı olarak 15'' jantlar 5 ileri şanzıman vardır

    Her iki model için de Aero paketi vardır.

    Ayrıca cabrio model olan 'Varietta' da satılmıştır. (Spec S Üzerine kuruludur)

    Görünüş olarak(özellikle ön far grubu) 200sx ler arasında en çekici olan model olan S15 in 2002 yılında üretimine son verilmiştir.


    S15:







    S15 Aero:






    Varietta









    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Yardımcı Kaynaklar;


    http://en.wikipedia.org
    http://www.datsunhistory.com
    http://www.club-s12.org
    http://www.dasilvia.org
    http://www.sxoc.com












    (4 saatlik süren bir araştırma ve kendi bilgi birikimimle hazırlanmıştır. yanlış gördüğünüz yada eklemek istediğiniz bir yer olursa lütfen söyleyin)




    Yazan : Spawn

  2. #2

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    Köln - Izmir
    Mesaj
    4.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    OO super olmus Efecim ellerine saglık

    bana gore s13culerın kesınlıkle arabalarını yapması gereken bir tarz Sil-Eighty zaten cok zor degil iş malzemede kaportada oynama bıle gerekmıormus nerdeyse farlar tampon sınyaller camurluklar panjur set olarak satılıor bılem oy oy oyyyy
    KA Style

  3. #3
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline sağlık çok güzel olmuş bence
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  4. #4
    dragonflydesing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    köln
    Mesaj
    889
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eline sağlık konu çok iyi olmuş,japon arabaları gerçekten ileri teknolojiye sahipler en basitinden örnek olarak mazda rx-7 fc3s 1990 model olmasına rağmen arabada hem kaset hemde cd çalar vardı oysa ülkemizdeki otomobillerinde cd-çalar daha yeni yeni standart olarak sunulmaya başladı.

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler arkadaşlar ... otelde geçen şehir dışı iş gecelerinin birinde bol alkol ile yazılmış bir makaledir


    yanlız 99 kişi bakmış sadece 2 kişi yazmış

  6. #6
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ps13 favorim ama malesef yok buralarda
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  7. #7
    cery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    2.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eline sağlık. bu arabalara yabancıydım sayende tarihini öğrenmiş oldum
    sr20det demek hmmm

  8. #8
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Eline sağlık..Bilmediğim modellerini de öğrenmiş oldum

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler arkadaşlar , merak ettiğiniz bişey varsa bilmesem bile araştırıp yardımcı olabilrim ..

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ellerine sağlık efe güzel olmuş

  11. #11
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eline sağlık süper olmuş favorim s15

  12. #12
    Tugral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ellerine sağlık saklıycağım bir belge
    Dört tekerlekle uçar gider kelebek gibi
    Otobanlarda açar renk renktir çiçek gibi
    Güzel havada var mı onunla gezmek gibi
    Ayağı yerden kesen güzellik otomobil

  13. #13
    VTec_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eline sağlık cihan güzel paylaşım
    Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya,cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur.ATATÜRK

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    clubjaponda moderatorken boş zamanlarımda bir seri seçip makalesini yazıyordum .. bu kadar güzel tepki geldi içimden başka seriler de seçmek geldi

  15. #15
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel makale teşekküreler efecim.
    favorim, Sil-Eighty ama rps13 de çok şık
    RACE WERKS

  16. #16
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eline sağlık çok güzel olmuş bayağı birşey oğrenmiş oldum

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  17. #17
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daima sil 80
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  18. #18

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sil-80 nin çok da bir masrafı yok aslında. bakalım kısmetse önümüzdeki kışa türkiyede bi tane olacak sil-80

  19. #19
    Wolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    İST-gop
    Mesaj
    236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emegıne saglık cok ıyı olmus

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •