User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 100 Km üzerinde balans sorunu

  1. #1
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question 100 Km üzerinde balans sorunu

    Arkadaşlar merhaba başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum ve sizlerden gelecek olan tavsiye üzerine hareket edip ezbere iş yapmak istemiyorum,

    Aracımda air süspansiyon vardı ve yaşadğım bir çok sorundan sonra önlerden airi söktüm sonrasında sağ ve sol taraflara tam dönüşlerde " katur kutur" sesler gelmeye başladı üstüne aks kafalarını değiştirdim ve ses düzeldi, rot ayarını yaptırdık vs vs derken 100 km üzerine çıktığımda aracım balans yapmaya başladı, balans ayarına baktırdım sorun çıkmadı, bazı arkadaşlarım aks bilyesi aks lalesi gibi konular olabileceğini söylediler ama aks bilyesi ve aks lalesinde sorun olmuş olsa sağ ve sol dönüşlerde aynı sese maruz kalırdım diye düşünüyorum, araç ile seyir haindeyken vitesi boşa atıyorum sarsıntı hala deva ediyor yani araca güç bindirmediğim durumlarda bile sarsıntı devam ediyor ki 130 km ye çıktığımda aman Allahım.. Lastik ve jantlarda herhangi sorun yok, aks olayına girmeden bir gün öncesinde bu sorun yoktu,
    aracım 2004 model honda vtec.
    Konu ile ilgili bana fikir verebilecek olan varmı acaba.
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  2. #2
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jantlar replica mı ?

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aksta balans sorunu var belli ki..

    Şaft işi yapan iyi bir tornacıda balans kontrolü yaptırın derim. Yüksek hızlarda dönüşlerde bir titreme, sarsılma var mı?

  4. #4
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jantlar orjinal vtec jantı, dönüşlerde ve yüksek hızlarda herhangi bir ses yok, sadece 100 km ve üzerinde titreme yapıyor sarsıyor
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  5. #5
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ermant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jantlar orjinal vtec jantı, dönüşlerde ve yüksek hızlarda herhangi bir ses yok, sadece 100 km ve üzerinde titreme yapıyor sarsıyor
    Salıncak burçlarını kontrol ettirin. Burçlar tam anlamıyla bozulduğunda araç yolda gezmeye başlar. İlk başlarda ise dediğiniz gibi sürat artmasıyla birlikte titreme yapar direksiyonda. Hatta hızlandıkça direksiyon yerinden çıkacakmış hissi bile yaratır...

  6. #6
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    salıncak burçlarına baktırırım, ama onlarıda 6-7 ay önce servisten orjinal almıştım, eğer onlarda sıkıntı varsa parça garantisinden değiştirirlermi acaba ?
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akslardanda yapabilir. Eğer jant balansında ve lastiklerde balon vs vs gibi sorunlar yoksa. Forumda aratırsan bu sorun ile ilgili konular bulabilirsin. İç aks başlarında bozulmalardan kaynaklı titreme olabiliyormuş.

  8. #8
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bursadan yusuf külcü ağbimizle konuştum, bilyeden olabileceğini söyledi ama bilye bozuk olsa sağ ve sol dönüşlerde ses yapar diye biliyorum, ama bazı arkadaşlarım ise aksa balans ayarı yapılması gerekiyor dedi, yani bu araçlara takılan tüm akslara balans mı yapılması gerekiyor ?
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ermant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bursadan yusuf külcü ağbimizle konuştum, bilyeden olabileceğini söyledi ama bilye bozuk olsa sağ ve sol dönüşlerde ses yapar diye biliyorum, ama bazı arkadaşlarım ise aksa balans ayarı yapılması gerekiyor dedi, yani bu araçlara takılan tüm akslara balans mı yapılması gerekiyor ?
    Aksa balans normal bir olay değil tabi de, sen sadece kafaları değiştirdiğinden kafa takılması esnasında anormal bir durum olmuş olabilir.

    Sırf aks tamiri yapan yer varsa, en iyisi aksları söküp ona vermek. İstanbul'da "aksçı" ustalar var

  10. #10
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam yerine oturmamış olabilir mi ?
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  11. #11
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aksa balans normal bir olay değil tabi de, sen sadece kafaları değiştirdiğinden kafa takılması esnasında anormal bir durum olmuş olabilir.

    Sırf aks tamiri yapan yer varsa, en iyisi aksları söküp ona vermek. İstanbul'da "aksçı" ustalar var

    Bandırmadayım dostum istanbulda olsam sorunu bi şekilde hallederiz ama mesafeler hep sorun işte
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ermant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bursadan yusuf külcü ağbimizle konuştum, bilyeden olabileceğini söyledi ama bilye bozuk olsa sağ ve sol dönüşlerde ses yapar diye biliyorum, ama bazı arkadaşlarım ise aksa balans ayarı yapılması gerekiyor dedi, yani bu araçlara takılan tüm akslara balans mı yapılması gerekiyor ?
    İç aks bilyaları dönüşlerde ses yapmaz. yapanlar dış aks başındakilerdir. Aks mili veya diğer aks parçalarında haddinden fazla boşluk veya buna benzer eğilme bozulma varsa ihtimali var.
    Kısaca lastik jant balansı değilse aks değilse şanzıman içindeki difransiyel bilyalarına kadar gider iş

  13. #13
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bakalım götürdüğümüzde belli olacak ama diferansiyel konularından olacağını sanmıyorum. aks kafalarını yerine tam oturtamadıklarından dolayıdır diye aklıma geliyor, çünkü bu aks muhabbeti değişmeden önde buna benzer bir konu yoktu ve hatta ve hatta taktığım aks kafaları orjinal içerisindeki lalelere ellemedik bunuda atlamayayım
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  14. #14
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyler benimde 125 km hızda dıreksıyon cok tıtrıyor
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  15. #15
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Usta baktı ama aks ile alakalı bisey yok dedi, lastikciye gittim balans yaptı 2 kere daha ne yapayım ya benzin döküp yakayimmi arkadas !! Yine devam ediyor, lastikler mı gitti acaba Aklımda deli sorular
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  16. #16
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam öncelikle geçmiş olsun.
    Ben sizin yerinizde olsam air sistemini söken kişiye gidip durumu anlatırdım gerek tatlı dille gerek çirkefleşerek. Genelleme yapmak doğru değil ama çoğunluk olarak ustalar kendi yaptıkları işi orijinale döndürürken iki kat daha özensiz çalışıyorlar. Yani bu kadar aradığınız sorun saçma bir sıkılmayan somun, sağdakini sola soldakini sağa takılan amortisör gibi trajikomik şeyler bile çıkabilir.

  17. #17
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağa sola dönüşlerde sizin dediğiniz gibi joint denilen aks başları ses yapar
    Onun haricinde genelde akselerasyon halinde sallantı yapan da aks lalesinden kaynaklı olabilir.
    Kötü lastiğe de yapılan balans genelde direksiyona vurur arabayı sallamak yerine.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  18. #18
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Airleri sökme konusunda sıkıntı olmadı zaten aks kafalarını değiştirirken amartisörün alt bağlantılarıda söküldüğünden sadece üst bağlantıların vidaları söküldü sonra çıkarttım attım zaten, bursada kent meydanında sadece aks işi yapan birisini buldum onunlar irtbata geçtim söktürüp ona götüreceğim aksta boşluk olabilir diyor, aldıüım aks kafasıda URW bakacak bakalım.
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

  19. #19
    Çöllü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Balıkesir
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lastiklerini söktür içlerini temizlettir Büyük ihtimalle içlerinde nitrojen yada başka bir sebepten dolayı balans yapan toz kir parçacıklar var.. Ardından her teker için ayrı ayrı balans yaptır Aracın Üzerinde Sökmeden !

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •