User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Multiair Egzoz

  1. #1
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Multiair Egzoz

    Arkadaşlar merhaba,

    Benim size bir sualim olacaktı cevaplarsanız memnun olurum. Alfa romeo Giulietta 1.4 multiair 170 hp+novitec box+hks mantar filtre kullanıyorum Yanı sıra orta susturucuya kadar orjinal(51mm sanıyorum), orta sustucudan 50cm sonrasında 55lik düz boru ve kafa(100mm) kullanıyordum(197hp dyno verisi.), buraya kadar herşey normal.


    Geçende aynı düzene ilaveten orta susturucudan yaklaşık 50-60cm sonrasına çatal ile çift egsoz yaptırdım(55mm çap),112mm kafalar takıldı ancak araç gitmiyor gibi geldi bana, alt devirler öldü(ilk kalkış özellikle), tork düştü, üst devirlerede çıkarken isteksizlik ve egsoz sesi çok aşırı yükseldi(kamyon sesi gibi), özellikle 3000devir ve üstünde inanılmaz bir uğuldama yaptı.

    Bende custom yaptırdığım iç çapı delikli 60'lık iki tane tüp susturucu taktırdım(40cm uzunluk) çatalın arasına(sağ-sol), ses toklaşmaktan çok bass sesi gibi çoğaldı(camları titretiyor), şimdi ise egt denen olay kafama takılıyor(15dk normal kullanım sonrasında egzoz kafalarına el deymiyor). Orta susturucuyu iptal ettirsemmi acaba diye düşünüyorum, sondaki iki tüp yeterli gelirmi.


  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ortadaki oem susturucu freeflow zaten. Yani düz geçişli. Sadece rezonatör görevi görüyor. İptal etmenin bir artısı veya ses haricinde bir eksisi olmaz.

    Sona iki tane 55'lik susturucu koymuşsun ki oem'in iki katı demek. EGT'nin sebebi o değil. Box'tan kaynaklanıyor olabilir. Kaldı ki EGT susturucudan anlaşılmaz. Şüphen varsa EGT saati kullan.

    Ama egsozun bilinçsiz yapılmış. Amaç nedir çözemedim ben.

    Arabana amacına uygun bir şekilde turbodan itibaren düzgün bir komple egsoz sistemi ve düzgün bir remap(yazılım) lazım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz bilinçsiz yönlendirilmeden dolayı böyle bir düzenek oldu, amaç orjinale sadık kalarak aktif çift egzoz, tok bir ses ve amacına uygun işleyişti. Durum buralara kadar geldi, aracın egzoz sistemiylede çok fazla orjinal dışına çıkmak istemiyorum ***** muayene vs gibi zamanlarda sıkıntı yaşamak, uğraşmak istemiyorum. Demek egzozcular kaynak yap, para al mantığını hala gelenek olarak devam ettiriyorlar bu sistem uygun değilse orjinale sadık kalarak ne önerilebilir peki?

  4. #4
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde yurtdışında yapanlar aynı benim gibi ancak onlar genelde 90lık büyük kazan olarak yapıyorlar, çıkışlarıda 60lık borular ile tamamlıyorlar.





    bendeki ise 55'lik borulara 60'lık iki susturucu..


  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güç istiyorsanız, freeflow bir egsoz sistemine geçmeniz lazım turbodan itibaren. Şu anda turbodan sonra ortaya kadar 51 geliyor, sonra birden genişliyor. Bu verim açısından pek işlevsel değil. Turbodan itibaren downpipe ile birlikte 60'lık boru yapılabilir. Sona gönlünüze göre bir susturucu koyarsınız.

    Amaç sadece ses ise, freeflow bir sistem hedeflenmiyorsa, muayene vs sorunsa oem sistemi geri takıp sadece sona tok sesli bir susturucu ile ses alınabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam teşekkür ederim.

  7. #7
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muhtemelen arkaya konan 2 adet siyah susturucunun içi yivli ya da yıldızlı yani içleri delikli düz boru değil, içinde aşağıda resimlerini koyduğum tarzda (içteki boru çapını daraltan içinde havayı tutan) çıkıntılar mevcut, bunlar aracın egsoz çıkışını rahatlatmaktansa tam tersi inanılmaz sıkıyor bir de bunları zaten bi Y pipe la tek gelen boruyu 2 ye ayırdığı için orda da bir geri basınç oluşuyor, yani sözün özü aracın egsoz sistemi free flow olacak şekilde değil, aşırı geri basınç yapacak şekilde tasarlanmış bu da aracın yürümemesi geriye düşmesi demek zaten.

    Kalın uğultu da bu susturucuların egsoz gazının çıkışına rahat izinv ermeyip havayı daha çok tüplerin içinde tutmasından kaynaklanıyor. Araç boğulmuş gibi kötü bir ses çıkarır bunlarla. bi müddet daha kullanırsan zaten siyah son susturucuların gövdesinde yuvarlak şekilde yanmalar görürsün bu da gazı tahliye edemediği için susturucunun kazanının aşırı ısınmasından kaynaklanır.




  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Superspringt'in ve Ragazzon'un dizaynları genelde şu şekilde;





    Bu şekilde iki yandan çıkışlı boylamasına tek susturuculu bir dizayn daha verimli olabilir. Bu arada bu markaların da multiair/tjet için dizaynlarında kullandıkları çap genelde 60-65mm aralığında.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan035 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen arkaya konan 2 adet siyah susturucunun içi yivli ya da yıldızlı yani içleri delikli düz boru değil, içinde aşağıda resimlerini koyduğum tarzda (içteki boru çapını daraltan içinde havayı tutan) çıkıntılar mevcut, bunlar aracın egsoz çıkışını rahatlatmaktansa tam tersi inanılmaz sıkıyor bir de bunları zaten bi Y pipe la tek gelen boruyu 2 ye ayırdığı için orda da bir geri basınç oluşuyor, yani sözün özü aracın egsoz sistemi free flow olacak şekilde değil, aşırı geri basınç yapacak şekilde tasarlanmış bu da aracın yürümemesi geriye düşmesi demek zaten.

    Kalın uğultu da bu susturucuların egsoz gazının çıkışına rahat izinv ermeyip havayı daha çok tüplerin içinde tutmasından kaynaklanıyor. Araç boğulmuş gibi kötü bir ses çıkarır bunlarla. bi müddet daha kullanırsan zaten siyah son susturucuların gövdesinde yuvarlak şekilde yanmalar görürsün bu da gazı tahliye edemediği için susturucunun kazanının aşırı ısınmasından kaynaklanır.



    Cevapladığınız için teşekkür ederim. Ancak bendeki susturucuların iç yapısı, yarı çapı düz, yarı çapıda 5 kuruş boyutlarında sıralı delikli.

  10. #10
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.553
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar hafif bir ses için ortayı mı alayım son susturucuyu mu ? Herkes farklı şeyler söylüyor kafam karıştı.
    #eksikpazar

  11. #11

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egt' nin sebebi sebebi box olabilir. Ayrica yazilim upgrade'inden sonra ( performans artimi) intercooler kullanmamaniz da egt yi etkilicektir. Arkadasin dedigi gibi direk turbodan sonra devam eden (daralmadan) bir duz boru (downpipe) da gerekebilir. Bence egt nin sorunu, intercooler ve boxta, belki box yerine de daha saglikli custom bir yazilim kullanilmasi daha iyi olabilir. Ayrica egt arttikca performansi da ciddi sekilde etkiliyecektir(belki hissettiginiz performans dusuklugu bu sebebten). Belkide egzozdaki kucuk degisiklikler, hava akis degerlerini etkilemis, ve bu sebeble de egt nin artmasina, ve sonuc olarak uzun kullanimda performans dusuklugune sebebiyet vermis olabilir. Kusura bakmayin hic bir resmi goremedigim icin egzoz konusunda pek yardimci olamadim. Umarim yazdiklarim yinede yardimci olmustur.

  12. #12
    CooLeqenD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Bayrampaşa / Kocatepe
    Mesaj
    2.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı sadun94 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egt' nin sebebi sebebi box olabilir. Ayrica yazilim upgrade'inden sonra ( performans artimi) intercooler kullanmamaniz da egt yi etkilicektir. Arkadasin dedigi gibi direk turbodan sonra devam eden (daralmadan) bir duz boru (downpipe) da gerekebilir. Bence egt nin sorunu, intercooler ve boxta, belki box yerine de daha saglikli custom bir yazilim kullanilmasi daha iyi olabilir. Ayrica egt arttikca performansi da ciddi sekilde etkiliyecektir(belki hissettiginiz performans dusuklugu bu sebebten). Belkide egzozdaki kucuk degisiklikler, hava akis degerlerini etkilemis, ve bu sebeble de egt nin artmasina, ve sonuc olarak uzun kullanimda performans dusuklugune sebebiyet vermis olabilir. Kusura bakmayin hic bir resmi goremedigim icin egzoz konusunda pek yardimci olamadim. Umarim yazdiklarim yinede yardimci olmustur.
    HAhahahahahahahahahaha allah da seni güldürsün kardeşim 2012 Yılının konusuna cevap yazıp yardım etmeye çalışmışın tebrik ederiz seni
    Otomobil Fotoğrafcısı


  13. #13

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CooLeqenD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    HAhahahahahahahahahaha allah da seni güldürsün kardeşim 2012 Yılının konusuna cevap yazıp yardım etmeye çalışmışın tebrik ederiz seni
    Biri hortlatmis midir nedir ne bileyim, bende yeni bir konu gibi gozukmustu neyse saglik olsun

  14. #14
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Jön Türk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar hafif bir ses için ortayı mı alayım son susturucuyu mu ? Herkes farklı şeyler söylüyor kafam karıştı.
    Flanşlı zaten, sonu sök vidalardan beğenirsen sonu iptal edersin kanka. Olmadı ortayı sökersin geri

  15. #15
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jön Türk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar hafif bir ses için ortayı mı alayım son susturucuyu mu ? Herkes farklı şeyler söylüyor kafam karıştı.




    bu iyi gibi abi . sonu almışta orta falan ne alemde acaba . videonun sonunda çekmiş altını

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •