User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
55 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo uygulaması

  1. #1
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo uygulaması

    Arkadaşlar atmosferik bir motora turbo uygulayacağım tam olarak gerekirse neredeki civataların değişmesi gerekecek. o kadardetaylı bilgi istiyorum , vereceğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.. araç golf 5 1,6 , arkadaşlar lütfen kimse turbo taktıracağına tsi al gibi şeyler söylemesin , eldekini yükleyeceğim

  2. #2
    ERTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    VEGAS
    Mesaj
    1.704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vida değiştirilerek turbo yapabiliyorsak bende istiyorum o bilgileri

  3. #3
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    laf carpitmayin , en ince ayrintisina kadar ne degismesi gerekiyo onu ogrenmek istiyorum

  4. #4
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.885
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sakaryada bu işi yapabilecek usta var mı bilmiyorum... Bursa da olsan sana yardımcı olurdum...

    Egzoz manifoldu (yeni)
    hava filtresi
    intercooler bağlantı boruları ve kendisi (yeni)
    enjeksiyonlar değişir muhtemelen
    turbo (yeni)

    Aklıma bunlar geliyor kardeşim bu motor içine girmeden yapılabilecek bir turbo için, motor içine girersen o senin istediğin güce göre değişir
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  5. #5
    murat çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.008
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen bu sevdadan vaz geç çok üzülrsün kardeş
    Özen Volkswagen

    RACE WERKS

    Ibiza 1.8t fully built drag car project

  6. #6
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 131mirafiori Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sakaryada bu işi yapabilecek usta var mı bilmiyorum... Bursa da olsan sana yardımcı olurdum...

    Egzoz manifoldu (yeni)
    hava filtresi
    intercooler bağlantı boruları ve kendisi (yeni)
    enjeksiyonlar değişir muhtemelen
    turbo (yeni)

    Aklıma bunlar geliyor kardeşim bu motor içine girmeden yapılabilecek bir turbo için, motor içine girersen o senin istediğin güce göre değişir
    motor içinede girilecek , biliyorum ucu açık bi konu performans açısından , sakaryda bunu yapabilecek ustalar var , araba kullanılamaz hale gelse dahi gözüme gelmez , herşey için teşekkürler , yardımcı olanlara ve olacaklara teşekkür ediyorum şimdiden ,

  7. #7
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar bana fikir vermeyin lütfen , zevk benim zevkim sadece yardımcı olmak isteyen arkadaşlardan soruma cevap bekliyorum daha fazlası değil ..

  8. #8
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    parça araştırdınızmı hiç peki?
    aracınız için yurtdışı sitelerde öncelikle kol ve piston arayın bence, bir bakın hangi markalar var, fiyatları yaklaşık ne düzeylerde vs..

    bildiğim kadarıyla temel olarak;
    kol
    piston
    segman
    daha büyük enjektör
    eksoz manifoldu veya flanş
    intercooler
    turbo
    turbo için yağlama hattı
    komple eksoz
    borular kelepçeler ve silikon hortumlar
    afr, egt, boost ve oil-press göstergeleri
    standalone beyin yada bir şekilde sistemi kontrol edebileceğiniz bir yapı
    .
    .
    diye uzar gider liste.

    daha önceden yurtdışı vs yapılmış projeler varsa öncelikle onları incelemekte fayda var.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    20 bin liralık bir liste çıkartırız arkadaşlar ile sana birazdan. Ama motorun kırılmayacağının ve sorunsuz olacağının garantisi yok. Ama önce şartları anladığını belirt ki boşa uğraşmış olmayalım.

    Ayrıca motorun 115 hp'lik FSI motor mu yoksa 102 hp'lik 8V motordan mı ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başta belirtmiştim 102 hp 8v lik motor , şimdi ilk etapta parça arayabilmem için hangi parçaların değişeceğini bilmem gerek mantıken , işin gerçeği bu motorla ilgili bizim ülkemizde pek bi parça bulamadım ama almanyadan da getirtiriz gerekirse

  11. #11
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi başımıza aracımıza bi kaç bişey yapmaya çalıştık ama yetmedi , en azından +250 hp leri görmek istiyorum. şuan arabada egzoz , simota carbon charger air intake kit var filtre olarak , sprint booster ımızda var ama yetmiyor

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle başta belirtmemişsin 102 hp 8v motor olduğundan. Sadece Golf 5 1.6 demişsin. Gerekli parçaları Almanya'da bile bulamazsın bence. Bir çoğu özel olacak.

    Motorun kodu bunlardan birisi. AYD; AWH; AVU; ALZ; BFQ; BFS; BGU; BSE; BSF

    Volkswagen EA827 engine - Wikipedia, the free encyclopedia

    81mm çapından pistonu var motorun. 100'i geçmiş ise motorun mutlaka 0.5 büyük boyutta piston alman lazım. Forged malzemeden üretilmiş ve statik sıkıştırması 8 ile 9 arasına düşürülmüş bir takım piston lazım. Gene forged malzemeden üretim biyel kolu gerekiyor. En zor bulacağın parçaların bunlar. Kol ve pistona aşağı yukarı 3500-4000 tl gidecektir. Özel sipariş olursa ki %99 öyle olucak sen onu 5000 tl yap. Turbo manifoldu ve down pipe gibi malzemeleri burada özel yaptırabilirsin. Aşağı yukarı bu işi yapacak garajlar işin zorluğuna göre 1000-2000 tl arası para isterler.

    Geri kalan malzemelerin bir çoğu üniversal. 2500 tl gibi bir Beyin masrafın olucak. Wideband dahil göstergelere gene 1500 tl harcayacaksın.

    Enjektör silikon hortum kelepçe kıl tüy gibi saydığında para tutmaz bunları dediğin ama tornacı kaynakçı vs.vs. ile çok ciddi bir külfet tutan masraflara 2000 tl ayır.

    Motorun toplanırken ortalama 1500-2000 tl arası OEM VW parçası alman gerekicek servis yada parçacıdan. Vericeğin bütün işçilikleri iyimser bir şekilde 5000 tl diyorum.

    Intercooler ve istediğin gücü besleyebilecek turboyuda artık kaça bulursan. Hadi onlarıda çıkma aldın diyelim 1500 tl. Toplayınca kaç yapıyor birisi hesaplar.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle başta belirtmemişsin 102 hp 8v motor olduğundan. Sadece Golf 5 1.6 demişsin. Gerekli parçaları Almanya'da bile bulamazsın bence. Bir çoğu özel olacak.

    Motorun kodu bunlardan birisi. AYD; AWH; AVU; ALZ; BFQ; BFS; BGU; BSE; BSF

    Volkswagen EA827 engine - Wikipedia, the free encyclopedia

    81mm çapından pistonu var motorun. 100'i geçmiş ise motorun mutlaka 0.5 büyük boyutta piston alman lazım. Forged malzemeden üretilmiş ve statik sıkıştırması 8 ile 9 arasına düşürülmüş bir takım piston lazım. Gene forged malzemeden üretim biyel kolu gerekiyor. En zor bulacağın parçaların bunlar. Kol ve pistona aşağı yukarı 3500-4000 tl gidecektir. Özel sipariş olursa ki %99 öyle olucak sen onu 5000 tl yap. Turbo manifoldu ve down pipe gibi malzemeleri burada özel yaptırabilirsin. Aşağı yukarı bu işi yapacak garajlar işin zorluğuna göre 1000-2000 tl arası para isterler.

    Geri kalan malzemelerin bir çoğu üniversal. 2500 tl gibi bir Beyin masrafın olucak. Wideband dahil göstergelere gene 1500 tl harcayacaksın.

    Enjektör silikon hortum kelepçe kıl tüy gibi saydığında para tutmaz bunları dediğin ama tornacı kaynakçı vs.vs. ile çok ciddi bir külfet tutan masraflara 2000 tl ayır.

    Motorun toplanırken ortalama 1500-2000 tl arası OEM VW parçası alman gerekicek servis yada parçacıdan. Vericeğin bütün işçilikleri iyimser bir şekilde 5000 tl diyorum.

    Intercooler ve istediğin gücü besleyebilecek turboyuda artık kaça bulursan. Hadi onlarıda çıkma aldın diyelim 1500 tl. Toplayınca kaç yapıyor birisi hesaplar.
    öncelikle özür diliyorum belirtmiş sanıyordum kendimden çok emin bir şekilde , şimdide çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için, bişey daha soracaktım düşük basınçlı bir turbo taksak en ucuzundan kaça çıkardık , sadece cüzzi bir güç almak istersem, ve ortalama kaç hp artışı olur

  14. #14
    Subi-Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    19
    Mesaj
    340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo, 8 valf bir motordan cok yuksek bir guc cikarmaz zaten sen ona 50 shotluk bir nos bagla muadilin araclari gecersin zevkli olur
    STİ

  15. #15
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o da var projemde fakat nosa basarak makasa giremem ki

  16. #16
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kurtlukaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle özür diliyorum belirtmiş sanıyordum kendimden çok emin bir şekilde , şimdide çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için, bişey daha soracaktım düşük basınçlı bir turbo taksak en ucuzundan kaça çıkardık , sadece cüzzi bir güç almak istersem, ve ortalama kaç hp artışı olur
    Çok zayıf bir motorun var. Motorun içine girmeden hiçbirşey yapamazsın.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbool
    Mesaj
    5.635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi motorunu satarak golf gti 2.0tfsi motoru swaplamak daha mantıklı geliyor en azından bolt on 350 hp olur ..
    Dr.ECU

  18. #18
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Golf sahibi arkadaş bu uprage için ayırdıgın bütçe nedir?Yani öğrenmek istediğim kafanda olsa olsa şukadar olur dediğin mebla?

  19. #19
    kurtlukaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazar
    Mesaj
    436
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _muhaRRem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi motorunu satarak golf gti 2.0tfsi motoru swaplamak daha mantıklı geliyor en azından bolt on 350 hp olur ..
    swaplamak derken , yasal işlemler gerekmiyor mu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •