MAF temizliği için,
Maf'ı söküp, İpa'yı başından aşağı dökmeniz gerekiyor... Ben 1.6 SR motorlu ibiza'damda yarım litrelik bir reel tüketim tasarrufu sağlamıştım. :)
Printable View
MAF temizliği için,
Maf'ı söküp, İpa'yı başından aşağı dökmeniz gerekiyor... Ben 1.6 SR motorlu ibiza'damda yarım litrelik bir reel tüketim tasarrufu sağlamıştım. :)
konu ile alakasız ama bu dediğin olayı ben tam 3 ay ugrastım hersey orıjınal kıttı ama sorun dv den yapıyor fazla hava bırakıyor maf ı cekınce normale donuyordu arac ıstop etme vs gıdıyordu.Dv nın veya bov un yayını daha sert bır yayla degıstırırsen yanı daha gec acılmasını saglarsan sorunu cozmus olursun bu arac volvo s60 otomatıktı ve bır cok s60 da bov ve dv upgrade ı bu sorunu yaratı boyle cozebılmıstım
Arm yerine orj map housingi kullandim. Stop etme sorunu buyuk olcude duzeldi bilginize...
Bu arada k04 max yapma dusuncem var. Cupra enjektorleri, forge wg, meth kit, rs4 benzin valve'i ile yakitsiz ne alirim?
1.6 uzeri icin EVC gerekiyor bildigim kadariyla 360 hp uzeri icin yakit sart
geçen sen 40 liraya aldığım cam follower bu sene 165 lira olmuş :O
aynı yerden almadım gerçi ama geçen sene acaba bana mudail ürünmü verdiler?
raf ömrü varmış bu followerların. benim sipariş ettiğimin sonra kullanma tarihi 2015in 12. ayında bittiği için teslim etmedi.
cam follower alırken raf ömrüne dikkat edin :)
Meth kit ve evc geldi insallah bugun yarin takarim.
Wg'i takmak icin onerisi olan varmi? Manifoldu sokmek cok ugrastirir. Vidalari kaynamistir buyuk ihtimalle.
Revo stage 3 nasilir? :)
Bide cupra egzantrikleri revo stage 3 ile uyumlu olurmu?
Merhabalar,
Geçmiş sayafaları aradım ama cok net bilgiye ulaşamadım.
2012 Scirocco 2.0 tsi, motor kodu EA888 yanılmıyorsam, 211hp 350nm lik makine, bu motor daha öncelerde kullanılan 2.0 tfsi ile aynı mıdır (200 hp 280 nm olan versiyonla)?
Ayrıca uyumlu olduğu aftermarket parcalar hakkında bilgiye ihtiyacım var, mesela tfsi icin uretilen hangi aftermarket parcaları kullanabiliyoruz?
Araçta şu anda Milltek TBE, Forge DV ve Stg 2 custom yazılım var, cooler ve methanol kit düşünüyorum, yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
TSI lar da ki benzin pompasi bosch, TFSI lar da ki hitachi. Benzin sistemi disinda, ust kapak ve motor ici farklari da var. Milltek TBE + DV ile yazilimli hali 275 hp civarinda guc alirsiniz. Bunlarin uzerine cooler ile 290 hp civarina cikiyor. Methanol ile k03 turboda maksimum 300 hp oluyor. Meth+cooler ve k04 ile de 350 hp civari. Ben olsam ya sirf cooler koyar 290 hp de birakirdim ya da k04 le beraber yapardim. 10-15 hp icin methanole gerek yok bence...
Bende de 2009 tt quattro var. 200 hp model. Sadece revo yazılım yapıp geçsem diyorum. Bir taraftan hazır İstanbul a gidecekken downpipe, filtre de alıp stage 2 mi yapayım bilemedim. Revo sitesine göre sadece filtre downpipe stage 2 için yeterli görünüyor.
Bu arada dump valve için fabrikanın güncel valfi uygundur demiş. Yurtdışından araştırdığıma göre bu motorda 2007-2008 üretim valfler kauçuk, 2009 Ocak ile birlikte pistonlu versiyon kullanılmaya başlanmış.
Levent teşekkürler verdiğin bilgiler icin, K04 le birlikte methanol ve cooler düşünüyorum, peki bunlarla bilrikte, benzin pompasını değiştirmeye gerek var mı? @Levent Y.
Hayır, dv forge. DP den sonra yazılımla birlikte arıza ışığını silebiliyorsunuz...
[QUOTE=cosekar;8306716]Levent teşekkürler verdiğin bilgiler icin, K04 le birlikte methanol ve cooler düşünüyorum, peki bunlarla bilrikte, benzin pompasını değiştirmeye gerek var mı? @Levent Y.
Ne demek, gerek olmuyor benzin pompasına, cooler meth ve k04 ile 350 civarında güc alırsın...
Teşekkürler @Levent Y.
Ek bilgi olsun diye yazayım. 2009 TT quattro aracıma custom downpipe ve gfb taktım. Yazılımı revo stage 2 olarak yaptırdım. CCZA motor bendeki. Şu an oldukça başarılı oldu gidişi. Fabrika verisi 24 saniyenin üzerinde 100-200 varken şu an 14 saniyelere düştü.
Bir sonraki safhada orijinal tts son susturucu buldum. Difüzör alıp onu takmayı , intercooler almayı ( bu konuda fikirlere açığım) ve apr nin karbon açık filtre kitini almayı düşünüyorum.
İntercooler S3 8p ninki oluyor sanırım. Öyle ise makul bir rakama halledebilirim gibi duruyor. Arabanın şu anki gidişinden de memnunum. İntercooler'i İzmir'de yaşadığım için araç sağlığı açısından taktırmayı düşünüyorum. Performansa etkisi olacağını sanmıyorum.
görmemişim bayağıdır burayı. 2.0 tsi k04 lü 1.5 sene kadar kullandım ettim, bu motor çok az araçta geldi diger 2.0 tfsi la oldukça farklılıkları var. A dan Z ye uğraştım zamanında diyebilirim. sorunuz ya da sorununuz varsa elimden geldikçe yardımcı olmaya çalışırım
bütün yazılanları okudum baştan sona güzel başlık olmuş teşekkürler herkese.
Bende 2010 Scirocco R var 2.0 Tsi 255 hp arabam stok hava filtresi ve egzoz bile yok o denli stok bazı sorularım olacak
bu aracın üzerinde k03 turbo mu var yoksa k04 mü fabrika çıkışı olarak?
300 350 beygire çıkarıp günlük kullanımda daha keyifli bi hale getirmek istiyorum aracı rolle falan işim olmuyor.
birde aracımın egzozu orjinal olmasına rağmen arada patlama yaptığı için bir kere polis aracımı ilk seferinde direkt trafikten men etti tekrar aynı egzozla girip muayeneden geçtim falan.orjinal egzozu değiştirmeden düz boru downpipe falan yapmadan sağlıklı bi şekilde 300 350 beygir civarlarına çıkabilmem mümkün mü yoksa değiştirmelimiyim egzoz sistemimide?
Aracinizin standart turbosu k04 - 400 hp kapasiteli, sadece yazilim ile 300 hp civarinda guc alirsiniz, downpipe ve egzoz ile 330 hp, bunlarin uzerine cooler benzin pompasi ve dumpvalve ile 350-360 hp. Sizin kullaniminiza gore en ideali yazilim egzoz yapip birakmak... Hem masrafi az olur hemde keyifli hale gelir.
Cooler olarak forge, apr ya da cts olabilir. Dumpvalve forge, benzin pompasi da autotech olabilir fiyat performans acisindan hedeflediginiz guclerde en cazip olani. Egzoz icin downpipe i burda yaptirip, marka catback tercih ederdim ben olsam. Yazilim icin de revo ya custom olabilir...
aracım 2,0 tfsi CCZA kodlu 200 hp lik audi tt quattro 2009 model.
Aracım 65000 km de. Üzerinde sadece revo stage 2 yazılım , downpipe ( ortada spor susturucu da var, gürültü sevmediğimden) ve gfb mevcut. Başka hiç bir şey yok.
Tavsiyeniz ne olur ? Hesaplı olarak intercooler ne önerirsiniz ? Ayrıca hava filtresi de standart. Kutu içi filtreden kazanım alacağımdan emin değilim , açık filtre de gürültü açıkçası.
Cevaplar için teşekkürler.
konuyu görmüşken yazayım dedim.
mk7 gti için yağ ne önerirsiniz ?
şu zamana dek servis bakımlı aracım. castrol den devam mı etmeli yoksa başka marka model mi kullanmalı ?
araç şimdilik apr stg1 ama stg2 ye geçiş yapacağım.
merhabalar,
kesinlikle aftermarket bir ürün alın.soğutma işlemi ile birlikte birkaç parametre daha var.bunlardan biri basınç düşürümü,
örnek vermek gerekirse;
oem s3 cooler girisinde 1 bar basınç,çıkışında 0.85 bar basınç oluyor diyelim aradaki 0.15 bar kayıp,coolerın hava akışına karşı içindeki kayıplardan gidiyor,
after market ürünlerde de bu kayıp var ama oem e nazaran çok daha az.bunu ürünleri inceleyerek anlayabilirsin.İE,wagner gibi markalar bu testlerin sonuç grafiklerini sayfalarında paylaşıyorlar.bu nedenle almışken aftermarket kaliteli birşey öneririm.
bence;
wagner gibi bir cooler kitini tr şartlarında 2.el olarak 1700-2200 tl arası bulabilirsiniz,
autotech hpfp pompa içide 350 dolar+kargo/gümrük
rs4 rail geri dönüş valfi serviste 275 tl.
işçilik ve revo stg2 den 2+ geçiş için küçük bir fark ödersiniz. çok daha keyifli olur aracınız.filitre kiti takılsa iyi olur ama oem filitresinizi sık değiştirin hiç bir sorun olmaz.aracınız 4 çeker tt bu parçalar ve yazılım güncellemesi ile çok daha keyifli ve yeterli olur.
şahsi fikrim bu yöndedir.son olarak aracınız dsg olmalı ?revo sgt1 dsg yazılımıda yaptırın çok farklı oluyor.
A4-A5 (b8) 2.0 tfsi ic 6 lt. Aynı kasanın 3.0 Tdi ic 8 lt.
8 lt. İc bizim araçlara direk oturuyor. Tek fark 2.0 ic boru çapı 2.25, 3.0 tdi çapı 2.50. Biraz zor olsada sıkıntısız oturuyor. İsteğe göre boru 2.50 lik bir silikonla upgrade edilebilir. Yurtdışında bir çok örneği var, alınan loglarda güzel değerlerde yakalanmış. Uzun soluklu koşulmayacaksa stage 2 dahil paklar, lag derdide olmaz.
Yetkili serviste parça 13xx'ti. Aynı marka ürünü (Behr) aloparçadan 659 tl'ye aldım. İc ile beraber hava kanallarınıda değişmek gerekiyor. Cebinizden çıkacak para 700 tl + işçilik. Az paraya çok iş. Hava kanalları doğuşun elinde yokmuş. Onlarıda sipariş ettim. Montajdan sonra log değerlerini paylaşırım.
İlgilenenler için parça kodları;
İc- 8K0145805E
Hava Kanalları- 8K0121283F / 8K0121284F
Scirocco r 2.0 tsi yüksek basınç pompam arızalandı orjinali için 1350 lira fiyat verdiler değiştirmişken apr mi olsa dedim fiyat aldım aprden 1450 euro dediler çok fazla değil mi bu fiyat?
gaza yüklendiğim zaman kesiklik yapıyor silkeliyor arabayı egzozdan patırdamalarla beraber araba gitmiyor.cihaza bağladılar yüksek basınç pompası arızalıymış yeteri kadar yakıt veremiyor :( aynen btgden fiyat aldım..bildiğiniz birileri varsa özelden yazabilirseniz sevinirim aftermarket parça getiren..
Arkadaşlar orijinal mk2 audi tts son susturucu ölçüsünü bilen var mı ? Benim downpipe 70 geliyor , eğer tts inki 76 ise takılmasında bir sorun olur mu ?
Yani downpipe 70 , son susturucu 76 gibi.
Eğer tts zaten 70 ise bir sorun yok Zaten doğrudan takarım