User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Yay sabiti hakkında

  1. #1
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yay sabiti hakkında

    Okuldaki bişey için örnek olması açısından ortalama bir aile arabasının yüksüz ve yüklü haldeyken ki yay uzunluklarına ve yay sabitine ihtiyacım var.

    Net olmak zorunda değil, yaklaşık değerlerde yeterlidir.
    Yüksüz haldeki yay uzunlugundan kastım araca takılı değilkenki uzunluk.
    Yüklü haldeykenki uzunluk olarakta en fazla sıkıştığı konumdaki uzunluğu olursa daha makbule geçer..

    Yay sabiti hep sabit zaten..

    Şimdiden teşekkürler

  2. #2

    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çekme deneyi falan yaparak bulunabilir..? uyguladıgın kuvvet falan da önemli sanmıyorum yayların üzerinde yazacagını

  3. #3
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çekme yada compression deneyiyle bulunabilirde, şu sıra yapabilme imkanım yok. En erken 15ine falan öyle bi imkana kavuşabilirim oda çok geç olur, o saatten sonra bi işime yaramaz :/

  4. #4
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ilk olarak bi araba yuksuzken ustune belli bi koyun basilma miktarlarini olcun
    Sonra yuklu arabaya ayni islemi yapip yay sabitini bulabilirsiniz
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Okuldaki bişey için örnek olması açısından ortalama bir aile arabasının yüksüz ve yüklü haldeyken ki yay uzunluklarına ve yay sabitine ihtiyacım var.

    Net olmak zorunda değil, yaklaşık değerlerde yeterlidir.
    Yüksüz haldeki yay uzunlugundan kastım araca takılı değilkenki uzunluk.
    Yüklü haldeykenki uzunluk olarakta en fazla sıkıştığı konumdaki uzunluğu olursa daha makbule geçer..

    Yay sabiti hep sabit zaten..

    Şimdiden teşekkürler
    ingilizcen varsa google dayı saolsun bişeyler çıkartıyor:

    http://www.optimumg.com/docs/Springs...Tech_Tip_1.pdf

  6. #6
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ingilizcen varsa google dayı saolsun bişeyler çıkartıyor:

    http://www.optimumg.com/docs/Springs...Tech_Tip_1.pdf
    İngilizcem az çok var, makale sayesinde olayı biraz daha net oturttum kafamda ancak, tam olarak anlayamadığım birşey var. Makaleyi okuduktan sonra öğrendim o yüzden önem derecesini tam olarak kavrayamadım. "Motion Ratio" bunun herzaman 1 olması mümkünmüdür?

    Birde asıl ve acil olan ihtiyacımı tam olarak karşılamıyor aslında. En alttaki grafikte, her tekerleğe binen yüke göre(45kg'dan 500kg'a kadar) spring rate'leri vermiş ama sıradan bi aile aracında her tekerleğe binen yük ne olaki? Düz mantıkla araç ağırlığı/4 demek çok sağlıklı olmaz diye düşünüyorum

    İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.

    @yavuz364 onuda uygulayacağım kısmetse.

    Birde, nette gördüm merak ettim dairesel yada yarı dairesel yayların sabitleride F=kx midir? Bahsettiğim yaylar şu şekilde;

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde asıl ve acil olan ihtiyacımı tam olarak karşılamıyor aslında. En alttaki grafikte, her tekerleğe binen yüke göre(45kg'dan 500kg'a kadar) spring rate'leri vermiş ama sıradan bi aile aracında her tekerleğe binen yük ne olaki? Düz mantıkla araç ağırlığı/4 demek çok sağlıklı olmaz diye düşünüyorum
    ağırlık dağılımı ile ilgilide bir çok marka/modelin verilerini internetten bulabilirsin, küçük çaplı bir istatistik çalışması yaparak ortalama araç ağırlıkları ve ön/arka ağırlık dağılımı yüzdesini tespit edersin..

    daha sonrada o tablodan uygun yay sabiti aralığını tespit edersin..

    al sana cillop gibi çalışma oldu

  8. #8
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ağırlık dağılımı ile ilgilide bir çok marka/modelin verilerini internetten bulabilirsin, küçük çaplı bir istatistik çalışması yaparak ortalama araç ağırlıkları ve ön/arka ağırlık dağılımı yüzdesini tespit edersin..

    daha sonrada o tablodan uygun yay sabiti aralığını tespit edersin..

    al sana cillop gibi çalışma oldu
    Oldu valla


    Şu dairesel yaylarla ilgili formüller falan açısal mı hesap yapıcaz sıradan yay gibi mi ? bilen varmı ?

    İsmi başka ne olarak geçebilir? Maksimum sabitleri yada kaç kg'a dayanabileceği hakkında bilgisi olan var mı ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •