tamamdır bu konuda hemfikiriz..ama benim demek istediğim;
akselere(acceleration) sürecini stabil tutabilmek için vites hızlı atılır ve vites ne kadar seri atılırsa güç kaybı minimum olacaktır.bu durumdada akselere süreci çok az sekteye uğradığından kötü vitese oranla daha az salacaktır kendini otomobil..
Doğrumudur ?
Ben de şöyle bir mantık yürüteyim.
Bence aracın performansına göre de değişir. Aracın ivmelenmesi sürekli sabit olmadığı için şöyle açıklayabiliriz. Örneğin; atıyorum, bir motor 1. vites 7000 devirde 250 tork, 2. vites 3000 devirde 400 tork üretsin diyelim, 1. vites sonu ile 2. vites başı arasında araçta ivmelenme farkı olur, ve araç geriye doğru yaslanır(ne kadar hızlı vites atılırsa atılsın). Ama her devirde sabit tork üreten bir motor düşündüğümüzde hızlı vites değişiminde yaslanma olmaz, yavaş vites değişiminde olur diye düşünüyorum.
araç öncen çekişliyle seğer hızlı vites attığında o ivmelenmeyi arklanın yere yapıştığını hissetmiyosun pek fazla.fakat vite satarken ufak bi ara gazı verirsne yada ayağını gazdan çekerek atarsan arabandaki kavramada kuvvetliyse arkası güzel bi şekilde yere yaklaşır ama önle aman aman bişe beklememek lazım.fakat arkadan çekişli araba söz konusu olduğundada hemen hemen aynı şeyler geçerli.ondagüç ve yol tutma önemli nekadar güzel yol tutarsa arabanın arkası okadar oturur yere
arka damperler, yaylar yumuşak olursa ciddi kıçı yere oturuyor, hatta önden çekişli araçta bol bol patiye kalıyor, 1.3 aracımda bile böyle![]()
arkadaşlar çok acayip alakasız yorum yapanlar var cidden okudukcak gülüyorum bilmiyorum neler düşünüp yazıyosunuz....
JapanTuner´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
2.vitesdesin 3.vitese atıcaksın typer kullanıyosun devir geliyo aklından kendini şartlıyosun cok iyi atmalıyım çok iyi atmalıyım.zaman geldi ayağını gazdan hiç cekmiyosun ve debriyaja cok hızlıbasıp 3 e atıyosun o zamanda ayağın gazda olduğu için motor kısa süre olsa boşta dönüyo debriyajdan ayağıbı hızlı cektiğin zaman balata yakalıyo sıkı bi şekilde burda oluşan carpışma artık ne şekilde adlandırıyosak o güç önü kısa sürede olsa dikip arkayı vuruyo...bu her zaman böyleydiumarım anlatabilmişimdir tabi bu alt viteslerde daha cok belli olur...
bir daha okuyun
Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud.( Şinasi )
söle söyliyim rollde ilerlerken çoğu kimse gazı ayağından cekmez ve her kez cidden günümüzde yarışanları sölüyorum iyi vites atarlar 2 de atıyorum 8200 döndük hızla debriyaja basıp vitese atanakadar araba boşa almışş oluyo kendinini ister istemez motor cok cok kısa bir süre bosa dönüyo bu süre bile yeterli tekrardan kavrama olduğu anda araba kısa zamanda olsa burun dikip kıç yere yaklaşıyo bu bukadar basit tartışmaya gerek yok..
ters açı:sıralı şanzumanlar en hızlılarıdır ancak onlarda bile çok azda olsa görülmektedir kıç kısmını yere yaklaştığı vites değişimlerinde..umarım yararlı olabilmişimdir...
Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud.( Şinasi )
http://www.youtube.com/watch?v=SJfBEmaQnzc
videoyu izleyin araç han typer zaten forumun da % 80 i tanır en az kayıpla vites atanlardandır..bakın araçın arkası nasıl yaklaşıyo yere egsozu vuruyo videoda herşey açık bi şekilde ortadadır..
Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud.( Şinasi )
kendi e30cu değilde e30cular yapardı diyoulan cem
Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
Dr. Ecu
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)