Hazır aklıma gelmişken jiplerde neden 4*4 yazar? Anlamı nedir kısaca 16 yazsalar olmazmı ?
vay serhat vay neler dönmüş yaa![]()
hacı dayılar, neyin kafasını yaşıyoruz biz hala çözebilmiş değilimulan 3buçukta yattım, hala geyik dönüyor
abi ben bıraktım pes ediyorum, fwd emer gömer
rwd ve awd sahibi arkadaşlarımız, abilerim satalım arabaları gitsin. huzura ereriz. bi de şirket arabası spec accent aldık mı, yap chipi devam et hacı. chip yetmezse turboyu büyütürüz, nasıl olsa her halükarda fwd si*ertiyor alayını
![]()
Some cars are for boys and the others for real men only.
"M3 drivers have no friends."
Bi kaç kişi makara yaparak konuyu geyige çevirmişssinizde konuyu kabaca okudum konuyu acan arkadas cokta yanlış şeyler yazmamış..her daim rwd avantajlı degildir demek istiyor sanırım..
tekrar diyorum,
Her koşulda RWD üstün olacak diye bir durum yok.Mesela düşük güçlerde FWD bir araç aynı koşullardaki bir RWD 'yi geçer. Güç arttıkça RWD için cok daha avantajlı bir durum olur. Fakat bu yine demek degildirki daima RWD > FWD. Yuksek guclerde iyi tutunabilen bir FWD RWD 'yi gecebilir.
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
Düşük güçlerde iyi bir aktarım ile fwd ,rwd sistemine oranla daha avantajlı olabilir
ama güç ve limitler arttıkça fwd fizik kuralları ile ters düşmeye başlıyor
Yalnız fwd her zaman tü kaka değildir görülebilecek en başarılı örneklerden biri Focus RS tir fwd olmasına karşın daha fwd dezavantajından bahseden fwd olmasından ötürü eleştiri yapan test pilotuna rastlamadım
olmaz değil yani..
sarmadığı sürece fwd daha avantajlı tabiki aktarmadaki kaybın az olmasından dolayı fakat güç arttıkça rwd araç sarmama konusunda daha avatajlı
arkadaşın belirttiği limitler 400hp'ye kadar fwd, 400'den sonra rwd şeklindeben de bu konunun başlarında belirttim, düşük güçlere sahip hantal araçlarda fwd avantajlıdır diye. ama burdaki düşük güçlerden kastım 100hp civarına kadar, ağırlık olarak da 1200 kg ve üstü araçlarda. şimdi 400 hp bir araç 2 ton da olsa, her türlü gider. böyle bir limit koyması çok saçma bir kere. 400 hp fwd araçlar, (çok gördük civiclerle) 1-2-3 sara sara gidiyor. hadi diyelimki sarmadı, aktarımı çok iyi. bu seferde aynı koşullardaki aynı arabayı rwd düşünürsek, rwd gene geçer.
otomotiv tarihine de baktığımız zaman, ilk otomobiller bile rwd'dir. zamanla kullanım kolaylığı, yakıt tasarrufu, otomobillerin yaygınlaşmasıyla beraber getirdiği güvenlik önlemleri falan filan derken günümüzde spor ve premium sınıf araçlar hariç rwd pek kalmamıştır.
sözlerim size değil yanlış anlaşılmasın. konuyu başlatan arkadaşadır.
Some cars are for boys and the others for real men only.
"M3 drivers have no friends."
babacım madem biliyodun niye kasıyosun insanları? fwd tutunamıyor işte. rwd tutunduğuna göre geçer. sen de böyle demiyor musun? senin söylediğin hayali bir şey, bir teorem. şimdi yere zamk gibi yapışan fwd'ler olsa, rwd'yi geçebilir evet. ama yok. fizik kurallarına da aykırı. rwd sportif kullanım olarak da, yarış kullanımı olarak da, kalkışlarda da, dönüşlerde de kat be kat üstündür. bu yüzden mühendisler oturup rwd spor otomobiller yapar.
Some cars are for boys and the others for real men only.
"M3 drivers have no friends."
ewy araba önden çekerama arkadan nası çeker bi araba düşünmek lazım
sanırım o arkadaş itişli olcak...
Arif Gökdemir(R-Turbo)
***Vol'um project EK B16 (EK4 ROL Vtec)*** R.I.P
http://www.techturkey.com/forum/atmo...-rol-vtec.html
İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL
Bu konuda üç tane seçenek var Arkadan iter Önden çeker bide 4 çeker çekenler daha cok oldugu için demekki çekecez![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)