User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: araç suspansiyonları hakkında (yay değişimi-coilover kıyaslama ?)

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    araç suspansiyonları hakkında (yay değişimi-coilover kıyaslama ?)

    merhaba arkadaşlar araçlardaki suspansiyonlar ile ilgili aklıma taklıan bir soru var şimdi araçda performans için sadece yay değişimi yapabiliriz bu bize alçaltma verir ama ayrıca coil over ile de suspansiyon değişimi yapıp alçaltabiliriz. sadece yay değiştirip orjinal amortisörü kullanmanın yada coil over ile komple sistemi değiştirmenin birbirine kıyasla avantajları nelerdir?

    sadece yay değişimi çok daha uygun fiyatlı

  2. #2
    nemo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece yay değişiminde aracınız alçalır yol tutuşu artar ancak orjinal amortisörün çalışma mesafesi kısalır buda ömrünün kısalması, sekmenin artması gibi biçok nedene yol açar.Coilover da bir çok ayarı yapabilmeniz mümkün tavsiyem araca uygun amortisör koni vb yada coilover

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sekmenin artması bu arabanın bozuk bir yere girince balon gibi zıplaması mı ? genelde yere yakın şahinlerin böyle zıpladığını görüyorum da. o zaman komple sistem almak yani coil over çok daha anlamlı bu zıplamayı azaltıyor

  4. #4
    nemo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zarrath Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sekmenin artması bu arabanın bozuk bir yere girince balon gibi zıplaması mı ? genelde yere yakın şahinlerin böyle zıpladığını görüyorum da. o zaman komple sistem almak yani coil over çok daha anlamlı bu zıplamayı azaltıyor
    aracın basıklığına, kullandığınız yayın sertliğine biçok nedene bağlı olabilir imkan varsa iyi bir coil H&R, KW yada spor yay+koni vb amortisör

  5. #5
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sızın amac ney tam olarak onu yazarsanız daha kolay yardımcı olabılırız.
    Yere basmak mı konfor mu yol tutusumu vs vs ?

    Coılover takarsan hepsı bır arada olur ama butce ımkan meselesı.

  6. #6
    TanerErbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    285
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece yay degistirirsen ilk etapta aracin yüksekligini alcaltmis olursun, buraya kadar dogru, esas sikinti bundan sonra.

    alcalan aracin üzerindeki orjinal amortisörün calisma araliginin disina cikarsin. bu zaman icinde amortisörün patlamasina (yani yag kacirmasina) sebep olucaktir. Takirti tukurtu seslerin yaninda yol tutusun bozulucaktir.

    yay takicam dersen, spor amortisörde kullanman lazim. burda kullanilan yay ve amortisöründe birbirine uyumu önemli

    yay ve amortisör alicagina coliover veya yay amortisör seti tavsiye ederim. daha pahali olucagi kesin ama birbirine tam uyumlu bir sistem oldugunda uzun vaade de karli olucaksin. yol tutusun, güvenligin vs yilllar icinde hep ayni kalicaktir.
    Polo GTI owner

  7. #7
    ANIL ERCAN
    Misafir
    Aracımda Suan Orjinal Amortisörlere takılı 5 cm'lik Eibach sportline var. Arabada En Ufak sekme VE Konforsuzluk sorunu Yok. Buna ne yalan söyliyim bende Sasırdım Spor yay takmadan Once Seker meker diyorlardı. Hatta Arkadasımın Aracı Clio 2 Coilex yaylar takılıydı Deli gibi kafa sallıyordu.

    Her aracın Süspansiyon Karakteri farklı Oldugu için Yay seçimini iyi yapmak lazım. Ben kendi Aracım hakkında konusayım belki Konuyu Megane 2'cilerde Okur. Megane 2'ye En Uyumlu En Stabil calısan Spor yay Eibach Sportline.

    Coilover'a gelince Bi arkadasımın puntosunda Custom yapım Coil over mevcut ön arka. 6 Cm ve yukarısına İndirinde Deli gibi sekiyor araba Rockcı gibi kafa sallıyor.

    Yani Bir cok sey yazıldı cizildi Coil mi yay Mı diyede Net kesin bi cevap Bulamadım Bende En İyisi İkisinide deneyip aracında Farkı Görmek.

  8. #8
    TanerErbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    285
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ANIL ERCAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracımda Suan Orjinal Amortisörlere takılı 5 cm'lik Eibach sportline var. Arabada En Ufak sekme VE Konforsuzluk sorunu Yok. Buna ne yalan söyliyim bende Sasırdım Spor yay takmadan Once Seker meker diyorlardı. Hatta Arkadasımın Aracı Clio 2 Coilex yaylar takılıydı Deli gibi kafa sallıyordu.

    Her aracın Süspansiyon Karakteri farklı Oldugu için Yay seçimini iyi yapmak lazım. Ben kendi Aracım hakkında konusayım belki Konuyu Megane 2'cilerde Okur. Megane 2'ye En Uyumlu En Stabil calısan Spor yay Eibach Sportline.

    Coilover'a gelince Bi arkadasımın puntosunda Custom yapım Coil over mevcut ön arka. 6 Cm ve yukarısına İndirinde Deli gibi sekiyor araba Rockcı gibi kafa sallıyor.

    Yani Bir cok sey yazıldı cizildi Coil mi yay Mı diyede Net kesin bi cevap Bulamadım Bende En İyisi İkisinide deneyip aracında Farkı Görmek.

    Custom Coilover asla coilover degildir. yani custom coilover yaptircagina sadece yay tak daha güvenli.

    yay mi coilovermi karsilastirmasinda custom olanlari bu karsilastirmada dahil etmiyelim
    Polo GTI owner

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    2.134
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eibach Yay ve kw1 coil kullanmış biri olaraktan asla coil alma derim hiçbir fark yok 5 cm ile gezecek isen hatta yay daha şık durduruyor. durduk yere tonlarca para vermeyin. ben hata yaptım sizde aynı hataya düşmeyin
    YamahA Xmax 250 ABS

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 01dz210 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eibach Yay ve kw1 coil kullanmış biri olaraktan asla coil alma derim hiçbir fark yok 5 cm ile gezecek isen hatta yay daha şık durduruyor. durduk yere tonlarca para vermeyin. ben hata yaptım sizde aynı hataya düşmeyin
    Nasıl yay ile coilover aynı yükseklikte yay daha şık oluyor ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2008
    Şehir
    Tokyo / 07
    Mesaj
    3.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 01dz210 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eibach Yay ve kw1 coil kullanmış biri olaraktan asla coil alma derim hiçbir fark yok 5 cm ile gezecek isen hatta yay daha şık durduruyor. durduk yere tonlarca para vermeyin. ben hata yaptım sizde aynı hataya düşmeyin
    çok şaçma bi yorum yapmışsınız ozaman size göre pistte ,yolda vs. yol tutuş için yay daha iyi dersiniz

  12. #12
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TanerErbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Custom Coilover asla coilover degildir. yani custom coilover yaptircagina sadece yay tak daha güvenli.

    yay mi coilovermi karsilastirmasinda custom olanlari bu karsilastirmada dahil etmiyelim
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  13. #13
    TanerErbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    285
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nasıl yay ile coilover aynı yükseklikte yay daha şık oluyor ?
    pskolojik olmasin sakin?
    Polo GTI owner

  14. #14
    ramorex - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    imkanın varsa kaliteli coilover tavsiye ederim sıkı yol tutuş istiyorsan imkanım yok ben yayla alçaltacağım yol tutuşunu nasıl artırırım diyorsan amotisörlerde kovan milden orantılı olarak kısaltma yapıp %25 civarı bir sertleştitme yaparsan konfor ve yol tutuş olarak memnun edici olur

  15. #15
    caprio55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye-samsun
    Mesaj
    166
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hazır konuyu bulmuşken benimde bir sorum var... Bu coiloverların hepsinde sertlik yumuşaklık ayarı var mı.. Benim aracımda en yukarıda olmasına rağmen konfor çok kötü.. Varsa bu ayar nerden yapılıyor bilgi verebilirmisiniz
    Not : coil in markasını bilmiyorum
    LC160 VTI, DC123 ep3 TYPE-R, RED18 S2000, GS650 Fabia VRS, KF698 fn2 TYPE-R
    Şimdiki Zaman
    55 ACF 61 İBİZA 1.9 tdı PD130

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında benim yapmak istediğim şey aracın sürüş konforunu kötüleştirmeden(hatta mümkünse iyileştirerek ) alçaltmak ve yol tutuş arttırmak. şu an zaten çok yumuşak olmayan bir amortisör var bana göre. (mini cooperlardaki sertliğe yakın benim araçtaki orjinal sistem)
    planlar uzun vadelli biraz coiller pahalı olduğu için. Caprio arkadaşın sorduğu soruyu bende sorucaktım sertlik ayarı varmış ama… gönlüm TEİN coil takmak ister ama bakalım daha zamanım çok araştırıyorum.

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    mihagXD
    Mesaj
    1.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 01dz210 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eibach Yay ve kw1 coil kullanmış biri olaraktan asla coil alma derim hiçbir fark yok 5 cm ile gezecek isen hatta yay daha şık durduruyor. durduk yere tonlarca para vermeyin. ben hata yaptım sizde aynı hataya düşmeyin
    Daha neler, daha neler..

  18. #18
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 01dz210 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eibach yay ve kw1 coil kullanmış biri olaraktan asla coil alma derim hiçbir fark yok 5 cm ile gezecek isen hatta yay daha şık durduruyor. Durduk yere tonlarca para vermeyin. Ben hata yaptım sizde aynı hataya düşmeyin
    ..........

  19. #19
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TanerErbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pskolojik olmasin sakin?
    heh geldim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •