User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yüksek fren gücü için yüksek devir

  1. #1
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yüksek fren gücü için yüksek devir

    Bu doğrumudur f1 veya türevi yarışlarda fren sırasında sürekli vites değişimi sadece virajdan sonra düzlüğe daha atak girmek içinmi yoksa motor devirinin yarattığı kompresyon fren gücüne etki ediyormu ?Yani daha yüksek devirlerde daha yüksek fren gücü elde edilebilirmi ? Daha önce bir yerde okumuştum fakat emin olamadım.Bilgili kişilere sorulur

  2. #2
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yuksek devırde gaza basmazsan kompresyon frenı etkısıyle daha kısa mesafede frenleme yapabilrsin
    viraj cıkısı yuksek devrı korumak için hell and toe tekniği ile yuksek devir bandından devam edebilirsin

  3. #3
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yuksek devırde gaza basmazsan kompresyon frenı etkısıyle daha kısa mesafede frenleme yapabilrsin
    viraj cıkısı yuksek devrı korumak için hell and toe tekniği ile yuksek devir bandından devam edebilirsin
    Yanlız benim sorduğum vitesi 3 den 2 ye atınca frene basmasınz bile kompresyonden gelen frenaj la ilgili değil.Doğrudan 3den 2 ye atınca bu yaptığım ayak freninin gücü artarmı sorum bu.

  4. #4
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlız benim sorduğum vitesi 3 den 2 ye atınca frene basmasınz bile kompresyonden gelen frenaj la ilgili değil.Doğrudan 3den 2 ye atınca bu yaptığım ayak freninin gücü artarmı sorum bu.

    tam frenajda kızaklama seviyesinde pek bi etkisi olmaz gerçi aracın dengesini korumak içinde kullanabilirsin yardımcı destektir


    ama ani tepkilerde yüksek devirde olmak genelde iyidir frenaj sonrası çabuk hızlanmalarda kullanabilirsin (aracının motoruna ve bulunduğun devire bağlı olarak bazen vites düşürmek zaman kaybettirir)

    tam frenaj yapılmazsa komprasyonun tabiki büyük faydası var

    özellikle abs siz arabalarda heel and toe tekniğiyle kızaklama engellenir daha dengeli sürüş ve kızaklamanın lastik üzerindeki yüksek aşındırma gücü minimalize edilir uzun etaplarda lastiği korumak şarttır
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  5. #5
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlız benim sorduğum vitesi 3 den 2 ye atınca frene basmasınz bile kompresyonden gelen frenaj la ilgili değil.Doğrudan 3den 2 ye atınca bu yaptığım ayak freninin gücü artarmı sorum bu.
    Diske uyguladığınız sürtünme kaynaklı fren gücünüz artmaz. Neyse odur o, ama toplam fren gücünüz (motor freni + normal fren) artar. Söylendiği gibi motor gücüde üst seviyede tutulmuş olur..

  6. #6
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Westinghouse denen meret varsa f1 araçlarında, fren tepkisine(frenlemeye değil) etkisi olabilir. Ama sanmıyorum, sadece viraj çıkış hızını arttırmak için yapıyorlardır bence.

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Frenleme yaparken vites dusurmek aracın genel olarak fren gucunu arttırır motor kompresyonundan da faydalanıldıgı icin daha kısa surede yavaslama saglanır aynı zamanda balatalara daha az yuk bındıgınden fren sıstemınde daha az ısı meydana gelir bu konu ıleri surus tekniklerinde geciyor yanlış bilmiyorsam.Ayrıca motor devri yuksek ıken frene basıldıgında pedalda yumusama görülür ama bu yumusama yavaslama konusunda bir etken degil.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    a.uz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    sefaköy\ istanbul
    Mesaj
    144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3. Viteste devir cevir redline gelmeden frene bas ve duramicagini dusunerek aniden vitesi 2 ye cek yuksek devirde araba kendini kasacaktir durman gereken mesafeden daha erken uracaksin emin ol ozellikle honda kullaniyosan

    Bu sekilde daha erken duracaksin
    her sözümüz dudaklarda gülüş oldu dönme ihtimali yok artık o gülüşler düş oldu.

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Formula 1 aracının frenleme esnasında motor kompressyonuna ihtiyaç duyması çok mantıklı değil. Ama frenleme sırasında oluşan enerkiyi KERS sistemi için biriktiriyor. Ayrıca piyano çalan gibi parmakları ile düşünmeden doğal vites atan pilotların amacı aracı hep optimum devirde tutmak. Asıl amaç hızlanmak.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vakti zamanında 1.4 dizel araç ile 4'den 5'e atıcam diye 3'e atmış biri olarak o devir saatinin 6000den geri saydığını gören biri olarak kesinlikle mükemmel bir motor freni yapıldığına garanti veririm

    Motor kol çıkarmadığı için her gece önce Allah'a, ardından debriyaja tecavüz eden sol ayağıma teşekkür ediyorum
    - Bize Her Yer TRABZON

  11. #11
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Birkan Genç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vakti zamanında 1.4 dizel araç ile 4'den 5'e atıcam diye 3'e atmış biri olarak o devir saatinin 6000den geri saydığını gören biri olarak kesinlikle mükemmel bir motor freni yapıldığına garanti veririm

    Motor kol çıkarmadığı için her gece önce Allah'a, ardından debriyaja tecavüz eden sol ayağıma teşekkür ediyorum
    bende 2 kez 3 den 4 yerine 2 ye attım ben görmedim ama arkadaşım devir saati ters döndü dedi haha demek ki benimde dua etmem lazım

    hem frene basıp hem vites küçültmek ciddi bi fark yaratıyor acil durumlarda hayat kurtarabilir

  12. #12
    erturul çiçek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Akkuş-İstanbul-Bucak
    Mesaj
    586
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Elensi59 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende 2 kez 3 den 4 yerine 2 ye attım ben görmedim ama arkadaşım devir saati ters döndü dedi haha demek ki benimde dua etmem lazım

    hem frene basıp hem vites küçültmek ciddi bi fark yaratıyor acil durumlarda hayat kurtarabilir
    Peki bunu sürekli kullanmak bir sıkıntı yaratır mı ?

  13. #13
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erturul çiçek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bunu sürekli kullanmak bir sıkıntı yaratır mı ?
    şöyle söyliyim teknik olarak bi bilgiye sahip değilim ama o esnada vites küçültme hızlı bi şeklde olduğu için zarar vermesi olağan ama bunuda zorda kalmadığınız sürece kullanmanıza gerek yok

  14. #14
    CaNeR44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde sorum sürekli 5 den 4 3 2 1 gibi sürekli motor kompresyonu kullanarak araç yavaşlatmak yüksek devirde değil hakkı olan vitese düşürmek örn kırmızı ışıkta durulması gibi aracın debriyaj baskı balata yemesi bitmesi gibi bir durum söz konusumudur yoksa sadece frenlemi durulmalıdır ??

  15. #15
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CaNeR44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde sorum sürekli 5 den 4 3 2 1 gibi sürekli motor kompresyonu kullanarak araç yavaşlatmak yüksek devirde değil hakkı olan vitese düşürmek örn kırmızı ışıkta durulması gibi aracın debriyaj baskı balata yemesi bitmesi gibi bir durum söz konusumudur yoksa sadece frenlemi durulmalıdır ??
    hakkı olan devirde düşürmenin zarar vericeğini sanmıyorum aksine iyidir yakıt tasarrufu sağlar

  16. #16
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CaNeR44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde sorum sürekli 5 den 4 3 2 1 gibi sürekli motor kompresyonu kullanarak araç yavaşlatmak yüksek devirde değil hakkı olan vitese düşürmek örn kırmızı ışıkta durulması gibi aracın debriyaj baskı balata yemesi bitmesi gibi bir durum söz konusumudur yoksa sadece frenlemi durulmalıdır ??
    kesınlıkle doğru olan budur. olabıldıgın her noktada decompresyon uygulayabılrısn. bu aracın durma stresı azaltır . daha kolay durma ve frenlere yuklenılmemıs olur. optımum devirde vıtes kuculttukten sonra zararı yok ama sen 5 te n 3 cekersen buyuk sorun yasayabılrısın yada 3 redlıne da bıtrıp 4 yerıne beneım gıbı 2 ye atarsan allahtan debrıyajdan yarım kaldrdım yoksa devır 10k ları bulucaktı tahmınımce pıston kaputtan cıkar dı yada en ıyı ıhtımal sıbolarla pıston akraba olurdu sanzımanda dişli parçalayabılır bu durumda bunuda goz ardı etmemek lazım

  17. #17
    lethaldoze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CaNeR44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde sorum sürekli 5 den 4 3 2 1 gibi sürekli motor kompresyonu kullanarak araç yavaşlatmak yüksek devirde değil hakkı olan vitese düşürmek örn kırmızı ışıkta durulması gibi aracın debriyaj baskı balata yemesi bitmesi gibi bir durum söz konusumudur yoksa sadece frenlemi durulmalıdır ??
    Sadece frenle durduğunuzda frenlere daha çok yük bindiğinden frenler çabuk bitecek.
    Srekli kompresör yaptığında frene az güç binecek ve fren az yıpranacak buseferde baskı balata debriyaj yıpranacak. Tabi bunlar öyle gözle görülecek kadar fark etmeyecek diye düşünüyorum.
    Ben hep motor freni yaparım.
    Heel and Toe virajda vites düşürrüken, arkadan itişli güçlü araçların arka tekeri kitleyip virajda el freni çekmişsin etkisi yaratıp aracı çizgisisnden çıkarmasın diye yapılan bir teknik.
    Kompresyon yani motor freni ise frene yardımcı olarak motor gücünüde kullanıp daha sağlıklı yavaşlamak için kullanılır.
    Motor devri ne kadar yüksekse güçte o kadar yüksek olur. Aracı hızlandırmada güçlü olduğu gibi yavaşlatmada da aynı gücü gösterir.
    Racing motorlarda örneğin. Gazı kestiğiniz gibi motorsiklet hemen yavaşlar frene basmasanızda bu araçlardan daha hızlı bir yavaşlamadır. Çünkü racing motor araca göre daha hafiftir ve motor daha güçlü gelir. Motor çok rahat bir şekilde yavaşlatır.

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben yolda giderken gerçekten lazım olan haller dışında hiç frene basmam. Durmam gerekenden çok önce yavaşlamaya başlarım. Rev match sonrası lift off yaparım arabayı bırakırım kendi yavaşlar. O sebeptendir ki performans tipi fren sistemindeki disklerim 25 bin km sonrası yarım mm ya aşınmış ya aşınmamış. Balatamda hala ilk gün ki gibi tutuyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erturul çiçek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bunu sürekli kullanmak bir sıkıntı yaratır mı ?


    Önceki arabada da, şuanki arabada da ışıklara, gişelere yaklaşırken, fren yerine yüksek devirde kalmayacak şekilde vites düşerek yavaşlarım. 2 araçta da, kavrama, fren, şanzıman sorunu yaşamadık.
    Instagram: mutusgarage

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •