User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: F1 Lastik ve Cadde Lastik Farkı

  1. #1
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    F1 Lastik ve Cadde Lastik Farkı

    Arkadaşlar hepimiz ( en azından ben ) en iyi yol tutuşu sağlamak için mümkün olan en geniş yüzey ve en dar yanak ölçüleri olan lastiği seçiyoruz..

    Fakat Formula 1 lastik ölçüleri en geniş yanak doğru fakat en dar yanak ölçüsü değil aksine bayağı geniş yanak ölçüleri var.

    Sonuç olarak hangisi doğru
    F1 Geniş Yanaklı Lastik..
    Cadde Dar yanaklı Lastik..

    İlginize ve bilginize şimdiden teşekkürler..

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onu bunu bilmem formula1 lastiği dedin mi petlastan şaşmam. monzada 435 tur attım bana mısın demedi! sana mısın dedi... bende ona sen kimsin la dedim. bir tartışma çıktı aramızda aldım arap sabununu nasıl parlatıyorum bunu. cıyır cıyır oldu sonunda. tamam abi bende bu kadar dedi pes etti.

    hayırlısıyla benim kafa going to go...

  3. #3
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @k reis bi gun anlat sana bu neyin kafasi ?
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  4. #4
    Bluefish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı the "K" Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onu bunu bilmem formula1 lastiği dedin mi petlastan şaşmam. monzada 435 tur attım bana mısın demedi! sana mısın dedi... bende ona sen kimsin la dedim. bir tartışma çıktı aramızda aldım arap sabununu nasıl parlatıyorum bunu. cıyır cıyır oldu sonunda. tamam abi bende bu kadar dedi pes etti.

    hayırlısıyla benim kafa going to go...
    Iyiymiş bu, Arapa dayanamaz yerli ya.

  5. #5
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hepimiz ( en azından ben ) en iyi yol tutuşu sağlamak için mümkün olan en geniş yüzey ve en dar yanak ölçüleri olan lastiği seçiyoruz..

    Fakat Formula 1 lastik ölçüleri en geniş yanak doğru fakat en dar yanak ölçüsü değil aksine bayağı geniş yanak ölçüleri var.

    Sonuç olarak hangisi doğru
    F1 Geniş Yanaklı Lastik..
    Cadde Dar yanaklı Lastik..

    İlginize ve bilginize şimdiden teşekkürler..
    Geniş tabanlı lastik her zaman daha iyi yol tutuş sağlamaz lastik profil ölçüsüne göre bazen aksi mümkündür.
    Lastiklerin dar yanaklı olması da ısıyla ilgilidir. Lastik profili inceldikce lastik ısısını kontrol altında tutmak kolaylaşır.

    Lastik seçimi konusunda hesaba katılması gereken bir çok değişken var. Eğer bir cevaba ulaşmaya çalışıyorsanız sordugunuz soruyu tekrar gözden geçirin.

  6. #6
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    süspansiyonun yükünü azaltmak için o yanaklar kocaman.

    siz ona değilde btcc-wtcc tarzı binek otomobil yarışlarına bakın geniş taban dar yanak olduğunu görürsünüz
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  7. #7
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    süspansiyonun yükünü azaltmak için o yanaklar kocaman.

    siz ona değilde btcc-wtcc tarzı binek otomobil yarışlarına bakın geniş taban dar yanak olduğunu görürsünüz
    +

    Ayrıca f1 araçlarında side rolling diye bir sorun yok. Hem ağırlık hem de down force farkı var.

  8. #8
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.628
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    darolan bence enmakbulüdür...
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  9. #9
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.071
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    darolan bence enmakbulüdür...
    inceee

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    darolan bence enmakbulüdür...
    Herzaman degil hocam
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  11. #11
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    F1 Lastik ölçüleri:
    Ön: Sırt: 305 - 335 aralığında
    Arka: Sırt: 365 - 385 aralığında
    Jant: 26 inç

    Bu geniş yanak ölçüsü ile yol tutuşu nasıl bu kadar mükemmel olabiliyor.. Bir yerde bir hesap hatası var ama nerde..

  12. #12
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dar iyidir iyi

  13. #13
    ceyhun737 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Antalya/İstanbul
    Mesaj
    1.674
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    F1 Lastik ölçüleri:
    Ön: Sırt: 305 - 335 aralığında
    Arka: Sırt: 365 - 385 aralığında
    Jant: 26 inç

    Bu geniş yanak ölçüsü ile yol tutuşu nasıl bu kadar mükemmel olabiliyor.. Bir yerde bir hesap hatası var ama nerde..
    Hesap hatası sizde

  14. #14
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Btcc veya Wtcc lastikleri dar yanaklı oluyor. Tabi bizlerde daha iyi yol tutuşu için bunun doğru olduğunu düşündüğümüz için bu dar yanaklı lastikleri tercih ediyoruz..

    Peki F1 neden dar yanaklı lastikleri tercih etmiyor aksine bize göre yol tutuşu zayıflatığını düşündüğümüz geniş yanaklı lastikleri tercih ediyor..

  15. #15
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.620
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    bu jantın 26 inç olması ımkansız bence

  16. #16
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Btcc veya Wtcc lastikleri dar yanaklı oluyor. Tabi bizlerde daha iyi yol tutuşu için bunun doğru olduğunu düşündüğümüz için bu dar yanaklı lastikleri tercih ediyoruz..

    Peki F1 neden dar yanaklı lastikleri tercih etmiyor aksine bize göre yol tutuşu zayıflatığını düşündüğümüz geniş yanaklı lastikleri tercih ediyor..
    bence siz herhangi bir f1team'e mail atın

    beyler bakın olmuyo böyle yanlış biliyosunuz.wtcc olsun roll yapanlar olsun benim gibi pist döenenler olsun biz hep ince yanak kullanıyoruz
    bu nedir şimdi 26" jant diyonuz max 18" jant takıyosunuz birde o yanaklar yakışıyo mu hiç tarzında.

    kesin cevap verirler.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  17. #17
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.095
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    süspansiyonun yükünü azaltmak için o yanaklar kocaman.

    siz ona değilde btcc-wtcc tarzı binek otomobil yarışlarına bakın geniş taban dar yanak olduğunu görürsünüz
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Btcc veya Wtcc lastikleri dar yanaklı oluyor. Tabi bizlerde daha iyi yol tutuşu için bunun doğru olduğunu düşündüğümüz için bu dar yanaklı lastikleri tercih ediyoruz..

    Peki F1 neden dar yanaklı lastikleri tercih etmiyor aksine bize göre yol tutuşu zayıflatığını düşündüğümüz geniş yanaklı lastikleri tercih ediyor..
    cevap zaten verilmiş

    ayrıca jantlarda 13 inchmiş

    benzer konular

    http://www.f1fanatic.co.uk/2013/09/2...ch-wheel-rims/

    http://www.f1fanatic.co.uk/2010/04/0...-sense-for-f1/
    1881 - 193

  18. #18
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    f1 jantları bayadır 13 inç yahu

    hesap hatası yok,üretilen hayvani downforce altında dar yanaklar ezilmesin diye yanaklar yüksek oluyor.ama yol otomobilinde 205 tabana 45 değilde 65 yanak takmış gibi bir etki yaratmıyor.zaten bizin yolda kullandığımız 205 lastikteki 45 yanaktan daha serttir f1 yanakları

    diğer sebebide deiğim gibi süspansiyonun yükünü azaltıp işin bir kısmını lastiklere yaptırmak.daha doğrusu lastikler zaten bu esnekliği gösterecekken süspansiyonun oynadığı aralığı azaltıp aracı yolda daha stabil tutabilmek
    ----------
    hesap hatası şu,yol otomobilinin f1 otomobili kadar downforce üretmemesi.yada open wheel serilerdeki kadar downforcun yarış otomobillerince üretilememesi.

    hatta indy car gibi downforcea ihtiyaç duymayan serilerde de yanaklar f1 kadar yüksek olmaz

    anlaşılmayacak bişey yok aslında aracın teknik yapısı ve hizmet ettiği amaca göre şekillenen birşey
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  19. #19
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Detaylı anlatınca şimdi daha iyi anladım.. Yani diyorsunuzki aşağı doğru yapılan baskıyı karşılasın ve süspansiyondaki sertliğin karşılığındaki olması gereken yumuşaklığı sağlasın diye geniş yanak kullanılıyor..

    Teşekkür ederim..

    Jant Ölçüsü : 13 inç x2.54 : 330mm
    F1 Lastik Ölçüsü : 29 inç x 2.54 : 660mm
    Aradaki Fark : 330mm / 2 : 165mm
    Yanak Ölçüsü : 165mm

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •