User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: turbo değiştireceğim önerilere açığım

  1. #1
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    turbo değiştireceğim önerilere açığım

    merhaba arkadaşlar, 2006 model 1.4 tdci fiesta aracımın turbosu değişmesi gerekiyormuş.

    sıfır alman malı orjinal turbosu yaşadığım şehirde 660-750 TL aralığında, daha ucuza başka yerde varsa kargoyla getirtebiliriz (sanalpazar kullanmak şartıyla).

    sizce orjinal turbo mu kullanılmalı? turbom revize edilip paller büyütülerek basınç mı arttırılmalı? focus turbosu yada vgt bir turboya mı geçilmeli?

    öğrenci olduğumuda belirtmek isterim o nedenle arabamda ilk önce yakıt sarfiyatının ekonomik olmasını ve sorunsuzluk arıyorum, daha sonra güç...
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  2. #2
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence hic dokunmayın orjinal turboya devam

  3. #3
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım da yaptırabileceksen
    focus turbosu (gt1544v) güzel olur.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #4
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    intercooler düşünüyorsanız turbo büyütün bence. yoksa ısındıkça araç gitmemeye, yeterli soğutmayı sağlayamadığındanda fazla yakmaya başlayacaktır.. Performans düşünüyorsanız IC + Turbo + Remap..
    OTOBULL GARAGE

  5. #5
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    intercooler aracımda standart olarak var diye biliyorum ama emin değilim . bakıp tekrar belirtirim
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  6. #6
    cgnozdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.057
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    focus turbosuyla yazılımla güzel olabilir.

  7. #7
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    intercooler aracımda standart olarak var diye biliyorum ama emin değilim . bakıp tekrar belirtirim
    varsa bile turbo büyüdügü icin yeterli seviyede sogutamayacagından büyütmeniz gerekicek ...

  8. #8
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    intercooler aracımda standart olarak var diye biliyorum ama emin değilim . bakıp tekrar belirtirim
    Aracınızda IC yok malesef. Montajı zor değil sadece boruları yapabilecek iyi bir usta bulmanız lazım. Hatta belki hazır yapılmışlarıda satılmakta yada e-bay tarzı sitelerde bulunmaktadır. IC takıp turbo büyütmez yada yazılım yapmazsanız lag değeriniz anormal artacak. araba çok daha keyifsiz bir hale gelecek.. Performans bekliyorsanız Cooler + Hybrid TC ve remap şart.. Yok gündelik memnunsanız stock turboyu revize ettirmeniz kâfidir..
    OTOBULL GARAGE

  9. #9
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nası ic yok yahu her turbo aracın intercoolerı olmak zorunda değilmi benmi yanlış biliyorum.
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  10. #10
    Tuncer M. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Almeria o Madrid
    Mesaj
    939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nası ic yok yahu her turbo aracın intercoolerı olmak zorunda değilmi benmi yanlış biliyorum.

    intercoolersız dizel araçlar var diye biliyorum.
    Alıntı c20let Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu olay hep filmlerde olur sanıyordum

  11. #11
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nası ic yok yahu her turbo aracın intercoolerı olmak zorunda değilmi benmi yanlış biliyorum.
    yok utku her aracın intercooler ı hatta 1.4 tsi ların (122-125) lerinde de intercooler yok after cooler diye bir sistem var

    @ tuncer M.
    evet bazı dizellerde yok hatta turbosu olmayanlar bile var

  12. #12
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet her dizel motorca IC bulunmuyor, bundan önceki 65lik clio da IC yoktu (85'lik lerinde mevcutmuş).

    Focus turbosu ucuz bir işlem olmayacak gibi, daha da kötüsü her ustayım diyenin yapamayacağı cinsten... Şuan bağlı olan turbo yu revize etmek lag a sebeb olur mu
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  13. #13
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vay be bu bilgiyi öğrendiğim iyi oldu, peki ic siz turbo sogutma muhabbeti nasıl oluyor
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  14. #14
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo allah ne verdiyse basıyor demek ki fiestada turbonun etrafı dış sıcaklıktan korunacak şekilde kaplı (turbo montu ne diyorlar hatta), sıcak havadan koruma yöntemlerinden biri bu olabilir.
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  15. #15
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo allah ne verdiyse basıyor demek ki fiestada turbonun etrafı dış sıcaklıktan korunacak şekilde kaplı (turbo montu ne diyorlar hatta), sıcak havadan koruma yöntemlerinden biri bu olabilir.


    O yalıtım turboyu sıcaktan korumak için değil, turbonun sıcağından motor bölmesini korumak amaçlı.

    Sorunsuz, düşük maliyetli ve tak çalıştır bir çözüm istiyorsan elindeki turbonu revize ettirmeni tavsiye ederim. Eğer oem performansı seni tatmin etmiyorsa da komprasör palini ihtiyacın ölçüsünde büyüttürebilirsin.

    Başka bir turbo uydurabilmen için flanş, adaptör, fittings, tüm borulama vs işlemlerini custom yapmak/yaptırmak zorunda kalırsın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #16
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    osman abi hızır gibisin yemin ederim yine yetiştin yardımımıza farklı turbo uygulmasının beni aşacağı kesin, peki palleri büyütsek lag artar mı ve bu motor için kaç bar lık basınç sorunsuz olur?
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  17. #17
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    osman abi hızır gibisin yemin ederim yine yetiştin yardımımıza farklı turbo uygulmasının beni aşacağı kesin, peki palleri büyütsek lag artar mı ve bu motor için kaç bar lık basınç sorunsuz olur?
    Komprasör tarafı palini tek başına büyütürsen yeni palin çapına bağlı olmak kaydıyla spool çok gecikmez. Egzoz tarafı sabit kaldığından yine yakın devirlerde doldurmaya başlar. A/R'yi değiştirmezsen de lag artmaz. Komprasör housing'ini değiştirmedikçe de A/R değişmez.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #18

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vay be bu bilgiyi öğrendiğim iyi oldu, peki ic siz turbo sogutma muhabbeti nasıl oluyor
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo allah ne verdiyse basıyor demek ki fiestada turbonun etrafı dış sıcaklıktan korunacak şekilde kaplı (turbo montu ne diyorlar hatta), sıcak havadan koruma yöntemlerinden biri bu olabilir.
    İntercooler turboyu soğutmaz, sadece daha soğuk hava basacağından egzoz gazında etkisi olabilir, turbo Allah ne verdiysede basmaz wastegate engeller Pal büyütürsek kısmen gecikme ve sıcak üfleme oranı artmayacak mı ?

  19. #19
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    68 lik fiestaya yazilim, yazilim sonrasi buyuk turbo, buyuk turbo sonrasi intercooler, butun bu hepsinin sonunda da yeniden yazilim yaptim. Sadece yazilimla 22 hp 50 nm, bunun uzerine buyuk turboyla yazilimi degistirmeden 3 hp 2nm tork, intercooler montajiyla 8hp 12nm , hepsinin sonrasinda yazilimi biraz daha agresiflestirerek 10 hp 10 nm guc aldim.. Butun uygulamalari step by step olarak dynoda olctum ve net gucler bunlardir..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •