Orijinalini görmek için tıklayınız : İstanbul Otodrag Kupasi (İstanbul Park Yarış Pisti start-Finish Düzlüğü) 2013
KingoAtmo
13-03-2013, 08:51
abi ben 106 - saxo ile 12.9 yaptıktan sonra elensem kaç yazar :) ,
ayrıca punisheri atmosferik araçlarla yarıştırmak, oraya hapsetmek demektir, kendisine en yakın atmosferikle arasında 1 sn . var :) , adam arabasını 20 sene geliştirmese, yinede kimse geçemez onu ..
Atmosferik kategoriyi bitiriyor saniye sistemi. Dünya da başka bir örneği var mı aşırı besleme otomobil ile atmosferik otomobilin aynı kategoride yarıştığı? Önden çeker otomobil ile 4 çeker otomobilin aynı kategoride yarıştığı? Kıstasın sadece saniye olduğu gruplandırma örneği var mı başka? Ben Türkiye'deki saniye sistemine karşıyım. Yoksa Saniye sistemi atmosferik, aşırı besleme, önden çeker 4 çeker gibi kategorilendirilirse karşı değilim.
Saniye sistemi insanları turbo 4x4 yapmaya yönlendiriyor Türkiye pist koşullarınıda düşününce.
Hızlı bir 106 seeding te 12.9 yaptı, yarışmaya katılan bütün 106 lar 13sn yaptı. Bu adam kendi denk araçları arasında en hızlı olmasına rağmen belkide ilk yarışta elenicek.
Punisher seeding te 11.8 yaptı, turbo önden çeker bir otomobil 11.9 yaptı. yarış zamanı basıncını 0.2 açtı ve yarışta 11.7-11.6 yaptı. Atmosferik aracın kabahati ne? İlla nos mu bağlaması gerekiyor? Neden atmosferik araçlar içinde yarışamıyor bu kadar emek verilmiş bir otomobil?
Ahmet Sato,Vts_power, Bazoka,stlegal ya da Hulk En hızlı önden çeker otomobil yapmak için kıyasıya yarışırken, neden 4 çekerler ile yada arkadan itiş otomobiller ile sınıflandırılıyor? Bu adamların çekişmesi en hızlı önden çeker olabilmek değil mi?
Amerikan ile import araçların özel yarışlar harici aynı sınıflarda yarıştığını ben görmedim.
Usa de domestic vs. import yarışları düzenleniyor fakat onlar geleneksel düzenlenen yarışlar.
Ben illa hacim olsun başka bir kıstas olmasın demiyorum. Hacime göre kategorilendirip, seeding süresine göre uluslar arası eşleştirme ile yarıştırılması taraftarıyım. En düşük süreyi yapan 5 kere arka arkaya kalkıp aracın bu kadar yorulması dünya da yok.
Generate ladders (http://www.nhra.com/competition/ladders.aspx)
buyrun eşleştirme sistemi, Pro ladder sistemi kullanılıyor, seeding sürelerine göre ve sınıfındaki araç sayısına göre eşleştirmeler belirleniyor.
Kemalcan akhisar da helak oldu, ard arda 3 araç eledi yanlış hatırlamıyorsam. Yazık değil mi?
Kadir abi ve erkut siz atmosferikçisiniz nasıl olurda saniye sistemini savunuyorsunuz aklım hayalim almıyor. Sen araç hazırlıyorsun atmosferik, kılı kırk yarıyorsun, 3 hp için 1000dolar para harcıyorsun, turbo araçlar ile aynı kategoride yarışmayı kabul ediyorsun.
Neyse ben daha fazla yazmak istemiyorum. Yurtdışı örneklerini inceleyin, Amerika dediniz Amerika da böyle bir sistem yok.
sen bizim gibi düşünmüyosun çünkü beni turbo arabayla kalkmak ya da 4x4 rahatsız etmiyoki geçersem benim için gururdur öyle 0.2 açtı geçti diye bişey yok 0.2 açar geriye de düşer kupa derdimiz de pek yok sürenin kingi olmak daha değerli çünkü senle kalkan 2jz niye açamadı o basıncı ya da turbo + nos golf reelde öyle olmuyo çünkü
ama değindiğin noktalar çok iyi evet seedinge göre yapılan eşleştirmenin en güzeli tabloda görülen önerdiğin yöntem her zaman desteklediğim şey hacme göre kuraysa tam bi rezillik bunu her hacimli yarıştan örneğini verebilirim eşleştirme sistemi verdiğin tablo gibi olmalı kesinlikle
bak ben kılı kırk yarıp bazen o 1000 doları harcayıp geriye düştüğünü fark edip tekrar acımadan 1000+ daha harcarım ama harcayamayan adam da yarışmaktan mahrum kalsın istemem arabalar bi günde yapılmıyo adamlar geliştirir gizli nosların strokerların arasında kimse kalsın istemiyorum ya da sürücü dahil 900 kg dendi ama rakip 800 geldi bunlar olmasın güvenlik kısmını ayrı bi yerde tutalım ki akhisar ekibi bu konularda gayet başrılı süreli yarışma sistemini ayrı
eğer hacme dönersek çok insanın hakkı yenecek bunu senelerdir yarışan herkes biliyo neler olacağını
TR de tüm yarışacak 1.6 honda olsun 106 olsun 12.7 yapıp da üzülecek adamı bana bi göstersenize :hahaha:
sen bizim gibi düşünmüyosun çünkü beni turbo arabayla kalkmak ya da 4x4 rahatsız etmiyoki geçersem benim için gururdur öyle 0.2 açtı geçti diye bişey yok 0.2 açar geriye de düşer kupa derdimiz de pek yok sürenin kingi olmak daha değerli çünkü senle kalkan 2jz niye açamadı o basıncı ya da turbo + nos golf reelde öyle olmuyo çünkü
ama değindiğin noktalar çok iyi evet seedinge göre yapılan eşleştirmenin en güzeli tabloda görülen önerdiğin yöntem her zaman desteklediğim şey hacme göre kuraysa tam bi rezillik bunu her hacimli yarıştan örneğini verebilirim eşleştirme sistemi verdiğin tablo gibi olmalı kesinlikle
bak ben kılı kırk yarıp bazen o 1000 doları harcayıp geriye düştüğünü fark edip tekrar acımadan 1000+ daha harcarım ama harcayamayan adam da yarışmaktan mahrum kalsın istemem arabalar bi günde yapılmıyo adamlar geliştirir gizli nosların strokerların arasında kimse kalsın istemiyorum ya da sürücü dahil 900 kg dendi ama rakip 800 geldi bunlar olmasın güvenlik kısmını ayrı bi yerde tutalım ki akhisar ekibi bu konularda gayet başrılı süreli yarışma sistemini ayrı
eğer hacme dönersek çok insanın hakkı yenecek bunu senelerdir yarışan herkes biliyo neler olacağını
TR de tüm yarışacak 1.6 honda olsun 106 olsun 12.7 yapıp da üzülecek adamı bana bi göstersenize :hahaha:
Abi ne kurası kimse kuradan bahsetmedi
Siz ne bilali nede beni anlıqyamadınız
Biz USA standartını oturtalım diyoruz sizde sürekli UsA de böyle böyle diyip durdunuz oraya kuralları yazdık yine bu sefer lafı değiştirdiniz aracımıızı niye ağırlaştırıyoruma getirdiniz
İşinize nasıl gelirse öyle yazıyorsunuz bu çok üzücü gerçekten
Hacimsel olup saniyeli seeding ve kg limitli olması taraftarıyız
Kg limiti ne için işte kemalcan ile aramızda 1 saniye var niye kalkıcam diyorsunuz ya onun için
1.6 NA daha hafif 2.0 na aractan olma kuralı olucak durumlar eşitlenmesi için
Aynısı turbodada geçerli
Sako diyelim 1000 kg limitse hulk 1100 olucak
Aynı USA deki gibi yani
Ve seeding yapılıp aynı gruptaki en iyi den en köüye doğru eşleşme olucak
Hasan abi sen benim yazdıklarımı iyi anlamamışsın bende sana hayret ettim
Gizli nos dediğiniz nedir ya filitreden ya emmeden verebilir zaten neyin gizlisi yapmayın Allah aşkına hepiniz nosu tanıcak kadar bilgili değilmiainiz çıkarlarınız doğrultusunda alternatifler atmayın ortaya
Sinan'S2k
13-03-2013, 10:11
Sadece gizli saklı yapılacak işlerden dolayı bende hacime karşıyımdır. Kısıtlama olmasın bence herkes ne basıyorsa kaç kg ise öyle olsun. Türkiye'de dragda kural yıkmak çok kolay.
Gizli nos olayı da 2004-2005 de biz yarışırken vardı. Ne üçkağıtlar dönüyordu o kadar hafife almayın. Emme manifoldunun gözükmeyen kısmından bir emiş hortumu takıyorsun içinden de çelik nos hortumunu geçiriyorsun. Nos tüpüde çamurlukların içine bu kadar basit. Motoru ya da emme manifoldunu sökmeden o nosu bulanı da alnından öperim. Onun için bu kadar üçkağıda açık bir sistem yapmayın bence. Herşey serbest sırf süresine yarışılsın kavga gürültü olmasın.
KingoAtmo
13-03-2013, 10:19
Abi ne kurası kimse kuradan bahsetmedi
Siz ne bilali nede beni anlıqyamadınız
Biz USA standartını oturtalım diyoruz sizde sürekli UsA de böyle böyle diyip durdunuz oraya kuralları yazdık yine bu sefer lafı değiştirdiniz aracımıızı niye ağırlaştırıyoruma getirdiniz
İşinize nasıl gelirse öyle yazıyorsunuz bu çok üzücü gerçekten
Hacimsel olup saniyeli seeding ve kg limitli olması taraftarıyız
Kg limiti ne için işte kemalcan ile aramızda 1 saniye var niye kalkıcam diyorsunuz ya onun için
1.6 NA daha hafif 2.0 na aractan olma kuralı olucak durumlar eşitlenmesi için
Aynısı turbodada geçerli
Sako diyelim 1000 kg limitse hulk 1100 olucak
Aynı USA deki gibi yani
Ve seeding yapılıp aynı gruptaki en iyi den en köüye doğru eşleşme olucak
Hasan abi sen benim yazdıklarımı iyi anlamamışsın bende sana hayret ettim
Gizli nos dediğiniz nedir ya filitreden ya emmeden verebilir zaten neyin gizlisi yapmayın Allah aşkına hepiniz nosu tanıcak kadar bilgili değilmiainiz çıkarlarınız doğrultusunda alternatifler atmayın ortaya
kilo limiti olacaksa da gruba limit vermek olmaz,
1.6 grupta sürücü dahil 900 kg diye bir limit bence mantıksız olur,
neden: saxo-106 fabrika çıkış 950 kilo ek9 vti 1050 kg. ikisine de aynı kiloya getirmek saxo ya haksızlıkdır, illa kilo sınırı olacaksa fabrika çıkış ağırlığı üzerinden belli yüzde de hafifletmek adildir .
abi sırf senin fikri için konuşmuyorum, Bilal de benzer teklifte bulunmuştu ...
Abi ne kurası kimse kuradan bahsetmedi
Siz ne bilali nede beni anlıqyamadınız
Biz USA standartını oturtalım diyoruz sizde sürekli UsA de böyle böyle diyip durdunuz oraya kuralları yazdık yine bu sefer lafı değiştirdiniz aracımıızı niye ağırlaştırıyoruma getirdiniz
İşinize nasıl gelirse öyle yazıyorsunuz bu çok üzücü gerçekten
Hacimsel olup saniyeli seeding ve kg limitli olması taraftarıyız
Kg limiti ne için işte kemalcan ile aramızda 1 saniye var niye kalkıcam diyorsunuz ya onun için
1.6 NA daha hafif 2.0 na aractan olma kuralı olucak durumlar eşitlenmesi için
Aynısı turbodada geçerli
Sako diyelim 1000 kg limitse hulk 1100 olucak
Aynı USA deki gibi yani
Ve seeding yapılıp aynı gruptaki en iyi den en köüye doğru eşleşme olucak
Hasan abi sen benim yazdıklarımı iyi anlamamışsın bende sana hayret ettim
Gizli nos dediğiniz nedir ya filitreden ya emmeden verebilir zaten neyin gizlisi yapmayın Allah aşkına hepiniz nosu tanıcak kadar bilgili değilmiainiz çıkarlarınız doğrultusunda alternatifler atmayın ortaya
hop hop ben usa kelimesini ilk kez şimdi yazdım öyle bişey de demedim daha zor usa standartı tr de
ne kurası diyosun en son körfe yarışında kura vardı gördük en hızlı araçların ne alabildiğini ya da alamadığını bu yzden kura olmasına karşıyım dedim eşleşmenin hacme göre bile olsa seedingle yapılmasını da ben önerdim bkz 3 4 sayfa geride illa hacim olacaksa stroker kitler yüzünden çakallık önleyici hacimsel detay verdim
117 nci postda bak ne yazmışım
sorun nedir sisteminiz real time süre bilgisi veremiyo mu
illa hacime göre olacaksa N/A sınıf 2100 cc ye kadar aynı olmalı civicler 106lar typerlar s2000ler için için (puglar 80mm pistonla 1668 cc civarı oluyo ya da 89mm krankla 1789 falan b16lara 1.9 stroker var ya da 84.5 pistonla 1735 oluyo k20lar 87mm pistonla 2044 civarı oluyo ya da 87.5 la 2068cc v.s. ) böylece kimse belirtilen hacmi geçemez 1.6lar hafifleyerek 2000lerle ağırlık hp oranını tutturur
2100 3400 arasına da swap k20ler 24ler bmw m3ler 32x ler için 6 silindir swaplı hacimli grup (m50 bmwler max 3324 gibi bişey olabiliyodu sanırım )
3400 üzeri zaten 1.6 turbolara ve yüksek hacme hitap ediyo gerisi zaten 1.7 ve 1.5 le çarpım tablosu
4x4 ler
amerikanlar
bi fikir bu
ama lütfen kura değil de hacim içerisinde seedingle eşleştirilme yapılsın finalde en hızlıyı izleyebilmemiz açısından
yazmışım di mi ama hiç usa dememişim
gelelim ağırlık konusuna ben kendimle aynı ağrılıkta hacimle herşeyle yarışırım sorunum hiç olmadı olmaz da
ağırlık ve güvenlik konularını ayrı görüşelim hacim ve süre konusu ayrı dedim ben akhisar organizetörlerinden fikir alın diyorum siz usa da usa diyosunuz ben demiyorum
gizli nos nedir bigün denk gelir hacimli sistemde karşına yaşayarak anlarsın burdan tarif etmeyelim :)
kg limiti sorunum da yok başklarının var benim olmaz biz kemalcanla kalkmayım da demedik biz kalkarız geçer en falza biz de yetişmenin yollarını ararız sorun yok s2000le kemalcan kalkarsa ne olur onu anlattık
ne olacak mesela bu sezon 206 rc motorlu 205 yaptık 780 kg yazıyo ruhsat ağırlığı sizin sisteme göre bu araba 1000 kg ye çıkacak içine manken mi oturtuyum bodyguard mı ne önerirsiniz bu haksızlılardan bahsediyorum ben yoksa araçlarıma güveniyorum hacim sorunum yokki
Erkut, simdi bi tane ef b16 hazirliyoruz bi kardesime,stage3 cams 12.5 crli vs sen ayni hacim ayni kiloda sorunum yok diyosunda , bu bahsettigim aracla yarismayi sorun etmezmisin? Bu saniye olayina takilmaniz bence baska sebeplerden diye dusunuyorum...
Vts_Power
13-03-2013, 10:42
Abi ne kurası kimse kuradan bahsetmedi
Siz ne bilali nede beni anlıqyamadınız
Biz USA standartını oturtalım diyoruz sizde sürekli UsA de böyle böyle diyip durdunuz oraya kuralları yazdık yine bu sefer lafı değiştirdiniz aracımıızı niye ağırlaştırıyoruma getirdiniz
İşinize nasıl gelirse öyle yazıyorsunuz bu çok üzücü gerçekten
Hacimsel olup saniyeli seeding ve kg limitli olması taraftarıyız
Kg limiti ne için işte kemalcan ile aramızda 1 saniye var niye kalkıcam diyorsunuz ya onun için
1.6 NA daha hafif 2.0 na aractan olma kuralı olucak durumlar eşitlenmesi için
Aynısı turbodada geçerli
Sako diyelim 1000 kg limitse hulk 1100 olucak
Aynı USA deki gibi yani
Ve seeding yapılıp aynı gruptaki en iyi den en köüye doğru eşleşme olucak
Hasan abi sen benim yazdıklarımı iyi anlamamışsın bende sana hayret ettim
Gizli nos dediğiniz nedir ya filitreden ya emmeden verebilir zaten neyin gizlisi yapmayın Allah aşkına hepiniz nosu tanıcak kadar bilgili değilmiainiz çıkarlarınız doğrultusunda alternatifler atmayın ortaya
kilo işide sizin işinize gelmiyo ondan acele alt limit 1100 kilo dediniz derim o zaman bende.
bu da sizin işinize gelmio?? böylemi yorumlucaz. Hayır bütün kurallar uygulandı sanki önce kilodan başlandı.
hacimlede belirlense gruplar dielim sako ile yarıştık ben dilekce verdim üst gruba çıktım. biri k24 turbo 2400 cc ben 1600cc yim ama kilomu artırıyorum arabanın ruhsattaki ağırlığınında üstüne çıkartıyorum ama hacmim halen 1.5 hilmi nası olacak.ben güvenlik önlemimi almışım roll bar ımı takmışım alt limit 1100 kg olacak denince pek mantıklı olmuyor.
Vts_Power
13-03-2013, 10:44
Erkut, simdi bi tane ef b16 hazirliyoruz bi kardesime,stage3 cams 12.5 crli vs sen ayni hacim ayni kiloda sorunum yok diyosunda , bu bahsettigim aracla yarismayi sorun etmezmisin? Bu saniye olayina takilmaniz bence baska sebeplerden diye dusunuyorum...
sn olayına takılmanın başka ne sebebi olabilir???
buçuklu saniyelerle grup olursa sorun olmaz. Hacimle grup belirlemek saçmalıkrı.
hop hop ben usa kelimesini ilk kez şimdi yazdım öyle bişey de demedim daha zor usa standartı tr de
ne kurası diyosun en son körfe yarışında kura vardı gördük en hızlı araçların ne alabildiğini ya da alamadığını bu yzden kura olmasına karşıyım dedim eşleşmenin hacme göre bile olsa seedingle yapılmasını da ben önerdim bkz 3 4 sayfa geride illa hacim olacaksa stroker kitler yüzünden çakallık önleyici hacimsel detay verdim
117 nci postda bak ne yazmışım
sorun nedir sisteminiz real time süre bilgisi veremiyo mu
illa hacime göre olacaksa N/A sınıf 2100 cc ye kadar aynı olmalı civicler 106lar typerlar s2000ler için için (puglar 80mm pistonla 1668 cc civarı oluyo ya da 89mm krankla 1789 falan b16lara 1.9 stroker var ya da 84.5 pistonla 1735 oluyo k20lar 87mm pistonla 2044 civarı oluyo ya da 87.5 la 2068cc v.s. ) böylece kimse belirtilen hacmi geçemez 1.6lar hafifleyerek 2000lerle ağırlık hp oranını tutturur
2100 3400 arasına da swap k20ler 24ler bmw m3ler 32x ler için 6 silindir swaplı hacimli grup (m50 bmwler max 3324 gibi bişey olabiliyodu sanırım )
3400 üzeri zaten 1.6 turbolara ve yüksek hacme hitap ediyo gerisi zaten 1.7 ve 1.5 le çarpım tablosu
4x4 ler
amerikanlar
bi fikir bu
ama lütfen kura değil de hacim içerisinde seedingle eşleştirilme yapılsın finalde en hızlıyı izleyebilmemiz açısından
yazmışım di mi ama hiç usa dememişim
gelelim ağırlık konusuna ben kendimle aynı ağrılıkta hacimle herşeyle yarışırım sorunum hiç olmadı olmaz da
ağırlık ve güvenlik konularını ayrı görüşelim hacim ve süre konusu ayrı dedim ben akhisar organizetörlerinden fikir alın diyorum siz usa da usa diyosunuz ben demiyorum
gizli nos nedir bigün denk gelir hacimli sistemde karşına yaşayarak anlarsın burdan tarif etmeyelim :)
kg limiti sorunum da yok başklarının var benim olmaz biz kemalcanla kalkmayım da demedik biz kalkarız geçer en falza biz de yetişmenin yollarını ararız sorun yok s2000le kemalcan kalkarsa ne olur onu anlattık
ne olacak mesela bu sezon 206 rc motorlu 205 yaptık 780 kg yazıyo ruhsat ağırlığı sizin sisteme göre bu araba 1000 kg ye çıkacak içine manken mi oturtuyum bodyguard mı ne önerirsiniz bu haksızlılardan bahsediyorum ben yoksa araçlarıma güveniyorum hacim sorunum yokki
Niçin USA de pejo yapmıyolar anladın mı
Ozaman yarışa girmek istiyorsa sökücn motoru daha ağır birseye koyucan yada yarışmıcan
Garibanda AX gti yaptı adam agırlık koyucak yarışıcak
Bu ağırlık mevzusu eşitlik için
Fwd ler fwd lerle
Rwd ler rwd lerle kalkıcak ki bak zaten bunları bilalle biz söylüyoruz
Buğranın böyle yapıp yapmıcağını bilmiyoruz
Eğer körfezdeki gibi yaparsa ben bile yarışmak için düşünürüm ozaman yarışmasığım gibi :)
sn olayına takılmanın başka ne sebebi olabilir???
buçuklu saniyelerle grup olursa sorun olmaz. Hacimle grup belirlemek saçmalıkrı.
Abicim zaten konu o :) saniye olursa bu dedigim aractan alt grupta olur erkut. Ayni kilo ayni hacimde olsa dahi ayni grupta olmazlar bence. Senin icin konusmuyorum yanlis anlama sako zaten top araclarda saniye olarak
kilo işide sizin işinize gelmiyo ondan acele alt limit 1100 kilo dediniz derim o zaman bende.
bu da sizin işinize gelmio?? böylemi yorumlucaz. Hayır bütün kurallar uygulandı sanki önce kilodan başlandı.
hacimlede belirlense gruplar dielim sako ile yarıştık ben dilekce verdim üst gruba çıktım. biri k24 turbo 2400 cc ben 1600cc yim ama kilomu artırıyorum arabanın ruhsattaki ağırlığınında üstüne çıkartıyorum ama hacmim halen 1.5 hilmi nası olacak.ben güvenlik önlemimi almışım roll bar ımı takmışım alt limit 1100 kg olacak denince pek mantıklı olmuyor.
Abi turbo araçlarda limit NA daki gibi olmucak USA den sen bahsettin bizde kuralları koyduk zahmet edip okusaydın keşke
Sen 1500 cc olman benim 2000 cc olmam ademin 2200 cc olması hiç birseyi değiştirmiyor
67mm turbo ve altı
67mm den büyük turbolar diye iki kategoriye ayrılıyor USA de
67mm ve altı 1000kg üstü 1100 kg gibi limit
E85 + 25 kg
Nos + 75 kg
Sen NOS kullanmazsın ben kullanırım senden 75 kg ağır olurum
Erkut, simdi bi tane ef b16 hazirliyoruz bi kardesime,stage3 cams 12.5 crli vs sen ayni hacim ayni kiloda sorunum yok diyosunda , bu bahsettigim aracla yarismayi sorun etmezmisin? Bu saniye olayina takilmaniz bence baska sebeplerden diye dusunuyorum...
aynen kardeş sorun etmem ben ve yarışırım ve bu yarış sözde kalmayın getirin melela
keşke kendin de yapsaydın da gelebilseydin aramıza
hani hacim olayında stroker yasak ya ben 1594 cc yim ama siz onu da bozun 81.5 veya 84.5 takın kimseye itirazım olmaz sen geçersen kimse şaşırmaz ama si geçmesin ona göre hazırlayın aman diyim
şimdi kim kaygılnmlı bi daha bak :hahaha:
Vts_Power
13-03-2013, 10:57
Abi turbo araçlarda limit NA daki gibi olmucak USA den sen bahsettin bizde kuralları koyduk zahmet edip okusaydın keşke
Sen 1500 cc olman benim 2000 cc olmam ademin 2200 cc olması hiç birseyi değiştirmiyor
67mm turbo ve altı
67mm den büyük turbolar diye iki kategoriye ayrılıyor USA de
67mm ve altı 1000kg üstü 1100 kg gibi limit
E85 + 25 kg
Nos + 75 kg
Sen NOS kullanmazsın ben kullanırım senden 75 kg ağır olurum
okudum hilmicim zahmet olmadı. Ben eski setupla devam etmicemki? benim araba 820 kg şu an tam olarak. orjinal ruhsat ağırlığı 900. ben 200 kg yük koycam arabama ruhsat ağırlığna göre. belki hızlanıcam ama eski ağırlığıma göre 280 kg ağırlık koymam lazım.hacmim yine 1.5 nası olcak?? nie gireyimki böyle bir yarışa ?? tüm parça siparişimide iptal edicem yapmıcam arabamı. zaten turbosunu falan sattım bazı parçalarınıda sattım yatsın dursun garajda kesinlikle girmem ben yarışa
yakıt + nosda kullanırsam 100kg daha yükleyecem arabaya?? lag olmaması için nos a ihtiyac olur o turbolarla. hiç bir anlamı yok yani
KingoAtmo
13-03-2013, 10:57
........................
aynen kardeş sorun etmem ben ve yarışırım ve bu yarış sözde kalmayın getirin melela
keşke kendin de yapsaydın da gelebilseydin aramıza
hani hacim olayında stroker yasak ya ben 1594 cc yim ama siz onu da bozun 81.5 veya 84.5 takın kimseye itirazım olmaz sen geçersen kimse şaşırmaz ama si geçmesin ona göre hazırlayın aman diyim
şimdi kim kaygılnmlı bi daha bak :hahaha:
Erkut kendini ucak sahibi saniyosun bence :) senin yillardir ugrasip 30 hp zor aldigin beygiri ben 10 sene once hic ugrasmadan koydum vtecime :) ve yaristim bir sezon, amator bi cok yarisa girdim kupa aldim eledim elendim :) sen o sira nerdeydin :)
Bana keske kendinde yapsaydin diye konusman abes olmadimi :) burda bu camianin efsaneymis yillardir yarisip bi isim olmus gibi yorumlar yapman komik geldi biliomusun.
Ef yi bugun satin alirim cokmu zor? Bi ef ye eg ye swap yapmak ne? Konuyu baska yerlere saptirma bence, ikili cekismeye donerse ef yi seve seve alirim herdaimde gecerim suphen olmasin ...
Kaygi meselesine gelince o kaygi sende var ki saniyeye takildin ;)
okudum hilmicim zahmet olmadı. Ben eski setupla devam etmicemki? benim araba 820 kg şu an tam olarak. orjinal ruhsat ağırlığı 900. ben 200 kg yük koycam arabama ruhsat ağırlığna göre. belki hızlanıcam ama eski ağırlığıma göre 280 kg ağırlık koymam lazım.hacmim yine 1.5 nası olcak?? nie gireyimki böyle bir yarışa ?? tüm parça siparişimide iptal edicem yapmıcam arabamı. zaten turbosunu falan sattım bazı parçalarınıda sattım yatsın dursun garajda kesinlikle girmem ben yarışa
yakıt + nosda kullanırsam 100kg daha yükleyecem arabaya?? lag olmaması için nos a ihtiyac olur o turbolarla. hiç bir anlamı yok yani
Abi niye hep kendi açından düşünüyorsun
Hiç biriniz bilmiyor
Ben de HULK tan söktüm herşeyi
Tolganın Eg coupeye geçiriyorum aracın hiç bir yerini sökmücem çünkü roll cage yapmak istemiyorum
Arac benle beraber 1200 kg den aşşa olmucak
HULK en son hali 900 kg yapmıştım yarışmak nasib olmadı
11.3 yaptığımda 1040 kg ydi belki bende uçucaktım varsayımlamı hareket edicez
Ben kendi çıkarım için yazıyor olsaydım ağır araba hazırlamazdım
Vts_Power
13-03-2013, 11:11
Bugaru hiç olmadığı kadar iyi mesela bu sene. hangi gruba girecek?? 900kg civarında oldu çok özel ön takım düzeneği yapıldı. kabuk yapıldı.wheelie bar bile var. nerde yarışcak bu araba sizin ağırlık alt limitinde?? ben söleyim kesinlikle katılmıcak göremicez bugaru gibi bi arabayı pistlerde böyle şartlarla
Erkut kendini ucak sahibi saniyosun bence :) senin yillardir ugrasip 30 hp zor aldigin beygiri ben 10 sene once hic ugrasmadan koydum vtecime :) ve yaristim bir sezon, amator bi cok yarisa girdim kupa aldim eledim elendim :) sen o sira nerdeydin :)
Bana keske kendinde yapsaydin diye konusman abes olmadimi :) burda bu camianin efsaneymis yillardir yarisip bi isim olmus gibi yorumlar yapman komik geldi biliomusun.
Ef yi bugun satin alirim cokmu zor? Bi ef ye eg ye swap yapmak ne? Konuyu baska yerlere saptirma bence, ikili cekismeye donerse ef yi seve seve alirim herdaimde gecerim suphen olmasin ...
Kaygi meselesine gelince o kaygi sende var ki saniyeye takildin ;)
selçuk bak ben mesela bi efsane tanıyorum 13.7 aydan filiz o rekor geçilmedi di mi
tb turboluyken nerdeydik di mi bırak bunları selçuk
ben ne diyorum benim hacimle sorunum yok yarışırım en fazla geçilirim kupa sorunum da yok ama sen zannediyosun ki ef ye b16 yı koyduk uçtuk öyle olmuyo örnekleri de var haa dolusunu yapsınlar geçsinler tebrik eder geçeriz bence sen de ikili çekişmeye dönüştürme
drag istanbul rolingine benzemez ben bunla denemem diye bi geyik yok yazmışım oray herkesle yarışırım diye geçerim geçilirim sorun değil bu araba si ayrıca bu sene hazırlanan 106ları unutma
benim kaygım olsa şu olsun bu olsun derim kaygımı merak ediyosan getir aracı yarışalım ben hiç itiraz ediyo muyum geçersen de tebrik ederim bu kadar basit
vti sahipkeirni hakkı yenir diyorum bunu anlyamadınız hala
Vts_Power
13-03-2013, 11:14
Abi niye hep kendi açından düşünüyorsun
Hiç biriniz bilmiyor
Ben de HULK tan söktüm herşeyi
Tolganın Eg coupeye geçiriyorum aracın hiç bir yerini sökmücem çünkü roll cage yapmak istemiyorum
Arac benle beraber 1200 kg den aşşa olmucak
HULK en son hali 900 kg yapmıştım yarışmak nasib olmadı
11.3 yaptığımda 1040 kg ydi belki bende uçucaktım varsayımlamı hareket edicez
Ben kendi çıkarım için yazıyor olsaydım ağır araba hazırlamazdım
Hilmicim kuralları bence okumamışsın o zaman. 11.49 altına inenler roll bar yapmak zorunda yine o kurallarda. roll bar yapmazsan bizzat ben itiraz ederim.
9.99 altına inenlerinde cage yapması zorunlu..
selçuk bak ben mesela bi efsane tanıyorum 13.7 aydan filiz o rekor geçilmedi di mi
tb turboluyken nerdeydik di mi bırak bunları selçuk
ben ne diyorum benim hacimle sorunum yok yarışırım en fazla geçilirim kupa sorunum da yok ama sen zannediyosun ki ef ye b16 yı koyduk uçtuk öyle olmuyo örnekleri de var haa dolusunu yapsınlar geçsinler tebrik eder geçeriz bence sen de ikili çekişmeye dönüştürme
drag istanbul rolingine benzemez ben bunla denemem diye bi geyik yok yazmışım oray herkesle yarışırım diye geçerim geçilirim sorun değil bu araba si ayrıca bu sene hazırlanan 106ları unutma
benim kaygım olsa şu olsun bu olsun derim kaygımı merak ediyosan getir aracı yarışalım ben hiç itiraz ediyo muyum geçersen de tebrik ederim bu kadar basit
vti sahipkeirni hakkı yenir diyorum bunu anlyamadınız hala
Siz ef ye b16 koyup ek ya k20 koyup yurutup ucuramiosaniz sizin sorununuz cok sukur yillardir yapiyoruz :) neyse sen yap en iyisi ol ;)
Bugaru hiç olmadığı kadar iyi mesela bu sene. hangi gruba girecek?? 900kg civarında oldu çok özel ön takım düzeneği yapıldı. kabuk yapıldı.wheelie bar bile var. nerde yarışcak bu araba sizin ağırlık alt limitinde?? ben söleyim kesinlikle katılmıcak göremicez bugaru gibi bi arabayı pistlerde böyle şartlarla
Hasan abi ile konuştum
Wheelie bar apayrı bir grup
Hasan abi wheelie takarsa zaten tek başına olur
Sen wheelie yaparsan sende o gruba girersin
NO limit bir kategori yapılır onada bir ad koyulur isteyen oraya girer
Kg limiti olmaz cc limiti turbo yakıt limiti olmaz tup şase normal şase wheelie
Sadece üst güvenlik önelmeleri 10 pointten az olmamak kaydı ile cage 3 kg yangın tüpü darbe sensoru paraşüt vs vs
Sende yapıp oraya katılabilirsin mesela ağırlık koymana gerek kalmaz
Ama amacın FWD king olmakmı yoksa drag king mi sen karar vercen
Hilmicim kuralları bence okumamışsın o zaman. 11.49 altına inenler roll bar yapmak zorunda yine o kurallarda. roll bar yapmazsan bizzat ben itiraz ederim.
9.99 altına inenlerinde cage yapması zorunlu..
Abi sen inanıyormusun o kg ile o sürenin altına inebilceğimi ben şahsen inanmıyorum :)
Vts_Power
13-03-2013, 11:19
Abi sen inanıyormusun o kg ile o sürenin altına inebilceğimi ben şahsen inanmıyorum :)
doğru söylüyorsun race amerika yada akhisardaki süre sistemi kullanılmayacağından 12 li süre göreceksin ancak:icon_tup:
Ben hep izleyen oldum,
Hemen hemen bi 15 yıllık bir izleyiciyim.
Hasan abinin ne demek istediğini şöyle anlatıyım.
Geçmiş yıllarda hacim sınıflandırması ile Ahmet Sako Ankara da kırmızı bir e 30 ile kalkmıştı.
Sade bu yarışın sonuçlanması tam 4 saat sürdü sonuç olarak e-30 diskalifiye edildi.
Araçta gizlenmiş nos sistemini bulmaları 4 saat aldı.
Eğer sizde bu tür sıkıntılarla uğraşmak istiyorsanız buyrun uğraşın
Ama izleyici olarak şunu söyleyebilirim.
Saniye ile sınıflandırılan gurpların yarışlarını izlemek daha keyifli oluyor;)
ben canımı dişime takıp araba hazırlıyacam 13 sanıye yapacam adam stock porshe ile gelecek 13 yapacak , adaletmi bu? parası olan hızlı parası olmayan yokluktan araba yapıp geliyor , sınflar motor hacmine göre olmalı
Siz ef ye b16 koyup ek ya k20 koyup yurutup ucuramiosaniz sizin sorununuz cok sukur yillardir yapiyoruz :) neyse sen yap en iyisi ol ;)
Donme zamanin geldide geciyor bence :)
Siz ef ye b16 koyup ek ya k20 koyup yurutup ucuramiosaniz sizin sorununuz cok sukur yillardir yapiyoruz :) neyse sen yap en iyisi ol ;)
La nerede o arabalar 13.808 Nazmi 1.6 rekoru kırsaydınız ya neyi beklediniz boş konuşma getir ef yi yarışalım bitmemiş araba giderinden nefret ederim jj saxo um 106 rol 106 ben başka 1.6 laf geç hepimizi uçan arabanla tebrik etmeyen ne olsun
ben canımı dişime takıp araba hazırlıyacam 13 sanıye yapacam adam stock porshe ile gelecek 13 yapacak , adaletmi bu? parası olan hızlı parası olmayan yokluktan araba yapıp geliyor , sınflar motor hacmine göre olmalı
O zaman fakirler gurubu yapsinlar :D
Vts_Power
13-03-2013, 11:40
ben canımı dişime takıp araba hazırlıyacam 13 sanıye yapacam adam stock porshe ile gelecek 13 yapacak , adaletmi bu? parası olan hızlı parası olmayan yokluktan araba yapıp geliyor , sınflar motor hacmine göre olmalı
para pul tanımlaması çok garip olmuş. 13 sn yaptığın arabayı parası olmayan adam hazırlayamaz :icon_tup:
13sn lik düşük hacimli hondadır herhalde öyle bir arabaydeğerila porsche la kafa burun gitmek neden koysunki? bence porsche yıkılır çeker gider.. iyi bir pilotajla birde geçersen ne olacak :)
izmir ülkü yarış pistindeki yarışı izleyenler bilir. en baştada stp selçuk hatırlar herhalde. porsche cup arabası vs günün en hızlısı die bi yarış yaptılar, sako porsche u yok etti. 300.000€ değerinde bi araba olduunu söylediler. :)
doğru söylüyorsun race amerika yada akhisardaki süre sistemi kullanılmayacağından 12 li süre göreceksin ancak:icon_tup:
F1 araclarinin surelerini olcen sistem yokmu F1 pistinde
Kullanilirsa hata payinin olmayacagini dusunuyorum
Yoksa dedigin gibi korfezde kullanilan hic bir sekilde dogruyu yansitmiyor hatta akhisardakinde bile yanilma hata payi var
Ama ankarada race america vardi hic kullanilmamasindansa kiralanilip yarista kullanilmasi iyi olur yetkililer ile gorusmesi lazim bugranin bunada siz on aak olun yardimci olun abi
Vts_Power
13-03-2013, 11:45
Yok zaten dedigim gibi bu taglari kullanmayacagiz istanbul parkta .
isiklar sondugu anda sure basliyor once kalkilmasi durumunda da fodepar veriyor du bu sistemde sag ve sol linelar icin 2 ayri sistem kullandik biz korfezde yoksa tek sistemle dedigin gibi fodepari bile goremezsin :D
F1 araclarinin surelerini olcen sistem yokmu F1 pistinde
Kullanilirsa hata payinin olmayacagini dusunuyorum
Yoksa dedigin gibi korfezde kullanilan hic bir sekilde dogruyu yansitmiyor hatta akhisardakinde bile yanilma hata payi var
Ama ankarada race america vardi hic kullanilmamasindansa kiralanilip yarista kullanilmasi iyi olur yetkililer ile gorusmesi lazim bugranin bunada siz on aak olun yardimci olun abi
buğranın yazdığını görmedin sanırm. süre sistemi ışık söndüğünde direk başlayan bi mantıkla çalışıyormuş. race amerika için tabiki aracı oluruz istenirse.
adam gıbı drag pistimiz olsunda herseyımız eksıksız olsunda ondan sonra sanıye sıstemı getırın;) eskı sıstem en ıyısıydı:) ne mucadele wardı yaw. ben x5 le yarısmak zorundamıyım:D hehe
O zaman fakirler gurubu yapsinlar :Dsen o grubun başı ol :D
La nerede o arabalar 13.808 Nazmi 1.6 rekoru kırsaydınız ya neyi beklediniz boş konuşma getir ef yi yarışalım bitmemiş araba giderinden nefret ederim jj saxo um 106 rol 106 ben başka 1.6 laf geç hepimizi uçan arabanla tebrik etmeyen ne olsun
Erkut... Okadar bilmislik yapiosun ediyosunda arabanin en cok ovundugun konya yarisinda arabani ayarlayan utku suren utku ? Bitmemis ef dedigin araba suan zaten yuruyo kardes varsa atarin gel roll yapalim :) b16 blok, b16b piston, conta, pp, itr cams, skunk emme, kelebek custom sebo hdrs... Gecebilcenmi ? Dragda gecebilcenmi? Simdi bu setupin sadece kapagini degisiyoruz oda kolay islem ;)
Sen okadar araba yapiorum ayarciyim diyosunda kendin ayarla kullan sonra konusalim :D
Donme zamanin geldide geciyor bence :)
Zaten bi gaz aldim, kehribari satiliga cikardim giderse eger bahsettigim ef yi alip kafamdaki setupi yapicam :)
Zaten bi gaz aldim, kehribari satiliga cikardim giderse eger bahsettigim ef yi alip kafamdaki setupi yapicam :)
işte o setupla benim bitmeyen projemi anca geçersin hacı :D
Erkut... Okadar bilmislik yapiosun ediyosunda arabanin en cok ovundugun konya yarisinda arabani ayarlayan utku suren utku ? Bitmemis ef dedigin araba suan zaten yuruyo kardes varsa atarin gel roll yapalim :) b16 blok, b16b piston, conta, pp, itr cams, skunk emme, kelebek custom sebo hdrs... Gecebilcenmi ? Dragda gecebilcenmi? Simdi bu setupin sadece kapagini degisiyoruz oda kolay islem ;)
Sen okadar araba yapiorum ayarciyim diyosunda kendin ayarla kullan sonra konusalim :D
Olm fazla konusma al 2 ye gel. 2 de 80 de basarim 6 da 270 de birakirim. Onde olan kazanir.
:D:D:D
Yanliz hafif yokuşa ihtiyacim var :D
Selcuk_RoL
13-03-2013, 12:59
Ya anket konusu oldu atar konusu anasini satiyim:) herkez yapsin etsin 26 mayisa az kaldi
Beyler saka bir yana kisisel atismalardan ziyade olaya yapici uslupla yaklasmak lazim. Neticede burada yazan cizen fikir oneren ureten herkesin tek bir amaci var. Adil ve keyifli bir yaris cikarmak. Sure isi icin tekrar soyluyorum bence 1 gun yetmez o organizasyona. Haa derseniz ki toplam yarisan araba sayisini 30 la sinirlariz o zaman isler degisir. Yapin hacime gore. Herkes takili gelsin. Finishi ilk gecen yarisi alsin. Belki biraz basit olacak ama kisitli zamanda baska alternatif yok gibi.
buradaki olay tamamen kişinin düşüncesiyle alakalı, sonuçta hacimde olsa sürede olsa, aracının yaptığı süreyi göreceksin, grupta birincide olsan sonuncuda olsan süren belli, hacime göre yarışsan da süren belli diğer türlü yarışsanda,
hacim olayında setup ı iyi olan diğerinden biraz hafif olan kazanır,
süre olayında en azından pilotajı iyi olanın şansı var açıkçası, arada çok fazla sn olmadıkça.
President
13-03-2013, 13:13
Organizasyon yapmak gerçekten zor işmiş gördüğüm kadarı ile, hele ki herkesi aynı anda mutlu etmeye çalışmak daha da bir zor :)
Burada organizatöre düşünülecek bir nokta daha düşüyor? oda seyirci. Seyirci ne istiyor?
Seyirci güreş ister, kafa göz kırılsın, kan gövdeyi götürsün ister. Seyirci acımasızdır. Bu psikoloji yarışçılarıda etkiler.
2 adet 600 hp lik çok emek verilmiş para harcanmış arabayı yarıştır, finish çizgisini burun farkıyla geçen araç alkışlanır, diğeri çöptür seyircinin gözünde. Yuhalanır. Sanki o araç 600 lük bir araç değilmişte hurdaymış muamelesi görür.
Burada belki de finish çizgisine ilk girenden ziyade, zaman olarak daha hızlı olan aracın kurallara göre daha başarılı olduğu psikolojisini de yavaş yavaş seyirciye adapte etmek gerekiyor olabilir.
Burada çok tecrübeli insanlar var, amatör de olsa yarışçılar, tuner ler, mekanikerler var. Bence drag sporunun ülkemizdeki geleceğini de düşünerek daha ileri standartlarda yarışlar düzenlenmesine destek olmalıyız. Eğer amatör seri işin dışında kalacak ama üst segmentte, yurt dışı standartlarda yarışabilecek 20-30 araç bulunabilecekse bence amatörler için ayrı bir yarış düzenlenip kurallar daha hafif tutulabilir.
Bazıları çemberin dışında kalacak diye sporun geleceğini ertelemekte yanlış olur bana göre. Spor bize göre değil, biz spora göre kendimizi hazırlamalıyız mantıklı olan.
Vts_Power
13-03-2013, 13:16
Erkut... Okadar bilmislik yapiosun ediyosunda arabanin en cok ovundugun konya yarisinda arabani ayarlayan utku suren utku ? Bitmemis ef dedigin araba suan zaten yuruyo kardes varsa atarin gel roll yapalim :) b16 blok, b16b piston, conta, pp, itr cams, skunk emme, kelebek custom sebo hdrs... Gecebilcenmi ? Dragda gecebilcenmi? Simdi bu setupin sadece kapagini degisiyoruz oda kolay islem ;)
Sen okadar araba yapiorum ayarciyim diyosunda kendin ayarla kullan sonra konusalim :D
hopp yavaş ol Selçuk :) orda en yakınlarında benim Erkut'un tansiyon problemi vardı ayakda zor duruyordu.Ben rica ettim arabayı kullanmasını . çok iyi vites atıyor die yarışa girmesini istediler
Erkut... Okadar bilmislik yapiosun ediyosunda arabanin en cok ovundugun konya yarisinda arabani ayarlayan utku suren utku ? Bitmemis ef dedigin araba suan zaten yuruyo kardes varsa atarin gel roll yapalim :) b16 blok, b16b piston, conta, pp, itr cams, skunk emme, kelebek custom sebo hdrs... Gecebilcenmi ? Dragda gecebilcenmi? Simdi bu setupin sadece kapagini degisiyoruz oda kolay islem ;)
Sen okadar araba yapiorum ayarciyim diyosunda kendin ayarla kullan sonra konusalim :D
Benim arabamı benden baskası ayarladıysa ben O C yim oldu mu eğer bu iftiraysa onu eden de o c nin onde gidenidir oldu. Benim yazdığım istanbulda da araba var um 106la bi dene aklın basına gelsin bakalım ben rahatsızdim Utku gecti direksiyona talan yanlış konuşmayın ağır konuşurum
aşşagı tükürsen sakal,yukarı tükürsen bıyık misali:)
2 sisteminde + ları ve - leri var. 2 sistemide akhisarda denedik.
ama dünyada şuan tek geçerli sistem süre sistemi göre yapılan yarışlar.
ghibli06
13-03-2013, 14:21
her sistemin kendi hilesi hurdası olabiliyor elbette, 'hacim' istemeyenler bunu sadece 'hile hurda olur' diye mi istemiyor? eğer öyleyse haklılar zamanında e30 cularımız sağolsun, öyle bir güvensizlik ortamı yarattılar ki yıllar sonra bile öcü gibi çıkıyor karşımıza...
zaman sistemine göre TR şampiyonası olsa mesela, ama pistlerden biri daha kısa olsa, nereye gitti süreler ve rekorlar? yaşanmadı mı? sürücü pist uzunluğuna itiraz etse kim ölçecek? distomatı orada nereden bulacaksınız? orada bir hata yapıldı ama organizatörler kendisi bunu itiraf etti bir daha olmayacak daha dikkatli ölçeceğiz dedi tatlıya bağlandı olay, eh şimdi bundan işkirlenip bütün pistlerden şüphe mi duymalı yarışanlar? eğer olayların her en uç tarafından bakarsak zaten kimsenin kimseye güveni kalmaz...
zaman sisteminin sadece 'zamanla sınıfları oluşturma' kısmını alıp da, lastik-yakıt-ağırlık-turbo çapı-cage gibi kalan hiç bir kuralı uygulamayalım derseniz, o zaman siz 'zaman sistemini' savunmuyorsunuz ki bambaşka bir şey çıkıyor ortaya...
bundan önceki postlarla ağzımın payını aldım zaten, yarışan 20 kişi arasında açılsaydı keşke bu anket, ne de olsa daimi üyelerin arasına başkalarının girme ihtimali yok bazılarına göre...
Benim sormak istediğim bu Drag yarışının uluslar arası bir standartı yokmu?
Nasıl diyoruz ben USA diki ile süremi kıyaslamak istiyorum amaç gerçekten kıyaslama ise aynı kurallar ile kıyalanması gerekmezmi?
Adam aynı setap ta 1000kg süre ölçüyor sen 800kg bu mu kıyaslama.
Benim sormak istediğim bu Drag yarışının uluslar arası bir standartı yokmu?
Nasıl diyoruz ben USA diki ile süremi kıyaslamak istiyorum amaç gerçekten kıyaslama ise aynı kurallar ile kıyalanması gerekmezmi?
Adam aynı setap ta 1000kg süre ölçüyor sen 800kg bu mu kıyaslama.
Engin senden alıntı yaptım cok guzel yere degınmıssın asıl anlatılmak ıstenen yere. yanlıs anlama mesajım genel
DRAG yarışı KİLO yarışı değildir. araçlar eşit setuplarda aynı kilo da olmak zorunda.
ozaman ne oluyor iyi tune edilen kazanıyor. ve bahane yok. sen hafiftin geçtin yok turbon suydu yok nos bastın yok.
soyle ızah edeyım daha ıyı anlasılabılınır.
n/a fwd grup dıoruz
1600cc 900kg
1600cc - 2000cc 1000kg
2000cc - 2500cc 1100kg
1.6vti dan ornek vereyım. dyno dynamıcs de 1600cc vtecten 230hp aldınız aracınız 900kg. (alınabılır guclerı ornek verıyorum)
k20 swap ek4 ten dynamıcs te 250hp aldınız aracınız 1000kg.
arada 20hp var :)
100kg arada fark var.
6kg/1hp oranını baz alırsak 16.6hp 100kg nın avantajı. 230hp+16.6hp = 246.6hp yapar.
100kg 1.6 nın hafıf olmasıyla k20 swap arası olan guc farkı kayboluyor.
bu yuzden dunya da 1.6lt - 10sec kosarken
k20 swaplarda 10 sec kosuyor. k24 lerde :)
9 sec ınen nadır var. 1.6lt b serısı ıle k20 swap yanyana gelıyor youtube acıp bakabılırsınız. bısımotonun araclarını ınceleyın.
sımdı TURKIYE de(bu konuda) oldugu gıbı USA de acaba ''benım aracımdan 200hp alamıyorum bu haksızlık'' dıyen var mıdır ?
tabı kı yok. adamlar guc alabıleceklerı araclara yonelıyorlar. tutp vtec e k20 ye gecılecek araba hazırlamıolar.
bu yuzden 1.6 lt 10 sec 1.8lt 10 sec 2.0lt 10 sec .2.2lt 10sec. 2.4lt 10 sec arabaları var.
sımdı USA den 1.6 all motor hazır makına alsak 250whp drag a gırsek. ozaman hıcbır 106 katılmıcak bu mantıkla bakılırsa :) nasıl olsa adam bızı gecıyor ne gerek var gırmeyelım dıcek.
he 1.6 lt 2.0lt den 100kg hafıf yarısmıs he 30-50hp fazla yarısmıs. sen 700kg 106gti yapsan 250whp all motor cıvıc karsısında sansın yok b16 -1000kg olsa bıle.
bu yuzden asıl asmamız gereken konu YURTDISINDA oldugu gıbı herkesın kendıne uygun arac uygun motor ve uygun kategorıyı secıp o kategorının en ıyısı olması ıcın ugrasması lazım.
Akhısar da kı gıbı sadece zamanla oldugunda ıse atmosferık 2.0lt hacımlı araba turboların zamanına goz dıkıo. onlara yetısmek ıcın arabayı yuruyen tabuta cevırıp yarısa gelıyor. bu mantıklı degıl yarıs demek aracı sokmek demek degıl. sen aracını N/A FWD sınıfına gore en ıyı sekılde hazırlarsın. sana koyulan kılo lımıtı ve sepclerde yarısa katılırsın kendı sınıfında ıstersen 10sec yaparsın. 10 sec yapıosun dıe turbo sınıfında yarısmanın bır mantıgı yok.
10sec yapan turbo otomobıl ıle 10sec yapan atmsoferıgın yarıstıgı nerede gorulmus. sız hıc bu sekılde olusturulan bır kategorı gordunuz mu TURKIYE dısında.
lutfen anlatılmak ıstenenı tane tane okuyarak anlamaya calısın. bende ılk okudugumda katılmıyorum demıstım ama USA kurallarını bastan asagı tekrar tekrar okudum ve sımdı hak verıyorum bende onaylıyorum. bu konuya 2. postum bu arada.
AHMET
Hepsini okuyamadimda hacime gore ayrilirsa 2.0 atmosferik ve 2.0 turbo ayri bi katagori olucak degilmi?birde 4 ceker ayrimi falan olucakmi?
bu arada kılolar esıt oldugunda swap ek4 k20 ıle ep3 k20 arasında yururde bır fark yok emın olun. HULK atmosferıkken cok denedık. garıbanın s2k ıle de denedık. hafıflıkten 200-220 ye kadar onde gıdıoduk 220 den sonra gecılıyorduk. stock ken. emın olun TYPER lar aynı kılo da haksızlıga ugramazsınız. SETUP VE PILOTAJI I IYI OLAN KAZANIR.
AHMET
Hepsini okuyamadimda hacime gore ayrilirsa 2.0 atmosferik ve 2.0 turbo ayri bi katagori olucak degilmi?birde 4 ceker ayrimi falan olucakmi?gruplar hacme göre ayarlanırken eskıden turbo arac hacimleri 1.7 ile çarpılırdı yanı 2.0 turbo arac 3.4 sayılırdı ona göre katagoriye eklenırdı , sadece turbo için gecerlı değildi aynı şey nos ve sc içinde gecerliydi :icon_tup:
1.6 turbo 280 beygir bir araç ile
2.0 turbo 220 beygir bir araç kalkarsa durum ne olur?
aşşagı tükürsen sakal,yukarı tükürsen bıyık misali:)
2 sisteminde + ları ve - leri var. 2 sistemide akhisarda denedik.
ama dünyada şuan tek geçerli sistem süre sistemi göre yapılan yarışlar.
Erol bana Dünya üzerinde
Seeding Süresi ile eşleşme yapılan Drag yarışı örneği verirmisin
Onların kurallarını da okuyalım bakalım neymiş ne değilmiş
aslında türkiyede drag katagorileri atara ve gidere göre belirleniyo :D
1.6 turbo 280 beygir bir araç ile
2.0 turbo 220 beygir bir araç kalkarsa durum ne olur?
Bu iki aracın aynı kategoride yarışabilmesi için ikisininde 67mm den ufak turbosu olması gerekir
1600 cc olmuş 2000cc olmuş önemi yok USA e göre konuşuyorum
67mm altı ve üstü
beygir hesabı niye yaptın anlamadım her aracın yarış öncesi teknik kontrolde beygirinimi ölçücez kaç beygirse kaç beygir bize ne
aracına güvenen yarışa girer
Bu bir yarış öncelikle onu idrak edelim
speed weekend tarzı eğlence günü değilki
gruplar hacme göre ayarlanırken eskıden turbo arac hacimleri 1.7 ile çarpılırdı yanı 2.0 turbo arac 3.4 sayılırdı ona göre katagoriye eklenırdı , sadece turbo için gecerlı değildi aynı şey nos ve sc içinde gecerliydi :icon_tup:
Simdi benim aracim 2.2 turbo 4 ceker beni attiniz m3 lerin falan icine simdi ben yarisa giriorum diye basarim 2 kusur basinci bu onlar icin haksizlik deilmi tamam sure onemlide iyi hos millet suresini bilirde sonucta o kadar masrafi sure olcmeye gelmio millet herkez orda kupa kaldirmak ister onlar benim gibi araclar varken bunu nasil yapicak?bu benim aracim olur yada subaru vs olur ayni sey benim icinde gecerli ben nie sirf motorum ayni die 9 sn kosan aracla yarisiyimki
Bence sureye gore yarismali araclar sureler 1 sn deilde daha kisa tutulmali atiorum aradaki fark 0.6 sn indirilse o suredeki araclarin yarismasi daha zevkli olmazmi.ankaradaki gibi sure sahtekarliklari yapanlarada taninan kontenjan ustune cikmasi durumunda atiorum her 0.1 sn sapma icin 0.3 sn arti sure ekleme seklinde falan olsa
Acikcasi hacme gore yaris zadece atmosferik araclarin isine gelir.
Bu iki aracın aynı kategoride yarışabilmesi için ikisininde 67mm den ufak turbosu olması gerekir
1600 cc olmuş 2000cc olmuş önemi yok USA e göre konuşuyorum
67mm altı ve üstü
beygir hesabı niye yaptın anlamadım her aracın yarış öncesi teknik kontrolde beygirinimi ölçücez kaç beygirse kaç beygir bize ne
aracına güvenen yarışa girer
Bu bir yarış öncelikle onu idrak edelim
speed weekend tarzı eğlence günü değilki
Şöyle düşünmüştüm bu iki araç finale kalsa kazanan kupayı alacak kim alırdı diye sormuştum :icon_tup:
Şöyle düşünmüştüm bu iki araç finale kalsa kazanan kupayı alacak kim alırdı diye sormuştum :icon_tup:
aslan bukadar okuduğun yazılardan bu soruyu nasıl sordun
Şöyle düşünmüştüm bu iki araç finale kalsa kazanan kupayı alacak kim alırdı diye sormuştum :icon_tup:
Nerden bilcez yav adam vitesmi kaçırcak motormu kırcak
heyecanlanıp fodeper mı yapcak haaretmi yapcak
yada hangisi hızlı
Simdi benim aracim 2.2 turbo 4 ceker beni attiniz m3 lerin falan icine simdi ben yarisa giriorum diye basarim 2 kusur basinci bu onlar icin haksizlik deilmi tamam sure onemlide iyi hos millet suresini bilirde sonucta o kadar masrafi sure olcmeye gelmio millet herkez orda kupa kaldirmak ister onlar benim gibi araclar varken bunu nasil yapicak?bu benim aracim olur yada subaru vs olur ayni sey benim icinde gecerli ben nie sirf motorum ayni die 9 sn kosan aracla yarisiyimki
Bence sureye gore yarismali araclar sureler 1 sn deilde daha kisa tutulmali atiorum aradaki fark 0.6 sn indirilse o suredeki araclarin yarismasi daha zevkli olmazmi.ankaradaki gibi sure sahtekarliklari yapanlarada taninan kontenjan ustune cikmasi durumunda atiorum her 0.1 sn sapma icin 0.3 sn arti sure ekleme seklinde falan olsa
Fatih
senin aracın kaç litre ?
aslan bukadar okuduğun yazılardan bu soruyu nasıl sordun
Abi hacim hacim diyolar dedim en sona bu iki araç kalırsa sonuç ne olur diye düşündüm :icon_wack
Fatih
senin aracın kaç litre ?
2.2 litre. 10 krktr
Nerden bilcez yav adam vitesmi kaçırcak motormu kırcak
heyecanlanıp fodeper mı yapcak haaretmi yapcak
yada hangisi hızlı
Abi hacim hacim diyolar dedim en sona bu iki araç kalırsa sonuç ne olur diye düşündüm :icon_wack
aynen böyle bir durum var..
ghibli06
13-03-2013, 16:00
2.2 litre. 10 krktr
merak ettiğimden soruyorum aracın Çağlan Kuyumcu'nun eski arabası mı?
merak ettiğimden soruyorum aracın Çağlan Kuyumcu'nun eski arabası mı?
Kac yilinda sahipti bu araca?ben 2005 yilina kadar falan biliyorum oyle birisi yok ama sahip olarak
ghibli06
13-03-2013, 16:03
Kac yilinda sahipti bu araca?ben 2005 yilina kadar falan biliyorum oyle birisi yok ama sahip olarak
araç kaç model? benim dediğim çok daha eski, hatta ilk sahibi...
95 model o kadar eskisini bilmiyorum.caglayan kuyumcu ankaradamiydi?
ghibli06
13-03-2013, 16:05
tamam budur, evet BM Holdingin sahipleri, okulda high honour hediyesiydi :)
tamam budur, evet BM Holdingin sahipleri, okulda high honour hediyesiydi :)
O kisi ankarada direge sarilan kisimi eger oysa arac o degil herkez o saniyor arac az oldugu icin ama bu arabada daha 2 parca boya var bide oyle bi sikintim var :)
2013 Taslak Mahalli Oto-drag Talimatı
http://www.tosfed.org.tr/kitaplar/TASLAK_MAHALLI_OTO-DRAG_TALIMATI.pdf
1.2.a Bu talimat şartları organizatör kulüpler tarafından aynen uygulanacaktır
2.1.4 Sınıf tanımlamaları
Sınıf 1 - Street (15 saniye üstü)
Sınıf 2 - Super Street (14-15 saniye arası)
Sınıf 3 - Pro-Street (13-14 saniye arası)
Sınıf 4 - Drag (12-13 saniye arası)
Sınıf 5 - Pro-Drag (11-12 saniye arası)
Sınıf 6 - Super Pro Drag (11 saniye Altı)
2.1.1 Sınıflara göre geçerli olan genel kurallar:
a) Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunningvs) sınırlaması yoktur. Motorlar içten yanmalı olacaktır.Piston yada rotary/Wankel gaz tribünü yasaktır.
b) Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör, nosvs) sınırlaması yoktur.
2.1.2 Sınıf 1, 2 ve 3 için geçerli ortak kurallar
a) Bu sınıflarda yarışan araçlar, ruhsatlarında ya da el kitaplarında belirtilen kilonun altında olamazlar (bu ikiağırlıktan daha hafif olanı dikkate alınacaktır). Tartı farkıolarak % 3 tolerans tanınır.
2.1.3 Sınıf 4, 5 ve 6 için geçerli ortak kurallar
a) Sınıf 4, 5 ve 6’da (seri üretim ve %3 toleransla fabrika ağırlığında olan araçlar hariç) kilo sınırlaması yoktur.
b) Bu sınıftaki ruhsatlarında yada el kitaplarında belirtilen kilodan %3 ağırlık toleransı dahilinde olan seri üretim araçlarda rolbar aranmaz. %3 ağırlık toleransını aşan seri üretim araçlar 4 noktalı, TOSFED onaylı rollbar ile yarışabilir.
c) Sınıf 4, 5 ve 6’da yarışan seri üretim dışındaki araçlarda, araçlar TOSFED onaylı 8 noktalı roll cage ve taşıyıcı şasi zorunludur (profil yada boru; malzeme, demir/ çelik).
Kurallar kitabı, hem zamana hem de ağırlığa gerekli düzenlemeyi getirmiş. Eğer bu kurallar uygulanmaz ise bu bir yarış değil, hafta sonu etkinliği olur.
Birde sürekli amerika da ki sistemi örnek vermenin manası yok. Mevzu bahis konu sadece ve sadece "Zaman - Hacim". İnşallah bol bol araç olur turbo mm ve kg a göre yarışmak nasip olur.
2.2 litre. 10 krktr
Turbon 62mm oldugu için
Ne Msky ile nede Tork GC8 ile kalkmıcaksın
67mm e kadar 4x4 ler bir sınıf 67mm den büyük 4x4 turbolar farklı sınıf
Mehmet ne güzel daha evvelde bu kurallar vardı hiç birimiz uygulamadık
ne yarışanlar uydular ne yarıştıranlar
Ben kendim için söylüyorum
Akhisarda VHT li USA standartında pist olucak dendi
Bende USA deki dengim olan araçlar ile kıyaslamak adına araba aldım ve hazırlıyorum
KG sinide onların limitlerine ve kurallarına göre yapıyorum
Gerçek saniyemi görmek için
nerde nasıl yapılmış pek umrumda değil açıkcası
hep fikirlerimi sundum yarışı ben yapmıyorum kimseyede böyle olsun şöyle yap diye 1 tek kelime etmedim
Buğranın yapıcağı şekline bakıcaz ya katılcaz yada izlicez bukadar basit
Turbon 62mm oldugu için
Ne Msky ile nede Tork GC8 ile kalkmıcaksın
67mm e kadar 4x4 ler bir sınıf 67mm den büyük 4x4 turbolar farklı sınıf
Peki moruk 67 mm yle 58 mm yahut 62 mm vs arasindaki farki napicaz 67 mm alti ve ustu sence cok acimasiz deilmi yada alt olarakta bi katagori varmi?ki gt30 la x 30 arasinda bile bence adaletsizlik varken.
Peki moruk 67 mm yle 58 mm yahut 62 mm vs arasindaki farki napicaz 67 mm alti ve ustu sence cok acimasiz deilmi yada alt olarakta bi katagori varmi?ki gt30 la x 30 arasinda bile bence adaletsizlik varken.
Turbosunu büyütçek bukadar basit :)
Amerikada böyle
amaç yarışmak ve lider olmak degilmi şampiyonada fatih
sınırlar dahilinde maximumu yapması lazım yarışmacının
yahu ne zamandır yarış yoktu gayet iyiydi ortalık :D bu kadar atar giderde yoktu kavga gürültüde
buğra bence iptal et gitsin :D
ghibli06
13-03-2013, 16:35
O kisi ankarada direge sarilan kisimi eger oysa arac o degil herkez o saniyor arac az oldugu icin ama bu arabada daha 2 parca boya var bide oyle bi sikintim var :)
hayır o değil, plaka hiç değişmedi bu araçta...
Turbosunu büyütçek bukadar basit :)
Amerikada böyle
amaç yarışmak ve lider olmak degilmi şampiyonada fatih
sınırlar dahilinde maximumu yapması lazım yarışmacının
Bizde imkanlar o kadar degilki hilmi sende biliyosun bence o cok acimasiz olur herkez butcesine gore yarisip o heyecani yasamali bugun sti yada o ayar sahibi olan hemen hemen herkez arabasina 30 32 muadi turbo takabilir ama 40 takmak cok agir gelebilir onu anlatiyorum tamam amac lider olmakta simdi gercekleri konusalim burasida Turkiye burda 40 icin arabalara ciddi para dokmek lazim o kadar para dokecek insan sayisida bi hayli azdir.ne yani fakirler ölsünmü :D
hayır o değil, plaka hiç değişmedi bu araçta...
Onun plakasi neydi acaba biliyomusunuz?
ghibli06
13-03-2013, 16:43
Onun plakasi neydi acaba biliyomusunuz?
emin ol hatırlamıyorum ama o daha yeni modeldi diye hatırlıyorum... RS2-00 muhabbeti yapardık, vay be amma eskiye gittim :D
emin ol hatırlamıyorum ama o daha yeni modeldi diye hatırlıyorum... RS2-00 muhabbeti yapardık, vay be amma eskiye gittim :D
En son 96 modeli var rs2 nin :D
Bizde imkanlar o kadar degilki hilmi sende biliyosun bence o cok acimasiz olur herkez butcesine gore yarisip o heyecani yasamali bugun sti yada o ayar sahibi olan hemen hemen herkez arabasina 30 32 muadi turbo takabilir ama 40 takmak cok agir gelebilir onu anlatiyorum tamam amac lider olmakta simdi gercekleri konusalim burasida Turkiye burda 40 icin arabalara ciddi para dokmek lazim o kadar para dokecek insan sayisida bi hayli azdir.ne yani fakirler ölsünmü :D
Abi niye 40 a çıktın hemen 40 zaten 68mm
67 mm ve altı olan araçlar basınçlarını açsın gt30 yerine 35 taksın 62 taksın nos bassın
bahsettiklerim ekstra maliyet değilki
motor içini yaptıktan sonra sadece turbo ve yakıt sistemi okadar abartılcak bir durum söz konusu değil
extrem olanlarıon grubu farklı zaten
Abi niye 40 a çıktın hemen 40 zaten 68mm
67 mm ve altı olan araçlar basınçlarını açsın gt30 yerine 35 taksın 62 taksın nos bassın
bahsettiklerim ekstra maliyet değilki
motor içini yaptıktan sonra sadece turbo ve yakıt sistemi okadar abartılcak bir durum söz konusu değil
extrem olanlarıon grubu farklı zaten
Lastik boyutları ve sınırlamaları olmalı mı ? drag radial vs slick ?
Benim arabamı benden baskası ayarladıysa ben O C yim oldu mu eğer bu iftiraysa onu eden de o c nin onde gidenidir oldu. Benim yazdığım istanbulda da araba var um 106la bi dene aklın basına gelsin bakalım ben rahatsızdim Utku gecti direksiyona talan yanlış konuşmayın ağır konuşurum
soyleyen ben deılım aradıgında dedıgım gıbı :) dedıgım EF yı bıtırınce herkesle denerım ben hıc sıkıntı etmem kanka bıldıgın gıbı :)
Moruk durum para harcama isinden daha cok o paranin bi anda cope gitmesi.he ben drag isinden cok anlamam kurali nedir ne degildir ben sadece sure isi daha heyecanli ve cekismeli olur kanisindayim ama bence sure farki 1 sn den biraz daha assada olmali yarislar daha cekismeli olur
Gunes G.
13-03-2013, 17:54
Zamana gore gruplama yapmak, insanlarin kafasina gore araclarini modlayip yarisa gelip kendilerine birinci olabilecekleri bir zaman araligi bulabilmeleri demektir. Amator yariscilara cok imkan saglar. Ufak butcelerle kendi zaman grubunda birinci olan araclar yapilabilir. 10.7 kosabilecek bir arac, kendi grubu olan 10-11'de kupa alamayacagi icin, sirf kupa almak adina 11.00 yaparak bir ust grupta yarisabilir. Kimin kimle rakip olacagini kestirmek imkansizdir. Akil oyunlari ile kupa almaya musait bir sistemdir ve insanlar kupa almak icin 10.7 yerine 11.00 yapmayi tercih eder, keza 10.7 yapan bir araci kimse oteki gun hatirlamaz ama kupa alan bir araci hangi grupta olursa olsun herkes hatirlar.
Hacime gore gruplama yapmak, eldeki hacimsel olarak limitli imkanlarla yapilabilen motorun, aktarmanin, yuruyenin, sasenin en iyisini yapabilmek adina verilen bir savas demektir. Kafalar rahat degildir, stress vardir, ince hesap vardir, kafa patlatmak vardir icinde. Mekanik olarak en basarili olan kazanir. Isteyen stroker yapar isteyen destroker yapar ya da hic hacim degistirmez, bu hareketler aracin hacim grubunu degistirmez. Blogun neyse grubun odur. Hile yapmak kolay degildir. Motorun icinde ne var bilmeye gerek kalmaz, itiraz aninda sadece disaridan kontrol ile her turlu hile hurda aciga cikar.
Turbo boyutu, nos, incik boncuk bunlar ikinci plandaki detaylar, hepsi icin bir handikap ayarlanabilir orasi zaten sorun degil.
Er meydaninda mekanik yaristirarak mi kupa almak daha degerlidir, yoksa cin fikirli oyunlarla kupa almaya calismak mi? Bu soruyu sormamiz lazim kendimize...
KCANN_220
13-03-2013, 18:03
kupa pesınde kosucak TR de pek fazla kısı cıkıcagını sanmıorum bn..yarısan kac kısı war kı zaten herkez herkezı bılıor arabaların ne yapcagını bılıor herkezın bı zaman hedefı az cok denemek ıstedıgı araclar bellı.. bnce bu sartlarda fazla ınce dusunmeye gerek yok en alıstıgımız seklıyse sure bnce en guzel secım olur..yapılcak en guzel seyde surenın ustunden ıyılestırmeler yapmak olur..
Vts_Power
13-03-2013, 19:03
Zamana gore gruplama yapmak, insanlarin kafasina gore araclarini modlayip yarisa gelip kendilerine birinci olabilecekleri bir zaman araligi bulabilmeleri demektir. Amator yariscilara cok imkan saglar. Ufak butcelerle kendi zaman grubunda birinci olan araclar yapilabilir. 10.7 kosabilecek bir arac, kendi grubu olan 10-11'de kupa alamayacagi icin, sirf kupa almak adina 11.00 yaparak bir ust grupta yarisabilir. Kimin kimle rakip olacagini kestirmek imkansizdir. Akil oyunlari ile kupa almaya musait bir sistemdir ve insanlar kupa almak icin 10.7 yerine 11.00 yapmayi tercih eder, keza 10.7 yapan bir araci kimse oteki gun hatirlamaz ama kupa alan bir araci hangi grupta olursa olsun herkes hatirlar.
Hacime gore gruplama yapmak, eldeki hacimsel olarak limitli imkanlarla yapilabilen motorun, aktarmanin, yuruyenin, sasenin en iyisini yapabilmek adina verilen bir savas demektir. Kafalar rahat degildir, stress vardir, ince hesap vardir, kafa patlatmak vardir icinde. Mekanik olarak en basarili olan kazanir. Isteyen stroker yapar isteyen destroker yapar ya da hic hacim degistirmez, bu hareketler aracin hacim grubunu degistirmez. Blogun neyse grubun odur. Hile yapmak kolay degildir. Motorun icinde ne var bilmeye gerek kalmaz, itiraz aninda sadece disaridan kontrol ile her turlu hile hurda aciga cikar.
Turbo boyutu, nos, incik boncuk bunlar ikinci plandaki detaylar, hepsi icin bir handikap ayarlanabilir orasi zaten sorun degil.
Er meydaninda mekanik yaristirarak mi kupa almak daha degerlidir, yoksa cin fikirli oyunlarla kupa almaya calismak mi? Bu soruyu sormamiz lazim kendimize...
dışardan bloğa bakınca stroker olduğunu nası anlayacaksın bunu bize anlatabilirmisin?
doğru söylüyorsun race amerika yada akhisardaki süre sistemi kullanılmayacağından 12 li süre göreceksin ancak:icon_tup:
sanirim bu 3 oldu yukarda yazdiginiz saniye sistemi saniye sistemi 15-20 bin dolarlik sistemi alamayacak yada kiralayamayacak bir butce ile bu isi yapmaya kalksak istanbul park a sadece 1gun icin bunun 4 katini odedigimiz bilgisi belki fikirlerinizi degistirir.
Ben sizlerin emeklerine saygi gosterip bu konuyu actim ama goruyorumki ayni saygiyi gostermek zor geliyor .
sure tutmak sorun degil dedim korfez dediniz o sistemi kullanmayacagiz yazdim sayfalanr once okudunuz simdi gene bu yazilar amac bagciyi dovmek ise devam edin okuyorum ilgi ile .....
poşetçay
13-03-2013, 19:35
Zamana gore gruplama yapmak, insanlarin kafasina gore araclarini modlayip yarisa gelip kendilerine birinci olabilecekleri bir zaman araligi bulabilmeleri demektir. Amator yariscilara cok imkan saglar. Ufak butcelerle kendi zaman grubunda birinci olan araclar yapilabilir. 10.7 kosabilecek bir arac, kendi grubu olan 10-11'de kupa alamayacagi icin, sirf kupa almak adina 11.00 yaparak bir ust grupta yarisabilir. Kimin kimle rakip olacagini kestirmek imkansizdir. Akil oyunlari ile kupa almaya musait bir sistemdir ve insanlar kupa almak icin 10.7 yerine 11.00 yapmayi tercih eder, keza 10.7 yapan bir araci kimse oteki gun hatirlamaz ama kupa alan bir araci hangi grupta olursa olsun herkes hatirlar.
Hacime gore gruplama yapmak, eldeki hacimsel olarak limitli imkanlarla yapilabilen motorun, aktarmanin, yuruyenin, sasenin en iyisini yapabilmek adina verilen bir savas demektir. Kafalar rahat degildir, stress vardir, ince hesap vardir, kafa patlatmak vardir icinde. Mekanik olarak en basarili olan kazanir. Isteyen stroker yapar isteyen destroker yapar ya da hic hacim degistirmez, bu hareketler aracin hacim grubunu degistirmez. Blogun neyse grubun odur. Hile yapmak kolay degildir. Motorun icinde ne var bilmeye gerek kalmaz, itiraz aninda sadece disaridan kontrol ile her turlu hile hurda aciga cikar.
Turbo boyutu, nos, incik boncuk bunlar ikinci plandaki detaylar, hepsi icin bir handikap ayarlanabilir orasi zaten sorun degil.
Er meydaninda mekanik yaristirarak mi kupa almak daha degerlidir, yoksa cin fikirli oyunlarla kupa almaya calismak mi? Bu soruyu sormamiz lazim kendimize...zamanında b20 blokla b16 larla yürümek gbi dogru olmayan şeylerde olmamalı dimi ;)
poşetçay
13-03-2013, 19:38
sanirim bu 3 oldu yukarda yazdiginiz saniye sistemi saniye sistemi 15-20 bin dolarlik sistemi alamayacak yada kiralayamayacak bir butce ile bu isi yapmaya kalksak istanbul park a sadece 1gun icin bunun 4 katini odedigimiz bilgisi belki fikirlerinizi degistirir.
Ben sizlerin emeklerine saygi gosterip bu konuyu actim ama goruyorumki ayni saygiyi gostermek zor geliyor .
sure tutmak sorun degil dedim korfez dediniz o sistemi kullanmayacagiz yazdim sayfalanr once okudunuz simdi gene bu yazilar amac bagciyi dovmek ise devam edin okuyorum ilgi ile .....seni tanımam fakat saygı duyuyorum biz bi time trial yaptık beynimizi yedik bence kuralları kendin koy işene gelen yarışsın derim kimseyi memnun edemezsin
Vts_Power
13-03-2013, 19:45
Yok zaten dedigim gibi bu taglari kullanmayacagiz istanbul parkta .
isiklar sondugu anda sure basliyor once kalkilmasi durumunda da fodepar veriyor du bu sistemde sag ve sol linelar icin 2 ayri sistem kullandik biz korfezde yoksa tek sistemle dedigin gibi fodepari bile goremezsin :D
bu yazdığına istinaden konuşuyorum. ışıklar söndüğü anda başlayan sistem le 1 veya 1.5 saniye fazla ölçüyor. akhisarda daha gerçekci süreler çıkıyordu, çünkü ilk araç sensörden geçtiği anda saymaya başlıyordu yani ilk hareketle süre saymaya başlıyordu. race amerika çok daha net okuyordu Ankara'da denendi.
sanirim bu 3 oldu yukarda yazdiginiz saniye sistemi saniye sistemi 15-20 bin dolarlik sistemi alamayacak yada kiralayamayacak bir butce ile bu isi yapmaya kalksak istanbul park a sadece 1gun icin bunun 4 katini odedigimiz bilgisi belki fikirlerinizi degistirir.
Ben sizlerin emeklerine saygi gosterip bu konuyu actim ama goruyorumki ayni saygiyi gostermek zor geliyor .
sure tutmak sorun degil dedim korfez dediniz o sistemi kullanmayacagiz yazdim sayfalanr once okudunuz simdi gene bu yazilar amac bagciyi dovmek ise devam edin okuyorum ilgi ile .....
Eray Yümsel
13-03-2013, 19:51
konuyu başından kaçırdığım için pek takip edemiyorum kusura bakmayın kendi fikrimi yazıcam kimsede alınmasın...
süre konusuna takılanlarımız var ciddi manada ama ne yazıkki süre işin içine girdiğinde yarışın hiç bir anlamı kalmıyo kara düzen yani eski düzen (hacim sınıfları) her zaman seyirciyi daha çok ateşlemiştir bunu biz 2005 vs körfez yarışlarından biliyoruz benden daha eskiler daha öncekilerinide biliyolardır tabi eskilerden kime sorarsanız sorun hepsi hacim sınıfı dicektir süre kötü bişeymi değil yarış olur sürelerde okunur kenarda herkez süresini bilir ama yarışı her zaman önde giren kazanır diğer akhisar yarışlarında 13 sanıye kategorisine gir nos serbest her sınıfta zaten nossuz 13.2 yap bekle sıranın sana gelmesını bas nosu geç yanındakini birinci ol bu çok basit veyahut 13 e yakın süreyi yap yine bekle en kötü 2.liğin var akhisarı kötülemiyorum onların sistemide bu istanbul un sistemide bu en güzelide bu eminimki bütün arkadaşların takıldıgı nokta hacim sınıflarında eşitlik olmuycagı ama emin olun buğra bilal ve dğer emeği geçen bütün arkadaşlar ciddi manada çalışıyo e artık bu işin kaşarı olmuşuz kimde ne var ne yok hepsi biliniyo ona göre muamelesi yapılır merak edilcek bişey yok teknik kontroller prof adamlar tarafından yapılcak sonuçta o yüzden bence konuyu uzatmanın manası yok hacim sınıfı candır hatta buğrayı ikna edebilirsek bir alt sınıfın birincisi bir üst sınıfa gider yapabilme şansını yakalıycak ve heycan dahada artıcak ;) eskisi gibi bunu niye söylüyorum atıyorum 106gti lar 1.6 kategorisinde yarıştı 1. oldu ama o araba gerçekten çok hızlıysa 2.0 lardada güzel dereceler cıkartabilir bir üst sınıf bunu kabul ederse ortaya daha neşeli görüntüler çıkar vs vs bir sürü şey var yazıcak ama gerek yok emin olun böyle bir org tam 5 senedir bekliyoruz o yüzden herkez destek olsunki diğer yarışların önü açılsın hatta ben şehir dışından gelecek arkadaşlar için 50 100 lira katılım parası fazla vermeye rağzıyım yeterki onlarda gelsin ;) sonuçta bizim yolumuz yok 20dk ya pistteyiz herkez elini taşın altına atsın hep birlikte güzel bir gün geçirelim destek olun köstek değil eleştri yapmayın demiyorum eleştri buğranın hatalarını görebilmesi için gerekli mantıklı oldugu sürece ;)
saygılar
rıdvan
deermişim :D eray yümsel :p
bu yazdığına istinaden konuşuyorum. ışıklar söndüğü anda başlayan sistem le 1 veya 1.5 saniye fazla ölçüyor. akhisarda daha gerçekci süreler çıkıyordu, çünkü ilk araç sensörden geçtiği anda saymaya başlıyordu yani ilk hareketle süre saymaya başlıyordu. race amerika çok daha net okuyordu Ankara'da denendi.
Allah rizasi icin ilk satiri birkez daha oku rica ediyorum . Ne yazmisim yazinin basinda ? zaten istanbulparkta bu sistemi kullanmayacagiz dememismiyim .
Vts_Power
13-03-2013, 20:12
Allah rizasi icin ilk satiri birkez daha oku rica ediyorum . Ne yazmisim yazinin basinda ? zaten istanbulparkta bu sistemi kullanmayacagiz dememismiyim .
kendin yazını kendin okudunmu. süre sistemi ışık yandığında başlayacak yazmışmısın?? ben bundan bahsediyorum
yahu ne zamandır yarış yoktu gayet iyiydi ortalık :D bu kadar atar giderde yoktu kavga gürültüde
buğra bence iptal et gitsin :D
yakimindaki insanlar sizlerde biliyosunuz kendimi nekadar paraladigimi ne tip maddi riskleri gormezden geldigimi sadece bu yaris icin.
Allah herkezin yuzunu guldursun insallah .
Yok zaten dedigim gibi bu taglari kullanmayacagiz istanbul parkta .
isiklar sondugu anda sure basliyor once kalkilmasi durumunda da fodepar veriyor du bu sistemde sag ve sol linelar icin 2 ayri sistem kullandik biz korfezde yoksa tek sistemle dedigin gibi fodepari bile goremezsin :D
bunun oncesinde realtime sonuc gorebiliyor goremiyor mevzusu var idi bende dedimki alinti yaparak ilk satirda istanbul park ta bunu kullanmayacagiz .
ardindan da bir fotograf koydum korfezden ve altinada korfezde kullandigimiz sistemi anlattim . alinti yaptiginda bosluk olan yer .
ustune basa basa istanbulparkta bu sistemi kullanmayacagim yazmisken ve durum boyleyken vallahi pes ....
Vts_Power
13-03-2013, 20:33
bunun oncesinde realtime sonuc gorebiliyor goremiyor mevzusu var idi bende dedimki alinti yaparak ilk satirda istanbul park ta bunu kullanmayacagiz .
ardindan da bir fotograf koydum korfezden ve altinada korfezde kullandigimiz sistemi anlattim . alinti yaptiginda bosluk olan yer .
ustune basa basa istanbulparkta bu sistemi kullanmayacagim yazmisken ve durum boyleyken vallahi pes ....
bencede pes nie tartışıyoruz anlamadım ama. demek istediğim ışıklar söndüğü anda başlayan sistem yanlış olacaktır. hani fikir alışverişi yapılıyorya. net bi şekilde yazıo ordan senden alıntı yapmışım. ilke teker sensörden geçtiği anda başlaması lazım demek istiyorum....
sen ne yazmışsın ışık yandığı anda süre başlar yani response time farkı çıkacak. bunu sen benden daha iyi biliyorsun ama bi alınganlık tutturdun.
bencede pes nie tartışıyoruz anlamadım ama. demek istediğim ışıklar söndüğü anda başlayan sistem yanlış olacaktır. hani fikir alışverişi yapılıyorya. net bi şekilde yazıo ordan senden alıntı yapmışım. ilke teker sensörden geçtiği anda başlaması lazım demek istiyorum....
sen ne yazmışsın ışık yandığı anda süre başlar yani response time farkı çıkacak. bunu sen benden daha iyi biliyorsun ama bi alınganlık tutturdun.
birkez daha canim abim guzel abim birkez daha yaziyorum istanbul parkta bu sistemi kullanmayacagiz .
korfezde gecen sene yaptigimiz yaristaki sisteminde ozellilleride orda yazildigi gibidir .yazdigim gibidir.
ben yazmiyim sizler yazin yarisicaklar sizlersiniz sadece bilin diye soyluyorum yanlis fikir kalmasin aklinizda .
hayirli aksamlar.
Bulut Y.
13-03-2013, 21:15
istanbulparka katılıcak araçlar diye bi anket acalım yad kimler katılmak ister diyelim.
süreli sisteme göremi yarısmak istiyolar yada,
hacme göremi ?
biz atmosferikçiler zaten süreli sistem diyoruz.
akhisara orkun 4çeker stock sti ile girdi keyfi olarak 13 küsür yaptı. 106larda 13sn yaptı böylece amatörlerde girdi bende dahil.
punisherı scli m3 geçti hiçte dert etmedik bizim için başarıydı.
stock sti ile girmek isteyen ne yapıcak girmesinmi?gt35li sti ilemi kalksın?
istanbulparka katılıcak araçlar diye bi anket acalım yad kimler katılmak ister diyelim.
süreli sisteme göremi yarısmak istiyolar yada,
hacme göremi ?
biz atmosferikçiler zaten süreli sistem diyoruz.
akhisara orkun 4çeker stock sti ile girdi keyfi olarak 13 küsür yaptı. 106larda 13sn yaptı böylece amatörlerde girdi bende dahil.
punisherı scli m3 geçti hiçte dert etmedik bizim için başarıydı.
stock sti ile girmek isteyen ne yapıcak girmesinmi?gt35li sti ilemi kalksın?
Bu bir profesyonel hazirlanmis 6-7-8 15 vs aracin yarismasi amacli yapilan bir org olucak anladigim kadaryla ufak modlu araclarin yeri baska yarislar olmali,
Bu bir profesyonel hazirlanmis 6-7-8 15 vs aracin yarismasi amacli yapilan bir org olucak anladigim kadaryla ufak modlu araclarin yeri baska yarislar olmali,
izmit korfezde de istanbul parkta da drag organizasyonlarimiz olacak tabiki ancak bizim bu sekilde bir ayrimimiz yok.
(bundan sonrasi sizin icin degil genel bir yazidir )
Herkezin kazanamadigi ama herkeIn esit sans ile kupaya gelebildigi bir sistem uygulayacagiz.
insanlarin anlamadigi ve halen israrla ve anlamadan idda ettikleri sureli sistem sadece Turkiyeye ozgu.
Amerika bu sporun icad edildigi yer ise sure olcen cihazlari bile ordan satin aliyorsak basitce NHRA kurallarini okuyun .
AMERIKADA bizim ulkemizde sureli diye idda ertigimiz kilo hacim ve ceker sistemi olmadan siniflanan bir drag sistemi yok. sure var ceker var agirlik var bunlarin hepsinin toplami bir yaris eder birini cikartirsak altini bosaltirsak adi eglence gunu olur.
sabah aksam bos bir pistte arac suresi olcelim adina neden yaris diyoruz ki herkez her sinif arac ile her tip besleme ve her tip ceker ile ayni sinifta yarisiyor farkindamisiniz ?
degilseniz tabiki her aracin mutlaka 1 yada 15 zamani olacak degilmi ?
referans bir ortalama ile 1 er saniyelik periodlara ayirin alin size yaris bumudur yarisma ruhu bumudur arac hazirlamak ....
eskiler iyi bilir yarislari hacme gore yapilirken bile bir disiplin varsi takimlar vardi garajlar vardi ne kaldi geriye ?
Ben bir kupa yapiyorum kurallarini dunya da ne ise ona en en en yakin halde koyacagim ve bunu istanbul park gibi seyircininde yariscininda iskence cekmedigi dunya standarlarinda sizlere sunacagim . isteyen kurallara bakar gelir isteyen kurallar agir gelir gelmez ancak suda biline ben bunu kendim icin degil ortadan yok olan araba kesenin hizlandigi sporun geriledigi bir sekle sokturmam.
bu bu konunun son mesajidir.
Bu konuda herkeze haddinden fazla soz hakki verdim .
Bundan sonra kurallari ve kayitlari acariz gelen buyurur gelir otodrag nasil olur gorur veyahut gelmez eglencesine bakar .
K.Buğra YILDIRIM
Bulut Y.
13-03-2013, 22:53
kim daha cok harcadıysa o kazanıcak uzun lafın kısası.
kim daha cok harcadıysa o kazanıcak uzun lafın kısası.
Evet en fazla para , zaman , emek yani seninde soyledigin gibi harcayan kazanacak ulkemizde ve dunyada bir yarismada bunlar kazanmiyor ise adi şikedir ;)
Bunun adida adillik durustluk ve Yarış olacak olmasi gerektigi gibi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.