Yurt dışında olabilir de TR de yok dimi ?
Ilk olarak ABS ve ESP Bosch firmasi tarafindan bulunmus iki adet cok onemli emniyet unsurlaridir. Astra H ve Zafira B tipi araclarda eski tip otomobillerin aksine ESP ABS beyni ile birlestirilmistir. Bu sute ayni zamanda Golf V, Renault Megane gibi diger firmalarin araclarinda da ayni sekilde uygulanmakta, Bizim araclarimizda kullanilan iki tip ABS beyni bulunmakta bunlar asagidaki gibidir.
ABS MK70 Tipi :
Bir tek ABS var baskada hic bir seyi yok.
ABS MK60 ESP Tipi:
3 farkli modeli var her biri asagidaki ozellikleri iceriyor :
Basic Tipi Dedikleri :
Anti-lock brake system (ABS)
Traction control system (TCS)
Electronic Stability Program (ESP)
Option 1 li :
Understeer control logic (UCL)
Cornering braking control (CBC)
Trailer stability program (TSP) for trailer operation
Integral body control (ICC)
Option 2 li : (Option 1 ek olarak)
Deflation detection system (DDS)
Hydraulic brake assist (HBA)
Hill-start assistance (HSA)
Bunlari yazdiktan sonra araclari 4 tekerden disk olan ve tum benzinli araclar ile 1.3 ve 1.7 dizel astralarin hepsine asagidaki parcalar degiserek ESP ve yukaridaki zamazingolarin hepsi eklenebiliyor.
Degismesi ve eklenmesi gereken parcalar : (Parca Numarasi ve fiyatlar sonra eklenecek ancak sifir almaya kalkarsaniz (bunlarin hepsi en az bir 4000 TL tutar )
1. Simdi degismesi gereken en phali ve onemli parca ABS beyni bunu MK70 modelinden MK60 ESP modeline yukseltecegiz.
2. Fren merkezindeki silindire giren valf degisecek bu ucuz bir parca cok oneli degil.
3. Yaw Rate Sensor eklencek. Bu parca biraz pahali ancak resetlemeye falan gerek duymuyor cikma cok rahat bulunur. Bu parca el frenin hemen yaninda duruyo eger araciniz 4 tekerden diskli ise yaw rate sensorun soketi hazirdir. Kablolama falan ugrasmyorsunuz.
Alıntıdır
Başka bir forumdan astra h ile ilgili bir sonradan esp takma konusudur bu
Bu cevaplardan anladığım kadarıyla eklenebılıyor abs ve esp ama parçaların montajını yapacak usta ve malıyetı sorun oluyor heralde ..Başka fikri olan yok mu konu hakkında kimseden başka cevap gelmiyor![]()
Şimdi yapılmaya yapılır ama kafayı yedirtir. Nie. Çünkü ESP'de direksiyonda bile sensör var. Direksiyon açı sensörü. Arabanın savrulma ve yanal hareketleri aldığı sensörlerden gelen bilgi ile direksiyon açısını karşılaştırıyor. Araba direksiyonun tutulduğu yani söförün istediği yöne gidiyorsa sorun yok. Yok terse gidiyorsa sorun var diyip işleme geçiyor. Aslında bizim kör düzen servislerimiz değilde yurt dışında olsak rot balans yaptırırken arabayı bilgisayara bağlayıp direksiyon açı sensörünün ayarlanması bile gerekiyor. Çünkü rot ayarında direksiyonu kafasına göre düz tutan ustaya göre belki direksiyon düz ama bilgisayara göre belki 2-3 derece sağda yada solda. Demem oki araca tüm gerekli parçalara takarsan olur ama çok fazla parça kablo ve elektronik işi var ve oldukça maliyetli.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
SAol dostum bu yazdığın normal esp kullananlarıda ilgilendiriyor bir bakıma aslında zamanla dıreksyon acıları degısırse kı olur heralde kontrol ettrımelerı gerekır dıkkatlı o zamanŞimdi ben bunu yapmak ıstesem ne kadar patlar ortalama fıkır ıcınyanı abs ve esp bulsam takması her seyı.
![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)