User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
59 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Sti ile Wrx arasında ne fark var?

  1. #1
    yucelebeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    829
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sti ile Wrx arasında ne fark var?

    subarularla ilgili hiç bilgim yok fakat bu dönem subarularla yakından ilgilenmeye başladım ilanlara baktıgımda wrx ile sti arasında hatrı sayılır fiyat farkı olduğunu gördüm ikisi arasında ne gibi farklılıklar var?

    birde 2,0 mı yoksa 2,5 litrelik olanını mı tercih edersiniz? neden?

    yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    ProdriveSTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)
    Başka bir forumda WRX ile STi farklarını anlatıyordum, STi ve WRX arasındaki farkları şöyle yazdım, eksiklerim olabilir. Bizim eski forumda da buna benzer bir başlık vardı. Eksiklerime yardımcı olursanız sevinirim. Hem güzel bir kaynak oluşturur bu başlık bize (yazının dibine de Spec C farklarını koydum,

    2005 WRX'lerde STi amortisörleri, forged krank, önceki WRX modellerine göre çok daha sağlam diff. ve viskoz, vb. bilimum parçalar standart olarak geldi. İç aksesuar olarak da 2005 WRX'ler önceki kasalara göre epey farklı.

    2 litre motorlu 02-05 arası wrxler ve sti'ları konuşalım.

    wrx motoru ej205 dir, forged internalları yoktur. sti bloğu ej207'dir krank ve pistonlar forged'dir.

    Sti şanzımanı 6 ileri ve sağlam bir şanzımandır (600 hpye kadar yüklendiği görülmüştür), wrx şanzımanı 5 ileridir (350-400hp arasını kaldırır.)

    Motor kapakları farklıdır, STi sübapları WRX'e göre büyüktür ve yay ve şapkaları daha sağlamdır. STi daha yüksek devir dönebilir.

    STi da sübap zamanlaması için AVCS vardır, WRX'de yoktur.

    Enjektörler farklıdır. WRX'de 440cc enjektör vardır, STi'da 550cc pink'ler vardır.

    Volan, baskı ve balata wrx ve sti'da farklıdır. (Sti volanı hafiftir, baskısı daha sağlamdır ve balatasında metal oranı fazladır.) WRX ve GC8'e ufak bir işlemcik ile STi baskı - balata seti takılır (volan da setle alınabilir) - toplamda 1000-1200 ytl parça maliyeti olur.

    Emme manifoldu sti ve wrx de farklıdır

    WRX'de mhi tdo4 turbo varken, sti'larda ıhı vf35 turbo vardır.

    Eksoz sistemleri farklıdır.

    Ecuları tamamen farklıdır.

    WRX'lerde arka diferansiyel viskoz kavramadır, sti'lar kilitlidir.
    (Sti'da limited slip ön ve arka difransiyel ve 05 modellerden sonra kullanıcı kontrollü aktif orta diferansiyel geldi. WRX'de ise açık ön diferansiyel ve viskoz orta diferansiyel vardır.)

    STi aksları daha güçlüdür, Sti şanzıman çıkış viskozu daha sağlamdır.

    STi intercooleri WRX'e göre daha büyük ve verimlidir.

    STi'da intercooler water spray vardır, WRX'de sonradan takılır, orjinalde yoktur.

    STi süspansiyonu WRX'e göre evrim geçirmiştir.

    Göstergeleri farklıdır ve STi'da shift lite göstergeye gömülüdür.

    STi'larda Brembo fren sistemi varken WRX'de 2 potlu standart kaliperler vardır.

    STi jantları 17" 'dir ve hafiftir, wrx jantları 16" 'dir ve STi'a göre daha ağırdır. (Yalım'ın uyarısı ile WRX'lerin de 17" jantla geldiğini öğrenmiş bulunuyorum)

    STi koltukları WRX koltuklarından farklıdır.

    STi poryaları WRX'e göre daha sağlamdır.

    Subaru GDa ve GDb serilerinde 1.6, 2.0 , wrx ve STi 'ın karoseri aynıdır. Yani 1.6 ile STi'ın kapısı bacası, karoseri aynıdır. Bu Subarunun her motor versiyonu için farklı karoser üretmemesinde gelmektedir. Subieguy abimizin bir deyimi ile 1.6 lar bile over-engineered dir. Hatta 1.6 kasayı alıp bir de kazalı STi alıp swap yapabilirsiniz. Lego gibi yapılacağına emin olun.

    Hatta STi lar arasında bile fark vardır. Mesela STi spec c (grup n 'de yarışmak isteyenler için üretilmiş bir araçtır) ile STi farklarını da dilim döndüğünce yazayım:

    Spec'c de Twin Scroll VF37 turbo vardır. Eksoz manifoldu, up-pipe , karter ve yağ çubuğu farkldıır.

    Spec C'nin direksiyon pompası farklıdır.

    Spec C'nin iç döşemesi throw away interior olarak geçer.

    Spec C'nin tavanında orjinal roof vent vardır.

    Spec C özel olarak hafifletilmiştir.

    Spec C'de Plated LSD kullanılmıştır.

    Spec C de şanzıman soğutucu vardır.

    Spec C nin şanzıman oranları farklıdır. Son dişli oranı 3.9:1 dir.

    Spec C nin kapakları en iyi flow a sahip Impreza kapaklarıdır. Yüksek devir çevirir.

    subaruimpreza.org sitesinde Gürsel abiden alıntıdır.Gayet güzel açıklanmış.
    Murat CANTÜRK

    Trafik ve Kasko teklifleri için lütfen pm mail atınız.
    Renpar Sigorta
    info@renpar.net

  3. #3
    yucelebeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    829
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emegine sağlık kardeşim çok yararlı oldu

  4. #4
    ProdriveSTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)
    Rica ederim asıl teşekkürü Gürcell abiye etmek lazım...
    Murat CANTÜRK

    Trafik ve Kasko teklifleri için lütfen pm mail atınız.
    Renpar Sigorta
    info@renpar.net

  5. #5
    mertk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlatim icin. Tesekkurler

  6. #6
    atarktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Osmaniye
    Mesaj
    362
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende çok merak ediyordum aradaki fiyat farkıyla falan.Baya bişey öğrenmiş olduk elinize sağlık.

  7. #7
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok faydalı bir paylaşım , açık ve net, benide bilgilendirdi .teşekkürler.

  8. #8
    maxpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ank
    Mesaj
    1.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ProdriveSTI'ın yaptığı gibi farkları anlatan bi yazı vardı ve gayet kapsamlıydı. bulursam linkini koyarım

  9. #9
    gakko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler, acayip zipli bir bilgi aktarımı olmuş. son derece faydalı oldu

  10. #10
    _FrKn_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  11. #11
    ProdriveSTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)
    Alıntı _FrKn_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yapma bunu
    ordaki yorumu okudum da,yazdığım şimdi yanlış geliyor bana doğrusunu bildiğim için...
    Murat CANTÜRK

    Trafik ve Kasko teklifleri için lütfen pm mail atınız.
    Renpar Sigorta
    info@renpar.net

  12. #12
    _FrKn_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onur abi güzel bilgiler paylaşmıştı burda.bende attığı mesajlardan aradım konunun adını hatırlayamadığım için.hemen hemen herşey yazıyor subi motorlarıyla ilgili. techturkey de kaynak tükenmez

  13. #13
    yucelebeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    829
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _FrKn_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuyu açmadan önce okumuştum bunu teşekkürler yinede

  14. #14
    bora1311 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ankara l sakarya(54)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    paylasım icin tesekkurler
    fordfocus2st-diesel edition-
    suzuki swift GL

  15. #15
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aradaki fark wrx im hiç olmadı ama sti ım oldu
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  16. #16
    yucelebeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    829
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aradaki fark wrx im hiç olmadı ama sti ım oldu
    wrx im de olmadı sti ım da olmadı o zaman arada fark yok yani

  17. #17
    Can Job - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    600
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlatım cok ii herseyi sölemis ztn
    bizim dicemiz STİ al

  18. #18

    Üyelik
    May 2010
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    4.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bınılecekse STİ derim cok farklı

  19. #19
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    günlük binilecekse yani gezme tozma keyif arabası olucaksa wrx daha mantıklı. ben sti ın bakım masraflarına 20 bin dayanabildim. 4binde yağdeğiş. ön balata biter 300 400 lira bayılırsın. disk biter milyar milyar bayılırsın.

    wrx öyle değil balatasını 70 liraya alıyoruz şuanda. diskinide gene yarı yarıyadan daha uyguna buluyoruz.

    yani biraz hangi amaçla alacağına bağlı güç performans modifiye ve gazlamaksa STI

    ama günlük gezme tozmayada kullanıyım dersen wrx çok daha masrafsız.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •