benım 76 lık hksyı 60 lık boru sonuna NA olarak koyduk bız bakalım nolcak dıye araba yurumedı hıc vtec actıgında full duruyodu
benım 76 lık hksyı 60 lık boru sonuna NA olarak koyduk bız bakalım nolcak dıye araba yurumedı hıc vtec actıgında full duruyodu
her zaman diil
back pressure kısaca atık gaz oranını etkileyecek silindirden dışarı atılan bu alt devirlerde sana yararı olucak fakat üst devirlerde eğer egzantrik kombinasyonları vs vs düzgün değilse uyumsuz bir egzoz ile birleşince çok performanslı bi motor ortaya çıkmayacaktır.
körler sağırlar
backpressure olayını biraz daha açabilirmiyiz? olmaması durumunda alt devirler ölür ok tamam hep böyle yazılıyor ama neden ölür? nereye basınç yapması gerekiyorda canlı tutuyor? atmosferikler için konuşuyorum![]()
çevrim yapılırken mantık emme kısmındaki basınç atmosfer basıncına eşit/yakın egzoz kısmında ise daha küçük olmalıdır tabi bunlar emme ve egzoz işi zamanlarında olması gereken durumlardır,egzoz zamanında aöndan üön ya giderken emme subabı açılır üöndan sonra egzoz subabı kapanır.Eğer her iki subabın açık kaldığı durumda sizin motor koşullarınız için bu durum kötü etki yaratıyorsa bu sizin dezavantajınıza olacaktır. siz emme subabını açıp içeri hava/yakıt karışımını gönderdiğinizde overlap suretiyle açık olan egzoz subabından bu karışımın bir kısmı işe dönüştürülemeden atılmış olucak.aynı zamanda aşırı beslemede ise belirli miktarda overlap istenerek içeride kalan atık gaz oranını azalmak istenir bu sayede içeriye daha fazla karışım sokarak daha temiz bir karışım olması amaçlanır.sonuçta subaplar hiç bir zaman aynı anda açılıp yada kapanan elemanlar değil aynı zamanda uygun basınç değerleri sağlanabilmesi içinde hiç bir zaman üön'de ateşleme vs yapılmaz.
körler sağırlar
benımde 60 çıkış 51 ama o sıkıntı
utku selamoglu: yarışlar çok uzaklarda oluyor ve tek yarış wining is wining
no limit motor sports racing team 900+whp club elemanları giriyor yarışa
YEkta , bende semihin yazılarına ek olarak şematik olarak gösteriyim ek bilgi olur
![]()
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
biraz konu dışında gibi ama manifold olcusu kac olmalı mesela ozel yaptırıyoruz turbo arac için uzunlugu ve capı ne olmalı?
ozetlemek gerekirse ; 1.8 turbo 76 lik duz egzos + son susturucu dahil yok.. bence tadindan yanina yaklasilmiyor![]()
http://i1230.photobucket.com/albums/...a/imzatech.jpg
JDMWorksPHOTOWORKSEtme eşşekle muhabbet küstürürsün...
benim r56 cooper s de alta cai ,slikon turbo boruları ve 60lık düz boruyla birlikte borla son susturucu var tahmini hp olarakda 185,190 düşünüyoruz.şimdi ben 70lik boru çeksem ne gibi bir değişim olur??
peki cıvıc 1.6ies te cai 4-2-1 header bundan sonra ne olmalı kaçlık boru susturuculumu susturucusuz düz borumu vs vs vs ????
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)