Bu konu daha önce açılmıyordu güncel postları göremiyorduk. Bugün düzeldiği için bir güncel çekeyim. :)
Printable View
Bu konu daha önce açılmıyordu güncel postları göremiyorduk. Bugün düzeldiği için bir güncel çekeyim. :)
Evet konuyu hortlatmis olucam ama onumuzdeki kisa bir sure icerisinde bir coupe satin almak istiyorum kismetse. Ilanlarda dolasirken bu arac gozume takildi fiyat cok iyi aracta guzel duruyor ama emin olamadigim icin birde buradan sormak istedim bu arabayi goren bilen duyan var mi acaba bilgi verirse ona gore sahibi ile iletisime gecicem.
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres
edit kasası vs cok yorgun değil ama ben olsam başka seçeneklere bakardım.
bitik bence. araba 94, ön bıyık sacı maykajlı böbreklerin biri farklı öteki ondanda farklı :) önden kazası muhtemel. çizgileri iç açıcı durmuyor. içi zaten ayrı bi dünya. 198 bin km hiç inandırıcı gelmedi. 400 bini rahat vardır. araç konsolundan farklı renk torpido takılmış. toplamak için toplanmış bir araba bence, motor içini tahmin edemiyorum. 15 li rakamlar bile fazla olur bence yiyeceği rakamları göz önüne alırsak
25 bin tl butcem var ortalama o giyatlara eli yuzu duzgun bir e36 ariyorum tercihim 2 litre ve uzeri duyaniniz edeniniz olursa yazarsa konuya sevinirim. Gonul isterki m3 alalim ama maalesef henuz o rakamlara cikamiyorum.
Eğer satmadıysa bir görüş
http://www.techturkey.com/forum/otom...ml#post8369631
Bmw alırken uzun yıllar binicisi iseniz, şanzımana takılmayın. Getrag manuel şanzımanın fiyatı 600tl şaşmazda. 400-500tl işcilik ile 1000-1100tlye takılıyor ve sanırım istanbuldasınız oradada aynı fiyatlara takabilir taktırabilirsiniz. Aracım için demiyorum size tavsiyem, otomatik alın :) Otomatik vites E36dan genelde bütün gençler kaçar cünkü manuele göre kalkışta hantaldır fakat (+20tork) mevcuttur. Birde manuel E36ların bir çoğu her köşede yan yan yan rolling diyerekten motor sürekli sıkıştırmaya uğruyor ve erken motor yiyorlar yada erkenden yağ yakma duman atma başlıyor birde bu motor yiyenler m52 ise vay halinize.. Otomatik viteste çok fazla kişi bu araçla yanlamayı düşünerek almaz, keyif konfor alır. Bu aracı sattıktan sonra düşündüğüm araçlar Cooper S (otomatik kesinlikle otomatik) yada e36 cabrio (ve yine kesinlikle otomatik) 2.el araçlarda 300-500 masraf olur korkmam sormam sordurmam lafını yapmam fakat bir aracın motor yada şanzıman problemi çok çok daha yüksek rakamlardır. Bu sebeple alacağım araçta her zaman iki şeye dikkat ederim; AZ el değiştirsin, Spor bir araçsa Tutulmayan motoru yıpranmayan model olsun (cooper s otomatik- e36 otomatik - e46 otomatik - z3 otomatik v.s.. vs..) birde kaporta aksamı macun dolu olmasın. Cünkü motor yapılır şanzıman yapılır ama aracın kasası kordonu bi kere kaymışsa geri toplanması milyarlarda harcansa toplanamaz.. 25 bakiyeniz varsa 22-23 liralık temiz otomatik işinizi görür. Alacağınız 24-25liralık manuelden %1milyon daha az masraflı ve temiz olur. Hayırlı forumlar..
1100 1200 tl ye sağlıklı bir şekilde manuel e çevirmek olanaksız...
sadece 1100 1200 liraya çıkma set alır..
setin içinde de şanzuman baskı balata ( ki çıkma baskı balata takmak akıl işi olmaz ) alt merkez üst merkez çatal ve pedal takımını verirler..
alt üst merkez çıkma takmak sağlıklı olmaz kafa rahat olmaz.. verdikleri debriyaj hidrolik hortumları ekseriyetle sağlıklsızdır..
söz ün özü : çıkma olarak sadece pedal takımı ile şanzumanın kendisi kullanılabilir..
kafa rahat binilecekse : 0 baskı balata set.. 0 dan hortumlar ( ki sadece hortumlar bile 200 lirayı bulur )
0 alt üst merkez alınır
ayrıca otomatiğin şaft ı olmaz.. revizyon gerekir oto şanzuman boyut olarak kısa manuel uzundur..
tüm bunlar ı yapıp kafa rahat binmek kulaktan duyma rakamlarla 1100 1200 liraya hayalden öte geçmez
2 kez oto e 36 yı manuele çevirmiş birisi olrak yazıyorum bunları..
son olarak : set in içinden baskı balatayı bana vermeyin alt üst merkez istemiyorum deseniz bile rakamı aşağı çekmezler..
2 kez manuele çevirdim fabrikasyon tadında idi ikiside kullanırken.. genelde kazık gibi olur e 36 ların debriyajları..
pamuk gibi olmuşlardı..
rasyonel olarak bugün bu seviyede manuele geçiş minimum 2000 - 2500 den başlar..
sevgili ömrümtolga :
size naçizane tavsiyem ise şu olur
25 bin gibi rakamlara müstesna bir e36 zor.. hoş 50 bin istedikleri sağlıklımı bana göre onlarda değil.. zira en temizi dediklerine bile ( şahsım için söylüyorum ) kafa rahat binmek için 5-10 bin gider :)
elbette nadide araçlar vardır.. benim gibi biraz değil epey müşkülpesent olan arabasına.. onları tenzih ediyorum
bmw ye binenlerin anlamsız bir algısı vardır sanrufsuz olmazmış :) bu algıdan ötürü sanrufsuz binilebilecek temizlikte bir araç bulabilirsiniz..
lakin şunu unutmayın : bmw değil her eski araç masraf adına saatli değil serseri bombadır...
bu psikozun önüne geçmenin yolu da maliyettir..( mekanik olarak yenileme : baskı balata.. bobinler.. tüm soğutma sistemi.. aks lar bileyeleri..akışmetre.. vs vs vs )
Hepinize yorumlariniz icin ayri ayri tesekkur ederim. Otomatik vites araclari 2010 ve uzeri tercih ediyorum. Onun disinda bir onceki aracim 96 model k11 micra 1.3 benzinli. O yuzden eski araclarin ne gibi sorunlar cikartabilecekken manuel ile otomatik araclarin ne gibi kullanildiklari hakkinda fikrim var. Maalesef piyasa almis basini gitmis bugun anadol icin 7 bin tofas grubu icin 12 13 bin isteyenler var ama her ne kadar boylede olsa bir gercek var 90 kusur model bir arac icin 30 bin uzeri para odemek bana mantikli para gelmiyor. 30 bin dememdeki asil neden de buyuk hacim olur temiz olur o sekilde yoksa normalinde 20 25 arasi ideal rakamlar. Otomatik alip manuel yapmak gereksiz zaman ve para kaybi. Cok fazla iscilik isteyen bir is. Ayrica mekanik onarim kisminda sikintim yok ailemde tamirci var (her ne kadar bmw sevmesede el atar) benimde elim anahtar tutuyor (ki otomobil sektorunden birisiyim) o yuzden onlar sorun degil.
Umarim kendimi ve tercihlerimi ozetleye bilmisimdir. Tekrardan yorumlariniz icin tesekkur ederim. Her yorum benim icin degerlidir. Bir bilgi ve tecrube yatar altinda. Sevgiler ve selamlar
Ben 2 hafta önce 98 model e36 320 coupe satın aldım. Arabanın hangi aksamına elimi atarsam oradan japon yapıştırıcısı ve silikon çıkıyor. Ankara gibi bir şehirde parça bolluğu varken, arka stop içerisindeki duylar yok. Korna ayakları ile yapmışlar , Sunroof sağlam denildi, içeri girmiyor. Daha neler neler. Ve ben piyasanın üstünde bir rakama aracımı satın aldım. :)
Çok üzüldüm. Tabi boyle seyler bir sure sonra aractan sogumaya neden oluyor. Insallah sizde de oyle olmaz. Ben bir sure sorunsuz binecegim bir arac ariyorum 2 ile 3 yil sorunsuz derken agir hasarsiz veya gecmisinde 50 kere toplanmamis arac. Yoksa benim icin gerisi cok onemli degil. Yeri gelicek bende yanlicam yeri gelicek bende surtucem boyaticam ama direkleri saseleri islem gormusse o sorun iste
e36 yı bırakın e46 nın bile miyadı doldu artık piyasadaki araçların büyük bir çoğunluğu japon+silikon+akıllı vida desteği ile ayakta duruyor
Piyasa çok kötü ama almak isteyeni hiç etkilemiyor,bi arkadasim 98 model sedan 3.20ye 35k para verdi.Sanruf arızalı komple boyalı yarim yamalak m yapılmış,arka tampona difüzör takarak m diye geçirmişler.Piyasa çok kötü kesinlikle bu kasaya vereceğiniz parayla e34 almanız çok daha mantıklı
zorbey fragman hacminde değinmiş sıkıntılara .. :)
ben kozmetiğe değinmemiştim bile .. zira elzem olan evvela aracın mekanik kondisyonu olmalıdır kozmetikten önce..
biraz açayım :
mutlaka ama mutlaka 10 aracın 8 inin iç havalandırma ızgarası ( bilhassa ortadaki büyük olan ) kırık yamuk yada arızalıdır direk göze batar amiyane ifade ile '' uyuz '' eder..
hemen hepsinin kapı kartonları içten silikonla yada tel gibi çözümlerle tutturulmuştur tırnak yuvaları kırıktır ( sebebi ise : e 36 nın görece en pahalı ve zor temin edilen kozmetik parçası olmasıdır )
hemen hepsinin özellikle ön kapılar olmak üzre cam krikoları eli kulağındadır.. yağmurlu bir günde pat diye düşer kaldıramazsınız..
hemen hepsinin torpido kapakları ya yamuk yumuk durur yada açınca pat diye düşer ..
hemen hepsinin deri koltukları içler acısı haldedir.. özellikle ön iki koltuk.. recaro varsa yan destek kısımlarındaki metal uzantı deriyi ya delmiştir ya delmek üzredir..
hemen hepsinin farları ya yan sanayidir yada orj olsa bile sinyal ayakları kırık silikonla sevişiyorlardır.. :)
bir çoğunun ya dijital klima panelinde arıza vardır ya panelin ardındaki rezistans ı bozuktur ya klima kompresörü arızalıdır..
değişeni yok derler ama en küçük darbede 36 nın paneli oynar yerinden.. sonrada far bıyık sacı sinyal ahengi bir türlü yaşam bulamaz.. vs vs vs vs diye diye diye gideeerrr...
inanın sadece bir kaç dk da aklılma gelenleri yazdım daha mekaniğe girmedim..
elbette bu söylediklerimin çoğundan muaf araçlar ve kıymetli sahipleri vardır onları tenzih eder hoşgörülerine sığınırım lakin ekseriyetle hakikat budur..
bu araçların ruhu olduğuna inanıyorum ve benim ruhumla aşk seviyesinde birbirlerine dolandıklarına..
bu hissi rabıtayı yaşamayan adama e36 zül dür.. öyle alayım 6 silindir sesi duyayım yanlayayım hoplayayım zıplayayım diyen adama hevesi geçene değin caziptir.. sonrası işkence olur :)
Hocam çok güzel yazmışsın eline sağlık. Ben de ekliyim bikaç tane çoğunun soğutma sistemi sıkıntılıdır özellikle lpg lilerin. Antifriz nedir bilmeyen arabalar var. Termiği pervanesi sağlıklı olan azdır. Yağ kaçaklarından altına girilemeyen arabalar gördüm. Kaput bagaj amörtisörlerine dikkat etmek lazım kafaya inmemesi için :) . Sunroof herkes olsun ister ama kimse bakımını yaptırmaz ya da bozuksa kalır öyle çünkü iyi paralar yer tamiri. Diye uzar gider liste :)
Diğer yandan güzelide müptela eder insanı :)
evet.. kesinlikle müptela eder :)
mekanik dahil aracın tamamına dair bir ara daha detaylı yazarım.. tabi ki bu kez artıları ile birlikte..
E36 gerçekten çok zor ama verdiği keyif yüzünden eşi benzeri olmayan bir araç.
Aylarca temiz bi coupe almak için uğraştım çok vazgeçip farklı arabalara yöneldim ama yine de aradığımı o arabalarda bulamayıp (ki biri 100k olmamış 1.8t agu a3 diğeri sayılı temizlikte e39du) gözümü karartıp bi 36 coupe sahibi oldum.
Ben aracı alırken kaza boya değişen takıntılı biri olmadığım için geçmişini çok kurcalamadım nice değişensiz koleksiyon değerinde araçlar gördüm ne camı açılıp kapanır ne kliması çalışır ne bıyık sacı yılıyla aynı olur vs vs. Tek isteğim içime sinecek temizlikte ve donanımda olmasıydı ve ona bakarak aldım. Belli başlı masrafları yaptım hala da yapmaya devam ediyorum çünkü bu arabaların masrafsızı yok her zaman para harcayacak bir yer mutlaka buluyorsunuz.
Ama bakılan araç gerçekten sahibini kolay kolay yarı yolda bırakmıyor. Yapılanı inkar etmiyor.Ve en güzeli usta usta gezmeye gerek kalmadan kendi aracınızın ustalığını yapmayı öğreniyorsunuz çünkü her parça sanki lego gibi. Keşke bu arabalara daha erken zamanda sahip olabilseydik.
Arayan arkadaşlar inşallah içlerine sinecek arabayı bulur :)
ben de bos gecmeyeyim :)
kapı fitilleri cogunun paramparcadır. özellikle kupelerinki pahalı oldugu icin icine serum hortumu sokmak gibi cozumlerle idare edilir yada paramparca vaziyette kaderine bırakılır. 4 kapılara da megane1 kapı fitili metrelik alınarak ucuz cozumler bulunur.
genelinin tavan dösemesi sarkıktır yada yeniden kaplanmıstır, kaplatan adam icin orjinale sadık kalınmıs olması hic önemli olmuyor :) cunku asıl cozumu tavan dosemesini degismek.
arka kelebek camları silikonla yapıstırılmıs coupeler gordum.
kapı cıtaları genelde silikonlanır. öncesinde cizikler icin mat spreyle boyanır :)
Bu arada bos gecmiyim. En azından son bikac yılını bilincli ellerde gecirmis bir E36;
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres
Döşeme işi ehline verince en kolay halledilen iş bence tavan döşemesi orjinalde süngerli olduğu için kolay sarkıyo hiç müdahale görmese bile o yüzden bence sıfır yapılmışı daha makbul kardeşim. Çarşamba günü ramazan ustadaydım jm nin koltuk süngerlerine dolgu yaptı koltuklar daha bi güzelleşti :)
Konuyu aktıf görmüşken bende yazayım,
Arkadaşlar e36 m3 arıyorum ilan dışı, fiyat aralığı yok ederi ne ise veririm.
Bu aracın boya kodu nedir
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres
Bu aracı bilen eden varmı. E36 dan anlamayan biri olarak yorum ve favorilerinize ihtiyacım var
eski aracım ilana düşmüş ankarada kaza yaptı bendeyken bir parça değişeni vardı aracın sol arka camurluk kazadada ön 2 yi değiştirdiler diye biliyorum aman düşmeyin bilginiz olsun.değişensiz diye satılmaya calısılıyor
Cabrio e36 alınır mı? Neye dikkat etmeliyiz ve var mı tavsiyeleriniz
BU arada araç m3 değil 3.20 olan bj 320 plakalı olan kırmızı..
2000 yılında sahibi olduğum araç sanki. İlk sahibi Ebru Gündeş idi 34 plakaydı, sonra 06 KG idi plakası. 2001 yılında 120.000 kilometredeydi. E36'da M3 hariç Estoril Mavi individual olarak sipariş ediliyordu, resimlerden baktığım kadarıyla sonradan eklenen direksiyon tuşları ve torpido gözü üzerine eklenen M stickeri (Limited edition M modellerinde eklenir bir 328i de olması mümkün değil zaten) hariç donanım benim kullandığım araçla aynı.
Araç ben sattıktan sonra feleğin çemberinden defalarca geçmişti. 1998 model olarak individual Estoril Mavi olarak ve benim kullandığım araçlara birebir ne eksik ne fazla aynı donanımlara sahip ikinci bir 328i Coupé olma ihtimali biraz zor sanki.
3.20 kırmızı e36 ''ankara'' bilgisi olan var mı acaba?
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres
Çok temiz gibi geldi gözüme bilemedim, ne dersiniz
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres