User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
59 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: 2.0 turbo ford taunus yardım..

  1. #20
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladigim kadari ile siz sanirim lpg yi turboya emdiriyorsunuz..
    turboda lpg-hava karisimini basiyor motora, e bu durumda sizin coolerin ici lpg-hava karisimiyla doluyor, en ufak bi avans sorununda coolerin patlamasindan daha dogal birsey olamaz
    eger lpg yi turbodan once veriyorsaniz motora cooleri sokun..

  2. #21
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet aynen o şekilde, turbonun emişinden veriyorum lpg yi. cooleri sökmeyi düşümedim değil fakat bu sadece coolerin patlamamasına bi çözüm, diyelimki cooler yokken aynı şekilde patladı, bu sefer ya boruyu patlatıcak herhangi bi lastik ek noktasından yada içerde oluşan alevli basınç turboya ulaşıp biyeri patlatamassa turboya zarar vermezmi..

    avans sorunuyla ilgilide yanlış değilsem enjeksiyonlu araçlara, yazılım yaparken basınçla doğru orantılı olarak bikaç derece avansı geciktiriyorlar, bende manuel olarak öyle yaptım ama tabi daha doğru yapabileceğim bi yöntem varsa şu şekilde ayarla diyebileceğiniz daha iyi olur.

  3. #22
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs down

    [ QUOTE=osman_07;2759246]evet aynen o şekilde, turbonun emişinden veriyorum lpg yi. cooleri sökmeyi düşümedim değil fakat bu sadece coolerin patlamamasına bi çözüm, diyelimki cooler yokken aynı şekilde patladı, bu sefer ya boruyu patlatıcak herhangi bi lastik ek noktasından yada içerde oluşan alevli basınç turboya ulaşıp biyeri patlatamassa turboya zarar vermezmi..

    avans sorunuyla ilgilide yanlış değilsem enjeksiyonlu araçlara, yazılım yaparken basınçla doğru orantılı olarak bikaç derece avansı geciktiriyorlar, bende manuel olarak öyle yaptım ama tabi daha doğru yapabileceğim bi yöntem varsa şu şekilde ayarla diyebileceğiniz daha iyi olur.[/QUOTE]

    Avans sizin aracarda net olarak nasil ayarlanir bilmiyorum, distributorden geciktirilir sanirim ama derecesini nasil ayarlarsiniz bilmiyorum, bilenler anlatirlar umarim..

    Yanliz bildigim sey bu baganti seklinde cooler kullanmamak gerektigi, cooler olmayinca turbo ile motor arasinda biriktirdiginiz lpg hava karisimi epey azalicaktir, bu bile ueterli bence..
    Sizin yapmaniz gereken sey dedigim gibi cooler kullanmamaniz ve turbonun bastigi karisimi en kisa yoldan mootora ulastirip avansi bilincli olarak ayarlamak..

    Benim bildigim kadari bu kadar

  4. #23
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İntercooler kullanmayın.Bende bir kaç ay önce karburatörlü aracıma turbo konusunda bayağı bir uğraşmıştım motor kırmıştım yeniden yapmıştım vs. en son emişli sistemi denemiştim yani şu karburatörün turbo emişi önünde olduğu sistem.Sizde bir nevir bu mantık ile yürütüyorsunuz aracınızı emişli sistemlerde intercooler kullanılmaz heleki benzinde intercooler içerisinde benzin gölleşmesi olabiliyormuş ve bu tehlike arz ediyor.LPG de belki böyle bir sorun olmaz ancak yakıt gideri çok fazla olur ve geç uzun marş süreleri olur.

    Emişli sistemde mantık şudur turbo emdiği hava yakıt karışımını ne kadar kısa sürede motora ulaştırırsa o kadar iyi sizin sisteminizde turbo hava ile lpg yi emiyor borulardan intercooler dan dolaştırıyor öyle motora ulaştırıyor bunlar hep dezavantaj.

    Sizdeki patlamanın sorunu da şu olabilir intercooler içerisine dolan lpg nin bir zaman sonra oluşan yüksek sıcaklık nedeniyle kendi kendine alev alması yüzünden olabilir benimde aklıma bu geldi.Yada avansı düzgün ayarlayamayınca avans patlatınca biliyorsunuz karburatörün boğazından alev çıkar sizde de böyle bir durum oluştu intercooler ve borular zaten lpg ile dolduğu için patlama söz konusu oldu.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #24
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı osman_07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bahsettiğim pistonları kafamızın yettiği kadar yapmış olduğum hesaplarıma göre tornada işledim, yani tepelerini tornaladım, hatta forgedin pistonlarındaki gibi çukur yaptım falan ve o şekilde topladım. bahsettiğiniz avans vurutusu ve detonasyon en büyük tehlike olduğu için daha aracı çalıştırıp yütütmeden, kompresyon ölçümü yaptım ve 4 silindirimde 7.2 bar basınç gösterdi ve bi süre kullandıktan sonra tekrar ölçtüm halen aynı, yani avans sorunu yaşayabileceğimi sanmıyorum bu basınçla bildiğim kadarıyla, tabi eksiklerim olabilir bu konuda, onlarıda elimden geldiği kadar öğrenme çabasındayım tekrar teşekkür ederim yorumlarınız için..
    bence sizin piston hesaplarınızda hata var
    kompresyon testi 7.2 bar çok çok düşük
    o araba mümkün değil güç versin
    en az 10-12 bar falan olması lazımdı

    kompresyon testinden sıkıştırma oranı çıkmaz ama sizin aracın şu anki sıkıştırma oranı 8:1 lerden çooook aşağılarda muhtemelen

  6. #25
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pardon yanlış yazmışım 8.2 bar abi, emin olamayıp yeniden ölçtüm az önce aklımda yanlış kalmış 8.2 bar.

  7. #26
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada ilk önce orjinal motoruma turboyu bağlamıştım, 11 bar dı kompresyon fakat hiç bir şekilde avans vuruntusunu önleyemedik ve akabinde zaten motor kırıldı söktüğümde bütün sekman kanalları paramparçaydı, yani o kadar yüksek kompresyonlarda avans sorununu aşamıyoruz, her ne kadar avans ayarını çok uç noktalara kadar bile denediğim halde olmadı.

  8. #27
    highpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın lpg bağlantısını direkt olarak karbüratörden verin yalnız yön olarak iyi ayarlamanız gerek bazende turbo basıncı mikserden gaz gelmesine engel oluyor.Tavsiyem cooler dan çıktıktan sonra karbüratöre en yakın noktadan eğimli olarak havanın akış yönüyle parlalel şekilde verirseniz lpg yi aracın yüksek devirden rölantiye düşerken yaşamış olduğu stop etme sorunuda gider cooler patlatma sorunuda gider.

  9. #28
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onuda denedim, yani turbo kullanmadan önce lpg yi karbüratörden kazık mikserle bağlamıştım o şekilde kullanıyordum, fakat karbüratörün boğazlarını delip taktığım mikserlerin ucuna bi yön falan vermedim, normal serçe parmak kalınlığında iki parça boru kesip, üzerine diş açıp takmıştım 2 boğazada ayrı ayrı. şu andada turboyu bağlayınca yine lpg yi ordan verdiğimde araç çalışmadı. lpg ayarını biraz açınca çalışıyordu fakat bu seferde turbo basmaya başladığı anda gaz kesiliyordu, daha fazla açtım gaz vererek turbo basınç haldeyken çalışcak dereceye de açtım, ama böyle oluncada araç devir düşünce boğulmalara başladı, yani normal bi lpg ayarında gaza basınca turbo basınç yaptığı anda gaz yetmezmiş gibi yaptı, acaba lpg mikserlerimin yönünden dolayımı yaptı bikaç gün içinde kazık mikserleri söküp uçlarını kapatıp, havanın akış yönüne doğru lpg çıkışı sağlıycak şekilde delicem ağızlarını, işallah öyle yaptığımda sorun ortadan kalkarda, bende acaba yine nerden patlıycak korkusuyla gazlamaktan çekinmem. çünkü bu turboya emdirme konusu beni bayaa korkuttu patlaya patlaya.

  10. #29
    highpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yön çok önemli çünkü lpg buharlaştırıcısından çıkan basınç turbonun ürettiğinden küçük olduğu için lpg akışını kesiyor üste devirlerde lpg normal seviyede açıkken kesiklik yaşamınızın sebebide o zaten.İstersen highpower tuning 0312 278 13 99 dan Erkan ustayla görüş sana yol gösterebilir.karbüratörlü turbolu bayağı bir araç geçti elinden bildiğim..

  11. #30
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım teşekkür ederim. mikseri en kısa sürede ilk fırsatımda, bu şekilde düzenleyip deniycem. o şekilde ayarlayabilirsem çok iyi olcak.

  12. #31
    Sİyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    164
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ford motorunu bilmiyorum ama tofaş karburatörlü turbolarda avansı sabitliyorlar. distribütör içinde iki kanatçık varmış bunlar birbirine bağlanıyormuş böylece devir yükseldikçe araba avansını arttırmamış oluyor. bu konu belki sorununa çözüm olabilir.

  13. #32
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oda farklı bi teknik aslında denemek lazım teşekkürler tavsiyen için. fakat şu anda avansla ilgili bi vuruntu falan yok ama bi bakarım duruma göre.

  14. #33
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo tofaşlarda eski modellerdeki mekanik avanslı distribütörler kullanılıyor bu distribütörlerde vakum otomatiği bulunmaz içerideki yaylı sistem distribütör milinin devri arttıkça gerilir merkez kaç kuvveti etkisi ile distribütör tablasını ileri geri hareket ettirerek avansı ayarlar.

    Sizin avansı ayarlayamama nedeniniz distribütörünüzün vakum otomatikli olmasından kaynaklanıyor vakum otomatikli distribütörler manifold vakumu ile çalışır vakuma göre avansı ayarlar.Turbo uygulandığında manifoldda sadece çok düşük devirlerde vakum olur sonra zaten içeriyi turbo doldurup + yönde basınç oluşturacağı için avansınızı ayarlayan vakum otomatiği işlevini görmez çünkü çalışma mantığına ters bir durum oluşur.Hatta oluşan turbo basıncı yüzünden vakum otomatiği diyaframınız patlamış bile olabilir.

    Ayrıca lpg yi karburatörden vs. veremessiniz lpg nin basıncı turbo basıncına yenik düşeceği için geri tahliye olacaktır benzin regülatörü mantığında çalışan bir cihaz bulmanız gerekir lpg nin basıncını 0.3 bar dersek 1 bar turbo basıncı söz konusu olduğunda lpg nin basıncını 1.3 bara çıkaran bir cihaza ihtiyacınız var böyle bir şey lpg için varmı bilmiyorum ama aksi halde lpg yi turbo emişinden başka verebileceğiniz bir yer yok.İntercooler i iptal edin.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #34
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu anda lpg yi turbo emişinden bağlayıp, intercooleri iptal etmeden, lpg en kısık şekilde çalıştırdım kullanmaktayım, evet distribütör vakumlu olmazsa iptal ederim, avans ayarınıda normal rölantide en sarsıntısız çalıştığı ayarın biraz ilerisine aldım, yani biraz geç ateşleme yapıyor. şu anda önceki çalıştığı zamana göre biraz güç kaybı var lpg oldukca kısık, ama işte açmaya korkuyorum tekrar intercooler patlarsa diye bi süre böyle kullanıcam bakalım.

  16. #35
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motoru turbo ile besledin ama bu seferde yakıtı kısıyorsun çok tezat değilmi ? Avans sabit olmaz hiç bir zaman belirli devir aralığında sürekli değişkendir o şekilde yine verim alamayacaksın yanlış yol izliyorsun.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #36
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi yakıtı kısıyorum çünkü açınca sıkışmadan dolayı patlıyor ve intercoolerde dahil boruları birbirine eklediğim lastik borular bile patlıyor, yani çözüm bulana kadar kısık bari kullanıyım dedim, ve yanlış anlamadıysam mekanik avanslı distribütör olması lazım demeye çalışmışsınız, zaten bu distribütör hem mekanik hem vakum avanslı diye biliyorum yani vakumu iptal edersem sizin söylemiş olduğunuz gibi mekanik avanslı distribütör halinde çalışmazmı, yinede değiştirip vakumsuz mekanik bi dist mi takmam gerek.

  18. #37
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hem mekanik hemde vakum avanslı olmaz kenarında vakum otomatiği varsa vakum avanslıdır.Eski tip tofaşların mekanik avanslı distribütörü ile kendi aracının distribütörünü söküp tornacıya gidersen ve durumu izah edersen sana yardımcı olur..

    Bak tekrar söylüyorum intercooler ı sök internette araştır bak bakalım bir tane emişli turbo sistemde intercooler kullanılmışmı.İntercooler ı sök rahat edeceksin.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #38
    osman_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım abi tofaşa gerek yok bizim araçların 90 modelin altında olan 1.6 modellerinde vakumsuz dist var, ondan temin edebilme imkanım var direk takabilirim en azından hiç tornacı işlemine falan gerek kalmadan, temin ediyim. onu değiştirdiğiimde intercoolersiz direk bağlantı yapıcam dediğin gibi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •