sureklı 80 le geldım daha dun aksam 30 lıraya 147 km yaptım gercekten cok az yakıyo o zaman ama yol bıtmek bılmıyo
sureklı 80 le geldım daha dun aksam 30 lıraya 147 km yaptım gercekten cok az yakıyo o zaman ama yol bıtmek bılmıyo
C R M performance
GSİ LE Gebze/Şekerpınar-Edirne arası gidiş _330km + geliş_330km= 660 km+ gelince 60 daha çevirdim =720 km ortalama hız 90
80 değil arkadaşlar 90 km
dünyadaki bütün yakıt tüketim değerleri hep 90km sabit hızda ..... diye verilir fark etmedinizmi ? neden ?
çünkü genelde motorların en verimli çalışma devirleri en üst viteste sürüş anında 90km civarlarına denk gelir, öyle ayarlanmaya çalışılır.
90km sabit hızdaki yakıt değer verisi standart olmuştur neredeyse, ona bakılır ona göre yorum yapılır, kimse 160km ile giderken ne yakar kafaya takmaz .
O yüzden üreticiler kataloglarda hep 90km/yol değerlerini verirler,
bunun yanında o hızlarda yol alırken ecu haritasındaki değerler özellikle az yaksın kataloglarda ekonomik gözüksün diye daha değişiktir ! avans haritası bir miktar yüksektir vs vs .
ekonomi yapmak istiyorsanız gaz pedalı ile oynamadan 90km ile sabit hızda sürünüz.
EK:
eklemek isterimki halk arasında gene yanlış bilinir ,
ne kadar yavaş gidersen o kadar az yakarsın gibi bir düşünce hakimdir .
hayır kardeşim ,
90km nin üzerinde gidersende çok yakarsın altında gidersende ,
50 ile git daha çok yakarsın "litre/gidilen yol" hesabına göre .
çünkü dedik ya ecu 90km ye göre optimize edilmiştir,
en ekonomik tüketim orada yakalanır.
^^ + 1
ekonominin baskabir yoluda cruise varise kullanmak , ayaginizin yaratamayacagi mucizeyi cruise yapabilir![]()
Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Starex ile çok denemeler yaptım. Araçta 17" gülle gibi jantlar var ve arkasında 350 kg'a yakın yükle gezmek durumundayım.
Başkalarının denemelerine göre bu şekilde 46krş un altına düşüremediler. Kendi sürüşümle bu rakamı 30krş a düşürdüm. Nasıl oldu anlatayım.
Aracı yavaş kaldırmak önemli gaza ağır basmak ve tork ve hacmi büyük olan bu araçta 1500 d/d'da vites değiştirmek bu rakamları yakalamak için tam olarak yeterli değil aslında.
Önemli nokta; fren kontrolünü yavaş yapmak, gaza %25'ten fazla basmamak, 1600 devrin üstüne çıkmamak.
Cut off olayını aslında inanıyorumda bence yeterli değil. Uzun bir yokuştan aşağı benzini keserek 60km ile inmek mi daha avantajlı, yoksa boşta 110-120 km hızlara ulaşarak düzlüktede 600-700m civarında daha da boşta devam etmek mi?
Seçim biçimi olarak düşünüyorum ve ben boşta inmeyi tercih ediyorum. Doğrudur yanlıştır bu benim tercihim. Aracı kompressörde bırakmak bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası.
Yinede sizin tercihiniz. şehir içindeki yollarda 60, şehirler arası yollarda da 80km'yi geçmiyorum ve 2 tonluk 2500cc hacminde bir araca km'de 30krş gibi bir rakam yaktırıyorum. Büyük başarı bence
İyi günler.
Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz
5 yada 6. vites 2000-2500 devir iyidir. (Dizel için) Hıza takılmam![]()
✵ Belong to beyond of your horizon. ✵
yavaş gidersen yol bilg. da düşük görürsün daha az yakarsın
kaybettiğin şey "zaman" olur.
Ayrıca ben 70 80 90 düz yolda afr / ateşleme / engine load ı inceledim.
Düm düz gidiyorsan benim aracımda 80 90 arasında afr aynı avans da yaklaşık aynı
Built to fall....
yaa herşeyi ters algılıyorsunuz bizim hükümetimiz çok iyidir bizim iyiliğimiz için uğraşıyorlar bakın 80km hızdan bahsediyoruz neden , benzin pahalı diye işte benzini pahalı yapmalarının sebebi trafikte fazla hızlı gitmeyelim diye onlar bilmiyormu benzini ucuzlatmayı
E onu düşünüyorum zaten Maxi. AFR nin ne olduğunuda biliyorum merak etme. Ayrıca anlattığım konunun anlık tüketim ile alakası yok.
Maksi galiba sen mesafe konusu ile zaman konusunu karıştırıyorsun. Hızlı giderken daha kısa zamanda varırsın bu doğru ama gideceğin mesafenin miktarı aynı ise eğer her şartta tüketimin artar.
Tüketim birimi lt/h değil. lt/100km. Oysa hız birimi zaten km/h...
Dolayısı ile örneklemede bahsettiğin şey kesinlikle doğru ve bende onu savunuyorum zaten. 90 ile giderken 2200 devir çeviren bir motor aynı oranda benzin püskürtmek kaydı ile a birim benzin tüketiyorsa bu araç 80 ile gidip 2000 devir çevirdiği durumda a-%10 kadar benzin tüketecektir. Dolayısı ile aynı viteste kalmak şartı ile daha düşük devirde yürüyen araç her zaman daha az yakıt tüketir. Zaman uzar ancak tüketim düşer. Zira mesafe aynı.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
durum araçtan araca değişiyor maalesef denediğim türlü kambinasyonlar sonunda
durum şöyle vites 5. hız 120-130 anlık 6.5-7.0 daha da azını tüketemiyoruz maalesef![]()
motor hacmine göre süratimiz değişebilir, en iktisadlısını yol bilgisayarından öğrenebiliriz
hüloooooooooooooo
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)