User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
55 sonuçtan 39 ile 55 arası

Konu: Aracı 80 km hızla sür yakıttan tasarruf et !!

  1. #39
    34tb9544 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    turkey/istanbul
    Mesaj
    2.550
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sureklı 80 le geldım daha dun aksam 30 lıraya 147 km yaptım gercekten cok az yakıyo o zaman ama yol bıtmek bılmıyo
    C R M performance

  2. #40
    necoone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    (41-34 )Turkey
    Mesaj
    443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    GSİ LE Gebze/Şekerpınar-Edirne arası gidiş _330km + geliş_330km= 660 km+ gelince 60 daha çevirdim =720 km ortalama hız 90

  3. #41
    MR.TurboALİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Üsküdar
    Mesaj
    3.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    80ne dayanılmaz uzun yolda

  4. #42
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    80 değil arkadaşlar 90 km

    dünyadaki bütün yakıt tüketim değerleri hep 90km sabit hızda ..... diye verilir fark etmedinizmi ? neden ?

    çünkü genelde motorların en verimli çalışma devirleri en üst viteste sürüş anında 90km civarlarına denk gelir, öyle ayarlanmaya çalışılır.

    90km sabit hızdaki yakıt değer verisi standart olmuştur neredeyse, ona bakılır ona göre yorum yapılır, kimse 160km ile giderken ne yakar kafaya takmaz .

    O yüzden üreticiler kataloglarda hep 90km/yol değerlerini verirler,

    bunun yanında o hızlarda yol alırken ecu haritasındaki değerler özellikle az yaksın kataloglarda ekonomik gözüksün diye daha değişiktir ! avans haritası bir miktar yüksektir vs vs .

    ekonomi yapmak istiyorsanız gaz pedalı ile oynamadan 90km ile sabit hızda sürünüz.


    EK:
    eklemek isterimki halk arasında gene yanlış bilinir ,
    ne kadar yavaş gidersen o kadar az yakarsın gibi bir düşünce hakimdir .

    hayır kardeşim ,
    90km nin üzerinde gidersende çok yakarsın altında gidersende ,
    50 ile git daha çok yakarsın "litre/gidilen yol" hesabına göre .

    çünkü dedik ya ecu 90km ye göre optimize edilmiştir,
    en ekonomik tüketim orada yakalanır.

  5. #43
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ^^ + 1

    ekonominin baskabir yoluda cruise varise kullanmak , ayaginizin yaratamayacagi mucizeyi cruise yapabilir
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  6. #44

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı altima Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaman'ın haberine göre, Shell, Total, BP gibi sektörün önde gelen şirketlerinin araç sahiplerine yaptığı tavsiyelere göre 80 kilometre (km) hızla seyreden bir araç, 100 km hızla giden araca göre yüzde 30 daha az yakıt tüketiyor. Seyir halinde iken gereksiz klima çalıştırmamak, ani gaz-frene basmaktan kaçınmak, aracın camlarını kapalı tutmak tasarruf sağlıyor.

    En önemli yakıt tasarrufu ise aracın hızıyla sağlanıyor. İngiliz Ulaştırma Bakanlığı çalışmasına göre saatte 100 km hızla giden bir araç, 80 km hızla giden araca göre yüzde 30 daha fazla yakıt harcıyor. Klimanın çalıştırılması, yakıt tüketimini yüzde 8 artırıyor.
    %30 konusunda bariz sallamasyon var..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #45

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaxiQ4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EK:
    eklemek isterimki halk arasında gene yanlış bilinir ,
    ne kadar yavaş gidersen o kadar az yakarsın gibi bir düşünce hakimdir .

    hayır kardeşim ,
    90km nin üzerinde gidersende çok yakarsın altında gidersende ,
    50 ile git daha çok yakarsın "litre/gidilen yol" hesabına göre .

    çünkü dedik ya ecu 90km ye göre optimize edilmiştir,
    en ekonomik tüketim orada yakalanır.
    Bu pek doğru değil maxi. Sonuçta closed loop'ta kaldığın sürece stoichiometric değerlerde yürüyorsun. AFR 14.7 olduktan sonra devir ne kadar düşük olursa o kadar az yakarsın. Özellikle cruise de. Dolayısı ile 90 km/h ın altında giderken daha az yakarsın.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #46
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu pek doğru değil maxi. Sonuçta closed loop'ta kaldığın sürece stoichiometric değerlerde yürüyorsun. AFR 14.7 olduktan sonra devir ne kadar düşük olursa o kadar az yakarsın. Özellikle cruise de. Dolayısı ile 90 km/h ın altında giderken daha az yakarsın.
    anlık tüketimi değil
    yaktığın yakıt ile gittiğin mesafeyi düşün

    afr 14.7 bir orandır ,yakılan benzin miktarı değil ,

    diyelim, atıyorum ..
    6000 devir giderken 14.7 görsen
    1500 devirde 14.7 görsen
    aynı benzinimi yakıyorsun sanacaksın ? + aynı yolumu kat ediyorsun ?

  9. #47
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Starex ile çok denemeler yaptım. Araçta 17" gülle gibi jantlar var ve arkasında 350 kg'a yakın yükle gezmek durumundayım.

    Başkalarının denemelerine göre bu şekilde 46krş un altına düşüremediler. Kendi sürüşümle bu rakamı 30krş a düşürdüm. Nasıl oldu anlatayım.

    Aracı yavaş kaldırmak önemli gaza ağır basmak ve tork ve hacmi büyük olan bu araçta 1500 d/d'da vites değiştirmek bu rakamları yakalamak için tam olarak yeterli değil aslında.

    Önemli nokta; fren kontrolünü yavaş yapmak, gaza %25'ten fazla basmamak, 1600 devrin üstüne çıkmamak.

    Cut off olayını aslında inanıyorumda bence yeterli değil. Uzun bir yokuştan aşağı benzini keserek 60km ile inmek mi daha avantajlı, yoksa boşta 110-120 km hızlara ulaşarak düzlüktede 600-700m civarında daha da boşta devam etmek mi?

    Seçim biçimi olarak düşünüyorum ve ben boşta inmeyi tercih ediyorum. Doğrudur yanlıştır bu benim tercihim. Aracı kompressörde bırakmak bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası.

    Yinede sizin tercihiniz. şehir içindeki yollarda 60, şehirler arası yollarda da 80km'yi geçmiyorum ve 2 tonluk 2500cc hacminde bir araca km'de 30krş gibi bir rakam yaktırıyorum. Büyük başarı bence

    İyi günler.
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  10. #48
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    anlık tüketim zaten o demek.

    5.5 lt/100 kmh

    50 40 70 farketmez
    Built to fall....

  11. #49
    Absinthé - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Çekmeköy-İstanbul
    Mesaj
    1.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 yada 6. vites 2000-2500 devir iyidir. (Dizel için) Hıza takılmam
    Belong to beyond of your horizon.

  12. #50
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    yavaş gidersen yol bilg. da düşük görürsün daha az yakarsın
    kaybettiğin şey "zaman" olur.

    Ayrıca ben 70 80 90 düz yolda afr / ateşleme / engine load ı inceledim.
    Düm düz gidiyorsan benim aracımda 80 90 arasında afr aynı avans da yaklaşık aynı
    Built to fall....

  13. #51
    thedevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaa herşeyi ters algılıyorsunuz bizim hükümetimiz çok iyidir bizim iyiliğimiz için uğraşıyorlar bakın 80km hızdan bahsediyoruz neden , benzin pahalı diye işte benzini pahalı yapmalarının sebebi trafikte fazla hızlı gitmeyelim diye onlar bilmiyormu benzini ucuzlatmayı

  14. #52

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaxiQ4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlık tüketimi değil
    yaktığın yakıt ile gittiğin mesafeyi düşün

    afr 14.7 bir orandır ,yakılan benzin miktarı değil ,

    diyelim, atıyorum ..
    6000 devir giderken 14.7 görsen
    1500 devirde 14.7 görsen
    aynı benzinimi yakıyorsun sanacaksın ? + aynı yolumu kat ediyorsun ?
    E onu düşünüyorum zaten Maxi. AFR nin ne olduğunuda biliyorum merak etme. Ayrıca anlattığım konunun anlık tüketim ile alakası yok.
    Maksi galiba sen mesafe konusu ile zaman konusunu karıştırıyorsun. Hızlı giderken daha kısa zamanda varırsın bu doğru ama gideceğin mesafenin miktarı aynı ise eğer her şartta tüketimin artar.
    Tüketim birimi lt/h değil. lt/100km. Oysa hız birimi zaten km/h...

    Dolayısı ile örneklemede bahsettiğin şey kesinlikle doğru ve bende onu savunuyorum zaten. 90 ile giderken 2200 devir çeviren bir motor aynı oranda benzin püskürtmek kaydı ile a birim benzin tüketiyorsa bu araç 80 ile gidip 2000 devir çevirdiği durumda a-%10 kadar benzin tüketecektir. Dolayısı ile aynı viteste kalmak şartı ile daha düşük devirde yürüyen araç her zaman daha az yakıt tüketir. Zaman uzar ancak tüketim düşer. Zira mesafe aynı.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  15. #53

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    208
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    durum araçtan araca değişiyor maalesef denediğim türlü kambinasyonlar sonunda
    durum şöyle vites 5. hız 120-130 anlık 6.5-7.0 daha da azını tüketemiyoruz maalesef

  16. #54

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E onu düşünüyorum zaten Maxi. AFR nin ne olduğunuda biliyorum merak etme. Ayrıca anlattığım konunun anlık tüketim ile alakası yok.
    Maksi galiba sen mesafe konusu ile zaman konusunu karıştırıyorsun. Hızlı giderken daha kısa zamanda varırsın bu doğru ama gideceğin mesafenin miktarı aynı ise eğer her şartta tüketimin artar.
    Tüketim birimi lt/h değil. lt/100km. Oysa hız birimi zaten km/h...

    Dolayısı ile örneklemede bahsettiğin şey kesinlikle doğru ve bende onu savunuyorum zaten. 90 ile giderken 2200 devir çeviren bir motor aynı oranda benzin püskürtmek kaydı ile a birim benzin tüketiyorsa bu araç 80 ile gidip 2000 devir çevirdiği durumda a-%10 kadar benzin tüketecektir. Dolayısı ile aynı viteste kalmak şartı ile daha düşük devirde yürüyen araç her zaman daha az yakıt tüketir. Zaman uzar ancak tüketim düşer. Zira mesafe aynı.
    +1

    zira dunyanın en ekonomik surusu 3600 km lik mesafede 1,6 16v benzinli golf ile 100/3,6 lt benzin tuketimidir ki ortalama hız 50 falan bi dergide okudum bunu.

  17. #55

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor hacmine göre süratimiz değişebilir, en iktisadlısını yol bilgisayarından öğrenebiliriz
    hüloooooooooooooo

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •