güle güle kullanın, 124 gerçekten çok hoşuma gitti, turbonun maliyeti ve parça listesi hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz :)
Printable View
güle güle kullanın, 124 gerçekten çok hoşuma gitti, turbonun maliyeti ve parça listesi hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz :)
benimkini sorarsan maliyeti çok fazla. yapılanların çoğu ileriye dönük projelerle ilgili olduğu için çok fazla.
karb+turbo 2500 3000 gibi bi rakama malolur.(normal bi güç için)
benim aracımda yapılanların bazıları
1.2 lt
8 valve
mirafiori 5speed gearbox
10/43 diff
citroen c3 1.4 hdi turbocharger
Fiat albea intercooler
Fiat Tipo inlet manifold
VW (AKL) engine throttle
51mm exhaust
Süper duruyor Arifim. denemeye hala çağırmadın ama GT ile bekliyoruz aramanı ;)
buda benim aracım :)
[QUOTE][/http://imageshack.us/a/img199/9589/fotoraf0404001.jpg
QUOTE]
benim doğan 99 model 70 binde headers düzboru kumandalı eksoz getz 1.4 dohc ayırdı geçti :)
My Car :) http://i39.tinypic.com/ra6b78.jpg
Arkadaşlar bir konuda yardım istiyorum,
"2000 Sonrası Kartal Kesmesi Şahin Doğan"
Ben mantık olarak buna zaten inanmıyorum tofaş gibi maliyetten kaçan bir fabrika hayatta bunu yapmaz kartal zaten az üretilen bir seri, ustayım esnafım diyen birini bozmam için bana resmi elle tutulur bir belge yazı vs lazım.
2000 yılında kartal kargo diye bir araba ürettiler. enjektörlü, hepsi beyaz renkte ve sadece önde iki koltuk, arka kapakta cam var gerisi teneke kaplı. sonra evdeki hesap çarşıya uymadı. boğaziçi köprüsünden geçebilmesi için arabalara istanbul valiliğinden izin istendi. Bu arada arabalar çoktan bayilere gitmişti. Sonra valilik olmaz deyince arabalar gerisin geriye gitti. Sizin duyduğunuz kesilme işi burada başladı. Arkaya koltuk taktılar. cam taktılar. ve normal kartal olarak sattılar. Fark etmeniz için eskiden kalan izler ise. Bütün arka tarafın içi bakalit kaplıdır. ve arka tarafın alt tarafı kalın sac levha ile güçlendirilmiştir. yani yükleme yaptığınızda stepnenin üzerine çökme falan olmayacak şekilde tasarlanmıştı. koltuklu hali bile diğer kartallardan daha sağlamdır. ve yük taşımaya daha elverişlidir.
kesim işine gelince sizde onlara söyleyin bir kartaldan iki serçe çıkatrmışlar. o kartaldan bozma şahin doğan yok. diye. Atan atana zaten.
benzin kapağı sağ arkada olanlar kartaldan çevirme denilirdi sanayide hakkaten :)
2000 2001 yilinda tafas fabrikasinda staj yapip daha sonra fiat servisinde calisan bi arkadasimin anlattigi kadariyla fabrikanin elinde cok fazla kartal kasasi kalmis onlarda tavanini degistirip sahin dogan yapmislar hatta fabrika sifir binlerce bos kasa satmis
2001 olup depo kapagi camurlukda olan sahin doganlara dikkat edin arka koltuguda kartal gibi yatarli tip.
şimdi bu araçlardan biri kartadan çevirme mi?
depo kapağı yerleri farklı
Connecting site...
Connecting site...
Connecting site...
bunun gibi bir kaç kişide kartaldan kesme değildir yazmış :D
orijinal lpg montajı var o arabalarda....
dediğim gibi sizde iki serçeden olma diyedilirsiniz.
onlar lpg li.. hemde fabrikanın montajını yaptığı lpg var..
fabrikada staj yapanın bunları görmesi imkansız. bu dönüşüm servislerin bünyesinde yapıldı..
not: bende fabrikayı yukarıdan gören evde oturuyordum hiç böyle bişeye denk gelmedim..
atmak serbest ya:D
koray gelsin buraya :D fabrikaya gönderelim sorştursun en sağlamı o
koraya gerek yok, kontrol edilecek yerler. depo kapağı bilinenin dışında ise bakınız arabadaki lpg kitine. orijinal tofaş fabrika montajı olmalı.
ben o tarihte normale dönüşmüş arabadan aldığım için biliyorum. kesme biçme oldu diyen sadece konduracak bir şey bulamadığından yada 15 senede şehir efsanesi buraya geldiğinden konuşuyordur. Eski bir tofaş bayine sorun özellikle istanbulda olsun. not:kurşunlu benzini arabasına almış olanlardan olsun yoksa bilmez kurşunsuz benzin gençliği
benim bildiğim doblo v.s. cıktıgı için elde kalan kartal alt takımına doğan kupası oturultuguydu.
bende tavan kesmsler v.s. diye inandım hep sordm bunu nasıl kim kestide doğan oldu diye :)
Doğan şahinin arka çamurluğu kartaldan kısa diye biliyorum. Tavanı değiştiren fabrikanın arka çamurluğu da değiştirmesi gerekmez mi? Depo kapağı sol arka çamurlukta olanlar fabrika çıkış lpgli oluyordu, kartal çamurluğu olması saçma geldi bana.
Ama yatar koltuk mevzusu ilginçmiş hakikaten. Bu bilgi beni de çelişkiye düşürdü. :D
orjinal lpgli araçlar soldan depoludur benzin depoları kartaldaki gibi alttadır ve arka koltukları yatarlıdır lpg stepne şeklindedir stepnede bagajın iç sağ kısmında dik durur arka alt kısmı kartal ile aynıdır
fabrikasyon bu şekilde üretilmiştir aynı yıllarda üretilen benzinliler orjinal haliyle sağdan depolu ve arka koltuklar sabit üretilmiştir
daha önceki sayfalarda bunun konusu konuşulmuştu
sahin kasasinda bu sekilde sub frame dahil baska bir arabadan suspansiyon geciren kimse oldumu?
Dying Breed - AE86 - YouTube
ben aracımı 2000 yılında sıfır aldım ruhsattada şahin 1,6 i.e lpg diye geçer ve sağdan depolu ve orjinal brc lpglidir. 2002 model soldan depolu benzinli olanlarıda mevcuttur arkadaşımda.2001 den sonra sağdan depo üretilmedi. Soldan depo olayı bir nevi makyaj ve bagaj açısından. artık zamanını doldurmuş araçların biraz daha piyasaya cazip gelmesi açısından yapılmış bir işlemdir.
hiçbir tofaş sonradan kesme vs değildir.bu konuda kesinleşelim artık :)
bir ara taksi için doğan çıkarttılar onlarda da fark olarak tavanın ortasında ışık var.
soldan depo tofaşlar benzin deposunu alta aldıkları içindir.bagajı genişletmek amaçlı.ojinal lpg lilerin stepne sağ tarafta dır ve halı kaplıdır.
slx ie ler tek nokta enjeksiyonludur.tahminim 96 hp
arkada 3başlık olan doğan bile görmek mümkün
bende 1999 model slx 1.6ie vardı.direksiyon ayarı mevcuttu
orjinal lpg li çıkan tofaşlar brc marka lpg ye sahiptir
doğanın şahinden birçok farkı var aslında
şahinin koltıkları yaylı doğanın süngerli
şahinin kapı döşemeleri karton
hiçbir fabrıka çıkışlı hanide cam otomatiği yoktur
doğanın kapı içlerinde çelik bar var
doğan slx ler sis farlı far yıkamalıdır
slx lerin tampon altları boyalıdır
slx lere 1998 de katalizatör konuldu
doğanlar şahine göre daha konforlu
slx ler 1995 e kadar 5 kol 1999 a kadar 6 kol jant ile çıkmıştır
istetmeleri de çelik jant dır
ne hikmet ki 1999 dan sonra kapak jant ile çıkartmışlar :D
pakonun ürettiği araç yollardaymş hala sevindirici
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...42490645_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...11464855_n.jpg
yollardada önden patlayıp şahin gibi toplamışlar keşke orjinal halinde topplasalarmış
Bu aracı ılk defa görüyorum geçmişi nedir? ne amaçla üretilmiş ? üstün de ne motoru var ?
pako ağırlıklı olarak 131 vb yerli araçlara 80ler 90lar başında aksesuar üretmiş bir firmadır. orta stop, koltuk, direksiyon, döşeme, tampon, spoiler panjur, far, kaput, v.s gibi ürünler üretmiştir. Bu araçta show car olarak üretilmiş bir araçtır hatta bu aracın parlement mavi 3 dingilliside vardır arşivimde fotoları mevcuttur fakat asker olduğum için fotoları ekliyemiyorum. Bu arada ürettiği tamponlar panjurlar plastiktir. Firma otomobil aksesurları artık üretmemektedir .üretiminde pako plastik aş adında halen devam etmektedir
Pakonun Ürettiği bazı ürünler:
http://www.baslaroto.com/Images/urun...njur%20(8).JPG
http://www.baslaroto.com/Images/urun/374_P6032383.JPG
http://www.baslaroto.com/Images/urun...njur%20(3).JPG
http://www.tofasotoparca.com/Images/...njur%20(2).JPG
http://image5.sahibinden.com/photos/...4947172xlk.jpg
http://image5.sahibinden.com/photos/...9599106bf0.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...52181276_n.jpg
bu da bursadan 4 çeker doblo fotoğraftaki de forumdan rebel :)
Bilgilendirme için teşekkürler.Güzel firmaymış plastik üretmişler en azında o yıllarda fiberle uğraşmamışlar.
http://e-motoring.com/bir-pako-vardi
Herhalde bu pako firması başlattı CMS40 215-50-13 bridgestone sf330 akımını.
Yada kim başlattı ?
Connecting site...
Orijinalden dizel ? :D