User Tag List

Sayfa 21/23 İlkİlk ... 111920212223 SonSon
428 sonuçtan 381 ile 399 arası

Konu: Tfsi tsi 2.0 motorlarda ileride çıkabilecek sorunlar

  1. #381

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.628
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı anilgny Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aracımda bir problem var, uzun uzun yazmak istiyorum fikirlerinize ihtiyacım var.

    Arabam rölantide sesli çalışıyordu bende yurtdışı forumlarda araştırdığım kadarıyla arabamın egzantrik gergisi ve zincirini vw konusunda çok çok tecrübeli bir usta ile değiştirdik.(isim vermeyi düşünmüyorum) aracın zincirini tamamiyle aparatlarla servis yönergelerine uyarak değiştirdik ve herşey ondan sonra başladı.

    Her zaman zıpkın gibi olan araç 6000 devirden sonra 3. Silindirden misfire yapmaya başladı. 2. Viteste 6000 den 6800 e kadar 90 civarında misfire yapıyor yani neredeyse hiç ateşleme olmuyor. Vag com da sadece misfire hatası veriyor ve actual ve spec camshaft adjustment dereceleri birbirini tutuyor. Maximum 0.5 derece sapma var o da normal diyorlar. Aracın herhangi bir sente arızası kodu da çıkmıyor.

    Elimizdeki veriler böyle olunca bizde bobin ve buji değiştirdik olay hala devam etti. İnsanın aklına ilk o geliyor. BWA motorlarda herhangi bir egzantrik-subap yayı problemi olduğunu da bilmiyorum zaten araç max 1.0-1.15 bar da yürüyor.En son artık ustam yazılımdan kaynaklı olabileceğini söyledi. Egzantrik zincirinin timingi bozuktur, yazılımcı o şekilde ayar yapmıştır dedi(yazılım istanbul dr ecu da yapılmıştır) yazılım orjinale dönüldü sorun hala devam ediyor

    Yarın külbütör kapağını açıp yeniden senteye bakmayı düşünüyoruz aparatlarla yapmamıza rağmen. Sizce problem neyden kaynaklanıyor olabilir? Forumdaki tfsi konusunda tecrubeli-bilgili abilerimden yardım bekliyorum. Yardımlarınızı esirgemeyin lütfen.
    aracın sentesinin kaçık olmadıgından emin olun öncelikle ,
    daha sonra sorun yok ise subap yaylarından yapması kuvvetle muhtemel
    ki sen zaten buji ve bobini yenilemişsin , geriye sadece o seçenek kalıyor
    bu arada aracın nedir?

  2. #382

    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul - kiev
    Mesaj
    485
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı anilgny Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aracımda bir problem var, uzun uzun yazmak istiyorum fikirlerinize ihtiyacım var.

    Arabam rölantide sesli çalışıyordu bende yurtdışı forumlarda araştırdığım kadarıyla arabamın egzantrik gergisi ve zincirini vw konusunda çok çok tecrübeli bir usta ile değiştirdik.(isim vermeyi düşünmüyorum) aracın zincirini tamamiyle aparatlarla servis yönergelerine uyarak değiştirdik ve herşey ondan sonra başladı.

    Her zaman zıpkın gibi olan araç 6000 devirden sonra 3. Silindirden misfire yapmaya başladı. 2. Viteste 6000 den 6800 e kadar 90 civarında misfire yapıyor yani neredeyse hiç ateşleme olmuyor. Vag com da sadece misfire hatası veriyor ve actual ve spec camshaft adjustment dereceleri birbirini tutuyor. Maximum 0.5 derece sapma var o da normal diyorlar. Aracın herhangi bir sente arızası kodu da çıkmıyor.

    Elimizdeki veriler böyle olunca bizde bobin ve buji değiştirdik olay hala devam etti. İnsanın aklına ilk o geliyor. BWA motorlarda herhangi bir egzantrik-subap yayı problemi olduğunu da bilmiyorum zaten araç max 1.0-1.15 bar da yürüyor.En son artık ustam yazılımdan kaynaklı olabileceğini söyledi. Egzantrik zincirinin timingi bozuktur, yazılımcı o şekilde ayar yapmıştır dedi(yazılım istanbul dr ecu da yapılmıştır) yazılım orjinale dönüldü sorun hala devam ediyor

    Yarın külbütör kapağını açıp yeniden senteye bakmayı düşünüyoruz aparatlarla yapmamıza rağmen. Sizce problem neyden kaynaklanıyor olabilir? Forumdaki tfsi konusunda tecrubeli-bilgili abilerimden yardım bekliyorum. Yardımlarınızı esirgemeyin lütfen.
    yazılımdan olma ihtimalinin sıfır oldugunu dusunuyrodum daki zaten stock yazılıma donmussunuz birşey cıkmamış..
    başka bir kaç yere daha gösterin mutlaka bilen cıkacaktır da .. şu tarz bir sorunu araba da yazılım var diye hemen yazılımdana bağlayan bir ustayla çalışmayı esas bence bir daha gözden geçirin.. büyük ihtimalle montaj sırasında vs bir şey yaptılar.. Yönergeye uygun yaptıklarını söylediniz de zincirin ayarı için kullanılan aparatların cakmaları vs de var ve tam ayarı da tutturmayanlarını da duydum acıkcası.. bence bir kaç yere daha gösterin .

  3. #383
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pasha34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılımdan olma ihtimalinin sıfır oldugunu dusunuyrodum daki zaten stock yazılıma donmussunuz birşey cıkmamış..
    başka bir kaç yere daha gösterin mutlaka bilen cıkacaktır da .. şu tarz bir sorunu araba da yazılım var diye hemen yazılımdana bağlayan bir ustayla çalışmayı esas bence bir daha gözden geçirin.. büyük ihtimalle montaj sırasında vs bir şey yaptılar.. Yönergeye uygun yaptıklarını söylediniz de zincirin ayarı için kullanılan aparatların cakmaları vs de var ve tam ayarı da tutturmayanlarını da duydum acıkcası.. bence bir kaç yere daha gösterin .
    Ustasından şüphem yok Tolga için rahat olabilir (zincir ayarı tam kontrol edildi vagda.)
    Yazılımdan denme sebebi ; denemesi en kolayı oo olduğu içindir ve zincir çok uzamışken yapılan timing ayarı zincir yerine gelince çok fazla gelmiş olabilir düşüncesi idi ki hala çok fazla 95-97 oktana göre.

    Öneriler şöyle idi ;
    1 - Zincir değişmekle (sente oynanmadı) bu sıkıntıyı yaratmaz diye düşünüldü.
    2 - Zincirde sorun olsa camshaft adjustment hatası almamız lazım diye düşünüldü , ama yinede bakılacak.
    3 - Subab yayları zaten ihtimal dahilinde soylendi ama en zoru diye en sona bırakıldı. (Bu araçlarda egzoz manifold yapısı yüzünden 2-3 silindir subap yayları çok çabuk yumuşuyor.)
    4 - Araçda 1,2,4 silindirde -8 retardlara kadar retard görüyor , ama 3. silindirde -2 lere geçmiyor bu da dip not.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  4. #384

    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul - kiev
    Mesaj
    485
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ustasından şüphem yok Tolga için rahat olabilir (zincir ayarı tam kontrol edildi vagda.)
    Yazılımdan denme sebebi ; denemesi en kolayı oo olduğu içindir ve zincir çok uzamışken yapılan timing ayarı zincir yerine gelince çok fazla gelmiş olabilir düşüncesi idi ki hala çok fazla 95-97 oktana göre.

    Öneriler şöyle idi ;
    1 - Zincir değişmekle (sente oynanmadı) bu sıkıntıyı yaratmaz diye düşünüldü.
    2 - Zincirde sorun olsa camshaft adjustment hatası almamız lazım diye düşünüldü , ama yinede bakılacak.
    3 - Subab yayları zaten ihtimal dahilinde soylendi ama en zoru diye en sona bırakıldı. (Bu araçlarda egzoz manifold yapısı yüzünden 2-3 silindir subap yayları çok çabuk yumuşuyor.)
    4 - Araçda 1,2,4 silindirde -8 retardlara kadar retard görüyor , ama 3. silindirde -2 lere geçmiyor bu da dip not.

    Sonucu ne olacak cidden merak ediyorum..

    Diger hususta da mekanikci nadil yazilmciya konusuyorsa aslinda tersi de sozkonusu tabi ) umarim sorun cabuk ve az masrafla çözülür

  5. #385
    anilgny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ümitech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın sentesinin kaçık olmadıgından emin olun öncelikle ,
    daha sonra sorun yok ise subap yaylarından yapması kuvvetle muhtemel
    ki sen zaten buji ve bobini yenilemişsin , geriye sadece o seçenek kalıyor
    bu arada aracın nedir?
    Araç golf mk5 gti. Bugün sentenin kaçık olmadığından emin olacağız. Umarım sente kaçıktır da minimum maliyetle döneriz bu işten.

  6. #386

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Yozgat / Ankara
    Mesaj
    395
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar Merhaba,

    2006 ve 2007 BWA kodlu motorlar arasında bariz bir fark varmıdır, ben sanki şöyle anlıyorum bu iki tarihte üretilen motorlar arasında iyileştirmeler var, ona göre araç almayı planlıyorum.

    şimdiden teşekkürler.

  7. #387
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anıl bir gelişme var mı ?
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  8. #388
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı serdargoksu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhaba,

    2006 ve 2007 BWA kodlu motorlar arasında bariz bir fark varmıdır, ben sanki şöyle anlıyorum bu iki tarihte üretilen motorlar arasında iyileştirmeler var, ona göre araç almayı planlıyorum.

    şimdiden teşekkürler.
    Fark yok ikiside tamamen ayni
    Bwe olanlar var audi a4 gibi dikey motorlarda kullanildi onlardaki fark yakit basinci biraz daha fazla gerisi ayni
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  9. #389
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anıl bir gelişme var mı ?
    Anılı kendi ustama yönlendirdim.serkan usta sagolsun yuzumuzu kara cikarmadi.sorun çözüldü.

    büyük bi işçilik hatası yapilmis.anil detayli sekilde yazar.

  10. #390
    anilgny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Problemim ile ilgilenenlere buradan çok teşekkür ediyorum özellikle ibrahim abi de sağolsun beni çok doğru kişilere yönlendirdi.Serkan usta inanılmaz ilgilendi benimle.Penguinhakan abi sana da teşekkür ederim gerçekten ilgilendin hatta Erkan ustadan daha fazla muhattap oldum seninle diyebilirim, sen oranın sahibi olmamana rağmen kendi işin gibi ilgileniyorsun,erkan usta gerçekten iyi bir dost edinmiş.

    Egzantrik zinciri ve gergisini değiştirdikten sonra arabada sürekli bir misfire, misfire olmayan devirlerde ise gidişte düşüklük vardı. Arabayı yapan Tüm OTO Erkan usta probleme çözüm bulamadı, o dokunmadan önce böyle bir problemim olmadığını defalarca söylememe rağmen.Yazılımın yanlış timing de yapılıp şimdi arabayı doğru timinge getirince böyle bir sorun olabileciğine kadar gitti muhabbet Neyse gelelim konumuza, okuyanlar zaten gerekli değerlendirmeleri vicdanlarında yaparlar.

    Bundan önceki postumda sentenin kontrolünden bahsetmiştim, erkan usta aldı arabayı açtı triger kayışı korumasını ve sentenin düzgün olduğunu, işaretlerin birbirini karşıladığını söyledi.Israrlarım sayesinde valve cover ı da çıkarıp kilitleme aparatını soktu egzantriklere, aparat kolayca girip çıkıyordu. O sırada bunu yaparken bile nasıl bu kadar dikkatsiz olabilir yoksa özellikle mi yapıldı bilemiyorum.Sente kontrolünden de geçtikten sonra arabamı topladılar bende ibrahim abinin sözünü ettiği Serkan Oto'nun yolunu tuttum. İşlerinin yoğunluğundan 2 gün ilgilenemeyeceğini dile getirdi ve 2 sonraya randevuyu verdi. Sabah 7 de dükkanında buluştuk. Buradan kendisine de çok teşekkür ediyorum çünkü başka ustanın bozduğu arabaya kimse ellemek istemez. Su-benzin borularını vs. söktükten sonra valve cover ı açtık ve şaka gibi bir manzarayla karşılaştık. Dünyada başka kimin başına böyle bir şey gelmiştir bilinmez, iki elin parmaklarını geçmeyeceği aşikar.






    Gördüğünüz gibi iticinin horozu yok piyasada.3 silindirdeki subap açmadığı için araba 6000 devirden sonra misfire yapıyormuş. Ya bu horoz egzantriğin altındaki boşluğa değil de egzantriğin lobuna denk gelseydi de, benim üst kapağıma mâl olsaydı bu durum, kime dert yanacaktım ben? Hayır ilginç olan bir de bu arabanın valve coverı erkan usta tarafından söküldü, egzantrik kilitleme aparatıyla kontrolü yapıldı sentenin, o sırada nasıl farkedilmedi? Böyle bir hata kabul edilemez derece önemli bir hata. Kişisel yorumumdur; bundan sonra işinin arkasında olmayan, sorunu kendinde değil de arabanın farklı yerlerinde arayan ustalardan uzak duracağım. Size de tavsiyem ustanızı seçerken popüler olandan yana değil, işini hakkıyla yapan, aldığı parayı hakeden kişilere yönelmenizdir.

    Sağlık olsun diyip geçiyorum , pek de yapılacak bir şey yok gerçi. Kimse beni yanlış anlamasın bu olanları buraya yazdım diye. Olmayan bir şey yazmadım zaten , sadece başımdan geçenleri sizinle paylaşmak istedim.İyi Forumlar!

  11. #391
    BU®AK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu gün konuya yazacaktım yazmadım Anıl'ın açıklama yapmasını bekledim. Olayın kötü yanı hatanın sanki bizim yüzümüzden olmuş gibi yaklaşılması oldu. Hata yapılır diyemiyorum böyle hatalı ustalık kontrol edilmememiş işçiliğin olmaması lazım, heleki böyle bir serviste hiç yapılmaması lazım. Anıl'ın günlerdir neler çektiğini çok iyi biliyorum. Resmen arabasından soğudu kardeşim iboya da ayrıca teşekkür ederim sağduyulu ve pratik zekası ile işin çözümünde büyük rolü oldu. Umarım kimse bu kadar sorun yaşamaz kimse günlerce arabayı kullanmadan yer değiştirmek için bile ittirmek zorunda kalmaz! Anıl bunları yaşadı son yazdıklarımı da yaşadı. Bende dip not olarak yazamadan geçemedim.
    Herkese iyi forumlar dilerim...

  12. #392

    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul - kiev
    Mesaj
    485
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerçektan cok basit ufak birşey gibi duruyor ama cok felaket işlere neden olabilir miş

    cok cok gecmiş olsun umarım artık keyifle binersiniz...

  13. #393
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşim çok şanslımısın degilmisin karışık bir durum bununla geçmiş olsun.

  14. #394
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş olsun kanka , şansmı desem ne desem bilemedim , ucuz kurtulmuşsun daha büyük sorunlar olabilirdi

  15. #395
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gecmis olsun kardesim. Halletmene sevindim.

  16. #396
    leoncupra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TayCupra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım cuprada bi süre sonra bobinlerin altından hafif şekilde duman gelicek.
    Çözümü ise şu aracın hangi bobinden yani ariza hangi silindirdeki bobindeyse o bobinleri değiştirin.
    Tavsiyem değiştirmişken 4ünü birden değiştirin ve audi r8 bobini takın aracınıza.
    Aracım 55binde verdi bu sıkıntıyı.
    Birde ibiza cuprada yaşadım aynı problemi ondada bobini değiştirdim ve sorun çözüldü.
    cevabınız için teşekkürler,sorun aynen bobinlerde çıktı ama benimki kendiliğinden değil aracın motorunu yıkatmam sebebiyle bobinlerin altı paslı ve yağ gibi bi madde ile kaplı şekilde çıktı,takım olarak buji ve bobinleri wag olarak değiştirdim sorun kalmadı,buradan servis dışında aracın motorunu yıkatıcaklara duyrulur...

  17. #397
    speed_blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    273
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    P0441 arıza kodu N80 ile ilgili bi arızamı ????
    Alıntı PAUL WALKER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

  18. #398
    TayCupra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TFSI pişmanlıktır anılcığım
    Cupra
    S2k


    Live Fast, even Fly

  19. #399

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.628
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Neden ki tayfur ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •