Dimensions
* Length: 4181 mm
* Width: 1971 mm
* Height: 1240 mm
* Front track: 1668 mm
* Rear track: 1701 mm
* Wheelbase: 2400 mm
* Front overhang: 968 mm
* Rear overhang: 813 mm
Weights
* Dry Weight: 1247 kg
* Weight distribution: 44% front, 56% rear
Chassis
* Aluminium profile: Scuderia chassis, 20 cm shortened
* Welded roll cage: FIA FE45 steel, 40 x 2.5 mm
Body
* Full carbon fiber body and interior: Visible carbon (Re Fraschini)
Aerodynamics
* Cw (at 140km/h): 0.357
* A: 2.07
* Cw x A: 0.738
Engine
* Cylinders: 8
* Engine capacity: 4308 cm³
* Engine control unit: Bosch, update
* Exhaust: High-performance system with free-flow manifold and sports catalytic converter (Capristo)
* Maximum power: 375.4 Kw (540hp) at 8200 rpm
* Torque: > 500 Nm at 3750 rpm
* Power-to-weight ratio: 2.3kg/hp
Gearbox
* 6 speed sequential gearbox with mechanical variable differential (Drexler): Fast gear changes at less than 60 milliseconds
* Gear Ratio: 4.3 / 5.0
Suspension
* Electronic suspension system CDC® (ZF Sachs)
* Spring front: Eibach, 120 N/mm
* Spring rear: Eibach, 180 N/mm
* Dampers: Hydraulic aluminium twintube shocks with electronic-controlled proportioning valves
* Front/Rear axle: Hub SKF with central fixing
Wheels & Tyres
* Center-lock rims size front: 9J x 19’’ EH2 (Fondmetal)
* Center-lock rims size rear: 11J x 19’’ EH2 (Fondmetal)
* Offset front rim: ET 38
* Offset rear rim: ET 5
* Tyres front: 265 / 30 19’’ (Dunlop Sport Maxx)
* Tyres rear: 315 / 30 19’’ (Dunlop Sport Maxx)
Brakes
* Carbon disk front: 398 mm x 36 mm (Brembo)
* Carbon disk rear: 350 mm x 34 mm (Brembo)
* Brake caliper front: 6 pot
* Brake caliper rear: 4 pot
* Pads: XAS 4499 (Brembo)
* Brake lines: Steel flex lines1970′li yıllarda önce rallilerde kazanmak sonra yollarda kullanılması için prototip olarak Bertone imzalı Stratos HF Prototipo ile başlayan süreçte, Lancia Stratos HF Stradale (yol versiyonu) 1975 yılında Genova Fuarında tanıtımıyla devam etti. 1973 – 1979 yılları arasında ralli parkurlarında estirdiği rüzgarla fenomen olmuş bir araç haline geldi. 1997 yılında Genova Motor Show’da Franco Sbarro imzalı tanıtılan “Ionos” isimli araçla ile uzun süre aradan sonra tekrar karşımıza çıkan Stratos, 2000 yılında Turin motor Show’da İtalyan tasarım ve mühendislik fırması olan Stola tarafından “S81″ ismiyle tekrar yorumlandı. 2005 yılında Fenomenon Stratos konsept olarak adını duyuran model, 2008 yılında Alman otomobil parça sağlayıcısı Brose KG sahibi Michael Stoschek girişimi ve Stratos koleksiyoncusu Fenomenon firması sahibi Christian Hrabalek tarafından mali olarak desteklenerek “New Stratos” konsepti ortaya çıkarıldı. Lancia’nın 40.yaş gününe özel olarak 2010 yılında Eylül ayında Paris Motor Show’da görücüye çıkacak sadece 1 adet bu sefer Pininfarina tarafından üretilen Stratos, Fiat grubunun ürünü olsada bu araç yollarda pek sık görülemeyecek ne yazikki. Alfa Romeo 8C gibi bu araçta sınırlı sayıda üretilip azınsanmayacak derecede bir fiyatla koleksiyonerlerin beğenisine sunulacaktır.
005 yılında Fenomenon firması, Fenomenon Stratos’u tekrardan canlandırarak konseptini Genova otomobil Fuarında tanıttı. Açılan tasarım yarışmasına 3 adet firma katıldı ve Pininfarina kazandı. O yıllarda Pininfarina için çalışan Jason Castriota, (Ferrari 599 GTB Fiorano,Maserati Birdcage concept,Rolls-Royce Hyperion,Bertone Mantide concept gibi modellerin tasarımlarında parmak izi bulunuyor.) 2008 yılında girişimci Michael Stoscheck tarafından başlatılan, Fenomenon LTD sahibi Christian Hrabalek tarafından finanse edilen projede 1.5yıl çalıştı ve Bertone firmasına geçti. Şu anda Saab için çalışmakta. Projeye kaldığı yerden Luca Borgogno devam ettirdi ve aradan geçen 6 yılın sonunda 2011 yılında Lancia’nın 40.yaş gününde Ferrari Scuderia şasesi ve Ferrari F430 V8 motoru (510hp), yüksek oranda kullanılmış karbon fiberli gövde yapısı ile yenilendi ve gerçek dünyaya tanıtıldı.
- Yeni Stratos’un maliteyetinin 1milyon euro’dan daha yüksek olduğu belirtiliyor. 26 Ağustos 2010′da Porsche 911 GT3 RS referans araç olarak kullanılarak Fiat’ın Balocco Test Pisti’nde gerçekleştirilen testlerde sert süspansiyonları ve direkt direksiyonu ile beğenilmiş. 2.grup testleri ise Eylül ortasında yapılması düşünülüyormuş.
- 1978 Lancia Stratos, 980kg ağırlığında, ortadan direksiyonlu, 2.4-litre Ferrari V6 190Hp motora sahip ve tüm modelleriyle beraber 492 adet üretilmiş bir otomobil iken, 2011 Lancia Stratos, Ferrari Scuderia’dan 108 kg daha hafif (1240kg), 50:50 ağırlık dağılımına sahip, 4.3-litre V8 510hp) motora sahip ve sadece 25 adet üretilecek bir otomobil olarak karşımızda duruyor.