User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
76 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Üretim bandından 1 araç nekadara iner ?

  1. #58

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vaybe 40 lira indirim yapıp vermişler hll o zmn abi hayırlı olsun allah kaza bela vermesin

  2. #59
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Xenomorph Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vaybe 40 lira indirim yapıp vermişler hll o zmn abi hayırlı olsun allah kaza bela vermesin
    az daha yapabilirdide artik dahada zorlamamak lazim dedim

  3. #60
    Flonky
    Misafir
    pek bmw yi sevmem ama z4 boru değil ben olsam zorlardım izmirde apaçi şahini diorlar ama normal modellere z4 başkadır...

  4. #61
    VTİ1035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.564
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski aracımı sattığım arkadaş for otosan fabrikasında çalışıyormuş.ford tourneo connect glx 110 ps pp modelinin kaça mal olduğunu sordum ve şok olmuştum.bayi satış fiyatı sanırım şuan 34bin civarı olması lazım.ve bu aracın imalatının max 10bin tl'yi bulmadığını söyleyince şok olmuştum.ayrıca her 1 dakikada final bölümünden 1 adet ford connect çıkmaktaymış.
    Faruk Kartal

  5. #62
    Flonky
    Misafir
    10.000 tl bile bulmaz neden çünkü bu adamlar yeni modeller çıkarıcak biton fabrikası var dünyanın 4-1 yanına reklam yapıcak çok astronomik rakamlar dönüyor bu reklam sektöründe öyle böyle değil F1 de takımlar nasıl ayakta duruyor ??? F1 bile bir reklam şirketidir... Audi denince akla sağlamlık gelir ilk başta neden ?? Lemans yarışlarından Reno diyince katile gelir akla neden f1 den 2007 li senelerde ki ben reno kullanıyorum kaliteden eser yok...reklam herşey reklam ve maliyetler çok düşük ve karmarjları anarmol fazla bize çok fazla neden vergimiz çok yüksek avrupada yok bukadar vergi...Danimarkada şimdi araba almanyada 2008 vectra full+full 9.000euro 2.el hesap edin...

  6. #63

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    :))
    Mesaj
    403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne kadara değilde ne kadarda indiğini söyleyeyim; haziran ayında Q7 sipariş vermiştim, üretime ağustos 2'de girdiler, 7 ağustos'ta üretimden çıktı (özel sipariş olduğu için uzun sürmüş), bu haftada Türkiyeye girdi.

  7. #64
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Smile

    Yazılanları okumadığımı belirterek ben de bir mesaj yazayım..

    RCZ'in en pahalı, Kasım'da TR'ye giriş yapacak olan modeli, THP200 Carbon modelini ele alıyorum..

    Bu aracın herşey dahil anahtar teslim tavsiye edilen satış fiyatı 81300TL.. Bu fiyatta Trafik Sigortası ve Kasko fiyatı HARİÇTİR. Trafik Sigortası primleri serbest bırakıldığı için artık Anah. Teslim fiyatlara sigorta ücreti dahil edilmiyor.

    1.6 motor olduğundan üzerinde %18 KDV ve onun üzerinden bir de %37 ÖTV var.. Bir de 562TL kadar plaka masrafı.. Yapalım hesabı geriye doğru..
    81300-562= 80737,40 TL (Aracın plaka masrafı hariç fiyatı)
    80737,40/1,18= 68421,53 TL (Aracın ÖTV dahil, KDV+plaka masrafı hariç fiyatı)
    68421,53/1,37= 49942,72 TL (Aracın vergiler ve plaka masrafı hariç fiyatı)

    Neymiş? 81300-49942,72= 31357,28 TL Devlete giden vergiymiş.. 31 buçuk milyar yani.. Tabi devlet bu arabadan gümrükleme aşamasında da para kazandı, bu ayrıca satıştan kazandığı..
    Devam edelim.. Bayi de bu işten para kazanmak durumunda: Distribütör %3 kazanacaksın bu aracın sıcak satışından demiş.. İnanmayanlar olabilir, gerçek orandır. RCZ satan bayiine max. %3 kazandırmaktadır. Ama zaten telefonda fiyat alındığında %5 indirim yapılmaktadır Düşelim hemen:

    49942,72/1,03= 48488,08 TL (Aracın bayiye KDV hariç maliyeti, yani bayiye gelişi, yani distribütörün bayiye satış fiyatı)

    Şimdi gelelim distribütör kanadına.. RCZ peynir ekmek bir ürün olmadığı için hem stok maliyeti, hem tanıtımı/reklamı, hem satış sonrası(kanunen yparça stok zorunluluğu, personel eğitimleri, aksesuar yatırımı), hem 2 sene garanti hizmetinin ortalama maliyeti, hem gümrükleme ve gemi maliyeti, lojistik maliyeti(tırla bayiye transferi vs.), PDI maliyeti(Pre-Delivery Inspection, Teslimat öncesi Muayene/servis) gibi maliyetlerden ötürü distribütör bu aracın kendine olan maliyetine %40-45 civarı bir marj koyar(yazıyla yüzde kırk-kırkbeş arası). İyimser olalım %40 Düşelim..

    48488,08/1,4 = 34634,31 (Aracın Türkiye'ye fabrika tarafından satış fiyatı..)

    İşin fabrika kısmı çok meşakkatli.. Özet geçmek durumundayım; fabrikanın spesifik bir aracı üreteceğinin planını senelik yapar. Yani şu sene şu kadar şu şaseden üreticez derler. Ama PSA daha da ileri gider, şu sene şu platformdan üreticez derler.. İster şase olsun ister platform olsun bir senede ne kadar çok üretim olursa araç başı maliyet o kadar düşer. Tabi yine bir tabanı var. RCZ THP200, 156'lık kardeşi gibi 308 değil, 407 Coupe platformu kullanır. Bu yüzden fabrikaya maliyeti hadsafhadadır. Bu araçların bir de yaklaşık bir aylık Fransa stok durumu vardır. Ayrıca başka yatırımsal, sabit, operasyonel, risk, Fransa vergileri, kar vb. yerel distribütöre maledilen maliyetler vardır ama detayına inersek kimse okumaz. Çok kabaca, fabrika zararsız üretim yapabilmesi için hammadde+yarımamül+işçilik(bu 3'ü baz aracın fiyatını temsil eder) fiyatlarının üzerine yaklaşık %65 bir maliyet konur. Bu da,

    34634,31/1,65= 20990,59 TL demek oluyor.

    Yani PSA, bizim Ahmet'e RCZ Carbon 200bg satmak istese cebinden 21000TL Ahmet için para bağlıyor.

    Neymiş? 81300 TL verdiğiniz arabayı fabrikanız olsa kendiniz 21000 TL'ye yapabilirmişsiniz.. Tabi teoride

    Bu rakamlar(üretim rakamları) da hiçbir zaman sabit değil, her sn. değişen ve hiçbir zaman 'kesin' olarak hesaplanamayacak rakamlardır. Sadece distribütörün maliyeti ve sonrası kesindir.

  8. #65
    poseidon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kafadan maliyet hesaplayamazsınız.
    Çünkü maaliyeti hesaplamak istiyorsanız 1 araç için satınalınan her bir civatadan tutun çalışanın 1 araba için harcadığı emeğin karşılığını, 1 araba için harcanan elektriği, hammaddeyi yapılan reklamı, fabrkanın 1 araba başına ödediği kirayı, araç başına ödenen vergiyi vs...vs...vs... bilmek gerekir ki bu liste çarşaf gibi uzar. Özellikle hammadde ayağını ayırmanızın mümkünatı yok 1 araç için kaç milyon adet parça kullanılıyor bunu sadece bilgisayarlar biliyor.

    Zaten fabrikalarda sadece bu işi yapan maliyet kontrol (Cost Control) departmanları var.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."

  9. #66
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı poseidon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kafadan maliyet hesaplayamazsınız.
    Çünkü maaliyeti hesaplamak istiyorsanız 1 araç için satınalınan her bir civatadan tutun çalışanın 1 araba için harcadığı emeğin karşılığını, 1 araba için harcanan elektriği, hammaddeyi yapılan reklamı, fabrkanın 1 araba başına ödediği kirayı, araç başına ödenen vergiyi vs...vs...vs... bilmek gerekir ki bu liste çarşaf gibi uzar. Özellikle hammadde ayağını ayırmanızın mümkünatı yok 1 araç için kaç milyon adet parça kullanılıyor bunu sadece bilgisayarlar biliyor.

    Zaten fabrikalarda sadece bu işi yapan maliyet kontrol (Cost Control) departmanları var.
    Üretim maliyeti ile yatırımı ve pazarlamayı ayırmak lazım. Üretim maliyeti rahatlıkla ulaşılabilecek bir bilgi ilk sayfada da yazdım zaten. Bir aracın sıfırdan gemiye yüklenmesine kadar yapılan her harcama dahil edilerek maliyetini bulmak mümkün.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  10. #67
    VTİ1035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.564
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazılanları okumadığımı belirterek ben de bir mesaj yazayım..

    RCZ'in en pahalı, Kasım'da TR'ye giriş yapacak olan modeli, THP200 Carbon modelini ele alıyorum..

    Bu aracın herşey dahil anahtar teslim tavsiye edilen satış fiyatı 81300TL.. Bu fiyatta Trafik Sigortası ve Kasko fiyatı HARİÇTİR. Trafik Sigortası primleri serbest bırakıldığı için artık Anah. Teslim fiyatlara sigorta ücreti dahil edilmiyor.

    1.6 motor olduğundan üzerinde %18 KDV ve onun üzerinden bir de %37 ÖTV var.. Bir de 562TL kadar plaka masrafı.. Yapalım hesabı geriye doğru..
    81300-562= 80737,40 TL (Aracın plaka masrafı hariç fiyatı)
    80737,40/1,18= 68421,53 TL (Aracın ÖTV dahil, KDV+plaka masrafı hariç fiyatı)
    68421,53/1,37= 49942,72 TL (Aracın vergiler ve plaka masrafı hariç fiyatı)

    Neymiş? 81300-49942,72= 31357,28 TL Devlete giden vergiymiş.. 31 buçuk milyar yani.. Tabi devlet bu arabadan gümrükleme aşamasında da para kazandı, bu ayrıca satıştan kazandığı..
    Devam edelim.. Bayi de bu işten para kazanmak durumunda: Distribütör %3 kazanacaksın bu aracın sıcak satışından demiş.. İnanmayanlar olabilir, gerçek orandır. RCZ satan bayiine max. %3 kazandırmaktadır. Ama zaten telefonda fiyat alındığında %5 indirim yapılmaktadır Düşelim hemen:

    49942,72/1,03= 48488,08 TL (Aracın bayiye KDV hariç maliyeti, yani bayiye gelişi, yani distribütörün bayiye satış fiyatı)

    Şimdi gelelim distribütör kanadına.. RCZ peynir ekmek bir ürün olmadığı için hem stok maliyeti, hem tanıtımı/reklamı, hem satış sonrası(kanunen yparça stok zorunluluğu, personel eğitimleri, aksesuar yatırımı), hem 2 sene garanti hizmetinin ortalama maliyeti, hem gümrükleme ve gemi maliyeti, lojistik maliyeti(tırla bayiye transferi vs.), PDI maliyeti(Pre-Delivery Inspection, Teslimat öncesi Muayene/servis) gibi maliyetlerden ötürü distribütör bu aracın kendine olan maliyetine %40-45 civarı bir marj koyar(yazıyla yüzde kırk-kırkbeş arası). İyimser olalım %40 Düşelim..

    48488,08/1,4 = 34634,31 (Aracın Türkiye'ye fabrika tarafından satış fiyatı..)

    İşin fabrika kısmı çok meşakkatli.. Özet geçmek durumundayım; fabrikanın spesifik bir aracı üreteceğinin planını senelik yapar. Yani şu sene şu kadar şu şaseden üreticez derler. Ama PSA daha da ileri gider, şu sene şu platformdan üreticez derler.. İster şase olsun ister platform olsun bir senede ne kadar çok üretim olursa araç başı maliyet o kadar düşer. Tabi yine bir tabanı var. RCZ THP200, 156'lık kardeşi gibi 308 değil, 407 Coupe platformu kullanır. Bu yüzden fabrikaya maliyeti hadsafhadadır. Bu araçların bir de yaklaşık bir aylık Fransa stok durumu vardır. Ayrıca başka yatırımsal, sabit, operasyonel, risk, Fransa vergileri, kar vb. yerel distribütöre maledilen maliyetler vardır ama detayına inersek kimse okumaz. Çok kabaca, fabrika zararsız üretim yapabilmesi için hammadde+yarımamül+işçilik(bu 3'ü baz aracın fiyatını temsil eder) fiyatlarının üzerine yaklaşık %65 bir maliyet konur. Bu da,

    34634,31/1,65= 20990,59 TL demek oluyor.

    Yani PSA, bizim Ahmet'e RCZ Carbon 200bg satmak istese cebinden 21000TL Ahmet için para bağlıyor.

    Neymiş? 81300 TL verdiğiniz arabayı fabrikanız olsa kendiniz 21000 TL'ye yapabilirmişsiniz.. Tabi teoride

    Bu rakamlar(üretim rakamları) da hiçbir zaman sabit değil, her sn. değişen ve hiçbir zaman 'kesin' olarak hesaplanamayacak rakamlardır. Sadece distribütörün maliyeti ve sonrası kesindir.
    yani 61300 tl cuffff yalan oluyo desene

    eline sağlık çok güzel bi mesaj olmuş
    Faruk Kartal

  11. #68
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı poseidon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kafadan maliyet hesaplayamazsınız.
    Çünkü maaliyeti hesaplamak istiyorsanız 1 araç için satınalınan her bir civatadan tutun çalışanın 1 araba için harcadığı emeğin karşılığını, 1 araba için harcanan elektriği, hammaddeyi yapılan reklamı, fabrkanın 1 araba başına ödediği kirayı, araç başına ödenen vergiyi vs...vs...vs... bilmek gerekir ki bu liste çarşaf gibi uzar. Özellikle hammadde ayağını ayırmanızın mümkünatı yok 1 araç için kaç milyon adet parça kullanılıyor bunu sadece bilgisayarlar biliyor.

    Zaten fabrikalarda sadece bu işi yapan maliyet kontrol (Cost Control) departmanları var.
    Fabrikanın üretim maliyetleri dediğiniz bir takım hesaplamalardan geçiyor. Çok fazla veri var. Ama bu veriyi fazlalaştıran 10binlerce parça değil. Yapılan yatırımların beklenen ve gerçekleşen geri dönüşleri, beklenen ve gerçekleşen üretimler, riskler vb. 2-3 ana kalemin 100'lerce altkırılımı spesifik bir hesap yapmayı engelliyor. Ancak ortada bilinen veya paylaşılan istatistiksel veriler de mevcut. Örneğin bir önceki mesajımdaki %65 oranı PSA'nın son 5 istatistiki verilerinden çıkan kabataslak ortalamadır. Gerçeği yansıtmayacaktır. Arka arkaya üretilen birbirinin tamamen aynı 2 aracın bile maliyetleri birbirlerinden farklıdır ona bakacak olursanız.
    %40-45 distribütörün bayiye yarattığı maliyet marjını da ben uydurmuyorum. Distrübütör kendi söylüyor. %3 zaten belgeli.. %18 %37 oranları da *****. Ve özellikle sonunda teori olduğunu belirttim.
    Burada oturup fabrikanın bir aracı kaça malettiğini hesaplamak ciddi mesai ve enerji ister. Fabrikaya da üreteceğin xxxx şase nolu aracı gerçek rakamla kaça maledeceksin sorusunu sorsan cevap veremez. Ürettikten sonra hesaplayabilir anca.

    edit: Bir de satış sonrasında dudak uçuklatan yedekparçanın üretimdeki kuş kadar olan maliyetini bir bilseniz

    Şöyle kaba bir örnek vereyim.. 308.. Stil paketi diye bir paket var.. Zaten bunsuz bu arabayı kimse almıyor..16" al. jant+mp3'lü teyp+ön sis farları+kasa rengi çıtalar(normalde 15" sac jant+normal cd+boyasız çıtalar oluyor).. bu paketin fiyatı 1000TL olduğu zamanlar otomotiv MYO'da okuyan bir arkadaş benden bazı bilgiler rica etmişti.. Rakamlar aklımda:
    1000TL'de gelen jantın tanesinin servisteki fiyatı 348TL idi.. 5'le çarptıkmı(stepne) yaklaşık 1750TL sadece bunlar.. e tabi fabrika bu paketi koyduğu arabaya sac jant maletmiyor.. yine o zamanın fiyatı 15" sac jant 84 TL.. 5'le çarptın 420 TL, 1750'den çıkardın mı 1330TL.. Daha lastik farkları, mp3'lü teyp ve onun torpidodaki AUX girişi tesisatı, sis farı tesisatı -ki bunun için aracın master kablo demetinin komple değiştirilmesi gerekiyor %100 fabrikanın ki gibi olması istenirse.. Özetle yaklaşık 3500 TL gibi fazladan maliyet çıkıyordu.

  12. #69
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Smile

    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üretim maliyeti ile yatırımı ve pazarlamayı ayırmak lazım. Üretim maliyeti rahatlıkla ulaşılabilecek bir bilgi ilk sayfada da yazdım zaten. Bir aracın sıfırdan gemiye yüklenmesine kadar yapılan her harcama dahil edilerek maliyetini bulmak mümkün.
    Maliyetleri çeşitli şekillerde ve nizamlarda, evet, ayırmak mümkün ama sonuçta bu maliyetlerin tamamı yerel distribütöre fatura ediliyor. Ben tersten giderken mecburen hepsini tek kalem olarak almak durumunda kaldım.

  13. #70
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca suanda aklıma birşey geldi bende yazmıstım bunu sizde yazmıssınız araç üretimi ne kadar cok olursa üretim maliyeti bir o kadar düşer demiştik.Bir aracın fabrikadan cıkış maliyetini hesaplamak için kaç adet üretileceğinin de bilinmesi gerekir bence cünkü her bir araçta maliyet düşeceği için özel seri bir aracın maliyetiyle binek normal bir aracın maliyetinin aynı olamayacağıda aşikar
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  14. #71
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Deniz çok güzel yazmış zaten, ben başka konudan giriş yapayım. Türkiye'de araç fiyatlandırma yönünden en facia şirket bana göre Renault. Her 3 senede bir en top Sport serilerinden bir grup topluca getirir. Örneklerini bütün RS camiası bilir. Mesela 2005 Clio 182, 05-08 Megane RS ve 08 Clio 197 gibi. Bu arabalara geldikleri dönemlerde acaip fiyatlar yazılır Megane RS 85.000 tl'den ve Clio 197 69.000 TL'den fiyat kapadı onu da belirtelim. Bu araçları kendi yılları içerisinde almayı istersin çok minimal rakamlarla indirimler yapılır. Sonra araç 2 sene fabrika deposunda veya bayi elinde kalır. En son da 69 liralık Clio RS'ler 42.5 liraya satılır. Bu neye sebep olur 1) Alamayıpta kaçıranlarda moral bozukluğu 2) İkinci el ve araçların fiyatlandırmasına olan güvensizlik.

    Aynı örnekler çokça verilebilir sadece Reno için yazmadım bunu mesela 2008 model Corsa GSI'lar ve 207 Lemans'lar gibi.

    Bence firmalar bu forumdaki çoğu kişinin ilgisini çeken spor otomobillerdeki kar marjlarını diğer araçlara göre azaltmalılar.

  15. #72
    firat_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    911
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sene 2004 vw jetta 36 bin tl bayi satış fiyatıydı engelli vatandaşların yararlanmış oldugu bi yasa maddesini ortaya koydugumuzda fiyat 21 bin tl ye düşmüştü hepimizin agzı açık kalmıştı

  16. #73
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence pekde mantıklı değil bu konu
    Tam türk işi olmuş, yani hesaplama kısımları. Neyse bir makine mühendisi arkadaş çıkar belkide izah eder yaklaşık maliyeti. Hele bin liraya ortalama 1200 kilo bir arabanın hurdasını alamazsınız.
    evet çokda karlı bir iştir muhakkak ama yatırım ister, girişim ister, mühendislik ister, devlet desteği ister ...
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  17. #74
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Makine mühendisi lisans eğitimiyle maliyet hesaplayamaz. Hesaplayabilmek mesele değil ama çok çok uzun. Forumluk bir mevzu değil. Case Study olarak ele alınması lazım.

  18. #75
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nazmitocak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence pekde mantıklı değil bu konu
    Tam türk işi olmuş, yani hesaplama kısımları. Neyse bir makine mühendisi arkadaş çıkar belkide izah eder yaklaşık maliyeti. Hele bin liraya ortalama 1200 kilo bir arabanın hurdasını alamazsınız.
    evet çokda karlı bir iştir muhakkak ama yatırım ister, girişim ister, mühendislik ister, devlet desteği ister ...
    nazmi abi cok dğru söylüyorsun o paralara hurda satın alamazsın ama birde şöyle düşün sanayide satılan yedek parçalarla araba toplamaya kalktığında sıfır sahin yapmak istesen en kötü 50-60 bin TL yedek parça için para harcarsın !!

    benim 106 yı yedek parçalarla yeniden toplamaya kalksan 100 milyarı geçer

    o yüzden parça veya hurda fiyatı üzerinden düşünürsek yanlıs yerlere gider konu.hesaplamalar türk işi zaten tam net rakamada ihtiyaç yok tahmini bir rakam olarak hesap yapıyoruz
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  19. #76
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dostum hurda derken ,sadece demir olarak düşünsek demek istedim.
    demirin tonu yaklaşık 1100 tl
    1.2 ton demir alsak, üşenmiyip çarptım 1320 tl etti
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •