User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
87 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Vites ile ilgili

  1. #39
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OxYGeN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben anlamıyorum bu olayı gerçekten..yani iyi vites atmak arabayı olabildiği kadar güçten düşürmeden stabil tutmak demektir.eğer kötü vites atarsanız otomobil güçten düşecektik ve tekrar güç geldiğindede tepkime olacaktır.o yüzdende ben hala savunuyorum kötü vites atıldığında arabanın arkası daha çok oynar..

    1. vitesi düşünün devir iyice düştüğünde otomobil sarsılmaya başlar neden güç gelip gidiyor..aynı bunun gibi düşünebilirsiniz.
    suspansiyon gevsekse eger zaten yavas yada devrinde vites atildiginda salinim olacaktir.
    ama debriyaj yavas birakildigi surece salinim daha az olacagi kesin
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  2. #40
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    suspansiyon gevsekse eger zaten yavas yada devrinde vites atildiginda salinim olacaktir.
    ama debriyaj yavas birakildigi surece salinim daha az olacagi kesin
    tamamdır bu konuda hemfikiriz..ama benim demek istediğim;
    akselere(acceleration) sürecini stabil tutabilmek için vites hızlı atılır ve vites ne kadar seri atılırsa güç kaybı minimum olacaktır.bu durumdada akselere süreci çok az sekteye uğradığından kötü vitese oranla daha az salacaktır kendini otomobil..

    Doğrumudur ?

  3. #41

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Adana - Istanbul
    Mesaj
    110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de şöyle bir mantık yürüteyim.
    Bence aracın performansına göre de değişir. Aracın ivmelenmesi sürekli sabit olmadığı için şöyle açıklayabiliriz. Örneğin; atıyorum, bir motor 1. vites 7000 devirde 250 tork, 2. vites 3000 devirde 400 tork üretsin diyelim, 1. vites sonu ile 2. vites başı arasında araçta ivmelenme farkı olur, ve araç geriye doğru yaslanır(ne kadar hızlı vites atılırsa atılsın). Ama her devirde sabit tork üreten bir motor düşündüğümüzde hızlı vites değişiminde yaslanma olmaz, yavaş vites değişiminde olur diye düşünüyorum.

  4. #42
    cht2424
    Misafir
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.vitesdesin 3.vitese atıcaksın typer kullanıyosun devir geliyo aklından kendini şartlıyosun cok iyi atmalıyım çok iyi atmalıyım.zaman geldi ayağını gazdan hiç cekmiyosun ve debriyaja cok hızlıbasıp 3 e atıyosun o zamanda ayağın gazda olduğu için motor kısa süre olsa boşta dönüyo debriyajdan ayağıbı hızlı cektiğin zaman balata yakalıyo sıkı bi şekilde burda oluşan carpışma artık ne şekilde adlandırıyosak o güç önü kısa sürede olsa dikip arkayı vuruyo...bu her zaman böyleydiumarım anlatabilmişimdir tabi bu alt viteslerde daha cok belli olur...

  5. #43
    cht2424
    Misafir
    Alıntı Agent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, Kerem arkadaşımız bişey sormuş cevap almaya çalışıyor çok bildiğinden değil öğrenmek amaçlı soruyor ama gördüğüm cevaplar hiç burda bu bilgi birikimine tecrübeye yakışır nitelikte değil aksine dalga geçer gibi cevaplar gelmiş..

    Bir kere arkayı oturtmak daha çok alman arabalarının yaptıgı ve sevdıg bır ozellık gıbıme geldı nedenıde ne bı vtec ne 106 nede typeR nede cupra da seri vites atımında arkanın çok oynadıgını gormedım aksıne aracın kafasını ıyıce bastınmı saglam vıtes atısında araba one ıvlemelenıyor.

    Vıtes atarken verılen boslukta arac ıvmesı gerıye dustugunden tekrar gaza oturuldugunda arka yere ınıyor ıster ıstemez ancak gercekten guzel vıtes atıldıgında, Örn: MuhaRRem ve SKN typeR motorsiklet gibi ok gibi gidersin ve vites atış esnasında bile aracın yarım boy fırladıgına bırebır sahıdım.
    orda DEDİGİN Aracın videousunu koydum bak bakalım kıç vuruyomu araç

  6. #44
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç öncen çekişliyle seğer hızlı vites attığında o ivmelenmeyi arklanın yere yapıştığını hissetmiyosun pek fazla.fakat vite satarken ufak bi ara gazı verirsne yada ayağını gazdan çekerek atarsan arabandaki kavramada kuvvetliyse arkası güzel bi şekilde yere yaklaşır ama önle aman aman bişe beklememek lazım.fakat arkadan çekişli araba söz konusu olduğundada hemen hemen aynı şeyler geçerli.ondagüç ve yol tutma önemli nekadar güzel yol tutarsa arabanın arkası okadar oturur yere

  7. #45
    gkhunk
    Misafir
    arka damperler, yaylar yumuşak olursa ciddi kıçı yere oturuyor, hatta önden çekişli araçta bol bol patiye kalıyor, 1.3 aracımda bile böyle

  8. #46
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar çok acayip alakasız yorum yapanlar var cidden okudukcak gülüyorum bilmiyorum neler düşünüp yazıyosunuz....

    JapanTuner´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    2.vitesdesin 3.vitese atıcaksın typer kullanıyosun devir geliyo aklından kendini şartlıyosun cok iyi atmalıyım çok iyi atmalıyım.zaman geldi ayağını gazdan hiç cekmiyosun ve debriyaja cok hızlıbasıp 3 e atıyosun o zamanda ayağın gazda olduğu için motor kısa süre olsa boşta dönüyo debriyajdan ayağıbı hızlı cektiğin zaman balata yakalıyo sıkı bi şekilde burda oluşan carpışma artık ne şekilde adlandırıyosak o güç önü kısa sürede olsa dikip arkayı vuruyo...bu her zaman böyleydiumarım anlatabilmişimdir tabi bu alt viteslerde daha cok belli olur...

    bir daha okuyun
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  9. #47
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mixercempl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç öncen çekişliyle seğer hızlı vites attığında o ivmelenmeyi arklanın yere yapıştığını hissetmiyosun pek fazla.fakat vite satarken ufak bi ara gazı verirsne yada ayağını gazdan çekerek atarsan arabandaki kavramada kuvvetliyse arkası güzel bi şekilde yere yaklaşır ama önle aman aman bişe beklememek lazım.fakat arkadan çekişli araba söz konusu olduğundada hemen hemen aynı şeyler geçerli.ondagüç ve yol tutma önemli nekadar güzel yol tutarsa arabanın arkası okadar oturur yere
    yazmışın ama ölesine dediğinden kendin bi şey anladınmı acaba kardeşim ne ara gazından bahsediyosun sizin oralarda illaki typer lar evolar var rolle git izle en azından bak nasıl arkaları vura vura gidiyolarve gazdan ayağını cekme ara gazı yok...
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  10. #48
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OxYGeN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamdır bu konuda hemfikiriz..ama benim demek istediğim;
    akselere(acceleration) sürecini stabil tutabilmek için vites hızlı atılır ve vites ne kadar seri atılırsa güç kaybı minimum olacaktır.bu durumdada akselere süreci çok az sekteye uğradığından kötü vitese oranla daha az salacaktır kendini otomobil..

    Doğrumudur ?
    söle söyliyim rollde ilerlerken çoğu kimse gazı ayağından cekmez ve her kez cidden günümüzde yarışanları sölüyorum iyi vites atarlar 2 de atıyorum 8200 döndük hızla debriyaja basıp vitese atanakadar araba boşa almışş oluyo kendinini ister istemez motor cok cok kısa bir süre bosa dönüyo bu süre bile yeterli tekrardan kavrama olduğu anda araba kısa zamanda olsa burun dikip kıç yere yaklaşıyo bu bukadar basit tartışmaya gerek yok..

    ters açı:sıralı şanzumanlar en hızlılarıdır ancak onlarda bile çok azda olsa görülmektedir kıç kısmını yere yaklaştığı vites değişimlerinde..umarım yararlı olabilmişimdir...
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  11. #49
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.youtube.com/watch?v=SJfBEmaQnzc

    videoyu izleyin araç han typer zaten forumun da % 80 i tanır en az kayıpla vites atanlardandır..bakın araçın arkası nasıl yaklaşıyo yere egsozu vuruyo videoda herşey açık bi şekilde ortadadır..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  12. #50
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e30cular bira şişesi kırardı be eskiden onudamı bilmiyosunuz
    BOZBEY

  13. #51
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e30cular bira şişesi kırardı be eskiden onudamı bilmiyosunuz
    puhahah
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  14. #52
    ali_utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - Konya
    Mesaj
    811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e30cular bira şişesi kırardı be eskiden onudamı bilmiyosunuz
    nasıl yapıyolardı abi tampon altına şişe mi bağlanıyordu?

  15. #53
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ali_utku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nasıl yapıyolardı abi tampon altına şişe mi bağlanıyordu?
    arabanın arkasına tamponun hizasına koyuyosun guzel bi kalkışla kırıyosun
    BOZBEY

  16. #54
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi e30cu değilde e30cular yapardı diyo ulan cem
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  17. #55
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EKEray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi e30cu değilde e30cular yapardı diyo ulan cem
    benim olayım farklıydı 4ceker325 e30 kac kişiye nasip olur
    BOZBEY

  18. #56
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.youtube.com/watch?v=SJfBEmaQnzc

    videoyu izleyin araç han typer zaten forumun da % 80 i tanır en az kayıpla vites atanlardandır..bakın araçın arkası nasıl yaklaşıyo yere egsozu vuruyo videoda herşey açık bi şekilde ortadadır..
    halaa anlayamamışsın soruyu..

  19. #57
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu koyduğun videoda benimle aynı şeyden bahsettiğinin farkında değilsin.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •