Kullanmadan kullanmaya fark olur sistemlerde. Ben auto6r nin baskı balatayı 120,000 de değiştirdim ustaların daha gider demesine rağmen, millet 30 binde 40.de baskı balata yedi durdu.Marka fanatikliği büyük hastalık ülkemizde,bende çeşitli marka araçlara sahip oldum forumlarında dolandım,forumda arabasına toz kondurmayan ama servis kapısında, çok affedersiniz ana bacı söven çok adam gördüm,kullanılan saatler bile etken olabilir,sıkışık trafikte ki araç ile daha rahat saatlerde kullanılan araç aynı sorunları yaşatmaz bence.bizde 5 tane fluance var işte ikisi sorun verdi üç ü vermedi,bu demek değil ki bu sistem sütten çıkmış ak kaşık.
edc ile ilgili en yanıltıcı noktalar birisi hill holder dır mesela, hafif eğimlerde fren pedalına hafif basılırsa devreye girmez,pedala biraz sert basmak yada dibine kadar basmak gerekir,kısa bir bas çekte de devreye girer mesela bunu bilmediğimiz zaman sistem frenleri bırakmadan şanzıman güç bindiriyor ve sonrasında sert birazda sarsıntılı bir kalkış oluyor,bunun dışında sistemde zararı illaki oluyordur,bunun gibi detayları da kullanarak öğreniyoruz.
dsg de kullandım. kıralık yeni 308 de kullandım. 308 100 km kullandım 1.6hdi otomatik. çift kavrama değil ama gayet güzel geçişleri var.arıza durumunu bilemem tabi
3 seneden fazla oldu EDC megane 3 kullanıyorum, 1-2 geçişlerinde sarsıntı yapıyor, bir de özellikle dur kalk trafikte 1den 2 ye atacağı zaman gaz keserseniz silkeliyor hissedilir şekilde, onu dışında diğer vites geçişlerinde sarsıntı vs söz konusu değil. DSG gibi seri geçişleri olan bir şanzıman da değil. Sadece 1 kere hararet yaptırdım o da araba daha 150 kmdeydi, dik bir yokuşta geri geri çıkmak zorunda kaldım, tam ayarlayamadım da gazı, bu yüzden hararet yapmıştı. Onun dışında herhangi bir sebeple servise falan gitmedim şanzıman için.
edc li fluence kullandım vites geçişleri çok güzel değiştirirken kafa sallama yığılma yapmıyor aracın hızlanmasıda bi o kadar iyi yakıtıda manual den farklı değil bence alınır
evox
Edc reno alınır
Çok sıkışık trafik sürekli dur kalk olan yolda manuel modda ilerlendiğinde sarsıntı veya sıcaklık artışı vs olmaz
Şirkette fluence eskittik sorun yaşamadık diyebilirim
Ben şu an şirkette 1,5powershift tdci focus kullanıyorum şimdilik gayet güzel ama sıkışık trafikte sanki bir süre sonra kavrama sarsıntısı başlayacak gibi hissediyorum
Sonuçta yeni nesil tüm şanzımanlar bana göre narin
Yani eski klasik 4 oranlı vb beton gibi baltazar otomatik sistemlerin sorunsuzluğunu beklememek lazım şahsi görüşüm
Performans , konfor ve tüketim avantajı geldi ama işte bir yandan da narinleşti yeni nesiller..
Tesla Model Y Sr
Biraderde var edc şanzımanlı fluence, araba 80k kilometrede şimdiye kadar hiç bir sorunu olmadı. 1. vitesten 2ye geçerken bazen kararsızlık yapıyor, ama onun dışında bir sorunu yok. Şirket aracı da fluence o da 20k kilometrede o da sorunsuz.
Tango-1 never dies.
edc de biraz daha dikkatli olmak gerekiyor kullanırken, en azından gelen şikayetler hep o doğrultuda gozukuyor , ama bence servis bakımlı tercih edilebilir sorun yaşanıyor diye sizde sorun yaşıcaksınız anlamına gelmiyor dsg den çok farklı gormuyorum sorun kısmında
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
1den 2ye geçerken bazen sarsıntı yapıyor, başka bir sıkıntı yaşamadım. yazılımı tavsiye etmiyorlardı, 250nm tork üstünde sıknıtı çıkarabilir diye.
Sıfır Megane ST 1.5 110 EDC almıştım, Edirne'den, oradan İstanbul'a ve şehir içinde de kullanım bir süre, hastası olmuştum DSG'den çok daha iyiydi sessizlik ve sarsıntısızlık olarak. İlerleyen dönemleri bilemeyeceğim ama ben gerçekten çok çok beğenmiştim.
manuel moda alarak bu problem ile yaşanılan sorunu gideremezsiniz arkadaşlar yok öyle bir dünyaha 1-2 kararsızlığını gidermiş olursunuz o başka.
bu şanzıman ile ilgili problem sizin sokak dili ile bildiğiniz yarım debriyaj denilen olayı yapamamasıdır, şöyleki 1inci vitesin dişlisi afaki konuşuyorum size 4000rpmde 32km/h elde ettiriyor ise bu 1000rpmde 8km/h yapabildiği anlamına geliyor özetle siz trafikte ilerlerken saatde 3km/h ile yada 5ile gidince 1inci vitesde şanzıman sabit bir dişli olduğu için esneme payına sahip değil ve bu sebeble motor 700-800rpmlere kadar bile düşüyor ve bu şanzıman-motordaki volan-baskı balataya tek kelime ile inanılmaz aşınma yapıyor.
işte bu sebepten bu şanzımanlarda özelliklede trafiği yoğun kentlerde şanzıman hararet uyarısı alırsınız, bunu ekranda görüp farketmeyenler bile çok geçen forumda bir tanesi inatla bende olmuyor bende olmuyor diyordu 130binde şanzımanı iptal olunca beyininden kontrol edilince bu uyarıyı 12 defa aldığı ortaya çıkmış.biliyorsunuz bu uyarı anlık bir uyarı.
problem şuki her ne kadar anlık bir uyarı olsada şanzımanın içersinde olan biten bizi ilgilendiren kısım, şanzımandaki baskı balata hızla aşınıyor ömür kaybediyor ve değişimi garantiniz yok ise 2015 nisan ayında bile sorduğumda 5400tldi![]()
dahada kötüsü bu kullanımıda etkiliyor, nasılmı? bu baskı balata yüzeyi her aşındığında şanzımanın beyni robotiği bunu hesab edemiyor.
siz sıfır manuel aracınızda debriyajı kaldırdığınızda atıyorum 3cm sonra kavrıyorsa bunu 100binde yaptığınızda 5cmdde kavraıyor sizde buna göre pedalı kullanıyorsunuz.
işte bu şanzıman bunu yapamıyor,yani evet ben aşındım şu an artık 3mm değilde 1.8mm kalınlığındayım 1.2mm daha erken kavramaya başlim diyemiyor ve başlıyor 1-2 kararsızlığı, 5-6 lönk diye vites geçişleri, geri geri giderken sarsıntı vs vs vs.
bu şanzıman bizde tek tek satılan bir şanzıman aman aman satışı yok, gidin bir Google amcada bunun belki milyonlarca satıldığı amerikada ford için powershift recall diyin bakın bakim neler çıkıyor karşsınıza.
bu şanzımana ford için dava açıldı,100,000binlercesi toplatıldı onarıldı yine hüsran oldu ve amerikada kötü uyduruk aman uzak dur rehberi anlamına gelen lemon yada lemon guide listelerinde baş çeken bir şanzıman.
hayır maden o kadar düzgün ise neden Volvo aynı şanzımanı alıp Getrag baskı balata değilde içinde Haldex baskı balata kullanıp baskı balatanın et kalınlığı artırıp, yüzeyini genişletip birde dahada önemlisi kuru şanzımandan yağlı şanzımana geçirti Getragı tüm Volvo modelleri için aynı şanzımanda?
emin olun Volvo bir şey yaptırıyorsa sebebi vardır![]()
Evet otomatik araç mantığıyla kullanmamak lazım bu araçları vites atarken gaz pedalından ayağımızı çekmek gerekiyor. 2011 Astra vardı bizde Dizel+Otomatik herkes leş gibi diyordu araç için ama ben dediğiniz yöntemle hiç bir sorun yaşamadım. Fakat 508' in kasası büyük olduğundan sanırım kalkışlarda silkeleme yapıyor, evet çok az yakıyor ama ister istemez şanzıman bazen aptallıyor. Benim söylemek istediğim Fluence şiir gibi akıp gidiyorken (ayağım gazdayken) 508 sarsıntılı atıyordu. Doğrudur yetkili servisinde ücretsiz olarak attırdı yazılımı.
kusura bakmayin da pejonun sanzimanina iyi diyeni ciddiye almam.
3008 deki kadar igrenc bir ot. sanziman dunya uzeride esi benzeri yoktur bence
Best German Engineering
Vorsprung durch Technik
O aslında otomatik şanzıman değil Robotize diye geçiyor, manuel vites düşün robot senin yerine debriyaja basıyor. Yavaş ve sarsıntılıdır. Alışınca biraz daha konforlu oluyor yoksa vites geçişlerinde namaz kıldırır. Başka bir arkadaş yazmış en konforlu kullanımı hafif gazdan ayağı çekmek geçişlerde.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)