User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: aklıma takılan bir soru

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation aklıma takılan bir soru

    bir arac var 0.7 barda kullanılıyor gücü 180bg olsun diyelim sürücü ortalama kullanımla
    10 litre benzin yakıyor diyelim

    gelelim soruya aynı arac 0.9 barda hava yakıt oranı degistirmeden 210 bg gücü yakaladık diyelim aynı sürücü aynı kulanımla daha mı az litre yakar daha mı cok yakar
    yoksa aynımı kalır

    üsteki araç ve rakamlar farazi verilmiştir.önemli olan mantık
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Artar bence.Hava yakıt oranını değiştirmemek demek miktarını değiştirmemek değil ki.0.7 yerine 0.9 basarsan arabaya daha fazla hava emdirirsin.Sabit oranda dolayısıyla daha fazla yakıt püskürtürtür ve tüketimi arttırırsın.

    Mesela oranı düz 15/1 alalım,
    0.7 barda atıyorum 60/4 tüketirken
    0.9 barda 75/5 gibi bir değer tüketirsin.Yani oran aynı miktar farklı

  3. #3
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne kadar hava o kadar benzin

    İlker G.

  4. #4
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5.20 ve 5.28 aynı yakıyor nerdeyse.kasa ağır olduğu için 20 de motor zorlandığından 28 kadar yakıyor.
    Belki aynı mantıkla yüksek basınçta kasayı daha rahat taşıyacağından az yakabilir.Sadece bir fikir benimkisi altyapısı yok bu fikrin

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Artar bence.Hava yakıt oranını değiştirmemek demek miktarını değiştirmemek değil ki.0.7 yerine 0.9 basarsan arabaya daha fazla hava emdirirsin.Sabit oranda dolayısıyla daha fazla yakıt püskürtürtür ve tüketimi arttırırsın.

    Mesela oranı düz 15/1 alalım,
    0.7 barda atıyorum 60/4 tüketirken
    0.9 barda 75/5 gibi bir değer tüketirsin.Yani oran aynı miktar farklı
    ok bu dogru ama aracın hareketi için gerekli gücü cok daha hızlı ve alt devirlerde yakalamakta var

    özelikle dur kalkları göz önünde bulundurursak
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ok bu dogru ama aracın hareketi için gerekli gücü cok daha hızlı ve alt devirlerde yakalamakta var
    Doğru ancak gereken güç sabit.Yani atıyorum aracı düz zeminde harekete başlatmak için 10 hp güce ihtiyaç var.10 hp güçte x kadar ısıl değer ile elde ediliyor diyelim.Artan turbo basıncı ile daha alt devirlerde ve daha hızlıca bu güce ulaşılıyor motor.Tabi hava ile birlikte yakıtın artmasıda şart.Yoksa 10 gr yakıtı ha 50 gr oksijen ile yakmışsınız ha 250gr ile.Sonuçta yakıt tüm hava ile değil ihitiyacı olanı kadar ile tepkimeye girer.Buda elde edilen ısının aynı olması yani gücün sabit kalması demek.Aynı yakıt yansa aynı ısıl değer elde edilir.Motor dediğimiz zaten ısı enerjisini hareket enerjisine çeviren 1 avuç civatadan ibaret.Aynı ısıl değer demek aynı güç demek.

    Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.İnş. başarabilmiimdir

  7. #7
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İhtiyacımız olan güç ortalama bi kullanım ise 120 hp kabul edelim..
    120 hp yi de önceden 4500 rpmde alıyorduk.. Yazlım yaptık basınç açtık vs.. Şimdi 4000 rpm'de 120 hp yakalayabiliyoruz..
    Yazılımdan sonraki 4000 rpm yazılımdan önceki 4500 rpmden fazla tüketiyor mudur? Bence tüketmiyordur
    Kendi tecrübemden örnekleyeyim, VW & Audi 1.8T'ye yazılım yaparak basınç açınca normal kullanımda araç daha az tüketiyor..
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende focus dizel modüllemistim efendi kullanımda alt devirlerde daha az yakıyo gibi
    gelmisti ama sağlıklı bir ölçüm yapamadım açıkçası bir bilir kişi görüş bildirirse seviniriz
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  9. #9
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle söliyim .. aracım atmosferikken spor kat orta iptal otto spec egzos aem short ram le ortalama 9 ile 11,12 litre arası yakıyordum şimdi turbo sonrası 0.5 bar da sakin kullanımda 5,9 -6,2 litre arası yakıyorum ..

  10. #10
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı turboyla daha fazla yakarsın.Büyük turboyla spool devirin artacağından boost altı daha fazla kalacağından yakıt tüketimin azalır. Tabi bütün değerler atmasyon olduğundan kesin birşey söylemek zor. Eğer 10lt değerini hep boost altı devirlerde yakaladısan hiçbirşey değişmeyecektir.

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı toonch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı turboyla daha fazla yakarsın.Büyük turboyla spool devirin artacağından boost altı daha fazla kalacağından yakıt tüketimin azalır. Tabi bütün değerler atmasyon olduğundan kesin birşey söylemek zor. Eğer 10lt değerini hep boost altı devirlerde yakaladısan hiçbirşey değişmeyecektir.
    demek istediğimi anlamışsın cok büyük degişim bahsetmiyorum zaten 10 lt.ken 9.9 mı düser 10.1 mi cıkar gibisinden

    ben senin görüşündeyim
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  12. #12
    Viper_Si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arfy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle söliyim .. aracım atmosferikken spor kat orta iptal otto spec egzos aem short ram le ortalama 9 ile 11,12 litre arası yakıyordum şimdi turbo sonrası 0.5 bar da sakin kullanımda 5,9 -6,2 litre arası yakıyorum ..
    valla bu iyimiş
    Civic Si, Typer, S40 T4, M3 ve son olarak şuan E30 M52b28tu

  13. #13
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayar ve kullanımla direkt olarak alakalı
    tabii ki sakin kullanımda atmosferikken aynı vites ve devirde alınan tork ile turbolandıktan sonra aynı vites ve devirde alınan tork farklı olacak
    tork ne kadar fazla ve ne kadar verimli kullanımdaysa sakin kullanımda tüketim düşer bence
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •