amaç mükemmeli yapmak mı yoksa optimumu yapmak mı? mükemmeli yapma amacında olsalardı o araba s2000 olmazdı zaten![]()
dediğiniz 4ws sistemi daha önce prelude modelinde kullanan marka, s2000 de kullanmıyorsa vardır bi hesap kitapları..
siz ortaya bi konu atıp bilgisayar başında çekirdeği kolayı alıp bizle eğleniyosunuz gibi geliyo ama hayırlısıgünahım kadar sevmem ama gelmiş burda hondayı savunuyorum
![]()
Konuyu okuyan ve yazı yazan herkesin dediği gibi Honda F1 tecrübesi olan otomobil tarihinde büyük bir yeri olan ve bir çok yeni teknolojinin ar-ge sahibi olan bir marka dolayısı ile yukarıda yazdığım hataları yapacak bir firma değil bunu bende biliyorum..
Fakat konunun başında bende sizler gibi şöyle yazsaydım '' güzelim S2000 arabalarının canına okuyorlar arabaları rezil ediyorlar ayarları ile öyle bir oynadılarki artık yolda tutunamıycak hale geldi hayran olduğum uzaktan imrenerek baktığım klasik bir sanat eseri olacak canım S2000'ler '' acaba herkes bana saldırmazmıydı.. Yoksa haklısınmı derdi..
Bu konunun başından sonuna anlatmak istediğim hedefim buydu hepiniz direk olmasa bile endirek olarak beni desteklediğiniz için teşekkür edrim..
Not: S2000 sahiplerine sesleniyorum '' Yapmayın kardeşim S2000 ler birer sanat eseri lütfen acıyın bu kadar rezil etmeyin ''
böyle bir konu kesinlikle yok, 4wsyi savunduğunuz porsche bile orantısız gaza basmayla veya asfaltın kotu olduğu bir zeminde yere tutunamicak ve savrulacaktır.
arkasının yola tutunamaması dediğiniz olay soförün bilinçli olarak veya bilinçsiz olarak gaza fazla basarak arkasının tutturamamasından kaynaklanmaktadır.
bakın s2000 kazalarının büyük çoğunluğu arkasının savrulmasından olur, buda genelde soförlerin arabayı yeni aldığı hafta veya emaneten aldığı zaman olur. bunun sebebi arabanın tepkileri çok hızlı, önceden gereken doğru hamleyi yapmassanız araba altınızdan gider. ha bu demek degildir, uzun süre kullanıpta kaza olmaz, hepimizde potansiyel kaza riski vardır.
istediğiniz oranlarda gereken modifikasyonlarla istediğiniz şekilde yola tutturabilirsiniz.
kendi s2000imden örnek veriyim, gtx35 turbo ile kullanıyorum, 1.3 bar basınçta 60km/h'den otobanda dip gaz basınca yarım tur bile patinaj çekmiorum, yada 100km ve üstündeki hızlarda dip gaz ve basınç tam gelirken ani ağırlık transferi ile manevra yaparken bile arkası yanıma gelmiyor. ama nedir gereken modifikasyonlar (coilover gergi kanat) yapılınca bu işin sonu yok.
düşünün s2000 fabrikadan çıkarken 240hp güç ile efsane bir yol tutusu olsaydı, c180 gibi arabanın arkası atmasaydı, biraz yanlasın diye direksiyonu maymun gibi saga sola cekseydik, yol tutusu efsane mi olmuş diyecektik yoksa çok keyifsiz bir araba mı diyecektik.
s2000 direksiyonu olan soförler için yapılmış safkan bir spor araçtır, bana göre yol tutusu ilk mesajda yazdıgınız gibi kesinlikle zayıf değildir. 240hp fabrika çıkışı bir otomobil için yapılmış uygun bir yol tutusa sahiptir.
Everyone knows that 2003 was the last year of the real S2000!
Merhaba,
Oncelikle bu bilgisizliginizle teori uretip burada muhtesem bir oz guvenle yayinlamaniza hakaret edecektim fakat vaz gectim. Size anlattiklariniz cok mantikli geliyor bunu anlayabiliyorum.
Uzunluk-Genislik-Dingil mesafesi hesap hatasi? F1 bile yapmis Honda muhendisleri bunu bilememis ?
Uzunlukla Dingil mesafesi arasinda hesap hatasi deseniz, etki edebilir. Soyleki; arac uzun fakat lastikler ortaya daha yakin. Bu demek olur ki lastiklerden sonra momentum a etki edebilecek bir agirlik vardir ve bu hic te iyi olmaz. En belirgin ornek; Mini Cooper (lastikler tam anlamiyla karoserin koselerine yerlestirilmistir. S2000 de de cok farkli degil, dikkat ederseniz lastiklerden sonra cok az agirlik vardir. Uzunluk-Genislik hatasi diye birsey? Otomobiller genisledikce nasil bir etki yarattigini google search edin lutfen. Ben aracimi 3,5 cm, iz genisligini yaklasik 5cm genislettim hata mi ettim simdi ben ?
Bu adamlarda bilmeden cok ciddi hatalar yapip yaris arabalarini genisletmisler
Uzunluk; Bknz ustteki fotograf. Neden normalden uzunlar? Bu tamamen aerodinamik sebeplerden oturudur. Sizin beceremeyeceginiz tarzda downforce ve surtunme kat sayisina bakilir burada, hatali uygulamalarda o kadar cok downforce olur ki amortisor zarar gorebilir yada pistte lastikleriniz sacma sapan asinabilir. Ayni sey S2000 icin de gecerli, bknz alttaki fotograflar.
Bunlarda S2000 i genisletmisCok daha buyuk hata, mail atiyorum ama siz korkmayin, duzelteceklermis
Terbiyesizler insanlarin hayatini tehlikeye atmis bu hatayla
Bilip bilmeden google search alignment ayarlarini paylasip bunu yapin insanlarin ve kendinizin hayatini tehlikeye atmayin demek ? Siz nasil bir otoritesiniz ki boyle birseye karar verebiliyorsunuz? Oradaki ornek Ingiltere? Ingiliz yollariyla bizimki ayni mi ki ben onlarin ayarlarini kullanip hayatimi kurtarayim ?
Arastirma yaptigini sanan kisi; bakin ben 3 tane alakasiz otomobil buldum. Bunlarin iki tanesi 2 kapili 4 kisilik kocaman bagaji olan,1 tanesi ustu acik 2 kapi 2 kisilik ufacik bagajli, biri onden motor arkadan ceker, digeri onden motor 4WD, digeride neredeyse onden ortadan motorlu arkadan iter arac(evet saka degil bagzi kaynaklarda onden ortadan motorlu olarak referans verilir, google da cikmayabilir ama)… EEEEE BUNLARIN GENISLIGIYLE UZUNLUGU NIYE AYNI ORANDA DEGILLLL?? HAHAHA ya boyle bir karsilastirma mi olur, arastirma mi olur? Sonra kalkip ben sana bilimsel aciklama mi yapayim? Bu 3 otomobile bakamamis mi Honda muhendisi? Lan dur ya bu otomobilde sikinti var, bak hepsi uzun amk bizimki kisa kaldi diyememis mi ?
Ha kalkip sorarsin dersin ki ya s2000 lerdeki sikinti nedir, neyden kaynaklanir bilemedim bana anlatin, kalkar anlatirim. Ama gelip 3 tane ALAKASIZ otomobilin verilerini google dan alip buraya yapistirip sonrada "Bilimsel bir fikir araştırması olmasını istiyorum." derseniz ben sadece soverim. Daha anlatayim mi ?![]()
Konuyu hic merak edip arastirmayan ben bile ilk okumada anladim @onrcn![]()
Sevgili kardeşim ONURCAN Lafı uzatmadan soruyorum:
Çok sevdiğim S2000 arabalarının yolda tutunamamasın sebebi HONDA Fabrikasımı yoksa Şu andaki SAHİPLERİMİ ?
Lütfen uzatmadan eğmeden bükmeden net cevap ver HONDA mı SAHİPLERİ mi ?
Şimdiden teşekkür ederim..
Tamamını okudum ancak hala anlamadım S2000 neye ve kime göre yol tutmuyor? s2000 kullanıcıları arabaların arkasını atmak için her türlü şeyi yapıyor yapmasınlar insanların canını tehlikeye atmasınlar deseniz anlarım da genelleme yaparak s2000 de mühendislik bir hata olduğunu savunmanız hakikaten ilginç bu konunun sonu nereye gider çok merak ediyorum...
Az önce bu işlerle uğraşmış bir abime anlattım konuyu.
s2000 ile drift yapmaya çalışanlara bak saçma sapan hareketler yaparlar, araca kıç attıramazlar dedi.
Bende evet genelde videolarda öyle oluyor dedim.
Bunun sebebi fabrikasyon çıkışlı olarak çok iyi yol tutmaya ayarlanmasıdır dedi.
Ben daha da birşey demedim.
S2000 yol tuttuğuna inandım.
Marv (Mickey Rourke) on the Mercedes:
"The padre drove a Mercedes, or at least that's what they're passing off as a Mercedes these days. Modern cars, they all look like electric shavers."
Kim nerde görmüş S2000 in yol tutmadığını. Tutmuyor diye idda eden Best Motoring videolarını izlesin.
Israrla bunu yazıp ciddi cevap bekliyoruzsunuz. Kim diyor tutunamıyor diye. Siz mi diyorsunuz bunu. Bir S2000 kullandınız mı ? Hangi durumda tutunamıyor. Hangi araca göre tutunamıyor. Soru soruyorsanız önce sorduğunuz sorunun doğruluğunu ispatlayın ki insanlar cevap versin. Ayrıca arka dingil tasarımı hatalı sağa sola gitmeliydi bu bir hata derken çooooook yanlış düşünüyorsunuz. Velahasıl ön düzende Honda ancak çift salıncak koyarak yol tutturabilmiş diyorsunuz buradada komiksiniz. Siz kısacası şuna Ford Cosworth önde tek salıncakla daha iyi yol tutuyor. Hele birde çift olsaydı uffff a bağlamak istiyorsunuz da neyse.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
hah işte son iki cümle özetliyor konuyu.
Kullanıcılar savura savura kullanıp eğleniyor diye araba neden yol tutmuyor olsun.
Yanlasın kaysın diye kötü lastik takan çok kişi var s2000e , conti sc5 taktık yanlamaz oldu eğlence gitti diyen vardı hatırlarsanız.
Yani özetle s2000 salt performans , konsantre sürüş isteyen , yetenek ve deneyim birikimi isteyen bir araçtır. e46 m3 daha dengeli tepkileri sakin bir coupe. İkisine de çok iyi bilen pilot oturtun s2000 e yol tutmuyor demek yürek ister.
Örnek için sus 94 olması lazım , onurcn 'ın youtube videolarını açın İstanbul Park içinde. Kim hangi yolda böyle konsantre böyle kontra verebilerek kullanıp da lanet olsun Honda size demiş ?![]()
-Fırat
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Neden böyle bir yorum yaptınız bilmiyorum, burada her türlü bilgi alışverişi yapılabilir paylaşılabilir. Öğrenmenin yaşı ve sınırı hiçbir zaman yoktur.
Arkadaşların anlatacakları ne kadar bilirlerse bilsinler karşısındakinin anlayabildiği kadardır.
Sıkıntı büyük, ne demiş Hz Mevlana
"Cahilin yanında kitap gibi sessiz ol "
13 Suzuki Gsx-R 600
05 Honda S2000
13 John Cooper Works Gp Limited Edition
Facebook & Instagram /TomayRessamoglu
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)