Orijinalini görmek için tıklayınız : Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo
Şu motoru 2.0 a çevirebildiğim gün yanına gelip, “üstadım pist için ne lazım, ne yapabiliriz” diye yol göstericim ol diyecem :)
Her dokunuş aracın çizgisini yükseltiyor
rahmitanir
11-05-2025, 11:15
Nays
Kamber nedir Rahmi
-1.5 derece. Tek kamber vidasi ile bu deger oluyor. Fazlasi ise lastik omrunu ciddi kisaltiyor.
Şu motoru 2.0 a çevirebildiğim gün yanına gelip, “üstadım pist için ne lazım, ne yapabiliriz” diye yol göstericim ol diyecem :)
Her dokunuş aracın çizgisini yükseltiyor
Seve seve abi. Pistte tek alfa olmak bazen uzuyor :)
rahmitanir
12-05-2025, 15:01
Kota düşmanı post geldi.
İstanbul Park fotoları bu sabah geldi. 3 teker poz yakalanmamış ama ön tekeri janttan bolca sıyırmışız.
NOT: Son fotoyu pistteki çalı çırpı boylarının ne almde olduğunu göstermek için özellikle paylaştım:
https://i.hizliresim.com/gf1cf2c.jpg (https://hizliresim.com/gf1cf2c)
https://i.hizliresim.com/moqdvrr.jpg (https://hizliresim.com/moqdvrr)
https://i.hizliresim.com/clwup3z.jpg (https://hizliresim.com/clwup3z)
https://i.hizliresim.com/n96j5kt.jpg (https://hizliresim.com/n96j5kt)
https://i.hizliresim.com/8cobunn.jpg (https://hizliresim.com/8cobunn)
https://i.hizliresim.com/dsi7rsm.jpg (https://hizliresim.com/dsi7rsm)
https://i.hizliresim.com/mdoyrbg.jpg (https://hizliresim.com/mdoyrbg)
Bir gece ansızın marşpiyellerin içini siyaha boyayacağım :D
Maşallah ön camdaki telefon numarana kadar okuduk, IT den arkadaşlar abi neti sömürmüşsün bant genişliğinde makas atara 3 şerit ilerliyorsun dediler ben bu konuya bakarken :D
Fotolar güzel gerçekten. Bizimde pist fotomuz olsun bir gün :)
rahmitanir
14-05-2025, 16:14
Bir gece ansızın marşpiyellerin içini siyaha boyayacağım :D
Araba daha yeni boya + seramikten çıktı sayılır bro, şimdilik kurcalamayalım :D
Maşallah ön camdaki telefon numarana kadar okuduk, IT den arkadaşlar abi neti sömürmüşsün bant genişliğinde makas atara 3 şerit ilerliyorsun dediler ben bu konuya bakarken :D
Fotolar güzel gerçekten. Bizimde pist fotomuz olsun bir gün :)
Öncelikle KA ile piste çıkarsın sen, hiç şüphem yok.
Foto çözünürlüğü konusunda ise, internet sağlayıcıları da aç kalmasın dedik :D
rahmitanir
19-05-2025, 20:42
Beklenmedik bir sekilde gecen hafta pazartesi gunu debriyaj pedali asagiya dustu, orada kaldi. Noluyo derken, fren hidroliginin azaldigini gordum. O gun hidrolik ekleyip,bolca debriyaj pompalamasi ile arabayi eve getirdim, hafta sonu bakarim deyip 5 gun yatirdim arabayi. Cumartesi baktigimizda, sanziman merkezine giren hidrolik hortum jagindan kacak var gibiydi. Once sadece gobek tarafininn contasini yeniledim, kacak devam ediyor gibiydi, cok emin olamadik. Emin olmak icin ciktim hakkiyla bir gazladim, geldim, sanzimanin ustu, alti, heryeri hidrolikti :D
O noktada arabaya sehpaya alip cumartesi 4 ten sonra sanzimani asagiya indirip, gunu bitirdik. Debriyaj rulmanindan baya bir kacak vardi.
Bu pazartesi sabah 8:30'da 3. Sanayide mesaiye baslayip, luk volant, valeo debriyaj, magmeti marelli debriyaj rulmani, motul rbf 700 hidrolik ve mopar marka debriyaja giren jaktan aldim. Bu fruo zaten 20₺ tuttu.
https://i.hizliresim.com/tt6imdw.jpg (https://hizliresim.com/tt6imdw)
Kritik noktalarda dukkandaki ustalardan destek alarak, toplama isleminin hemen hemen hepsini kendim yaptim. Yaklasik 6 saatimi aldi ama oldu cok sukur.
Aksam da benzinci yikamasi yapip, yarin ise ins temiz temiz gidecegim.
https://i.hizliresim.com/5eu2lp2.jpg (https://hizliresim.com/5eu2lp2)
Toparlarsak, 100.000 km de daha fazla olmus baski balata volant ve debriyaj rulmanini degistireli. Her hangi bir kacirma falan da yoktu, rulman supriz yapinca bu kadar isciligin karsiliginda her seyi yenileyelim diye bu kadar detayli giristik.
Bardagin dolu yanı, artik sanziman indir kaldirmayi da ogrenmis oldum. Ama tatilimin yaklasik 2 gunu sanayide gecmesi ise bos tarafi.
Bununla geçmiş olsun Rahmi, ya daha ters zamanda olsaydı
Güzel de kazanım olmuş el becerisi noktasında bence
Bardagin dolu yanı, artik sanziman indir kaldirmayi da ogrenmis oldum. Ama tatilimin yaklasik 2 gunu sanayide gecmesi ise bos tarafi.
Bunu bazen ben de düşünüyorum, dün KA için sabah 9 akşam 18 mesai yaptım resmen aç susuz, cidden su içmeyi bile unutmuşum. O kadar susamışım ki 1 saat içinde 2 lt su içtim :)
Değiyor mu ? Yaparken keyif alıyoruz, binerken keyif alıyoruz, en azından neyin nasıl yapıldığını kendimiz biliyoruz.
Dün arabanın altında yat kalk sök tak yaptıktan sonra haliyle duş aldık, banyodan yarım avuç toz toprak çıktı :D
Öğrenilmiş öğrenilmiştir, bu işleri yapanlar senden benden daha zeki değil, sadece tecrübeleri var, onu da genelde çakallık için kullanıyorlar.
rahmitanir
20-05-2025, 11:32
Bununla geçmiş olsun Rahmi, ya daha ters zamanda olsaydı
Güzel de kazanım olmuş el becerisi noktasında bence
Dediğin gibi pistte olsaydı, ciddi üzerdi. Buna da şükür.
Bunu bazen ben de düşünüyorum, dün KA için sabah 9 akşam 18 mesai yaptım resmen aç susuz, cidden su içmeyi bile unutmuşum. O kadar susamışım ki 1 saat içinde 2 lt su içtim :)
Değiyor mu ? Yaparken keyif alıyoruz, binerken keyif alıyoruz, en azından neyin nasıl yapıldığını kendimiz biliyoruz.
Dün arabanın altında yat kalk sök tak yaptıktan sonra haliyle duş aldık, banyodan yarım avuç toz toprak çıktı :D
Öğrenilmiş öğrenilmiştir, bu işleri yapanlar senden benden daha zeki değil, sadece tecrübeleri var, onu da genelde çakallık için kullanıyorlar.
Bütün gün yemek / suyu unutma ve o duşta çıkan kumlar, o kadar aynı ki bende de.
Dediğin gibi, millet, başkasının arabasına bozarak o deneyimi kazanıyor, biz kendi arabamızda kazanıyoruz.
rahmitanir
16-07-2025, 10:26
Konuya direkt giris yapayim, Valeo almayin aldirmayin!!!
2 ay once debriyaj rumani su koyunca, acmisken baski balata ve volant'i da değiştirelim diyerek Luk volant, Valeo baski balata, Magneti Marelli debriyaj rulmani takmistim. Aslinda bu seti tamamen Luk almak istemistim ama sanayiden parca topladigim gun 19 Mayis oldugu icin pek cok yer kapaliydi. Ozellikle baski balata icin Valeo da "bilindik marka, ne kadar kotu olabilir ki" gibi dusunup almistim. Hata yapmisim.
Daha montaji yaptigim gun, test surusunde baski balata "kaciriyo mu sanki" hissiyati vermişti ama net adini koyamamistim. Net olan sey ise, debriyaj benim gecmis aliskanligima gore fazla yumusak ve fazla yukarida kavrama yapiyordu.
Ama 1 ay olmadan baski balatanin peak tork devrinde kaydirmasi gun gibi ortaya cikmisti. Bu esnada baski balata 1.000 km yi bile doldurmamisti.
İsin tabi su yani da var; Valeo'ya *** atiyorum ama benim arabam oem degerinden yaklasik 100nm kadar daha fazla tork uretiyor. O sebeple tek suclu Valeo degil. Valeo'yu tercih eden/almak zorunda kalan ben de bir o kadar sucluydum.
Yillik izinler, is yogunlu vs derken ancak bu pazartesi ve sali musaitligim oldu ve arabayi Tanir Oto'ya cekip, sanzimani indirdim. Hava 40C idi, ciddi zorladi ama 1 gunden bir tik uzun surede montaji tamamladim.
Parcalari yaklasik 1 ay once almistim. Volanti zaten degistirmedim, actigimda da temiz cikti. Arac ustunden 2 ayda soktugum Valeo baski balata da oyle yanmis gibi durmuyordu ama yuksek ihtimalle baski yapraklari fazla yumusak kalmasinin kurbani oldum.
Luk marka baski balata, garanti olmasi icin de GM oem kutusunda cikan debriyaj rulmanini da montajladim.
Sokerken 2kg zayifladigim sanziman ve diger parcalar:
https://i.hizliresim.com/nxag2ec.jpg (https://hizliresim.com/nxag2ec)
Bu da sadece 2 ay sonra tekrar gunesi goren volantimiz da asagida. Bir de sol on salincagin kirmizi bushing'i biraz hirpalanmis, onu da yeniledim:
https://i.hizliresim.com/edfc2fa.jpg (https://hizliresim.com/edfc2fa)
İsin sonunda, daha ilk debriyaja dokundugum andan itibaren Luk farkini bagira bagira gosteriyor. Cok daha hissedilir sertlik, hemen hemen en asagidan itibaren baslayan kavrama noktasi (hatta ayagim valeonun yuksek noktadaki kavramasina alistigimdan, ilk arabayi kaldirirken stop bile ettirdim) ve gazlarken sifir kacirma hissiyati.
Uzun lafin kisasi, Luk Valeo'dan daha bile ucuza gelirken, aralarindaki kalite farki akil almaz seviyede farkli.
Mecbur kalmadikca, Valeo almayin, aldirmayin!!!!
Yavrum yine DIY king ortaya koymuşsun. Biz araba söküyoruz sen şanzıman aradaki farka gel :hehe:
rahmitanir
16-07-2025, 11:23
Yavrum yine DIY king ortaya koymuşsun. Biz araba söküyoruz sen şanzıman aradaki farka gel :hehe:
MiTo bizi "seve seve" DIY'ci yaptı.
eline sağlık. 1000 km de bu hale gelmemesi lazım üretim hatası olabilir mi parçacı bu konuda ne söyledi?
sadece yazılımlı ford aracımda 1000km den az olma sebebiyle bir kere garantiye sokabilmiştim baskı balatasını. tabi işçilik bize kaçmıştı o kadarına razı geldik mecbur
rahmitanir
16-07-2025, 16:15
eline sağlık. 1000 km de bu hale gelmemesi lazım üretim hatası olabilir mi parçacı bu konuda ne söyledi?
sadece yazılımlı ford aracımda 1000km den az olma sebebiyle bir kere garantiye sokabilmiştim baskı balatasını. tabi işçilik bize kaçmıştı o kadarına razı geldik mecbur
Doğrusu parçacıya hiç geri gitmedim Valeo konusunda. Belirttiğin üzere üretim hatası olması olası. Ama benim aracın spek dışı tork ürettiği gerçeğini göz önüne alınca, Valeo'dan bir şey talep etmek bana doğru gelmedi. Çünkü Valeo'nun hatası varsa bile kanıtlayamam. Ama bunun gibi teknik forumda reklamını olumlu olumsuz yaparım :D
Doğrusu parçacıya hiç geri gitmedim Valeo konusunda. Belirttiğin üzere üretim hatası olması olası. Ama benim aracın spek dışı tork ürettiği gerçeğini göz önüne alınca, Valeo'dan bir şey talep etmek bana doğru gelmedi. Çünkü Valeo'nun hatası varsa bile kanıtlayamam. Ama bunun gibi teknik forumda reklamını olumlu olumsuz yaparım :D
kendi açımdan süreç söyle ilerlemişti baskı kaçırmaya başladı ilk andan itibaren usta ve parçacı bir araya geldik ben parça hatalı değişim istiyorum dedim. parçacı nereden bileceğiz vs standart cevaplar verdi. dedim verdiğin ikinci üründe de aynısı olursa hatalı benim diyerek ikna etmiştim o dönem. ikinci baskı kaçırmadı allahtan. sonrasında 60 70bin civarı sorunsuz kullanıp satmıştım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.