User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
63 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Hafif Jant & Performans mevzusu ?..

  1. #20
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oyle bir durum olsaydi agir jant takan araclarin son surati dusmez artardi. Yok oyle bir durum.

  2. #21

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafıf jant yol tutusu kotulestırırmı acaba? özellıkle yuksek hızda,

  3. #22
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hafif jant forever.
    5x108 hafif jant söyleyin alalım (oz hariç çünkü fiyatı kol sentır gibi)

  4. #23
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanka senn bu yaptigina ac gozluluk derler

  5. #24
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.772
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Valla ben 225 45 17 leri taktı8ktan son 220 ile tapa gaz gittiğim yerlerde 210 civarı gidiyorum düzlüklerde ki aracım 2.0 16v.

    195 65 15 leri takınca araba sanki farklı bir araçmış gibi çok daha seri ve son hızda çok daha rahat gidiyor.

    Belkide vites oranları ile alakası vardır bilgi paylaşımı yapayım dedim

    Ekleme; Düzlükte 6200-220 çevirdiğim yerde şimdi 5900 210 çeviriyorum (yaklaşık dün çeşme otobanında denedim) Hafif eğimde ise eskiden 6500 235 gittiğim yerde şimdi 6200-6300 civarı 230-235 fln yapıyor.

    Bu arada lastik hesaplamasında gösterge sapması yapacak hata yok 195 65 15-225 45 17 %0 hata.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  6. #25
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar birçok kişi çok önemli bir noktayı gözden kaçırıyor..
    Jant veya lastik ağırlaştıkça son hız farketmez ama burada taban genişliği çok önemli bi etken..
    Taban genişliği arttıkça tekerleklerin sürtünme alanları artıyor.. Haliyle yakıtınız artıyor, hızlanmanız azalıyor ve bunların sonucu son hızınız da etkileniyor..
    "Ağırlık arttıkça son hız farketmez" ibaresi kullanılırken "diğer etkenler sabit tutulduğunda" olarak düşünülür...

    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla ben 225 45 17 leri taktı8ktan son 220 ile tapa gaz gittiğim yerlerde 210 civarı gidiyorum düzlüklerde ki aracım 2.0 16v.

    195 65 15 leri takınca araba sanki farklı bir araçmış gibi çok daha seri ve son hızda çok daha rahat gidiyor.

    Belkide vites oranları ile alakası vardır bilgi paylaşımı yapayım dedim

    Ekleme; Düzlükte 6200-220 çevirdiğim yerde şimdi 5900 210 çeviriyorum (yaklaşık dün çeşme otobanında denedim) Hafif eğimde ise eskiden 6500 235 gittiğim yerde şimdi 6200-6300 civarı 230-235 fln yapıyor.

    Bu arada lastik hesaplamasında gösterge sapması yapacak hata yok 195 65 15-225 45 17 %0 hata.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #26
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.772
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Haklısnız arkadaşın sorusunun tam yanıtı olmamış benimkisi zira taban baya büyüuor bende standart 195'e göre ki yavaşlamanın büyük bir kısmıda taban genişlemesi yüzünden yanlış bilgi vermiş olmayalım
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  8. #27
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cup arabalarının alayında hafıf jant kullanılıyor belkı topspeed yapmıyorlar pıstte ama ıse yaradıgını en azından sadece arabadan eksılen agırlık olarak gozlemlıcek olursak zaten b sıkıntı yaratmıcagı ortada.Agır jant bellı b hıza kadar dezavantaj saglayıp sonrasında avantaj saglamaz sadece kendını amortı etmıs olur.Hafıf jant ıse hızlanma konusunda etkısı olurken ust suratlerde ters etkı etmez,kı 300-350bg arası b arabadan bahsedılıyor.Yorulmadan hafıf jantla topspeed ı de cok guzel yapar

  9. #28
    yan53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman şöyle söyliyim , orijinal jantlarından çıkan lastikleri çıkarıp yeni gelicek lastiklere takıcam .. 225 40 18 ebatlar .. lastikler aynı kalmak kaydıyla jant ebadıda aynı kalıcak orijinal 12 yada 14 kg emin değilim jantları çıkarıp 7 kg 18'' jantları aynı lastiklerle kullansak ara hızlanma ve top speedde durum ne olur ..

    sanıırm çok açıklayıcı oldu bu seferde ( arfy )

  10. #29
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son mesajındakiler gibi yaparsan...Lastik ebatları aynı ve de jantlar daha da hafif olursa...
    Bu yaptıkların sana + olarak geri dönecek...

  11. #30

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.628
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takacagınız jantı çok merak ettim bi cupra kullanıcısı olarak ? neticede tr'de cupra ların jantlarına pek müdahale edilmiyor benim bildiğim kuk cupra dışında (BBS vardı 19'')..siz kaç inch takmayı düşünüosunuz ???

  12. #31
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana göre cupraya en çok yakışan jant kendi orijinal jantı .. başka jant bu kadar yakışmaz gibi geliyor ama hafifletmek adına değiştiricem .. gene 18'' olucak jant ..

    + BKR cupra da da şuan 18'' oz ultraleggera var

  13. #32
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arfy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bana göre cupraya en çok yakışan jant kendi orijinal jantı .. başka jant bu kadar yakışmaz gibi geliyor ama hafifletmek adına değiştiricem .. gene 18'' olucak jant ..

    + BKR cupra da da şuan 18'' oz ultraleggera var
    17 lerı 6-7 kılo arasında gayet basarılı

  14. #33
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 18'' alleggerita düşünüyorum ..

  15. #34
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafıf jant yol tutusu kotulestırırmı acaba? özellıkle yuksek hızda,
    tam aksine arttırır, çünkü aracın köşelerinden ağırlık atıyorsunuz.

  16. #35
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafif jant kesinlikle + gecen hafta vtec de 15 teneke taktım bi tenekenin bu kadar fark yapacağına kendim inanamadım tak bencede yürür aksamda hafifleme cok etkili
    1.6tdi.
    Ecutech.

  17. #36
    tolgakaynak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DR059 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jantın eylemsizlik momentini (dönme hareketi yapan bir cismin dönme hareketine karşı eylemsizliği) I = mr^2 şeklinde çok kaba bir şekilde ifade edebiliriz. bölü veya çarpan olacak sayılar jantın döküm geometrisine vs bile değişebilir filan ama en kabaca hali I = mr^2 dir.

    Yani dönme hareketi yapan bir cismin kütlesi ya da yarı çapı artarsa eylemsizlik momenti artacaktır. Bu nedenle onu döndürmek için uygulayacağın kuvvet miktarı (tork) da artacaktır...

    Ama şöyle de bir durum var dönen cisim eylemsizlik momenti korumak adına dönme hareketine devam etmek isteyecektir. Ağır jantların böyle bir avantajı olabilir; fakat bu durum 5. ve 6. viteste daha iyi gitmesini sağlar mı bilemem. Bana pek mantıklı gelmiyor. Bunlar hep teorik mevzular, otobanda işler tam olarak nasıl değişiyor deneyenler daha iyi bilir şüphesiz.

    kaba tabirle doğrudurda peki şöel bieşy söz konusu olabilirmi; kalkışta ağırlık daha öne taşır ama yüksek hızda ivmelemme daha iyi olabilirmi ağır jantta( çokta ağır değil tabi )

  18. #37

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla ben 225 45 17 leri taktı8ktan son 220 ile tapa gaz gittiğim yerlerde 210 civarı gidiyorum düzlüklerde ki aracım 2.0 16v.

    195 65 15 leri takınca araba sanki farklı bir araçmış gibi çok daha seri ve son hızda çok daha rahat gidiyor.

    Belkide vites oranları ile alakası vardır bilgi paylaşımı yapayım dedim

    Ekleme; Düzlükte 6200-220 çevirdiğim yerde şimdi 5900 210 çeviriyorum (yaklaşık dün çeşme otobanında denedim) Hafif eğimde ise eskiden 6500 235 gittiğim yerde şimdi 6200-6300 civarı 230-235 fln yapıyor.

    Bu arada lastik hesaplamasında gösterge sapması yapacak hata yok 195 65 15-225 45 17 %0 hata.


    surtunme artması ama bana gore en buyuk etken aerodınamık olarak aracın on yuzey alanının genıslemesı,

    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam aksine arttırır, çünkü aracın köşelerinden ağırlık atıyorsunuz.
    bana göre hafıf jant vırajlarda cevıklık dısında artı yada eksı getırmez, aynen aracın agırlıgının azaldıgındakı yol tutusun artmaması gıbı, yanal ve yercekımı kuvvetındekı m ler bırbırını dengeler..
    ama duz yol stabılıtesını azaltır..

  19. #38
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.810
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafif jant kesinlikle + gecen hafta vtec de 15 teneke taktım bi tenekenin bu kadar fark yapacağına kendim inanamadım tak bencede yürür aksamda hafifleme cok etkili
    sen bide 14 inç taksan abi farkı o zaman gör asıl

    hafif jant kesinlikle işe yarar ki bu olay tecrübeyle sabittir genelde herkeste.

    bende 15'' hafif jant alıcam yürüyenden 20kg gibi bi rakam atıcam şimdiden düşünemiyorum ivmelenmeyi
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •